Lapsen suusta :)
Oltiin torilla, jossa oli iso joulukuusi. Lapseni 1 v 9 kk osoitti sitä ja sanoi ihallen " Iso jouluaatto!" Korjasin, että eikun se on joulukuusi. On tunnistanut sen ennen kuuseksi, mutta nyt on puhuttu niin paljon aatosta, että meni vähän sekaisin kuuset ja aatot.
Myöhemmin tänään olin pukemassa lasta päiväunille. Kerroin taas, että huomenna on jouluaatto. Lapsi vastasi: " Ei mennä. Ei mennä huomenna sinne jouluaattoon."
=D
Kommentit (47)
Äitini jaksaa joka joulu naureskella sitä, kun minulla meni vuoden ikäisenä, ensimmäisenä joulunani, kinkku ja pukki sekaisin. Kovasti oli naurattanut perhettä, kun joulupöydässä oli pukki ja illalla kylään tuli kinkku.
Salin seiniin kiinnitetyistä lumiukoista hän sanoi myös: Katos, on paljoja lumiukkoja, kaks lumiukkoa.
Ihana tuo " katos" kun tyttö huomaa jotain..
" joulu yö juhla yö, päät tyynyyn...."
:-)
Joulupuu on rakennettum joulu on jo ovella,
namusia ripustettu onpi kuusen kuolemaks..
Ja sain nauhalle.. ihan pikkuisen nauratti.. ;)
Ripsivärit oli vissiin levinneet kun pikku tyttö osoitti ja sanoi: Äiti, tuolla tytöllä tippuu ripset naamalle:)
totesi miehelleni kun hän tuli töistä.
Äiti otti punamunan siemenet sisälle.
Haettiin lapsen kanssa lintulauta kuistiin sulamaan, kun oli siemenet päässeet jossain vaiheessa kastumaan ja jäätyneet möhkäleeksi.
(viemme aina lastenkanssa punatulkuille ulos siemeniä, siitä hän johti
punamunan.)
Kuulen tästä mieheltäni todella usein.
" Nyt sytytämme kynttilän ja liekki lemahtaa ja orotamma eesusta seimessä nukkuvaa"
oltiin saunassa ja tyttö tuli syliini istumaan,silitti rintaani ja sanoi kovaan ääneen" isi,sinulla on tällaista ihanan pehmeää karvassi!"
mä olen semmoinen ihana vahinko.
kertoili esikoulussa. 6v
näki kun isänsä tuli suihkusta ja sanoi: isi , mikä roikkuu? Sanoi sen vielä aika pelästyneenä. Näki siis isin pippelin. En tajua miten ei sitä saunassa koskaan aikasemmin nähnyt?
Siskollani oli teini-iässä sellaiset raudat (tai mitkä lie) hampaissa, joihin piti joka aamu virittää pieni kumilenkki. Ne lenkit kuitenkin aina irtosivat ja sisko huomaamatta nieleskeli niitä. Kerran hän sitten alkoi asiasta valittaa, kun useamman kumilenkin oli saman päivän aikana niellyt, ja siihen pikkuveli 4 v. tokaisi: " Kohta sulta tulee kakkan mukana kumiukko!"
sanoi kato tuolla on vihreä mies. (tuli mieleen tuosta lidli hommasta:)
3.v. poika laulaa hoosiannaa " ham-mas-haa-ar-jaa, ham-mas-haa-ar-jaa... sydämensä pohjasta asti:)))
Tarhan tätille paketoitiin joululahjaksi pojan 3v kanssa kaunista saippuapulloa. Selitin, kenelle lahja menee. Poika siihen " Joo, täteille saippuaa silimille!" :)
Kaksikielinen poikamme 5v tuli kalastusreissulta isänsä kanssa ja innoissaan juoksi minua vastaan näyttäen kalansaalistaan pussissa: " äiti, äiti, minulla on viskiä (=fisk) pussissa!"
Kato miten pieni pippeli mulla on, mutta mun isillä on tosi iso ja siinä on karvoja! Siinä vähän kaveria änkytytti ja minä meinasin kyllä tikahtua! Poika siis tuolloin 3.v
tuli samalle sängylle makailemaan mun ja isänsä kanssa. Tokaisin tytölle, että mikäs mustis siihen tuli niin hän vastas että " mä oon semmonen kärpänen peppu!"
(Isänsä puhuu perskärpäsistä jos joku tulee joka paikkaan perässä tms...)
Hiukan nauratti!
höpötti jonain päivänä melko joutavia ja minä siihen että mitäs sun päässäs tyttö oikein liikkuu?
Lapsi kokeili tietenkin tukkaa heti ja oivalsi: Hämähäkki!
kello ei oo viisi, lapset herätkää.
juhaniliisi muuten matka jää.
Tuli viikko sitten isänsä kanssa lomalta thaimaasta, innoissaan sitten soitti minulle, tietäen että äiti on suuri eläinten ystävä ja kertoi: " äiti, sä olisit kykänny taimaasta, siellä on kauheetti aläimiä, ja isoja elilaisia mulkkuja" !!! naurahdin ja tokaisin, että niinpä niin, tyttöseni., niinpä niin;)))
Hänen siskonsa taas on syntynyt heti joulun jälkeen, ja kysyin sitten tytöltä että mitä hän tahtoisi synttärilahjaksi, kun pukille nuo joulutoiveet on menneet jo, tyttö kertoi haluavansa tekohampaat!!!
Meillä noista murkuista sattui tällainen hassu juttu:
Varastomme sivulla oli kesällä polttomuurahaisten pesä ja tyttö 3-v meni sitä innolla tutkimaan, huomasimme onneksi ajoissa ja isänsä huusi ettei saa koskea, siihen tyttö tokaisi:
" Joo isi, annetaan toisten mulkkujen olla lauhassa.."
Hihihhi..
hän oli höpöttäväisellä tuulella ja kyseli koko ajan jotain. Mm. " Miks noissa ikkunoissa on likaa?" " Miks kuljettajan ikkunassa ei oo likaa?" " Miksi kuljettajan pitää nähdä ulos?"
Täysi bussi pysähtyi liikennevaloihin ja oli aivan hiljaista. Tyttö sanoi kuuluvalla äänellä: " Jos mies tapaa naisen ja ei tuukkaan lasta niin se on tosi kurjaa!" En voinut kun hytkyä hiukan häpeissäni paikallani ja niin teki takanamme istuva keski-ikäinen nainenkin.
No, ainakin meillä oli hauskaa.