Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MÄ HAJOOON kun mies ei halua matkustella!

Vierailija
06.05.2012 |

Meillä on yli 20 000 euroa "matkatilillä", mutta en saa miestä lähtemään mihinkään.



Viisihenkinen perheemme on ollut tasan Tallinnassa ja Tukholmassa viimeisen 10 vuoden aikana. No, käytiin kerran Turussakin. Plääh.



Mikään matkakohde ei kelpaa miehelle. Liian kuuma, liian kallis, liian pitkät lennot, pelkkä rantakohde, pelkkiä museoita..



Mä en kestä. Löysin jopa ihan superhalvan äkkilähdön Kyprokselle heti kesäloman alkuun: 1300 euroa lennot ja hotelli. Siis koko perheeltä ja viikko. Aurinkoa, yhdessäoloa, voitaisiin vaikka ajella autolla saarta ympäri jos ranta ei kiinnosta.



Mutta ei. Pitäisikö ostaa uusi auto, kun vanhakin on jo kolme vuotta vanha ja arvo laskee.. Ja mitäs jos asuntolainan korot nouseekin yhtäkkiä.. Jaksaako lapset (kouluikäiset) istua niin pitkän lennon lentokoneessa..



Mä hajoan! Mä lähden yksin tai lasten kanssa. En kestä. Haluan nähdä maailmaa, edes jonkun rantalomakohteen!

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on hirmu vanha aloitus, mutta ajankohtainen nytkin. Mä löysin tän Googlen kautta. No...siis mulla on aivan ääretön seikkailun nälkä. Puolison kanssa ikäeroa n. 10 v. ja hänen mielestään maailma on hänen osaltaan nähty. 😳 Minä hippasen alta 50 ja hän tänä vuonna 60 v. Voi vitsit, mun mielestä on just parasta kun pääsee ns. arjesta irti ja matkalle. Mulla on palava halu vielä nähdä ja kokea, mutta kun puoliso ei enää jaksa. Suuri toive olisi löytää samanhenkinen, utelias matkakumppani. Mutta monillakaan ei ole varaa lähteä. Olen tarjoutunut maksamaan ystävien matkat, mutta ymmärrän kyllä senkin olevan kynnyskysymys monelle, olisi itsellekin hankala ottaa moisia lahjoja vastaan. Mutta ennemmin maksaisin itselleni matkaseuraa kuin lähden yksin reissuun. Miten muut olette tämän ratkaisseet? 

Mikset lähde yksin?

Ei kaikista ole reissaamaan yksin. Varsinkin jos on vähän epävarma tai ei viihdy yksin. 

Vierailija
42/64 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä taas yksi lompakkoloinen ilmoittautui ja paljasti että ainoa mikä miehessä kiinnostaa on se että pääsee tuhlaamaan miehen keräämää varallisuutta omien etujen takia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä taas yksi lompakkoloinen ilmoittautui ja paljasti että ainoa mikä miehessä kiinnostaa on se että pääsee tuhlaamaan miehen keräämää varallisuutta omien etujen takia

Mä ainakin oon jopa tarjoutunut maksamaan miehen matkat jos vain seuraksi lähtisi. Ei lähde. 

Vierailija
44/64 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin nyt suunnitella ekaa matkaa yksin. Lähden muutaman viikon kuluttua Santoriiniin. Olis mulla kyllä tuttuja miehiä, jotka varmaan lähtis mukaan, mutta mä en jaksa niitä. Parempi yksin.

Vierailija
45/64 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän suola on matkustelu, se kun pääsee suomesta pois. En voisi olla miehen kanssa joka ajattelisi eri tavoin.

Vierailija
46/64 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se joka ei halua matkustella. Tämä erimielisyys johti edellisessä parisuhteessa eroon, koska mies ei vain tajunnut että ei, en halua matkustella, en nyt enkä ikinä. Koen matkailun ihan äärettömän stressaavaksi ja se on arvojeni vastaista.

Painotin parisuhteen alussa että minua ei saa mukaan ulkomaille muuten kuin kilon palasissa. Tämä oli miehelle ok, hänkään ei kuulemma tykännyt matkustaa. No kas, meni pari vuotta suhdetta ja alkoi se mankuminen, kinuaminen, valitus ja ihmettely siitä miksi ei mennä matkustelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/64 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aloin nyt suunnitella ekaa matkaa yksin. Lähden muutaman viikon kuluttua Santoriiniin. Olis mulla kyllä tuttuja miehiä, jotka varmaan lähtis mukaan, mutta mä en jaksa niitä. Parempi yksin.

Oon myös alustavasti suunnitellut ekaa matkaa yksin. Tympii aina olla kinuamassa ystävistä matkaseuraa ja mies on selväsanaisesti ilmoittanut että ei lähde. Mikähän olisi sellainen matkakohde josta yksin reissaamisen voisi aloittaa? Paljon olen matkustanut, miehenkin kanssa, mutta hän ei enää jaksa. Joku tuttu kaupunki voisi tulla kyseeseen, esim. Pariisi. Ainakin olisi nähtävää. Tai sitten joku aurinkorantakin voisi olla ok. 

 

Vierailija
48/64 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/64 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä taas yksi lompakkoloinen ilmoittautui ja paljasti että ainoa mikä miehessä kiinnostaa on se että pääsee tuhlaamaan miehen keräämää varallisuutta omien etujen takia

Mä ainakin oon jopa tarjoutunut maksamaan miehen matkat jos vain seuraksi lähtisi. Ei lähde. 

Niinhän joka nainen puheissaan auttaa ja maksaa miehelle asioita. Mutta totuus on toinen

Vierailija
50/64 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota, miksi te olette menneet naimisiin ja tehneet lapsianne keskenänne jos nyt hajottaa kun toinen ei halua samoja asioita...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/64 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdetaanko? Minä en haluaisi matkustaa mihinkään, tykkään olla kotona ja kesäkin on tulossa. Mies haluaa lomailla, joten niinpä olemme menossa kolmannen kerran vuoden sisään johonkin typerälle aurinkorannalle.

Vierailija
52/64 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset haluaa tuhota maapallon tuolla matkailullaan, luonto ei tykkää eikä ne siellä ulkomailla olevat ihmiset kun vieraat tulee nurkkiin pyörimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/64 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin saattasin matkustella normimestoilla, mutta kun aina pitää päästä jonnekin maailmanperseen oogee-mestoille ja sitten on millon syyhy, millon suolistoloinen.

Vierailija
54/64 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itekään kyllä jaksaisi matkalle lähteä jos sielä lapset on mukana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/64 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös turismi tuhoakaan maapalloa ja kaikki hupilennot suoraan saatanasta? Vai onko niin että matkustelu on parempaa turismia vähän kuin viinien maistelu on parempaa alkoholismia?

Vierailija
56/64 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi ikinä olla suhteessa ihmisen kanssa, joka ei halua koskaan poistua Suomesta. Vaikka omat reissut olisikin kumppanille ok, niin mikä suhde se sellainen on, jossa elämän parhaat muistot ja elämykset ei tule koskaan jaetuksi. Kun lapset kasvavat ja lähtevät omiin elämiinsä, ei arki ja koti ole enää niin keskeinen asia. Jos kumppani haluaa kyhjätä vain kotona ja sanoo, että mene itseksesi tai kavereiden kanssa... Eipä ole kummoinen suhde kummallekaan.

Vierailija
57/64 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluatte tuhota yhteisen maapallomme lentelemällä huvikseen ympäriinsä?

Vierailija
58/64 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olikin heti ensimmäisenä matkana "testi". Viiden kuukauden seurustelun jälkeen lähdettiin New Yorkiin. Antoi osoittaa, millaiseksi suhde tulee kehittymään. Halutaanko nähdä ja tehdä samanlaisia asioita, miten ratkaistaan kun toinen haluaa matkalla tehdä jotain joka ei toista kiinnosta (joko toinen tulee mukaan, ei valita ja seuraavaksi tehdään hänen haluamaansa asiaa tai sitten ollaan muutama tunti erillään ja sovitaan treffit ravintolaan tai hotellille), onko matka kummankin mielestä onnistunut.

Matka oli onnistunut, molemmat nauttivat, puhuttiin jo uusista matkoista, ei kiukuteltu eikä mökötetty. Nyt ollaan oltu 20 v. kimpassa ja nähty maailmaa  paljon yhdessä.

Vierailija
59/64 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla tuntuu olevan sama ongelma. Pitäisi saada joku oma Tinder tai vastaava matkaseuraa etsiville. En tarkoita seurustelumielessä. 

Vierailija
60/64 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä matkustin lasten kanssa tai tyttökaverini tai siskoni kanssa. Minua ei mies estä, tai sitten olisi muuttunut exäksi. Vanhoilla päivillään lähdimme 30-vuotishäämatkalle Pariisiin ja hänen 70-v matkalleen Wieniin ja Budapestiin. Tukholmaa ja Tallinnaa ei lasketa mukaan, niissä kävimme usein.