Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa ymmärtämään tämä teksti

Vierailija
10.06.2012 |

Jälkiehkäisyn käyttö ehkäisypillerin unohtuessa



Jälkiehkäisyä voi käyttää myös ehkäisypillerin unohtamiseen liittyen. Jos ehkäisypilleri unohtuu taukoviikkoa seuraavan viikon aikana, jälkiehkäisyä suositellaan. Lisäksi on syytä käyttää kondomia, kunnes ehkäisypillereitä on otettu seitsemän peräkkäistä päivää säännöllisesti. Jos yksittäinen pilleri unohtuu myöhempinä pillerijakson päivinä, ei jälkiehkäisyn tarvetta ole. Jos useampi pilleri unohtuu, jälkiehkäisy kannattaa käyttää ja kondomia pitää käyttää loppukierron ajan. Jälkiehkäisyn käytön jälkeen jatkuva hormonaalinen ehkäisy voidaan aloittaa heti, kun seuraavat kuukautiset alkavat.



yksi pilleri siis unohtui 1 viikolla ja päivä ennen pillerin unohtamista seksiä ja pillerin ottopäivänä myös.. unohdin siis otta eilisen pillerin (la) ja otin sen nyt aamulla sunnuntaipillerin kanssa samaan aikaan.. Ylemmässä tekstissä puhutaan että pillerin voi ottaa, mutta viimeinen lause häiritsee.. jälkiehkäisynb jälkeen siis lopetetaan pillerit ja aloitetaan uudestaan kun menkat alkaa (uusi lista ilmeisesti) Olenko ymmärtänyt oikein..?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla