Lapsen suusta :)
Oltiin torilla, jossa oli iso joulukuusi. Lapseni 1 v 9 kk osoitti sitä ja sanoi ihallen " Iso jouluaatto!" Korjasin, että eikun se on joulukuusi. On tunnistanut sen ennen kuuseksi, mutta nyt on puhuttu niin paljon aatosta, että meni vähän sekaisin kuuset ja aatot.
Myöhemmin tänään olin pukemassa lasta päiväunille. Kerroin taas, että huomenna on jouluaatto. Lapsi vastasi: " Ei mennä. Ei mennä huomenna sinne jouluaattoon."
=D
Kommentit (47)
nää on kivoja piristää kummasti päivää :D
sanoi potalla istuessaan, että mä vähän venytän tätä ehiliinaa ( tarkoitti esinahkaa kun isi oli suihkussa opettanut miten vedetään taakse ja pestään pippeli )...kyllä meikä repes :-)))
Vierailija:
sanoi potalla istuessaan, että mä vähän venytän tätä ehiliinaa ( tarkoitti esinahkaa kun isi oli suihkussa opettanut miten vedetään taakse ja pestään pippeli )...kyllä meikä repes :-)))
10v tyttö meinasi että mulle ostettaisiin paita jossa lukee " äiti ei jaksa" .
Mutta 3v poika oli sitä mieltä että meidän äiti jaksaa ja ostetaan sille toi jossa lukee " helppo nakki" .
ja kuljin hieman vajaat 3-vuotiaan poikani kanssa aamuisin muutaman pysäkin välin bussilla tarhaan.
Hän on kova poika laulamaan ja aamubussissa sitten yks kaks kovaan ääneen alkoi laulaa " aa,tuutilulla" -laulua,jonka sanat menivät lopussa kutakuinkin näin..." aa tuutilulla, anna unen tulla,anna pienelle poikalle makkalaa" ...
siis " anna pienelle pojalle makkaraa" . Ihmiset röhähti nauramaan ja taputtivat käsiä kun jäätiin kyydistä pois:-)
ja ennen mehutteluja pidetään hartaus. Kaverini 3v. tyttö ei sitten olisi malttanut kuunnella hartautta loppuun ja kiljasi lapsen kirkkaalla ääneellä " Mun on saatava NYT sitä seksiä!" . Kirkossa tunnetusti vielä kaikuu mukavasti jottei kellekkään jäänyt epäselväksi mitä neiti oli vailla =D Äitinsä punasena hissukseen " Saat sinä kohta sitä keksiä" ...
.... totesi nähdessään mummon riisuessa itseään saunaan, että " huh huh, kyllä alaston nainen on pelottava" !!
Samainen lapsi katsoi ohjelmaa jossa lehmät laidunsivat, ja ohjelman juontaja puhui jotain karjasta, vähän aikaan poika kuunteli ja totesi sitten että " nyt mä sen tiedän mistä se karjalanpiirakka tehdään" !!
Naapurin vajaa 3v kävi saunassa mielenkiintoista keskustelua siitä mikä erottaa tytöt ja pojat, ja kuka ylipäätään on tyttö ja kuka poika. Oli käyty läpi perhe ja sukulaiset, ja tuli meidän sukupuolen arvauksen vuoro. Poika mietti että -" Pirkko on tyttö, pirkolla on pimppi. Mauri on poika, Maurilla on ruohonleikkuri"
.... vuoden alussa lueskelin lehteä, jossa oli esillä vuoden missi ehdokkaat, katselin heitä ja sanoin pojalleni, että pitäisikö äidinkin osallistua? Poika kurkkasi lehteen, katsoi hyvin arvostelevasti naiset läpi, ja totesi tomeralla äänellä, että " nuo ovat amerikkalaisia, ja sinun ei tartte mennä esittelee itseäs uimapuvussa" !!! Kyllä nauratti!! amerikkalaisia?!?;))
.... lapseni on muutenkin suupaltti, mutta kerran hävetti. Häntä yhteen aikaan kiinnosti ihan hirveästi tummaihoiset ihmiset, hän katseli heitä ja halusi aina jutella niistä. Minä sitten opetin että kansallisuuksia on monia, ja he ovat tummaihoisia, mutta ei ole kohteliasta tuijottaa ja sanoa ääneen jotain, tulee paha mieli jne. No, tyttö oli vasta vajaa 4- vuotias, joten ei oppi ihan mennyt perille. Noustuamme bussiin, tyttö bongasi heti tummaihoisen, ja kun setä erehtyi hymyilemään, tyttäreni kajautti heleällä ääneellä " sä olet neekeri, ja siks sulla on mustaiho, ei se mitään haittaa, mutta ei ole vaan kohteliasta näyttää sitä" voi ITKU!! onneksi setä oli hyvin ymmärtäväinen, hän nauroi ja hyvällä suomen kielellä alkoi jututtaa tyttöämme. Jutussa oli se hyvä puoli, että keskustelun jälkeen tyttö unohti kiinnostuksensa....
3,5v poikani kyseli,että miten kynttilät tehdään,johon 5v tyttöni vastasi:Ensin tehdään sellasta muusia ja sitten laitetaan pakastimeen ja sitten tehdään reikä keskelle johon laitetaan keppi. ja jos haluaa isomman kynttilän laitetaan enemmän muusia ja pakastetaan... ;)
Esikoinen muutaman vuoden vanhana: Me odotamme Jeesusta, se liekkiin leimahtaa...
Kuopus viime viikolla: Ollut ei loiste huono Petterillä peräpään... :D
nyt on täällä " ripset poskilla" , ku niin naurattaa :) Voi ei noita lasten juttuja..heheh :) Meidän 3 vuotias matkii Turun sinappi mainosta ja sanoo oikeen kunnolla " maggara" ja näyttää käsillä
alkoi seurakunnan päiväkerhossa selittää tohkeissaan hoitajalle, että
äidillä on kaapissa sellainen lehti jossa täti juo sedän pippelistä.
eikä oo käyty sen jälkeen......
" Äiti kato kun tolla sedällä on musta naama! Sillä on myös mustat kädet. Ja mustat kengät. Ja musta laukku."
Ihanaa joulua sinulle ja tytölle.. ;)
Muista kirjoittaaa ylös tai kertoa isona tytölle..
Tyttö n.4v kysyi yhtäkkiä kirkkaalla ja kovalla lapsen äänellä äidiltään " Äiti, miksi sulla oli aamulla isän pippeli suussa?" , oli tainnu lapsi päästä yllättämään =D Oli siinä pokassa pitelemistä ja isällä väri vaihtui kasvoilla hetkessä.
Takana oleva mies siihen sitten punoittavalle ja hiljaiselle äidille " No, mikset vastaa lapselle?"
:)))) Huh huh...
keskustelua miehen ja naisen eroista.
neljä vuotias kysyi mieheltä, että onko siihen joku järkevä
syy miksi tuo nainen on joutunut asumaan meidän kanssa????
no tyttö oli käynyt huutamaan äiti äiti äiti tuu kattomaan tääl on isoja mulkkuja :D
ystävälläni meni kuulemma naama punasex jä hävettäny :/ mä olisin kyllä repeilly :D