++NELIAPILAT varaslähtö viikonloppuun++
Ajattelin rohkeasti pistää uuden pinon, joka kestää tarkastelun viikonlopunkin yli...
Kommentit (78)
Otin pikku tirsat, kun olin niin pahalla päällä.
Tänään on ollu aika huono päivä. Lapset kinanneet kaikesta ja käyneet ylikierroksilla muutenkin. Pienin roikkuu tississä heti kun istahdan jonnekin. Päätäkin alko särkee...kai kahvin puutos. Joinkin jo toisen puoli kuppisen tälle päivälle.
Jotenkin oon ollu vähän turhan herkkä kaikella. Pikku itkunkin tirautin pyykkiä viikatessa, kun tuntu kaikki kaatuvan niskaan. Joskun on päiviä ettei mikään tunnu luistavan.
No nyt unien jälkeen kaikki taas hyvin. Ei välttämättä ihan viisasta valvoa joka yö. Johan sitä unet väkisinkin jää lyhyiksi.
Uuden pinon vois tosiaan alotella maanantaina ja kuka sen viitsii ja ehtii ekana, voi mun puolesta tehdä :)
Alice-74 ootko jo heittäny plussatoiveet nurkkaan tän kierron osalta? Eikös vielä jotain mahdollisuuksia voi olla?
Nyt olis sitten tän viikonlopun edustuvelvollisuudet sukujuhlissa hoidettu. Tänään teki kyllä tiukkaa, kun heti aamusta on ollut todella huono olo, suorastaan oksetus joka sitten näyttää jatkuvan loppuillankin. Oliskohan se, voiskohan se olla...? Täällä pähkäilen, mutta sittenhän sen näkee, kun pääsee testaamaan. Onneksi oli pitkästä aikaa naamassa meikkiä, niin ei tuo kalpeus paista..
Nyt olis tuolla mäkkärin hampparit odottamassa, toivottavasti pystyn sen syömään. Ei kylläkään kovin paljoa mieli tee mitään suuhunsa laittaa. ;(
Helmiinille täytyy myöntää, että en kyllä usko mahdollisuuksiin ton kysta-jutun jälkeen. Siis sillon ajatettelin,ettei se edes oo mahdollista ja sit luulin ton keltarauhashormonin ainaskin tuhoovan kaiken mahdollisen... No toi kuuri ei sitten varman tiedon mukaan tekis mitään harmia, elihyvin hyvin pieni mahdollisuus ehkä on. Mutta en kyllä usko eikä tunnu mahdolliselta. Enemmän panostan sit ens kiertoon ja tosiaankin " ehkä" lankeen ovistesteihin. Ihan vaan niinku mielenkiinnon vuoksi (tosi hyvä selitys, minkä kaikki uskoo, eks vaan?)
Hienoo, kun Riin@lla ja Helmiinilläkin on TOSI hyviä oireita... Paljon +++ teille! Ja kaikille muillekin mahdollisille!!!!
Tänään palstalla ollut hiljaisempi päivä. Tsemppiä helmiinalle elämän pikku murheisiin, jotka itsekullakin välillä kasvavat liian suuriin mittakaavoihin. Kyllä lapsenikin ovat iskälle " juoruilleet" , että äiti heitti leivällä meitä ja itki kun mannapuuro loppui kesken. Tosi kiva huomata, että jotkut muutkin väsyvät välillä tähän ihanaan perhe-elämään. Ollaan onnellisia, että halutaan lisää muksuja, vaikka välillä tökkii. Mies ihmetteleekin joskus, miksi sitä halutaan lisää tenavia, vaikkei edellisistäkään selviä. Mieshän osaa huomata vain ne päivät kun kaikki on päin mäntyä ja desibelit on korvia huumaavaa.
No nyt alkoi ne mun menkat sitten (siis poissa lähes 2v) Mahakippuralla kirjoittelen....kipeetä ottaa. Makuuasento taitais olla nyt paras vaihtoehto. Miehen kanssa päästiin keskustelutasolle vauva-asiassa kun heitin raskauskiekon sen käteen ja sanoin, että ruuvaa kohdilleen. En edes kiehunu raivosta, kuten tavallisesti mielipiteitäni sanoessani. Ukko oli kyllä hiljaa ja huokaili välillä syvään. Mitäköhän mietti. Vastausta saapi odotella sitten kuukausikaupalla, jos en ite ota asiaa puheeksi. Odottelen vähän aikaa, mitä se selitykseksi keksii.....
Kunhan saan ton vaippapyykin ulos masinasta, lähen nukkumaan. Ja aloitan uuden viikon levänneenä. Tänä aamuna tytön tissityksen jälkeen klo 6 sanoin ukolle, että minä en sitten nouse ylös sängystä ja laitoin tulpat korviin ja vedin peiton päälle. Ukko lähti puuronkeittoon ja taisin olla puoleltapäivin vielä yöpaitasillani. Mutta, huomenna lähdetäänkin koko Neliapiloitten porukka ulkoilemaan, sillä pakkanen taitaa vihdoin hellittää. Puhkun jo innosta päästä pulkkamäkeen kuluttamaan viikon aikana syödyt kalorit. Meilläkin tämä tyttö on roikkunut tississä kiinni ja imetyskertoja on tullut useampia.... hellänä!!
Mut huomenna varmaankin uusi pino, jonkun aloitteesta..... Tsau!
Ilta sujunu mulla suht koht mukavasti. Joten nyt ihan kiva mielikin.
Kyllä alkaa jo aikalailla jännitää tää kierto. Tiedän, että jos täti tulee loppuviikosta, tipahdan haavepilveltäni aika vauhdilla. Ei pitäis näin tosissaan ottaa tätä touhua. Kuten tiedetään, lapsia ei tehdä, niitä saadaan. Tehty kyllä on kovasti, nyt sit ootellaan saadaanko :)
Tähän palstailuun jää kyllä ihan koukkuun. Jännitystäkin on huimasti enemmän tätiä ootelessa. Ennen en näillä päivillä vielä edes tätiä miettiny.
Meillä on nuo kolme aikasempaa muksua saanu alkunsa 1-3kk sisällä. Tää olis nyt sit kolmas yrityskierros. Hiukan on jo paineita. Tiedän kyllä, että täällä moni on yrittänyt tosi pitkäänkin. Hätähousuna jo murehdin, tuleeko meille vauvaa ollenkaan. Jos ei yritä, ei varmasti voi onnistua.
Riin@lla hyvät oireet. Nyt niitä plussia taitaa alkaa tulemaan :) Hirmuisesti +++++ onnea sulle ja muillekin... ja peukut pystyyn bd bd
Mulla ei oo tänään ollu mitään oireita. Kaikki siis normaalisti. Join kaksi puolikasta kupillista kahvia. Siitä ei ainakaan tullu mitään. Huomenna juon kahvia normaalisti, katotaan kuinka käy. Nää voi hyvinkin olla jotain mielikuvitus juttuja. Sitä kun voi kuvitella itsensä vaikka raskaaksi :)
Tänään lupasin itsellenin mennä ajoissa unilla. Jos siis mene nukkumaan ennen 24, eikös se ole aika aikasin :)
Hyviä unia uniset Neliapilat...
täällä vielä valvotaan :)
Kävin äskettäin kirjoittamassa viestiä tuonne edelliseen pinoon, olihan siellä jo juttua kertynytkin, joten ihan hyvä, että uusi pino tuli. Täytyy kohta mennä kattomaan 24:ää, oon jäänyt hiukan koukkuun, vaikka 7päivän juonipaljatuksissa kerrottiinkin mitä tulevan pitää... :(
Lapset nukkuu ja nyt on äiskän omaa aikaa... JA sitä neljättä haaveillaan... On se kumma kun ajatukset laukkaa koko ajan siihen suuntaan. Mietin, mitä tehdään sitten kun vauva syntyy, esim. ensi joulua... Hullua toisaalta, koska eihän tässä vielä raskaana olla ja tidä sitä milloin yritys palkitaan...
-emma-
Huh huh, mulla ollu aika vauhdikas päivä. Melkosta lentoa aamusta iltaan. Lapset ja mies nukahtivat jo klo20.30. Nyt pääsin vihdoinkin koneella. Ihanaa :)
Täällä on oikein uusi pino ja kaikki. Pitihän se vanha pino kävästä ensi tekijöiksi lukasemassa.
Joko Mörmelö oot testannu vai millon testaat?? Täällä yhdel kuumeilijalla peukut krampissa.
Vai tuli se täti Minnilotalle. Noh, uusi kierto ja uudet kujeet, eikös niin. Jospa se pääkipu jo hellittäis :)
Täällä yritän kuulostella tuntemuksia...ei mitään. Ei kutita mistään, ei öllötä,ei kolota...on vaan hyvä olla. Nyt menossa kp22/29-31. Viikon päästä on jo jännät paikat mullakin. Haavekuvan kans suunnilleen samois mennään. Pitäisköhän kohta alkaa pitelee niitä peukkuja itellekin :)
Kamala nälkä, nyt murkinalle. Sit tuun heti takasin.
Kirjotin pitkät pätkät ja pim, sinne hävisi koko teksti kun sen lähetin. Voi ku kivaa.. :(
No oli miten oli...
Nyt on masu täys. Jaksaa taas " jutustella" . Missäs kaikki on?
Chicky..tuli mieleen sun jutuista, kun mun yksi lapsosista sai alkunsa ekasta yrityksestä ja yhdetä vaivaisesta pupuilusta. Olin aivan varma ettei se vielä siitä kierrosta tärppää, vaan niinpä tärppäs. Oviksesta ei ollu sillon hajuakaan. Melkoisia veitikoita nuo siimahännät :)
Tänään ajattelin mennä " ajoissa" nukkumaan. Sopiva aika taitaa olla 23 tietämillä. Tänä iltana en rehki enkä hössötä. Nyt vaan nautiskelen omasta ajasta ja latailen " pattereitani" sillälailla.
Paljon +++++++++ onnea kaikille niitä tarvitseville :)
Meilläkin kaikki jo nukkuu, ukkokin kuorsaa sohvalla =)
Oon ollut jotenkin ihan hirveen väsynyt ja saamaton koko viikon. Noh, pistän tädin piikkiin kun kerran vielä on täällä. Ihanat nää omat menkat kun paljon niukemmat ja lyhyemmät kuin ton kuparikierukan kanssa. Veikkaan, että lähetän tädin matkoihinsa jo huomenna tai ylihuomenna viimeistään. Sitten mäkin rupean limatieteilijäksi ja analysoin tarkasti kaikki limat ;)
Jos munkin kierto alkaa olee epäsäännöllinen, niin sehän on tosi kiva sitten kun osaa pongata sen ovulaation ja tietää että tätin pitäis tulla sitten joskus n.parin viikon kuluttua.. katotaan nyt miten onnistuu?
Minilotallekkin taisi se täti tulla :( No mehän piinaillaan sitten suunnilleen samaan aikaan, kiva!
Ja olihan täällä tosiaan pian jo jännät paikat monilla, bdbdbdbd vaan kaikille tarvitseville ++++ säteitä myös... on tää vaan niin jännää.
äitikki
Kuinka moni luki tuon jutun, että raskauden voi todeta korvasta?
Vähä mun oli hankala hahmottaa aluksi, mistä sitä pistettä pitäis etsiskellä...
Tiirailin varmaan kolmeen otteeseen peilin kanssa ja joku punainen piste löyty oikeasta korvasta. Mitään valkoista en kyllä huomannu. Vasemmassa korvassa ei pistetä ollu. En oikein jaksa uskoa tuohon. Voi olla tottakin. Sen näkee sitte ajallaan.
Onko kukaan muu neliapila tiiraillu korviansa vai oonko ainoo?
Heippa äitikki, kiva kun sustakin kuulee. Oot niin positiivisen oloinen, vaikka täti vierailemassa :)
moi vaan sullekkin! Joo mä oon tosi iloinen näistä menkoista, kun kp oli jo 45 enkä raskaana ollut! Nyt pääsee taas yrittämään ;)
Tuota korva juttua minäkin ajattelin tutkailla, siis sitten loppukierrosta. Tai voishan se jo nyt kattoo, että jos siellä on jo valmiina jotain, niin en sitten erehdy jo sen perusteella ekaa neuvola aikaa varaamaan! heh, heh..
mutta en nyt maltakaan vielä lähteä unille.
Aika mielenkiintosta nyt sit nähdä, kuinka monella se pitää paikkansa jo piste löytyy. Mul tosiaan sellanen melko punainen, hyvin pieni piste. Aika hankala oli etsiä. Miestä en muistanu pyytää katsomaan.
Sellaisten oisikin hyvä nyt tarkistaa korvansa, joilla vaikka täti käymässä. Kohtahan tässä ei enään testejä tarvitkaan mihinkään..hih. Ollaan oikein luonnonlapsia. Ovulaatiotkin tunnetaan limoista ja raskaus korvista. Mihin niitä testejä sit enää tarvii :)
Täytyy sanoa totisella äänellä, että oikeesti oon parin kuukauden sisällä oppinu aika paljon omasta kierrostani, kun oon täällä lueskellu ja linkkejä seuraillu. Näin vanhaksi oon päässy ja vasta nyt tajuun kuinka oma keho oireilee eri kierron aikana :)
Jaahas, kai sitä oikeesti kohta täytyy kömpiä ukon kainaloon...
Mukavaa alkavaa viikonloppua :)
korvat, enkä löytänyt mitään " ylimääräistä" . Katsotaan nyt tuleeko sinne mitään sitten kun joskus raskaudun!
Mäkin olen nyt vasta tajunnut noi limajutut tms. Oon ajtellut, että se on jotenkin vaan ihan sattuman varaista kuinka paljon valkovuotoa milloinkin tulee. Ja nyt kun ton kierron tietää, niin siis noinhan se tosiaan on! Oon oikeastaan tosi innoissani aiheesta!
Mutta nyt on munkin pakko mennä nukkumaan, öitä!
Täällä yks pirteä peipponen aamua toivottaa :)
Ihana viikonloppu saapuu. Mitään erikoista ei ole meillä tiedossa. Perheen yhdessäoloa vain. Se onkin leppoisaa. Voihan olla, että joku yllärivieras vielä piipahtaa :)
Joko muut Neliapilat on heränneet??
mullehan laitettiin kierukka pari kuukautta sitten ja palstailin täällä ahkeraan ei niin kauan aikaa sitten.. meilläkin mulla haaveissa se neljäs, mies ei todellakana enää halua lisää :( en ymmärrä mitä siis täällä palstalla teen?.. mutta nyt taas vauvakuume nousee pintaan.. nuorin 3½v. esikko aloittaa syksyllä koulun ja keskimmäinen eskarin.
kierukan ( hormoni ) laitosta mulla noussu paino ja turvotusta.. en tykkää pillereistäkän kun saan sitten taas raivareita jne muita " kivoja" sivuvaikutuksia..
samoja aatoksia täällä kuin Riin@lla, meillekin tuli koira syksyllä, hetkellisesti vauvakuumetta helpotti, mutta tahtoo vauvan...
mites teillä kuinka moni on töissä, työtön, kotona?
olen itse työttömänä, valmistuin toiseen ammattiini jouluna, työinto on nolla :( mutta meillä on nyt muutaman viikon päästä muutto isompaan vuokra-asuntoon käsillä ja muuton jälkeen on alettava hakemaan töitä oikein kunnolla, oli mikä oli! mutta vauva ei olisi yhtään ajatus.. saisi sen miehen mielen muuttumaan..
ja sen kierukan hänen " luvallaan" pois ;)
Oi. mikä pakkanen. Pitäisi kauppaan lähteä. Saa noi pienet pakata vaunuihin lämöisesti ja sitten taas kaupassa tulee kauhee hiki... ja kiukuttelu :)
Tää mamma saa huomenna päivällä omaa aikaa.. ihanaa pitkästä aikaa. Tapaan siskon. Mies onkin tänään omilla menoilla ja tulee sitten vasta joskus, yöllä?
tytöt huutaa.. adios
Meillä on nyt kaksi pinoa vauhdissa mukana. Mutta jatketaan tällä uudella.
Kävin jo laittamassa vanhaan pinoon viestin tästä uudesta pinosta. Toivottavasti kaikki löytää tänne.
Mä oon ihan kotosalla eli kotiäiti. Taisi kolmenäiti kysellä. Oon ollu kotona jo 6 vuotta. Nopeesti on aika vierähtänyt. Jos nyt tärppää vuoden sisällä, en varmaan töihin lähdekään. Olen kovasti poihtinut, kuinka voisin olla kotona niin kauan, kunnes nuorimmainenkin kouluun ennättäisi. Vielä on asia ratkaisematta.
Kotityöt kutsuu...kuten aina. Niitä kyllä riittää, enkä meinaa ottaa stressiä. Pyykkivuoren kimppuun käyn ensimmäisenä. Meillä kone pyörii 1-3krt päivässä. Miten muilla? Huutaako pyykkikorit tyhjyyttä vai onko vuori vastassa?
Aurinkoista pakkaspäivää!
Päivää taitaa olla vielä pitkästi jäljellä ja vaikka mitä ehtii tapahtua, odotellaan innolla. Minä oon ollu kaikkien lasten välillä pätkän töissä ja aina raskaana ollessani jättäytynyt sairaslomalle supistelujen vuoksi. Keikkahommia nekin ovat olleet.... kesätöitä ja vauvat aina syntyneet vuoden alkuun. Nytkin teen hiljokseen keikkatöitä. Mies järjestelee ajohommat niin, että voi olla lasten kans kotona. En ole innokas viemaan niitä hoitoon lyhyiden pätkätöiden vuoksi. Kiukuttelu on rajumpaa kun lapsia pompotellaan eestaas. Jotkut pitää virikepäiviä lapsilleen tarhoissa, itsekin harkitsin, mutta enpäs viittinykään. Kerhoja on tarpeeksi ja hyppäämistä riittää ulkonakin.
Taas värkkäsin sämpylöitä ja makaroonilooda valmiina. Pyykkiä pitäis kääriä ja uutta pitäis ladata. Kone pyörii n. 2 x pvä. Usein viikonloppuna rauhotan tilanteen ja siksi viikolla riittää hommaa. Mitäs pienistä....tässä pysyy virkeänä. Nyt kun vain sais porukan pöydän äärelle tappelemaan ketsupista.
Nyt oli se rakas ovis keskiviikkona... ensimmäinen siis lähes 2 vuoteen Kipeänä olin kovasi, mutta kuume sekä isännän käännyttäminen jatkukoon. Illalla tuun uudelleen, päivä on niin säpinäinen ettei ehdi. Eilen illallakin oli näköjään noita yökyöpeleitä liikkeellä.
Täällä mulla vapaa päivä (1 työpäivä enää tällä hetkellä tiedossa...), osu ihan hyvin, kun vanhimmalla pikku kuumetta eilen ja pätkä vesiputkesta jäässä!! Onneks toiseen päähän taloa tulee kylmää, kun vessahan nääs toimii sillä, yks vessa siis toimii!!!!. Kuumaa tulee kyllä. No kerta tää ensimmäinenkin, ehkä kun pakasti niin nopsaan, en tiedä.
Juu kolmenäiti kyseli " tilanteesta" . Voin kai taas sanoa olevani kotiäiti, tuuraukset (onneks) loppuu... Heh heh, tosi innokas uraihminen oon. Toisenlainen ura siis mullakin mielessä.
Meillä pitäs olla huomenna juhlat, tiedä mikä villapuvun päälleni laitan. Oon nimittäin tosi vilukissa. Nyt voikin vielä " juhlia" kun ei oo edes vaaraa mistään. Juhlin oikein varastoon... No jutut on juttuja. Kivaa kuitenkin vaihtelua arkeen.
Hyviä vikonloppuja ja +++++!
Mullahan vierähti aikaa, kun luin kaikki HIRVEEEN monet viestit!!!Teistähän on tullu kovia yökyöpeleitä. En pysy kyllä hereillä tollasilla kellonajoilla.
Täytyy huomenna alottaa uusi pino, ellei joku tee sitä ennen... Juhlat juhlittu ja ihan kivaa oli. Vanhempanikin saattelin kotimatkalle(voi taas tulla koneen ääreen).
Ihanaa, kun teillä on niin kovin kaikkia oireita.Lupailee jo hyvää! Minä laskeskelin vähän tulevia kiertojani ja mieheni maaliskuinen matka näytti huonoon ajankohtaan menevän... En oo vissiin turhan positiivinen odotuksissa. Voisko vaikka kotipakkaseen vähän pakastaa pahan päivän varalle. Mahtava idea, ollaan jo hyviä limaeksperttejä, niin eiköhän keinosiemennyskin menis... Toivottavasti ei liian eläinmaailmasta nää mun loistoideat.
Eipä muuta fiksua tällä kertaa. Ihana vapaa viikko, siis töistä, tulossa. Kotona olohan on yhtä lomaa!