Aiomme järjestää alkoholittomat häät, sukulaiset nyrpistelevät.
Mulla keittää ihan just yli!
Ollaan miehen kanssa suunniteltu alkoholittomia häitä ja tämä tuli puheeksi muutaman miehen sukulaisen kanssa.
Noh, eikös siitä alkanut nyrpistely ja kummastelu, että mitkä häät ne sellaiset on?
Miten voi olla tämmöisiä ihmisiä? Sanoin suoraan, että Ei tarvitse häihimme tulla jos ei ole muuta syytä kuin viinan perässä tuleminen.
Kommentit (489)
Tästä taas huomaa miten suomalaiset eivät osaa pitää hauskaa ja juhlia ilman alkoholia, vaikka niin sitä muille vakutellaankin! Olen mielestäsi samaa mieltä, että jääkööt sitten kokonaan tulematta, jos eivät voi yhdissä häissä olla ilman alkoholia.
Häiden järjestäjänä teillä on suurin vastuu kutsumienne vieraiden viihtymisestä.
Kun sen olette hoidatte kuntoon, voitte pitää ihan millaiset omanlaiset fennovegaani-karppaaja-nudisti -häät polttariteemalla stripparipappeineen päivineen.
Mielikuvitukseton tapa edistää viihtymistä on ruoka ja juoma. Mutta viihtyminen on siis pääasia, ei esim. skumppa.
Eihän tätä paskaa jaksa lukea kuin ensimmäisen sivun, mutta silti naurattaa tarpeeksi! Satuhäihin liittyvissä keskusteluissa dissataan pareja, jotka hakevat litra tolkulla Virosta viinaa, ovat juntteja jne. Nyt kun on alkoholittomat häät, sekään ei ole hyvä juttu! :D
Meillekään ei tule alkoholia häihin. Eikä tulisi, vaikka juhlapaikkaan saisi viedä. Vieraat ovat sellaisia ihmisiä, jotka me oikeasti haluamme paikalle ja jotka oikeasti tulevat meidän takia :)
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 09:30"]
Tästä taas huomaa miten suomalaiset eivät osaa pitää hauskaa ja juhlia ilman alkoholia, vaikka niin sitä muille vakutellaankin! Olen mielestäsi samaa mieltä, että jääkööt sitten kokonaan tulematta, jos eivät voi yhdissä häissä olla ilman alkoholia.
[/quote]
Ja luettele mulle ne länsimaiset maat, joissa täysin alkoholittomat juhlat on tyypilliset. Ja siis vielä niin, että se alkoholittomuus on oikeasti numero, jota mainostetaan jo ennakkoon suvulle (kuten ap).
Mistä ihmeestä tulee se ajatus, että onnittelumaljan tai ruokaviinien tarjoaminen tarkoittaa jotain ördäysjuhlia? Siis häh? Liikunko jotenkin täysin poikkeuksellisissa piireissä, kun ikinä häissä ei kukaa ole ainakaan ennen erillisiä jatkoja ollut näkyvästi kännissä? Kenenkään ei ole ikinä myöskään ollut pakko juhlia. Useammat häät olen viettänyt myös raskaana ja aina saanut tarpeeksi juodakseni. Ainoastaan kerran Belgiassa ystäväni häissä ei ollut tarpeeksi vettä ruokapöydässä, viiniä oli sitäkin enemmän.
Kyllä juhliin kuuluu alkumaljat, ja hyvän ruoan kanssa viinit. jos tietty makaronilaatikkoa tarjoatte, voi maito olla paras ruokajuoma... :D
ei teidän sitä tolkuttomasti tartte tarjota, ja kaippa siellä on baari mistä ihmiset voi itte ostaa jos haluaa??
älkää olko noin mustavalkoisia suomalaisia tuon alkoholin suhteen..
not a big deal tarjota edes ruokajuomat!
sinällään tunnettu fakta on jo, jos hääväki ei tosiaan tunne, se alkumalja edes vähän rentouttaa tunnelmaa ja saa porukan juttelemaan muillekin kuin sille omalle siipalle.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 09:30"]
[/quote]
haha,... tää on niiiiiin suomalainen mielipide :D
Tärkeintä on että menette naimisiin, menivät häät ihan miten vaan. Älkää stressatko.
Harvassa ne suvut, joissa "häihin vaan jätetään tulematta" - ainakin ilman seurauksia. Kaverien 30 kesässä häät toki eri juttu.
Minä miellän täysin alkoholittomat häät joko uskovaisten juhlaksi tai sitten sellaiseksi pienen budjetin kekkeriksi.
Yleensä täysin alkoholittomien häiden tarjoilu on jotain laatikkoa, kiusausta, keittoa tai käristystä, millä ruokitaan iso määrä porukkaa mahdollisimman halvalla.
Ja eihän tuo ruoka edes vaadi mitään viiniä, pikemminkin just vettä tai piimää. Normaalia lounasruokalan sapuskaa. Tai oikeastaan ei edes niin hyvää.
Kotikalja on muuten kyllä yksi kamalimmista juomista ikinä. En tajua miten se on Suomessa joku juhlajuoma.
Häät ovat kuin uuden organisaation kickoff fuusion jälkeen. Nyt ap:n johdosta välittyy vahva visio, mutta kokevatko työntekijät organisaation omakseen ja johdon heitä ymmärtävän ja/tai arvostavan?
En jaksanut lukea kaikkia kommentteja. Toivottavasti ap tulee vielä vastaamaan. Mua kiinnostaa se, mitä häissä tarjotaan. Alkoholittomuutta tuskin edes huomaa, jos tarjolla on kakkukahvit, pelkkää makeaa tarjottavaa.
Mutta jos on kylmä buffet tai lämmin ruoka, niin mitä juomia on tajolla? Maitoa ja Pepsi-Maxia? Aikuisille ihmisille? Tai no, vettä tietysti saa hanasta.
Kun monissa kommenteissa mainittiin deekut ja siipeilijät mua jäi mietityttämään miksi heitä on ystäväpiirissä ja miksi kukaan kutsuisi häihinsä deekuja ja siipeliljöitä?
Mun mielestä maljajuoma on ok mutta en haluaisi omiin häihini pahemmin alkoholia. En ole absolutisti mutta juon aika harvoin. En saa kännistä mitään ihmeellistä irti. Joo joskus alkoholi piristää mutta känni väsyttää enkä pidä kännisistä ihmisistä. On surullista kun ihmiset eivät osaa pitää hauskaa ilman alkoholia
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 09:57"]
En jaksanut lukea kaikkia kommentteja. Toivottavasti ap tulee vielä vastaamaan. Mua kiinnostaa se, mitä häissä tarjotaan. Alkoholittomuutta tuskin edes huomaa, jos tarjolla on kakkukahvit, pelkkää makeaa tarjottavaa.
Mutta jos on kylmä buffet tai lämmin ruoka, niin mitä juomia on tajolla? Maitoa ja Pepsi-Maxia? Aikuisille ihmisille? Tai no, vettä tietysti saa hanasta.
Kun monissa kommenteissa mainittiin deekut ja siipeilijät mua jäi mietityttämään miksi heitä on ystäväpiirissä ja miksi kukaan kutsuisi häihinsä deekuja ja siipeliljöitä?
[/quote]
Minäkin haluaisin kuulla ap:n häiden menun ja muun ohjelman, mm. keston.
Jos vihkiminen klo 13,siitä kyyti juhlapaikalle, jossa lounas tyyppiä laatikkoruoka tai vaikka valkosipuliperunat ja porsaanpaisti, sitten kakkukahvit ja juhlat loppu, ihan turha närkästyä alkoholittomuudesta. Normaalit kirkkokahvit.
Jos taas oikeasti jotain hyvää ruokaa tarjolla, kummastuttaa ruokajuomien puuttuminen ja jos esim. iltajuhlat eikä edes maksullista baaria tarjolla niin ei ihme jos vieraat kaikkoavat heti kahvien jälkeen hieman ihmetellen.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 09:51"]
Minä miellän täysin alkoholittomat häät joko uskovaisten juhlaksi tai sitten sellaiseksi pienen budjetin kekkeriksi.
Yleensä täysin alkoholittomien häiden tarjoilu on jotain laatikkoa, kiusausta, keittoa tai käristystä, millä ruokitaan iso määrä porukkaa mahdollisimman halvalla.
Ja eihän tuo ruoka edes vaadi mitään viiniä, pikemminkin just vettä tai piimää. Normaalia lounasruokalan sapuskaa. Tai oikeastaan ei edes niin hyvää.
Kotikalja on muuten kyllä yksi kamalimmista juomista ikinä. En tajua miten se on Suomessa joku juhlajuoma.
[/quote]
Meidän alkoholittomissa häissä on mm. neljää eri ruokaisaa salaattia, 8 eri kalaa, porsaanfileetä, paahdettua kanaa, ylikypsää häränrintaa, kokonaisena grillattua härän sisäfileetä, uunijuureksia, marinoituja kasviksia, varhaisperunat... aika jäätävä menu, mutta ainakin on valinnanvaraa :3 + kerroshääkakku ja muuta makeaa ja OMG, ALKUMALJA, ELI ALKOHOLIA SITTENKIN!! :O
Ja vesi, mehu, maito, kotikalja, leipälajitelma, voi.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 23:56"]
Juhla-aterialla varmaan tarjotaan juomaksi maitoa...
Ei millään pahalla, oot ap varmaan vielä aika nuori, mutta juhlien järjestämisestä sulla ei tunnu olevan tajua. Juhlat suunnitellaan niin että vierailla olisi hauskaa - ei oman (ah niin ihanan) rakkauden kuvitellakaan lämmittävän muita niin kuin itseä.
Eivät aikuiset ihmiset jaksa istua "juhlissa" kuivin suin kovin pitkään. Siinä väsyy ja pitkästyy.
[/quote]
Kenen vieraista onkaan kyse, joilla pitää olla hauskaa? Jos miehen sukulaiset ovat lähes absolutisteja ja minun alkkareita kaikki tätiä setiä myöten?
Olen ap joutunut tuskailemaan saman kysymyksen kanssa, tarjotaanko alkoholia häissä ollenkaan, vai ei. Alkoholistien kutsumatta jättäminenkään ei oikein ole vaihtoehto, siinä karsiutuisi kaikki lähimmät sukulaiset, mukaan lukien oma isä. Voin vakuuttaa, että edellisissä häissä, jossa koko alkkispoppoo oli mukana, niin kellään ei ollu hauskaa. Porukka sammu pianon taakse ja sekoili siellä täällä. Ihan hirveetä wt-meininkiä, sama olisi pitää häät sitten jossain paikallisessa räkälässä.
Ongelma on siinä, että nautin hyvästä ruoasta ja minusta viini kuuluu juhlaruoan kanssa nautittavaksi. Luojan kiitos en itse kärsi alkoholiongelmasta, vaan olen ollut aina suht hillitty nautintoaineiden kanssa. Olisi juhlallista nostaa skumpat ensin, viiniä ruoan kanssa ja jälkkäriksi vaikka portviiniä, mutta en tiedä, uskallanko tälle linjalle lähteä. Vai pitäisikö selvästi ilmoittaa jo kutsussa, että tilaisuus on alkoholiton ja kaikki piilopullolliset lentää tilaisuudesta auttamattomasti pihalle? Jos joku näistä alkoholisteista jättää sen takia tulematta, niin hyvä vaan.
Mun lähisukulaiset ei osaa ottaa viinaa, eikä kellään olisi hauskaa niiden örvellystä katsellessa. Häpeäisin silmät päästäni, miehen sukulaiset todella hillittyjä ja hyväkäytöksisiä...
Alkolistiprosentti minun sukulaisten puolella on niin korkea, että ollaan ihan tosissaan mietitty sitäkin vaihtoehtoa, että mennään vaan maistraatissa ja jotkut kakkukahvit sen jälkeen pienesti jossain. Inhottava tilanne :(
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 10:22"][quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 23:56"]
Ei millään pahalla, oot ap varmaan vielä aika nuori, mutta juhlien järjestämisestä sulla ei tunnu olevan tajua. Juhlat suunnitellaan niin että vierailla olisi hauskaa - ei oman (ah niin ihanan) rakkauden kuvitellakaan lämmittävän muita niin kuin itseä.
Eivät aikuiset ihmiset jaksa istua "juhlissa" kuivin suin kovin pitkään. Siinä väsyy ja pitkästyy.
[/quote]
Kenen vieraista onkaan kyse, joilla pitää olla hauskaa? Jos miehen sukulaiset ovat lähes absolutisteja ja minun alkkareita kaikki tätiä setiä myöten?
Olen ap joutunut tuskailemaan saman kysymyksen kanssa, tarjotaanko alkoholia häissä ollenkaan, vai ei. Alkoholistien kutsumatta jättäminenkään ei oikein ole vaihtoehto, siinä karsiutuisi kaikki lähimmät sukulaiset, mukaan lukien oma isä. Voin vakuuttaa, että edellisissä häissä, jossa koko alkkispoppoo oli mukana, niin kellään ei ollu hauskaa. Porukka sammu pianon taakse ja sekoili siellä täällä. Ihan hirveetä wt-meininkiä, sama olisi pitää häät sitten jossain paikallisessa räkälässä.
Ongelma on siinä, että nautin hyvästä ruoasta ja minusta viini kuuluu juhlaruoan kanssa nautittavaksi. Luojan kiitos en itse kärsi alkoholiongelmasta, vaan olen ollut aina suht hillitty nautintoaineiden kanssa. Olisi juhlallista nostaa skumpat ensin, viiniä ruoan kanssa ja jälkkäriksi vaikka portviiniä, mutta en tiedä, uskallanko tälle linjalle lähteä. Vai pitäisikö selvästi ilmoittaa jo kutsussa, että tilaisuus on alkoholiton ja kaikki piilopullolliset lentää tilaisuudesta auttamattomasti pihalle? Jos joku näistä alkoholisteista jättää sen takia tulematta, niin hyvä vaan.
Mun lähisukulaiset ei osaa ottaa viinaa, eikä kellään olisi hauskaa niiden örvellystä katsellessa. Häpeäisin silmät päästäni, miehen sukulaiset todella hillittyjä ja hyväkäytöksisiä...
Alkolistiprosentti minun sukulaisten puolella on niin korkea, että ollaan ihan tosissaan mietitty sitäkin vaihtoehtoa, että mennään vaan maistraatissa ja jotkut kakkukahvit sen jälkeen pienesti jossain. Inhottava tilanne :(
[/quote]
Mietipä rehellisesti, onko niillä viinasiepoilla hauskaa kuivin suin häissäsi. Tuskin. Ja jos saavat pisarankin, piru on irti. Suoraan sanottuna ei kannata kutsua juhliin sellaista komboa. Karatkaa vaikka ulkomaille vihille ja myöhemmin tarjoatte pikaiset kakkukahvit päiväsaikaan kaikille.
Aivan uskomatonta miten monille se viinan kanssa läträäminen voi olla näin tärkeää?! Huhu, kuvittelin että ap saisi paljon rohkaisua tässä asiassa, mutta voi kuinka väärässä olinkaan..
Kyllä ihan hävettää tällä hetkellä teidän puolesta, kuinka huonon kuvan voittekaan suomalaisista antaa "ei viinaa, ei mitään".
Ja kyllä, käytän itse alkoholia en ole absolutisti, mutta silti täytyy silmät pyöreänä tätä lukea.
Tsemppiä sinulle ap todella paljon! Hienoa että teet niinkuin SINÄ haluat TEIDÄN päivänä ja kyllä, tuona päivänä on kyse ainoastaan HEISTÄ! Se hölmö vieras joka sitä ei voi käsittää, niin senkun skippaa juhlat sitten.
Mahtavaa päivää teille! :)
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 10:27"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 10:22"][quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 23:56"]
[/quote]
[/quote]
Mietipä rehellisesti, onko niillä viinasiepoilla hauskaa kuivin suin häissäsi. Tuskin. Ja jos saavat pisarankin, piru on irti. Suoraan sanottuna ei kannata kutsua juhliin sellaista komboa. Karatkaa vaikka ulkomaille vihille ja myöhemmin tarjoatte pikaiset kakkukahvit päiväsaikaan kaikille.
[/quote]
No siinä jäisi kaikki tädit ja sedät kutsumatta isää myöten. Häät on kuitenkin sellaiset juhlat, joihin haluaisi ne rakkaat lähimmät ihmiset. Sisarukseni osaavat käyttäytyä, samoin isovanhempani eivätkä kaipaa viinaa. Eli tämän takia meidän pitäisi karata jonnekin hiton ulkomaille ja mennä naimisiin keskenään, vaikka miellän häät perhejuhliksi? Ei mitään järkeä, se on sama kävellä sitten ruokatauolla maistraattiin ja repiä kadulta todistajat siihen juhlallisuuteen...
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 10:32"]
Aivan uskomatonta miten monille se viinan kanssa läträäminen voi olla näin tärkeää?! Huhu, kuvittelin että ap saisi paljon rohkaisua tässä asiassa, mutta voi kuinka väärässä olinkaan..
Kyllä ihan hävettää tällä hetkellä teidän puolesta, kuinka huonon kuvan voittekaan suomalaisista antaa "ei viinaa, ei mitään".
Ja kyllä, käytän itse alkoholia en ole absolutisti, mutta silti täytyy silmät pyöreänä tätä lukea.
Tsemppiä sinulle ap todella paljon! Hienoa että teet niinkuin SINÄ haluat TEIDÄN päivänä ja kyllä, tuona päivänä on kyse ainoastaan HEISTÄ! Se hölmö vieras joka sitä ei voi käsittää, niin senkun skippaa juhlat sitten.
Mahtavaa päivää teille! :)
[/quote]
Ja taas tuo vastakkain asettelu: joko läträtään viinan kanssa tai ollaan kuivin suin. Eikö todellakaan tule mitään välimuotoa mieleen????!!!!
Ap ei ajattele vieraitaan. häät järjestetään yhtä paljon vieraita varten kuin itselle, muuten voi mennä kahdestaan vaikka maistraatissa naimisiin. Taitaa nuori ikä ja kokemattomuus olla tällaisen ehdottomuudesta takana.