Voisiko joku selittää, miksi taloyhtiöt maksavat esim. Elisalle kaapeli-tv:stä, vaikka voisivat hyvin laittaa katolle antennin?
Kommentit (26)
Antenneista on kokemusta, että ne helposti kääntyvät tuulessa väärään suuntaan, tai ne ovat paksun lumen ja kuuran peitossa ja siksi kuva ja ääni pätkivät. Antennien kanssa elämä ei ole ihan ongelmatonta. Antennien pitää olla riittävästi tehostettuja ja riittävän kookkaita, sekä oikealla korkeudella. Niitä joutuu huoltamaan. Kaapeli-tv:n kautta näkyy enemmän kanavia ja nykyään sen kautta tulee myös nettiliittymä. On kuitenkin tosi paljon kerrostaloja, joissa edelleen käytetään antennijärjestelmää.
Sisäantenneja löytyy monenlaisia. Hyvän mallin, kun löytää, niin sillä kuuluu erinomaisesti radio ja näkyy televisio.
Mikään ei taida tosiaan estää antennikanavien virittämistä muuta kuin oma viitseliäisyys jos sieltä näkyy enemmän kanavia tässä vaiheessa. Kaapelissahan on näitä turhia tauhkakanavia lähinnä missä ei näy mitään järkevää.
Hanki nyt se oma satelliitti parvekkeelle
Vierailija kirjoitti:
Antenneista on kokemusta, että ne helposti kääntyvät tuulessa väärään suuntaan, tai ne ovat paksun lumen ja kuuran peitossa ja siksi kuva ja ääni pätkivät. Antennien kanssa elämä ei ole ihan ongelmatonta. Antennien pitää olla riittävästi tehostettuja ja riittävän kookkaita, sekä oikealla korkeudella. Niitä joutuu huoltamaan. Kaapeli-tv:n kautta näkyy enemmän kanavia ja nykyään sen kautta tulee myös nettiliittymä. On kuitenkin tosi paljon kerrostaloja, joissa edelleen käytetään antennijärjestelmää.
Kuvailemasi ongelmat ovat jo historiaa. Tulehan pois sieltä menneisyydestä.
"Kuvailemasi ongelmat ovat jo historiaa. Tulehan pois sieltä menneisyydestä."
XD Asun itse antennitaloudessa ja saan tuta nuo ongelmat joka talvi.
Vierailija kirjoitti:
"Kuvailemasi ongelmat ovat jo historiaa. Tulehan pois sieltä menneisyydestä."
XD Asun itse antennitaloudessa ja saan tuta nuo ongelmat joka talvi.
Sinäkö sitä antennia käyt rassaamassa? Antakaa hyvät ihmiset ammattilaisen hoitaa se niin ongelmat katoavat. Minäkin olen asunut melkeinpä koko ikäni vain antennitaloudessa eikä ongelmia ole koskaan ollut.
"Sinäkö sitä antennia käyt rassaamassa? Antakaa hyvät ihmiset ammattilaisen hoitaa se niin ongelmat katoavat. Minäkin olen asunut melkeinpä koko ikäni vain antennitaloudessa eikä ongelmia ole koskaan ollut."
Minä tietenkin. Asustelen täällä Ylä-Lapissa. Ei täällä tilailla ihan tuosta noin vaan antennimiehiä. Pitää osata itse tehdä monet muutkin rempat.
Koska kaapeli-TV on näyttäytynyt helppona, luotettavana ja melko halpana ratkaisuna, kunnes MTV muutti asian.
Vierailija kirjoitti:
"Sinäkö sitä antennia käyt rassaamassa? Antakaa hyvät ihmiset ammattilaisen hoitaa se niin ongelmat katoavat. Minäkin olen asunut melkeinpä koko ikäni vain antennitaloudessa eikä ongelmia ole koskaan ollut."
Minä tietenkin. Asustelen täällä Ylä-Lapissa. Ei täällä tilailla ihan tuosta noin vaan antennimiehiä. Pitää osata itse tehdä monet muutkin rempat.
Et kuitenkaan osaa edes kiinnittää antennia niin ettei se pääse pyörimään. Todellinen osaaja olet.
Vierailija kirjoitti:
Ei satelliitteja laiteta parvekkeelle, vaan avaruuteen, höntti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei satelliitteja laiteta parvekkeelle, vaan avaruuteen, höntti.
Ota Sputnik parvekkeellesi, varmaan melko halvalla lähtisi.
Vierailija kirjoitti:
Satelliititkin ovat kk-maksulla, eikä niitä kaikki taloyhtiöt edes salli. Sisäantenni on käytännöllisempi ja maksaa vain sen antennin hinnan verran, eli sen jälkeen katselu on ilmaista.
Mtv:n ahneuden ja sekoilujen takia ei lähdetä tekeemään isoja, sekä kalliita remontteja.
Luulisi MTV:lläkin tajuttavan mainostulojen loppuminen. Ei mainostajat enää halua mainostaa, kun katsojamäärästä tippui 800 000.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kuitenkaan osaa edes kiinnittää antennia niin ettei se pääse pyörimään. Todellinen osaaja olet.
Meillä oli ihan hyvin kiinnitetty antenni, mutta kyllä se tuulella hytkyi ja vaappui. Sen piti näes olla korkealla, jotta sai hyvin signaalia vaaramaisemissa. Kyllästytti tuo, joten hommattiin sisäantenni. Sinulta itseltäsi olisi mennyt monesti sormi suuhun ja huonot housuun, jos olisit joutunut tuota antennia rassaamaan yhtä ainoaa kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Meidän pihapiirissä toisessa talossa oli monta vuotta lautasantenni 4 kerroksen parvekkeella. 3 ukkoo väänteli ja käänteli sitä oikeaan asentoon kun asensivat sitä paikoilleen. Oli niin iso että kiinnitti huomiota kun parkkikselta käveli kotiin. Jossain vaiheessa ovat ilmeisesti muuttaneet pois kun ei sitä lautasta ole nyt näkynyt, tai eivät enää sitä tarvii.
Vierailija kirjoitti:
Meillä Itä-Suomessa on tarjolla Digitan sallimia asentajia osa 70 km päässä ja osa 120 km päässä riippuen siitä, miten laajat kanavapaketit haluaa. Laajemmat kanavat saa tuolta 120 km päästä. Sisäantenni tulee siis moninkertaisesti edullisemmaksi ja luojan kiitos toimii hyvin, tosin kaikista pienimmällä kanavapaketilla. Siis Ykkönen, Kakkonen, MTV3, Nelonen, Teema ja OnniTv. Onneksi minulla ei ole tv ja netti koko elämä. Osaan, viitsin ja haluan tehdä muutakin kuin tuijottaa jotakin ruutua koko ajan
Vierailija kirjoitti:
Mtv:n ahneuden ja sekoilujen takia ei lähdetä tekeemään isoja, sekä kalliita remontteja.
Luulisi MTV:lläkin tajuttavan mainostulojen loppuminen. Ei mainostajat enää halua mainostaa, kun katsojamäärästä tippui 800 000.
Elisalla on ollut vaikka kuinka pitkään mahdollisuus neuvotella sopimus. Takaraja paukkunut jo ajat sitten. Mtv on osakeyhtiö, ei mikään diakoniatoimisto.
Seuraavana MTV:n kohteena Telia ja DNA ym.
Niin tehtiin ennen. Meillä laajakaistanetti ja tv tulee samaa maakaapelia pitkin.