Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei pyyhältää edellä kun kävellään yhdessä

Vierailija
18.12.2014 |

En ymmärrä miksi se ei voi kävellä "samalla tasolla" vaan sen pitää mennä edellä. Mennään kuitenkin täsmälleen samaa tahtia, kun kerran välimatka säilyy samana. Oon niin totaalisen kyllästynyt puhumaan selälle! Sanon mielle ja se tulee viereen, mutta hetken päästä se taas pyyhältää metrin edellä ja puhuu tietty eteenpäin etten ees kuule mitään mitä se vastailee. Voisko nyt joku valaista onko tää joku luolamiesjuttu UGH johdan naarasta vai mikä?? Ei siis ole vihainen tehdessään noin, vaan tekee niin aina.

Kommentit (143)

Vierailija
101/143 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös välillä tuota. Ja joskus muutama vuosi sitten hiihtoreissuilla ärsyynnyin vähän vastaavasti, kun mies hiihti aina koko lenkin ajan n. 10-50 metriä mun edellä. Siis niin ärsyttävää, kun mitään ei saa sanottua toiselle! Mäen päällä, risteyskohdissa tai muuten sopivissa kohdissa odotteli aina just sen verran et pääsin puuskuttaen melkein sen kohdalle, sitten kurvasi taas edelle. Ehdotin, että hiihdetään sitten kokonaan omia reittejä/omaa tahtia, jos ei kerran samassa porukassa haluta mennä. Mun mielestä olis ihan hyvä idea hiihtää omat lenkit omaa tahtia, mutta mies ei halunnut sitä, vaan mieluummin kuulemma hiihtää yhdessä. No, sovittiin sitten että jos yhessä mennään niin hitaampi (minä) menee edellä.  

Toinen mitä ihmettelin joskus suhteen alkuvuosina oli, kun mentiin yhdessä johonkin kahvilaan/opiskelijarflaan syömään, niin mies meni neljän hengen pöydässä istumaan viistosti mua vastapäätä. Siis ei oikeesti vastakkain, vaan jätti ikäänkuin hajurakoa ja istui pöydän eri nurkkaan. Kun huomautin siitä vähän loukkaantuneena, niin kertoi että istuvat kuulemma työkavereiden kanssa lounaalla aina näin, että jää jaloille tilaa! 

Tässä sen just huomaa: nainen loukkaantuu (ihan mitättömästä asiasta!) Ja miehellä on järkisyy asialle. Miksi helkkarissa noin pienestä pitää mielensä pahoittaa? :D Mitä enemmän näitä lukee, sitä enemmän säälin miehiä. On se hankalaa kun naisen tapa on aina oikea ja kaikenlaisia omia tapoja pitää välttää ettei vaan loukkaa prinsessaa milloin mistäkin.

Vierailija
102/143 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole vain miesten tapa, vaikka ilmeisesti taas haetaan jotain seksismiä tai muuta kiehtovampaa selitystä. Pakkohan miesten on pahuuttaa tätäkin tehdä, mokomat vallanhimoiset paskiaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/143 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos on nelihenkinen perhe, täytyykö heidän kävellä joka paikassa rinnakkain ettei joku loukkaannu?

Tämä ketju on oiva esimerkki "naisen logiikasta".

Ei vaan sinun logiikasta. Metri kaupalla toisen edellä harppominen on vaan typerää, tarpeetonta ja epäkohteliasta useimmissa tapauksissa.

Vierailija
104/143 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos on nelihenkinen perhe, täytyykö heidän kävellä joka paikassa rinnakkain ettei joku loukkaannu?

Ei vaan sinun logiikasta. Metri kaupalla toisen edellä harppominen on vaan typerää, tarpeetonta ja epäkohteliasta useimmissa tapauksissa.

No ei kyllä ole.

Vierailija
105/143 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ongelmia ole niin aina niitä voidaan tehdä, tämä ketju on siitä hyvä esimerkki.

Vierailija
106/143 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos aiotaan kävellä niin ettei astu toisen jaloille niin vähintään pari metriä pitää olla väliä.

Vierailija
107/143 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion tehdä kansalaisaloitteen rinnakkain kävelyn kieltämiseksi yleisessä liikenteessä ja tiloissa, ei tämä muuten selviä.

Vierailija
108/143 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on tuollainen kiitäjä. Nykyään joutuu kävelemään hitaasti, koska äitini liikkuu huonosti ja tarvitsee tukea. Onnistuu sekin näköjään ihan hyvin. 

Ex-mieheni oli myös samanlainen. Sanoin usein asiasta ja veetuilin että ihmiset luulevat meitä m*slimeiksi kun minä kävelen aina sen pari askelta miestä jäljessä. Mies suuttui tietysti, muttei silti muuttanut tapojaan. Väitti, ettei pysty kävelemään hitaammin, mutta samaa vauhtia kuitenkin aina käveltiin, hän vain sen muutaman askeleen edellä. Sitten suuttui, jos minä tahallani vitkastelin niin, että jäin oikeasti jälkeen. Todella outoa ja ärsyttävää. 

Enää en katselisi sellaista käytöstä hetkeäkään, jos vielä pariudun jonkun kanssa. 

Vierailija
109/143 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös välillä tuota. Ja joskus muutama vuosi sitten hiihtoreissuilla ärsyynnyin vähän vastaavasti, kun mies hiihti aina koko lenkin ajan n. 10-50 metriä mun edellä. Siis niin ärsyttävää, kun mitään ei saa sanottua toiselle! Mäen päällä, risteyskohdissa tai muuten sopivissa kohdissa odotteli aina just sen verran et pääsin puuskuttaen melkein sen kohdalle, sitten kurvasi taas edelle. Ehdotin, että hiihdetään sitten kokonaan omia reittejä/omaa tahtia, jos ei kerran samassa porukassa haluta mennä. Mun mielestä olis ihan hyvä idea hiihtää omat lenkit omaa tahtia, mutta mies ei halunnut sitä, vaan mieluummin kuulemma hiihtää yhdessä. No, sovittiin sitten että jos yhessä mennään niin hitaampi (minä) menee edellä.

Toinen mitä ihmettelin joskus suhteen alkuvuosina oli, kun mentiin yhdessä johonkin kahvilaan/opiskelijarflaan syömään, niin mies meni neljän hengen pöydässä istumaan viistosti mua vastapäätä. Siis ei oikeesti vastakkain, vaan jätti ikäänkuin hajurakoa ja istui pöydän eri nurkkaan. Kun huomautin siitä vähän loukkaantuneena, niin kertoi että istuvat kuulemma työkavereiden kanssa lounaalla aina näin, että jää jaloille tilaa! 

Tässä sen just huomaa: nainen loukkaantuu (ihan mitättömästä asiasta!) Ja miehellä on järkisyy asialle. Miksi helkkarissa noin pienestä pitää mielensä pahoittaa? :D Mitä enemmän näitä lukee, sitä enemmän säälin miehiä. On se hankalaa kun naisen tapa on aina oikea ja kaikenlaisia omia tapoja pitää välttää ettei vaan loukkaa prinsessaa milloin mistäkin.

Minkä sinusta on "järkisyy" sille, että pitää kävellä aina sen pari, kolme metriä toista edellä, vaikka mennään ihan samaa vauhtia? Ettei voi kävellä toisen rinnalla? 

Vierailija
110/143 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä ole.

No kyllä on. Millä perusteella ei se muka ole?

Ohis

Vierailija
111/143 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos aiotaan kävellä niin ettei astu toisen jaloille niin vähintään pari metriä pitää olla väliä.

Miten onnistut kävelemään toisen jaloille?

Vierailija
112/143 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten onnistut kävelemään toisen jaloille?

Jalat menee kävellessä ihan joka suuntaan? :D

Vierailija
113/143 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas on hidas mies. Usein itse pikakävelen innoissani joka paikkaan ja hetken päästä huomaan, että mies on 20 metrin päässä. Sitten vain palaan hakemaan sen ja otan kädestä kiinni, ettei jää jälkeen :D En tosin kävele edellä tahallani.

Vierailija
114/143 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni on tuollainen kiitäjä. Nykyään joutuu kävelemään hitaasti, koska äitini liikkuu huonosti ja tarvitsee tukea. Onnistuu sekin näköjään ihan hyvin. 

Ex-mieheni oli myös samanlainen. Sanoin usein asiasta ja veetuilin että ihmiset luulevat meitä m*slimeiksi kun minä kävelen aina sen pari askelta miestä jäljessä. Mies suuttui tietysti, muttei silti muuttanut tapojaan. Väitti, ettei pysty kävelemään hitaammin, mutta samaa vauhtia kuitenkin aina käveltiin, hän vain sen muutaman askeleen edellä. Sitten suuttui, jos minä tahallani vitkastelin niin, että jäin oikeasti jälkeen. Todella outoa ja ärsyttävää. 

Enää en katselisi sellaista käytöstä hetkeäkään, jos vielä pariudun jonkun kanssa. 

PARI ASKELTA JÄLJESSÄ ?!

HUI KAUHEETA !

Vierailija
115/143 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä sinusta on "järkisyy" sille, että pitää kävellä aina sen pari, kolme metriä toista edellä, vaikka mennään ihan samaa vauhtia? Ettei voi kävellä toisen rinnalla? 

No koska rinnakkain kävely on typerää ja itsekästä, voi vähän ajatella muitakin liikkujia eikä vain omaa napaa.

Vierailija
116/143 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko teidän laihduttaa? Osaisitte kulkea kuten normaalit ihmiset lyllertämisen ja puuskuttamisen sijasta.

Vierailija
117/143 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko nämä viestit todellakin useammalta naiselta? Eikö mun mies olekaan ainoa joka tekee näin?! En ole edes pälättäjä, olen yleensä ihan hiljaa. Nolointa tämä on kauppareissuilla, kun mies singahtaa marssivauhtiin autolta ja minä taaperran perässä joskus 20 metriä jälessä. Kaupan ovella sitten katselee, että mihin olen jäänyt.

Jos otan asian puheeksi tulee "voisit vähän lisätä vauhtia". Olen kokeillut tätä, ja mies kiristää silloin itsekin vauhtia. Lopulta olen hikinen. Ilmeisesti pitäisi laittaa juoksuksi, ja varmaan sitten sanoisi, että etkö voi liikkua normaalisti?

Jos ottaisin kädestä kiinni niin tönäisisi heti käden pois. Käsikynkkää jos yrittäisin löytäisin itseni hangesta.. se olisi hänestä ärsyttämistä ja kiusantekoa, koska emme yleensä koskettele julkisesti.

Kerran kaaduin liukkaalla ja mies seisoi vieressä tumput ojossa kun kömmin ylös. Kysyin myöhemmin miksei auttanut niin valitti kun olen niin kömpelö ja kaikki nauraa kun olen niin kömpelö.

Okei joo. Aika kauhealta vaikuttaa kun lukee nyt, mutta näin on nallekarkit tässä suhteessa. Mies ei tarkoita kaikkea mitä sanoo, mutta hermostuu heti kritiikistä ja sanoo sitten pahasti puolustautuessaan. Joten ratkaisuni on kävellä ihan omaa vauhtia ja antaa miehen kipitellä miten haluaa. Ihan sama.

Mitä helvettiä! Kaikenlaiseen törkeyteen naiset sitä suostuvatkin alistumaan. Jos minulle mies ärähtäisi kun yrittäisi ottaa kädestä kiinni, v*ttuilisi "kömpelyydestä" liukastuessa ja hiihtelisi missä sattuu kun itse yritän päätä lyhyempänä pysyä tahdissa, niin olisi pian entinen mies ellei suostuisi parantamaan tapojaan. Kun on lyhyemmät jalat, ei todellakaan ehdi viipottamaan samaa tahtia kuin mies. Ihan sairasta, tulee hirveän paha mieli lukea mihin naiset joutuvat tyytymään kun pidetään kohtuuttomana että kohdellaan tasavertaisena kumppanina.

Vierailija
118/143 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että on kyllä hyvähermoisia ja ymmärtäväisiä naisia täällä paljon.

Itse sanon, kuten joku muukin, että en katselisi tuollaista käytöstä pitkään.

Kuvaa ilmeisesti parisuhteen tilaa, mitä pitempi kävelyväli sitä tylsempi ja arkisempi suhde.

Jos välittää toisesta välittää myös kun mennään ulos ovesta. On huonoa käytöstä pyyhältää edellä. Tai sitten ei halua näyttää pariskunnalta, tämä varmaan yleisin selitys.

Mitä lähemmät välit keskenään sitä lähempi kävelyväli.

Jotkut jopa pitävät toisiaan kädestä. ☺

Vierailija
119/143 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-mieheni käveli aina noin. Se ärsytti mutta ei vain lopettanut. Luultavasti jollain tavalla häpesi minua. Vaikea kuvitella, että tekisi samoin jonkun toisen naisen kanssa. Juhlissa jätti minut myös yksin ja katosi aina johonkin. Kaikista ärsyttävintä oli kuitenkin kiilaus. Jos esimerkiksi nuoria ja hänen mielestään viehättäviä naisia tuli vastaan kolme rinnakkain, niin minä olin aina se joka tuli kiilatuksi jalkakäytävän viereen. Nuo kolme naista saivat kulkea kyllä rinnakkain, mutta exän mukaan oli kohteliasta väistää kiilaamalla minut pois jalkakäytävältä.

Vierailija
120/143 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nämä kyseiset miehet kohtelevat muuten kumppaniaan?

Herää vain kysymys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi