Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella perinteinen nimi: ei ongelmia käytöksessä..? Ja päinvastoin..

Vierailija
25.01.2006 |

sitten taas nämä Micot, Eetut, Larit, Rikut ja Saket&Jessicat &Jeminat ja Lumeliat on lähes poikkeuksetta niitä " pahoja" poikia ja tyttöjä. Minun kokemukseni mukaan näin..

Yhtään ilkeää Mikkoa, Anttia, Eeroa, Annia ja Lauraa en tunne..

Onko muilla samoja/eri kokemuksia?

Kommentit (117)

Vierailija
21/117 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettekä oikein itsekään osaa päättää, millaisia olette!

Vierailija
22/117 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin päiväkodissa ym.... ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/117 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole siis kommentoinut tätä ketjua kuin aloituksen ja kerran sen jälkeen. (tuolla taisi olla sekaannusta jossain kohtaa kejua). En tätä nyt niin vakavasti halunnut otettavan, tietysti ymmärrän jos ne ottivat itseensä joilla on lapsi sen niminen josta annettiin negatiivista paluautetta.

Olen silti kokemukseni kanssa samoilla linjoilla kuin alkupään kirjoitukset.

T: Ap (jolla lapset Anni&Antti-sarjaa, joka ei ollut varmasti yllätys kenellekään)

Vierailija
24/117 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisen prinsessa/" ridge" -nimen. Ja sitten näitä rakkauden hyljättyjä hedelmiä ovat lähiöt pullollaan! Alkuperäisen ajatus on aivan oikea!

Vierailija
25/117 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölläni on maailman suloisin jemina niminen ystävä. Ja naapurin Eetu on tosi reipas poika!

PÖH tällaisille. Ja Kummityttöni Laura on ihana tyttö...

Vierailija
26/117 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se luo hyvin selkeät ennakkoasenteet tietyjä nimiä kantavia lapsia kohtaan. Jos opettaja jo etukäteen huokaa, että aargh, taas on tulossa Janica luokalle. On varmaan ihan " persläpi" koko lapsi. Hyvä tämän lapsen on sitten aloittaa koulunsa, kun pitää heti lähteä puolustuskannalta. Olen todella tyrmistynyt jos näin toimitaan joissain kouluissa.

T. Islan äiti

Vierailija
27/117 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kamalaa jos lapsi joutuu lähtemään miinukselta liikkeelle.

Vierailija
28/117 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi olla että käykin niin, että kun koulussa on vaikkapa 20 prosenttia häirikkölapsia ja sitten niihin sattuu vaikkapa 3 Nicoa, 1 Jessiina ja Cassandra, niin hän ei huomaakaan kuinka siellä on myös Antti, Jaakko, Heikki ja Pauli. Ja samaan aikaan ihan tavallisia lapsukaisa on Nicoissa, Jasmiineissa ja muissa.

Mutta ap huomaa sen, mikä vahvistaa hänen loistavaa " intuitiiivista" havaintoaan ja sulkee sen kanssa ristiriidassa olevat ulkopuolelle.

Ei sitä voi mitään. Ihminen on ihminen.

On mulla monta kaveria, jotka ajattelevat about samoin. Mutta sitten ne sanovat " no mun kummilapsen nimi on Serafiina, mut ei ne antaneet sille sitä nimeä SELLAISESTA syystä kuin ne kaikki lähiöjuntit, vaan ne vaan on niin positiivisella tavalla erikoisia, et siks antoivat" . Kun siellä lähiössähän ei VOI olla ketään, joka samasta " myönteisellä tavalla erikoisesta" syystä olisi nimennyt kersaansa samalla perusteella.

Lähiöihmiset antavat lapselleen nimet yhdestä syystä ja parempi väki toisesta syystä. On vain yksi ja ainut todellisuus, jota voi sitten tutkia, havainnoida ja koetella. On vain yksi mielipide, se on minun näkökulmani, minun ideani, minun ajatukseni. Jos huomaan jonkun sotivan sitä vastaan, suljen silmäni ja kiellän.

Amen.

Vierailija
29/117 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodeissa, kouluissa ja lastensuojelussa eri tehtävissä.

T. ap

Vierailija
30/117 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilaisin ottein. Nimittäin se on VARMAA, että ihan tavallinen MIkko ja Minna tulevat hyvästä kodista, jossa ei ole mitään huolestuttavia aineksia. He pärjäävät joka tapauksessa. Janniinat taas tarvitsevat todennäköisesti tukea jo ihan ensi metreiltä. Olisi hyvä tarkistaa nimiluettelot ennaltaan ja varata sitten koulun tarpeisiin vaikka riittävästi kuraattoripalveluita, kenties koulupsykologi.

Vierailija
31/117 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattunut vaan olemaan muodissa viimeaikoina.

Vierailija
32/117 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset omistaa " muotinimet" vaikkakin antaessa yritettiin antaa nimet joita ei joka kadun kulmassa vastaan tulis, no toisin kävi :) Asutaan myös ns. lähiössä ja me vanhemmat ollaan nuoria. Kuitenkin jokainen kolmesta lapsestamme on saanut vain ja ainoastaan hyvää palautetta tarhassa. Ovat kuulemma jopa ikäisiään fiksumpia ja kehittyneempiä!? Ovat aina ennemminkin sopimassa muiden riitoja kun itse riitelemässä. Yhdestä tarhasta esikoisen kohdalla sain negatiivistä palautetta ja se kuului " kun teidän lapsi on semmonen että se ei rupea tappelemaan vaan mieluummin lähtee tilanteesta pois ja tulee aikuiselle sanomaan" Ja tämä kommentti tuli siitä kun kysyin asiallisesti että kiusataanko meidän lasta kun kotona hän on monesti sanonu että Anssi kiusaa eikä haluis tulla tarhaan. Mielestäni tuo ettei halua tapella eikä haasta riita on lapsessa vaan positiivinen piirre ja siihen olen halunnu lapsiani kasvattaa, mutta ammattilaiset ovat sitten eri mieltä!? No onneksi nykyisissä tarhoissa ollaan samaa mieltä tästäkin asiasta ;) Mutta ei se nimi kyllä miestä tai naista pahenna.

Vierailija
33/117 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jotkut voi olla yksinkertaisia ja huumorintajuttomia!!!

Vierailija
34/117 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelu mahdollisesti voisi tehdä yhteistyötä väestörekisterin kanssa, jotta tietyillä nimillä varustetut saadaan ajoissa turvan piiriin.

Vierailija
35/117 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuntenut 3 Eetua, kaikki alkoivat impata jo ala-asteella.

Vierailija
36/117 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin toivonut asiallista keskustelua ihmisten arvomaailmasta ja näkemyksistä. Ihan kuin joku olisi kirjoittanut monta aloitusta :( En tiedä, tulee vain sellainen olo...

Vierailija
37/117 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi jokaisella lapsella olla samat mahdollisuudet aloittaa koulu ilman asenne" vammaista" opettajaa. Meillä on ihan tavallinen suomalainen pojannimi, ja aivan kamala häirikkö tuosta on tullut. Isänsä on lääkäri, äitinsä fysioterapeutti. Tytön kanssa ei koskaan ole ollut mitään ongelmaa, pojan kanssa ollaan jo pienestä käyty perheneuvolassa. Mistään käytöshäiriöstä/keskittymishäiriöstä ei ole kyse, vaan järkyttävästä määrästä energiaa. Se purkaantuu sitten kiusaamisena yms. kun turhautuu. Menestyy koulussa hyvin, mutta sosiaaliset taidot ovat ihan rempallaan. Ollaan kyllä yritetty kaikin tavoin kasvattaa, mutta aina se ei riitä. Ammattilaiset ovat sitä mieltä, että vanhetessa rauhoittuu. Onneksi poika ei kuitenkaan yleensä kiusaa heikompiaan, vaan muita kovanaamoja. Saattaa sitten nyrkit pystyssä suojella jotain kiusattua ja syrjittyä luokkalaistaan. Jos tästä nyt jotain positiivista pitää löytää...

Vierailija
38/117 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs Tatu tai Jesse?

Millaisia mielikuvia herättävät?

Vierailija
39/117 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paskan haile, mitä joku " opettaja" väittää, juttu on ihan tuulesta temmattua diipadaapaa...

Miten sitten, kun äiti on Jemina ja tyttö Eeva?Tai jos poika onkin Antti Jesse Nicolas??

Siinäpä sitä olisikin " opettajalle" ihmettelemistä.

Vierailija
40/117 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on hyvä. Moni ei tajuakaan, miten tuollainen Jessica, Jemina tai Nico leimaa lasta. Hyvä, että tulee näin ilmi. Siis kouluttamattomat lähiöäidit antaa lapselleen hienon nimen. Leima tulee. Samanlainen, kuin tietystä nimestä tietää heti henkilön olevan mustalainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän