Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työnantajat pitävät opiskelijoita ilmaisena työvoimana?

Vierailija
06.04.2014 |

ev

Kommentit (153)

Vierailija
61/153 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 20:45"]

Kauheita laiskureita löytyy täältä! Itse olen harjoitteluissa ollessani ollut kiitollinen saamastani avusta ja opista.

[/quote]

Apua saa, kun pyytää ja oppia voi myös palkattunakin. Ei se laiskuutta ole vaan hölmöyttä, jos tekee työtä palkatta. Aasiko olet vai ihminen.

Mitä hyötyä on opettaa opiskelijalle tekemään työtä palkatta?

Millaista moraalia se kasvattaa?

Palkaton työ on mielestäni hyvin sosialistinen ajatus eikä mahdu minun kokoomuslaiseen koppaani.

Vierailija
62/153 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 20:37"]

Onhan niitä paikkoja joissa opiskelija maksaa harjoittelustaan ja valmistuneet tekevät ilmaiseksi työtä koeajan. En tiedä onko Suomessa vielä, mutta kyllä ne tännekin tulevat.

[/quote]

Kääntäjät maksavat siitä että saavat tehdä töitä. Kääntäjän palkka on noin 444e kuukaudessa. Jos pääsee EU:hun kääntämään may way or de hayway niin saa maksaa itse koko työharjoittelunsa, ruokansa, majoituksensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
64/153 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 20:59"]http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/273556-hae-lammaspaimeneksi-%E2%80%93-maksaa-400-euroa-viikko[/quote]

Eikä :D

Vierailija
65/153 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampaiden pökkimisestä tulee maksaa.

Vierailija
66/153 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
67/153 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oppimisesta pitäisi maksaa palkkaa? Työharjoittelut ovat osa opintoja ja työkokemuksen saaminen on niissä se tärkein asia.

Vierailija
68/153 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työharjoittelija on yrityksessä. Siksi.

Vierailija
69/153 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muutama vuosi sitten eräässä pienessä hotellissa työssäoppimassa vastaanottovirkailijan hommia. Firma teetti minulla koko harjoitteluni ajan sunnuntain aamuvuorot. Olin helvetin kypsä nousemaan joka sunnuntai viideltä ja lähtemään palkattomaan harjoitteluun sinne paskapaikkaan. Kerran sain tarpeekseni ja soitin lauantaina työharjoittelupaikkaan ja sanoin olevani sairas. Sain hemmetinmoiset haukut puhelimessa. Olisi kuulemma pitänyt aikaisemmin ilmoittaa ja miten täällä nyt pärjätään jne. En saanut jäädä pois vaan "töihin" oli mentävä.

Nykyään en enää suostuisi tuollaiseen kohteluun. Harjoittelijat ovat harjoittelijoita ja palkatut työntekijät ovat erikseen.

Vierailija
70/153 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 21:17"]

Miksi oppimisesta pitäisi maksaa palkkaa? Työharjoittelut ovat osa opintoja ja työkokemuksen saaminen on niissä se tärkein asia.

[/quote]

Ja sitä paitsi harjoittelun ajalta maksetaan opintotukea. Se on se palkka mikä opiskelijalle kuuluu.

Vierailija
71/153 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 19:54"]

Sen jälkeen ei harjoitteluun pääsisi kuin ne, joilla olisi jo jostain työkokemusta alalta tai sitten suhteita. Ei saisi moni harjoittelua suoritettua ja tutkinto jäisi saamatta. Kiva kiva.

[/quote]

No ainakin niitä sääntöjä pitäisi selkeyttää eli oppilaalla ei saisi teettää töitä itsenäisesti, eikä mitään oman alan ulkopuolista hommaa. Harjoittelun kestoa voisi myös lyhentää tai muuttaa se maksulliseksi loppupäästä.

Vierailija
72/153 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat eivät maksa palkkaa, koska eivät arvosta opiskelijaa ihmisenä.

Vierailija
73/153 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 21:53"]

[/quote]

Ja sitä paitsi harjoittelun ajalta maksetaan opintotukea. Se on se palkka mikä opiskelijalle kuuluu.

[/quote]

No siinä tapauksessa opiskelijan työaika ja työtahti on myös opiskelijan tahti. Eli opiskelija tekee 15% teholla töitä.

Moni opiskelija tietää tämän ja tekee hidasta työtä, kun huomaa millainen esimies hänellä on, hän saattaa laskea tehoa vielä 5%.

Vierailija
74/153 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 22:05"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 21:53"]

[/quote]

[/quote]

No siinä tapauksessa opiskelijan työaika ja työtahti on myös opiskelijan tahti. Eli opiskelija tekee 15% teholla töitä.

Moni opiskelija tietää tämän ja tekee hidasta työtä, kun huomaa millainen esimies hänellä on, hän saattaa laskea tehoa vielä 5%.

[/quote]

Laitoin peukkua. Rahalla saa motivaatiota.

Vierailija
75/153 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko opintotuki on nykyään?

Siihenhän sen voi suhteuttaa sitten. Jakaa sen palkatun työntekijän palkalla ja laskee työtehoa sen mukaan, sitten tuplaa taukoaikoja viidellä minuutilla niin siinähän on kohtuullinen työssäoppijan työteho.

Päivästä riippuen työssäoppija voi lähteä puolikin tuntia aikaisemmin pois.

Vierailija
76/153 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 20:45"]

Kauheita laiskureita löytyy täältä! Itse olen harjoitteluissa ollessani ollut kiitollinen saamastani avusta ja opista.

[/quote]

Apua saa, kun pyytää ja oppia voi myös palkattunakin. Ei se laiskuutta ole vaan hölmöyttä, jos tekee työtä palkatta. Aasiko olet vai ihminen.

Mitä hyötyä on opettaa opiskelijalle tekemään työtä palkatta?

Millaista moraalia se kasvattaa?

Palkaton työ on mielestäni hyvin sosialistinen ajatus eikä mahdu minun kokoomuslaiseen koppaani.

[/quote]

Hahaha :D en ole aasi, mutta en todellakaan odota rahaa siitä, että minua opetetaan!

Minä olen tänäpäivänä yrittäjä ja pyrin todella opettamaan harjoittelijoitamme ja tarjoan työpaikkaakin jos he valmistumisensa jälkeen ovat kiinnostuneita.

Kerran meillä poikkesi töissä nainen, joka kertoi haluavansa alalle ja kysyi minua kouluttamaan häntä. Sanoin suostuvani, mutta en tietenkään maksa hänelle palkkaa siitä. Nainen tokaisi tuohtuneena, että häbenkö pitäisi tehdä minulle ilmaiseksi töitä?! Nauratti ihan, että häneen käyttämästäni ajastako minun pitäisi vielä maksaa?? Ei mene kyllä mun jakeluun tämä logiikka.

Vierailija
77/153 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse alalla jossa käytyyn useita työharjoittelui. Itse en näe, että harjoittelijat tarvitsisivat palkkaa jos se kuuluu koulutukseen (ja saa opintotuet yms) mutta hajoittelijoita tulisi ohjata ja auttaa harjoittelussa. Usein huomaa, että harjoittelijoita joko heitetään täysillä töihin eikä he tiedä yhtään mitä tehdä tai sitten he istuvat huoneen ulkopuolella eikä edes pääse seuraamaan mitä ohjaaja tekee.

Vierailija
78/153 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksikäytön takia. Jos työnantajilla olisi ikuinen valta hyväksikäyttää ilmaista työvoimaa, siirtyisi se pian seksuaalisen häirinnän tasolle.

Siksi työnantajien on oltava rehellisiä ja nöyriä omaa asemaansa kohtaan ja täten luovuttaa ilmaistyövoima orjaväestölle palkkaa omastatunostaan ja se omatunto tekisteröidään helposti maksamalla palkinto työssäoppijan tilille.

Vierailija
79/153 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 22:21"]

Hyväksikäytön takia. Jos työnantajilla olisi ikuinen valta hyväksikäyttää ilmaista työvoimaa, siirtyisi se pian seksuaalisen häirinnän tasolle.

Siksi työnantajien on oltava rehellisiä ja nöyriä omaa asemaansa kohtaan ja täten luovuttaa ilmaistyövoima orjaväestölle palkkaa omastatunostaan ja se omatunto tekisteröidään helposti maksamalla palkinto työssäoppijan tilille.

[/quote]

Tuossahan se peto tuli ulos itseänäisyydessään.

Työnantajien moraalin ja yleisen moraalin takia on maksettava heikoimmalle osapuolelle palkkio moraalisen tason kohtaamisesta itseyden ja myös muiden puolesta.

Kiitos heikoille "kolikolla" että voin elää elämäni oikein työnantajana ja vaalia vastuullista työtäni myös ammattikuntani syvimmän moraalin kautta sen ikuisen elon.

Vierailija
80/153 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täten lukitsemme ketjun ja toteamme työnantajien kohta ymmärtävän ammattikunnan sisäisen sielun idean. Toivomme heidän vaalivan idean täydellistä alkuperäistä ideaa palkkana siitä että saman ammattikunnan eri erikoisjoukot toimivat työnjohdon avulla järjestyksessä tuottaen ammattikunnan tunnettavuuden julki yleisellä tarjonnalla.

Alkuperäisellä aidolla ja puhtaalla sinetillä minkä ammattikunta vihkii mukaansa on palkka ja työ.

PALKKA JA TYÖ.

Palkan ja työn liitto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä