Mies ei pyyhältää edellä kun kävellään yhdessä
En ymmärrä miksi se ei voi kävellä "samalla tasolla" vaan sen pitää mennä edellä. Mennään kuitenkin täsmälleen samaa tahtia, kun kerran välimatka säilyy samana. Oon niin totaalisen kyllästynyt puhumaan selälle! Sanon mielle ja se tulee viereen, mutta hetken päästä se taas pyyhältää metrin edellä ja puhuu tietty eteenpäin etten ees kuule mitään mitä se vastailee. Voisko nyt joku valaista onko tää joku luolamiesjuttu UGH johdan naarasta vai mikä?? Ei siis ole vihainen tehdessään noin, vaan tekee niin aina.
Kommentit (143)
Siis onko nämä viestit todellakin useammalta naiselta? Eikö mun mies olekaan ainoa joka tekee näin?! En ole edes pälättäjä, olen yleensä ihan hiljaa. Nolointa tämä on kauppareissuilla, kun mies singahtaa marssivauhtiin autolta ja minä taaperran perässä joskus 20 metriä jälessä. Kaupan ovella sitten katselee, että mihin olen jäänyt.
Jos otan asian puheeksi tulee "voisit vähän lisätä vauhtia". Olen kokeillut tätä, ja mies kiristää silloin itsekin vauhtia. Lopulta olen hikinen. Ilmeisesti pitäisi laittaa juoksuksi, ja varmaan sitten sanoisi, että etkö voi liikkua normaalisti?
Jos ottaisin kädestä kiinni niin tönäisisi heti käden pois. Käsikynkkää jos yrittäisin löytäisin itseni hangesta.. se olisi hänestä ärsyttämistä ja kiusantekoa, koska emme yleensä koskettele julkisesti.
Kerran kaaduin liukkaalla ja mies seisoi vieressä tumput ojossa kun kömmin ylös. Kysyin myöhemmin miksei auttanut niin valitti kun olen niin kömpelö ja kaikki nauraa kun olen niin kömpelö.
Okei joo. Aika kauhealta vaikuttaa kun lukee nyt, mutta näin on nallekarkit tässä suhteessa. Mies ei tarkoita kaikkea mitä sanoo, mutta hermostuu heti kritiikistä ja sanoo sitten pahasti puolustautuessaan. Joten ratkaisuni on kävellä ihan omaa vauhtia ja antaa miehen kipitellä miten haluaa. Ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko nämä viestit todellakin useammalta naiselta? Eikö mun mies olekaan ainoa joka tekee näin?! En ole edes pälättäjä, olen yleensä ihan hiljaa. Nolointa tämä on kauppareissuilla, kun mies singahtaa marssivauhtiin autolta ja minä taaperran perässä joskus 20 metriä jälessä. Kaupan ovella sitten katselee, että mihin olen jäänyt.
Jos otan asian puheeksi tulee "voisit vähän lisätä vauhtia". Olen kokeillut tätä, ja mies kiristää silloin itsekin vauhtia. Lopulta olen hikinen. Ilmeisesti pitäisi laittaa juoksuksi, ja varmaan sitten sanoisi, että etkö voi liikkua normaalisti?
Jos ottaisin kädestä kiinni niin tönäisisi heti käden pois. Käsikynkkää jos yrittäisin löytäisin itseni hangesta.. se olisi hänestä ärsyttämistä ja kiusantekoa, koska emme yleensä koskettele julkisesti.
Kerran kaaduin liukkaalla ja mies seisoi vieressä tumput ojossa kun kömmin ylös. Kysyin myöhemmin miksei auttanut niin valitti kun olen niin kömpelö ja kaikki nauraa kun olen niin kömpelö.
Okei joo. Aika kauhealta vaikuttaa kun lukee nyt, mutta näin on nallekarkit tässä suhteessa. Mies ei tarkoita kaikkea mitä sanoo, mutta hermostuu heti kritiikistä ja sanoo sitten pahasti puolustautuessaan. Joten ratkaisuni on kävellä ihan omaa vauhtia ja antaa miehen kipitellä miten haluaa. Ihan sama.
Oma isäni on tuollainen. Tohottaa menemään kaupassa ja kadulla 10m edellä. Kaupassa lähtee aina hakemaan yhtä tuotetta ja hoputtaa äitiäni ettei saa mitään jäädä katsomaan vaan haetaan vain mitä listassa lukee, vaikka rahasta ei ole puutetta eikä äitini todellakaan ole mikään himoshoppailija!
Minun siskoni tekee tuota. Lähdemme kävelylle niin hän kävelee metrin edellä. Omituista. Tuosta syystä en lähde hänen kanssaan enää kävelylle.
Vierailija kirjoitti:
Tee niin kuin koirakoulussa. Kun mies alkaa "vetää" edellä, vaihdat suuntaa ja huudahdat napakan käskyn seurata. Tämä toistetaan joka kerta kun uros yrittää alkaa johtaa laumaa. Siis vaikka joka toisella asekeleella vaihdat suuntaa. Toimii, olen kouluttanut näin monta jukuripäistä urosta.
Tää on loistava.
Vierailija kirjoitti:
Meillä taas on vähän erilainen ongelma. Miehen täytyy joka saamarin ”tiukassa” ohituskohdassa tai ovesta mennessä tms aina ”ohjata” minua laittamalla käsi alaselälleni. Siis voi että pieni asia voi ärsyttää :D Olen kysynyt häneltä miksi hän tekee niin, mutta ei osaa vastata siihen. Avaa siis aina ovet ja sitten ohjaa alaselästä...
Tuo on mielestäni suloista ja miehekästä. Anna toimia noin, lienee lähes vaistomaista joillain uroilla.
Täällähän oli joskus ketju "eksyttäjistä", siis tyypit vain katosivat kuin p*eru saharaan joka kerta kun oli yhdessä jossain tämmöisen eksyttäjän kanssa. Nämä eksyttäjät kans aina kävelivät mahdollisimman kaukana siitä toisesta. Siellä ketjussa oli todella monta erittäin mielenkiintoista tarinaa.
Olen vankasti sitä mieltä, että tämä on jokin nepsy-luokan häiriö. Mieheni tekee tuota omituista seilausta koiran ulkoilutuksilla. Kerran sitten sanoin, että tänään on kävelyharjoitus. Laitoin sellaisen n. 50 cm pätkän huomaamatonta hihnaa kummankin ranteeseen kiinni, ja niin kävelimme vierekkäin ja huom. pimeän aikaan illalla. - Kotiin tultua mies huokaisi: "Huh, olipa rankkaa, ei koskaan enää." - Ja ihan on hyväntahtoinen mies, oltu kauan yhdessä. Nykyisin en ota häntä lainkaan huomioon, vaan kävelen ikään kuin itsekseni tai siis oikeastaan koiran mukaisesti, että se saa haistella ym. Joskus mies sit kysyy: "Onko se pissannut ollenkaan?" Johon mä saatan todeta, että tuollahan se kyykki, kun sä porhalsit eteenpäin. :) Ei hän vaan voi itselleen mitään. Kukin meistä on jollakin tavoin vinksallaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos on nelihenkinen perhe, täytyykö heidän kävellä joka paikassa rinnakkain ettei joku loukkaannu?
Tämä ketju on oiva esimerkki "naisen logiikasta".
Sori, kysehän on tunneälystä...
Vierailija kirjoitti:
Ämmät, miksi kävelette niin hitaasti? Miksi ette pysy vauhdissa mukana?
Pidemmillä jaloilla on helppo kulkea nopeasti, typerys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä taas on vähän erilainen ongelma. Miehen täytyy joka saamarin ”tiukassa” ohituskohdassa tai ovesta mennessä tms aina ”ohjata” minua laittamalla käsi alaselälleni. Siis voi että pieni asia voi ärsyttää :D Olen kysynyt häneltä miksi hän tekee niin, mutta ei osaa vastata siihen. Avaa siis aina ovet ja sitten ohjaa alaselästä...
Tuo on mielestäni suloista ja miehekästä. Anna toimia noin, lienee lähes vaistomaista joillain uroilla.
No en ole sille minkään saanut 15v aikana, mutta ärsyttää se silti. Osaan mennä siitä ovesta ihan itsekseni, mutta mies ei tunnu uskovan. Pelkääkö se että pakenen vai etten osu siihen oviaukkoon vai että jään siihen tukkeeksi seisomaan?
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 09:51"]
Vaimoni ei pysty kävelemään vieressä, ellemme kulje käsi kädessä. Hän jää aina 1-2 metriä jälkeen. Sitten hidastan, hidastan lisää ja jopa pysähdyn. Hän kysyy ihmeissään, että mikäs nyt tuli. Ja sitten taas mennään peräkkäin.
Komppaan tätä. Naiseni kanssa kun kävelen niin olen pari askelta edellä. Vaikken mielestäni muuta vauhtia ollenkaan. Jos hidastan niin nainen on silti pari askelta perässä. Eli hänkin hidastaa. Täytyy tosiaan pysährtyä ja hänkin ehkä sitten pysähtyy. Mitä mies voisi vielä muuta tehdä?
PITÄÄ NAISTA KÄDESTÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ämmät, miksi kävelette niin hitaasti? Miksi ette pysy vauhdissa mukana?
Pidemmillä jaloilla on helppo kulkea nopeasti, typerys.
Jännä juttu, että olympiatason maratoonarit ja kävelijät ovat lähes järkeensä lyhyitä.
Ottakaa kännykät mukaan ostoksille, niin puoliso löytyy!
Meillä taas minä kuljen edellä, koska mies on niin hidas. Sitä saa aina odotella. Joskus odottelin miestä, mutta kyllästyin siihen, että aina piti mennä hänen rytmissäan. Toki eri asia sitten, jos ollaan kävelyllä eikä ole kiire mihinkään tms. niin toki kuljetaan rinnakkain ja käsi kädessäkin. Joskus mies mainitsi, että miksi pingon edellä, mutta mies on niin viime tipan ihminen, että kyllä myöhästyttäisi monesta paikasta, jos jäisin aina häntä odottamaan ja mentäisi hänen tahdillaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä taas minä kuljen edellä, koska mies on niin hidas. Sitä saa aina odotella. Joskus odottelin miestä, mutta kyllästyin siihen, että aina piti mennä hänen rytmissäan. Toki eri asia sitten, jos ollaan kävelyllä eikä ole kiire mihinkään tms. niin toki kuljetaan rinnakkain ja käsi kädessäkin. Joskus mies mainitsi, että miksi pingon edellä, mutta mies on niin viime tipan ihminen, että kyllä myöhästyttäisi monesta paikasta, jos jäisin aina häntä odottamaan ja mentäisi hänen tahdillaan.
No mutta tämähän on tietysti ok, koska olet nainen ja puolisosi on mies.
Terveisin av-mammat
Itsellä sama ongelma mutta nainen pyyhältää edellä ja menee shoppailemaan omiaan vaikkei ole varaa.
Lisään vielä (yksi jo ketjuun kirjoittaneista) että miehen mielestä "laiskat tai lihavat tai huonokuntoiset" kävelevät hitaasti. Ja minä olen yrittänyt sanoa, että hirveä kipitys näyttää epäcoolilta ja typerältä, että on paremman näköistä jopa joskus "maleksia". Tätä mies ei ymmärrä ollenkaan. Kuulemma vain lihavat tai heikot maleksii.
Joten syy voi olla miehen alitajunnassa, joka on kehittänyt teorian, että näyttääkseen kovakuntoiselta timmiltä Mieheltä, hänen on liikuttava ripeästi.
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä (yksi jo ketjuun kirjoittaneista) että miehen mielestä "laiskat tai lihavat tai huonokuntoiset" kävelevät hitaasti. Ja minä olen yrittänyt sanoa, että hirveä kipitys näyttää epäcoolilta ja typerältä, että on paremman näköistä jopa joskus "maleksia". Tätä mies ei ymmärrä ollenkaan. Kuulemma vain lihavat tai heikot maleksii.
Joten syy voi olla miehen alitajunnassa, joka on kehittänyt teorian, että näyttääkseen kovakuntoiselta timmiltä Mieheltä, hänen on liikuttava ripeästi.
Ja pakko kertoa esimerkki: menemme johonkin tapahtumaan, jossa olisi oikeasti kiva kulkea hitaasti ja katsella. MIES KIPITTÄÄ HIRVITTÄVÄÄ VAUHTIA ja kun on pari kertaa kulkenut alueen muutaman kohdan hän ehdottaa poistumista. Esim. markkinatapahtuma. Viuh, viuh, pois. Hermot menee, hampaat kiristyy.
Isäni tekee tuota myös äidilleni ja lapsilleen, ei ole vielä selvinny että miksi. Hiihtää monia metrejä edellä ja pysähtyy vasta kun erikseen huutaa että odota. Silloinkin malttaa pysyä sitten tahdissa ehkä puoli minuuttia, sen jälkeen jatkuu harppominen jälleen. Etenkin nuorena tyttönä oli todella tuskastuttavaa ja jäi huono olo kun isän kanssa kahdestaan vaikka kaupoilla käydessä joutui yrittämään parhaansa pysyäkseen tahdissa. Joku vallan näyttäminen kyseessä? En oikein viitsi pistää pelkän ajattelemattomuuden piikkiin kun tuo toistuu vuodesta toiseen huomautuksista huolimatta.