Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

++NELIAPILAT varaslähtö viikonloppuun++

19.01.2006 |

Ajattelin rohkeasti pistää uuden pinon, joka kestää tarkastelun viikonlopunkin yli...

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantai käynnistynyt meidän mökissä rauhallisesti. " Hieman" olisi aamulla klo 8 tietämillä väsyttänyt, kun en sitten jaksanutkaan keitellä yökahveja.

Kirpakka pakkanen jatkuu ja samoin mökin lämmitys. Lapset jo ehti ulkoilla isän seurassa puolisen tuntia. Minä vilukissa kökötin uunin lähellä villakampsut päällä. Ulos en kyllä nenääni laita, jos ei ole pakko.

Olokin on taas normaali. Kamala nälkä vaan aamusta kiusasi. Mieluummin nälkä ku öllö olo.

Mitenkäs muiden päivä on käynnistynyt?

Auringon hohtavia +++++ säteitä kaikille lauantaiseen pakkaspäivään :)

Vierailija
22/78 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alettiin pullanleivontaan, tai siis taikina on kohoamassa vielä.. innosti muiden puheet herkullisista pullista!

mies pakkailee lasten kanssa pikkuhiljaa, suurin osa pehmoleluista menee jo laatikkoon, alkaa laatikkopinot kasvaa :O muutto siis helmikuun lopulla, ollaan aikaisessa- tiedetään, mutta pitää pakata sen minkä saa jo nyt, kun tuota tavaraa riittää, ettei tarvi viime tipassa hermoilla ja kiireellä pakkailla, muutossa itsessään on tarpeeksi stressiä ilman pakkasurakkaakin ;)

minä olen aika haka näköjään kirjoittamaan pitkiä lauseita, koittakaa kestää :D

Eilen oltiin miehen kanssa peräti yhdessä piitkästä aikaa illan vietossa, hauskaa oli! kuunneltiin livekeikka: rat cats ja rayno and the dynamites yhteiskeikalla, hyvää musaa!!

*-kolmenäiti- ja neljäs haaveissa, sais vaan tuon miehenkin ylipuhuttua ;) *

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee vesi kielelle, kun lueskelen noita teidän pullajuttuja. En vaan nyt ala leipomaan, tänä viikonloppuna kun on tiedossa sisarusten lasten synttäriä ja ristiäistä, joten osani saan herkuista ihan leipomattakin. Pitäis vaan alkaa penkoa vaatekaappeja, että mitä sitä sitten laittaisi päälleen juhliin.

Äsken innostuin imuroimaan ja muutenkin laittamaan tätä kaaosta kuriin. Toivottavasti ei enteile tädin tuloa, sillä mulla on yleensä viikkoa ennen sellainen " raivokausi" jolloin saa kyytiä pölyt, ukko ja lapset =). Toisaalta on kyllä sellainen tasaisen etova olo, joka enteilisi jotain muuta, mutta en uskalla edes haaveilla. Kävin kyllä tilaamassa niitä raskaustestejä, kiitokset vaan neuvosta. Kävi tosi näppärästi. ovistesteihin en langennut, uskon vielä siihen, että lähtee helposti liikkeelle seuraavakin raskaus.

Sellainen asia tuli mieleen, kun mietin jo kolmosta odottaessani, että mitäs jos tuliskin kaksoset? Siinä sais kyllä jonkin verran sulatella uutista itsekin, saati sitten kaikki läheiset. Eipä sen puoleen, meillä ei ole suvussa siihen tietääkseni taipumusta, mutta ainahan mahdollista on. Toisaalta vauvanhoidosta on jo sen verran kokemusta, että sen puolesta e iolisi paniikkia, mutta onhan sitä hoidettavaa tässä jo ennestäänkin. On mulla kanssa murheet. Kaiken otan ilolla vastaan mitä tulee, mutta tämän jälkeen luultavasti menee putket poikki tältä äiskältä. Noi hormoonit kun tekee musta ihan raivottaren... ja haluttoman sellaisen.

Vierailija
24/78 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli apureina omat lapset sekä naapurin tyttö.

Mulla on kanssa ollut ajatuksena piuhat laitaattaa poikki, ihan vaikka jo nyt, mutta tahtoisin vielä kuitenkin sen viimeisen ;) Mulle myös ei nää hormoonit sovi..on raivareita, turvotusta jne jne.. ikää mulla ei ole vielä riittävästi ( 27v ) että alkaisivat piuhoja katkomaan, mutta lapsiahan on jo kolme, neljännen jos saisi niin sittenhän ikäkin alkaisi siinä 30v että sitten ainakin luulisi saavan toimenpiteen tehtyä :) eiköhän meidän lapset olisi sitten tässä, sitten odotellaan niitä mummotettavia tulevaksi, joskus kaukana tulevaisuudessa :D

Vierailija
25/78 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopuksen kans valvottiin kolmeen asti, maalattiin seiniä yms. =)

Aamulla sitten ihana yllätys odotti: piti pestä nuorimman peppu, niin eipä tullutkaan hanasta kuin kuumaa vetta! Meillä siis on jäätynyt vesiputki! Krääk!!!

No, täytyy ootella että mies kotiutuu, se hoitaa asian kuin asian kuntoon. :) No, ainakin putkihommat osaa, onhan se alan ammattilainen.

Olipas mukavaa aamupalaks vetasta kahvin kera rahka- ja voisilmäpulla. Voiko parempaa ollakkaan...

Minä en kyllä uskaltais piuhoja katkasta, mulla kun on krooninen vauvakuume, varmasti se iskee pian uudelleen vaikka nelosen joskus saisimmekin. Itse tahtosin jopa 6 lasta, itsekin isossa perheessä kasvaneena. Miehestä en vielä ole saanut selvyyttä että riittääkö hälle neljä vaiko ehkä neljätoista. ;-)

Kyllä oli yöllä pakkasta! -33 astetta! Nyt on sentäs vaan -27. Vois jopa ulkoilemassa käydä, piristäis kummasti.

Nyt käyn kyllä hakeen vielä kolmannen pullan ja toisen mukin kahvia.

Nyt kaikki joukolla " pommittaan" tätä pinoa!

Vierailija
26/78 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihana lukea teidän juttuja joita olikin tosi paljon ja nyt tuli kyllä pullantekomieli! Eli täytyy mennä katsomaan löytyykö meiltä pullaa päiväkahvin kanssa...

Eipä tännne muuten sen kummempia, viikko vielä piinailtava, ainakin...

Vierailija
27/78 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu ja päivä on mennyt ruokaa laittaessa, leipoessa ja taloa lämmittäessä. Mies kun on töissä niin joutuu emäntä hommiin.

Tällasella pakkasella puuta menee, kun talossa on puulämmitys ja neliöitä 250. No, ei se mitään iteppähän ollaan lämmitysmuoto valittu.

No, nyt täytyy vähäks aikaa lopetella kun jokainen kakara huutaa vuorollaan äitiä auttamaan......

palataan taas.

Vierailija
28/78 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumattakaan sen mausta. Meillä on ollut synttäreitä koko viime viikon, että korvista pursuaa kermavaahto jo ulos. Laitoin pitsaan uuniin ja kohta päästään syömään.... maha raukka kurisee tyhjyyttään. Tuumasin kuolla nauruun kun luin mörmelön aamiaspullista. Sullahan on sama meininki kuin mulla ton herkun suhteen. Mä en vaan pysty aamulla syömään makeaa (puurolla aloitan), mutta iltapäivällä korvaan kaiken triplasti ja meno jatkuu iltaan asti. Ainut keino pysäyttää makean syönti on hampaanpesu. Kuvitelkaa, nyt siis puhutaan aikuisesta ihmisestä! Joskus lankean senkin jälkeen.... ja sitten soimaan kunnolla itseäni. Minkäs teen, kaikki on niin hyvää ja tämä ongelma on jokapäiväistä. Onko teillä mitään keinoa makeanhimon pysäyttämiseen? Joskus olen kuullut jostain vitamiinilisästä??

Tuun taas illalla uudelleen kun olen saanut nuo villikissat peittoihin ja hiljaisiksi.

Vierailija
29/78 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan mulla, enkä ole isompaa probleemaa siitä ottanut..

Onneks tulee leivottua sen verran harvoin ettei ihan joka päivä sitä pullaa tuu mussutettua. Mutta arvatkaas montako äsken söin? .......NELJÄ, ja iso muki kahvia. ja arvatkaaas jääkö se siihen neljään tänään, tässähän on vielä iltaa aikaa herkutella.

No, viikolla ollaan sitten vähän kevyemmällä valiolla. Ja jumpassa pitää muistaa käydä.

Me ollaan oltu miehen kanssa yksissä kohta 19 vuotta, naimisissa 18. On ollut ylä- ja alamäkeä, kaikenlaista siltä väliltä. Mutta hetkeäkään en vaihtais pois, vaikka elämä on välillä koulinut rankallakin kädellä. ollaan tultu siihen tulokseen ettei se vaihtamalla parane. Siis parisuhde.

Onkohan töllössä tänään mitään mielenkiintoista? Uutisvuodon vois katsoa, siinä on Tarja ja Sauli.

Mieskin on töissä, maanantaihin asti. No ainakin sitte päästään sitä nelosta työstämään =)

Mukavaa illan jatkoa kaikille!

Vierailija
30/78 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen välikatsaus täältä murheiden keskeltä..

Miehen kanssa keskusteltu, riidellen ja rakentavasti, ihan varmaks en vieläkään tiedä mikä hänen kantansa neloseen olisi. Kierukka saa lähteä, tilalle joku hieman vaivattomampi ehkäisy. (Ei kukaan sattuis tietämään mistä saisi niitä persona-koneita?? Kiinnostaisi kun olis niin luonnollista kropalle..) Ehkä mahdollisesti hänkin voisi hakita sitä sitten 3-5vuoden päästä...

Läheisestämme en tiedä vieläkään, hän ei ole itsestään ilmoitellut.. Mutta siitä päätellen miten huonosti hän on voinut jo pidemmän aikaa, voisi päätellä että syöpää se on.. Odotetaan kuitenkin ettei vielä heitetä kirvestä kaivoon.

Jättäydyn taustalle, ehkäpä välillä kuulumisiani kertoillen jo sallitte! Paaaaaaaaljon +++++++++säteilyä ja plussatuulia~~~~~~~~! Ja tietenkin myönteisiä ajatuksia miehille joita tahdotaan käännyttää vauva-puuhiin! Kiitos ja kuulemin! :)

Vierailija
31/78 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mieskin voisi ehkäpä harkita sitä vauvaa sitten myöhemmin, tuli kirjoitettua vähän vikakohtaan..

Vierailija
32/78 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla sustakin välillä.

Elämä on raakaa, välillä täynnä murhetta, surua ja ikävää, mutta onneksi joskus myös iloa, onnea ja naurua.

Vaikka nyt elämä näyttää sulle nurjan puolensa, niin usko pois, vielä se näyttää sen valoisammankin puolensa. Ihan varmasti =)

Ne on noi miehet monasti hitaasti lämpiävää sorttia, varsinkin näissä vauva asioissa. Et ole ainut jolla näin on. Mutta pidetään peukkuja että sunkin ukkos lämpiäis ajatukselle neljännestä.....

Kärsivällisyyttä ja VOIMIA ennenkaikkea sinulle

toivoo Minnilotta

niin ja pysy vaan mukana täällä!!

ps. toivotaan että teille löytyis sopiva ehkäisy, mutta toivotaan myös ettei siitä tarttis kauaa huolehtia......

Vierailija
33/78 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä leipureita :)

Mun piti tyytyä kaupan Pullava-pitkoon, kun en jaksanut alkaa ahkeroimaan. Eihän se oma teikoista pullaa voita millään, mutta kyllä se pahimman pullahimon nujertaa.

Ädälle toivon voimia ja suurta annosta onnea. On niin väärin, kun tulee kaikki vastoinkäymiset samaan läjään. Se varmasti lamauttaa ja toivo meinaa mennä.

Vaikka päättäisit siirtyä taustalle, tulethan meitä välillä moikkaamaan. Olisi mukava kuulla kulumisiasi. Tänne voit aina tulla kertomaan huonot sekä hyvät kuulumiset :)

Ja sitten TAAS mun voinnista...

No joo, ehdin jo aamupäivällä kehaista, kuinka on normaali olo. Ei sitä iloa kauan kestänyt. Puolen päivän jälkeen join ison kupin kahvia. Lähettiin kauppaan ja sillon se öllötys alko. Kyllä oli kauppa reissu yhtä juhlaa. Huokailin ja puhkuin.

Huomenna pidän kahvittoman päivän ja katson vieläkö tarvii nieleskellä huono-oloisena.

Täällä hommat selvät. Kaikki nukkuu, miestä myöden. Saan kaikessa rauhassa " lörpötellä" koneen ääressä vaikka aamuun asti.

Toivottavasti ei tarvii yksin " lörpötellä" :)

Vierailija
34/78 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ipanat meni nukkumaan, mies on vielä tämän yön reissussa ja minä starttaan saunomaan ja nautiskelemaan. Vatsa on täynnä 1-vuotissynttäritarjottavia (veljen lapsen juhlat).

Helmiinillä on aika lupaavia oireita. Eikös tuo kahviöllötys ole aika klassinen raskausoire? Itse en kahvista välitä normaalistikaan, mutta muutamat muut hajut kyllä alkavat inhottaa raskautuessa. Kävn just laskeskelemassa milloin olisi la jos tästä kierrosta olisi tärppinyt ja 9.10. on se maaginen päivä jonne tähtään.. Keskimmäisellä oli muistaakseni 10.10., joten aika tasaisesti menee nämä meidän lisääntymisajat. Tosin neiti päätti syntyä sitten muutamaa viikkoa aiemmin, joten saas nähdä. Reilun viikon päästä vasta pääsen testailemaan ellei " huonot kelit" ole sitä ennen yllättäneet.

Vierailija
35/78 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja leikitellä ajatuksella...miettiä mitä se elämä olisi, jos syksyllä olisi vauva. Kuukausi kuukaudelta vauva-ajatus siirtyy kohdallani kauemmaksi. Taidan laskea kohta ensi vuoden vauva-aikoja. Eihän tässä ole kuin 2 kk aikaa jos meinaa tälle vuodelle keretä. Eipähän ne vauvat tule syntymään välttämättä silloin kuin haluaisi. Siskonikin yritti lähes 2 vuotta luomusti ennen kuin tärppäsi. Ehdotin useaan otteeseen hoitoja, mutta luonto hoiti tehtävänsä. Kummilapseni on nyt 5 kk. Itselläni kun onnistui eka kierrosta kaikki muksut. Mutta pidän peukkuja kaikille plussaa odottaville!

Helmiina taisi eilen yöllä kysyä kestovaippahankinnoista. Itse satsasin 40 euroa vaippakuoriin (uusiin, 3kpl) ja metriin mikrofleeseä. Harsoja kun on tullut äitiyspakk. mukana ja vanhoista pyyhkeistä loput imut on tehty. Muutama muotoonommeltu versiokin löytyy ja eilisen innoittamana taas tein parit uudet imut. Kyllä se niin on, että jos saisin vain hetken rauhassa ommella niin tekisin vaikka millä mitalla noita vaippoja. Siihen jäin koukkuun. Loppukesällä aloin tutkailla nettiä ja yökaudet surffailin vaippa-asioita vertaillen. Kaverilta lainasin muutamat ja niin......

SUOSITTELEN, jos vain intoa riittää. Eihän se maailma kaadu pariin vaippakuoren hankintaan.

Mutta, nyt käyn haukkaamassa pitsaa ja sitten palaan kuvaruutuun... ellen sitten tapaa Nukku-Mattia matkalla. Tähän kyllä sopisi sanonta: Söisi suu, jos vetäisi vatsa! Kokeillaan!

Vierailija
36/78 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskeskelin myös la, jos nyt tärppäis...7.10 tais tulla. Hyvin samoissa Riin@71 kanssa. Taisi sullakin Riin@71 olla jotai etovaa olo, eikö?Mua oikein häiritsee nää olotilat, kun ei tiedä onko tää kaikki kuvitelmaa vai totista totta.

Joka raskaudesta olen kärsiny usean viikon pahoinvoinnista. Yhden raskauden oireilu alkoi viikko ennen oletettujen menkkojen alkua. Luulin sillon saaneeni sitkeen mahapöpön. Vain yhden raskauden aikana olen pystynyt juomaan kahvia. Muullon olenkin juonut teetä. Oireet on hyvät, mutta kun näitä on ollu monena muunakin kuukautena...päästä taitaa siis viirata :)

Mutta te jo kyllästytte kun aina ja aina mun olosta vatkaan.

Mitenkäs täällä muut voi? Nuhaa? Köhää?

Vierailija
37/78 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taisikin olla Nukku-Matilla tavallista ärhäkämmät hiekat käytössä, kun Neliapilat hiljeni...

Tai sitten sitä livistettiin peittojen kätköihin puuhastelemaan :)

Mietiskelin vielä sitä kestovaippailua, kiinnostusta olisi. Nyt vois olla jopa aikaakin ommella itse jotain. Täytyy tosissaan harkita, jos tässä nyt ensin tärppäis. Vaikka kyllähän tuo nuorimmainenkin vaippoja tarvii...

Täytyy kai tästä jo itsekin lähteä ukon lämpöiseen kainaloon. Eiköhän se Nukku-Matti sinnekin löydä :)

Hyviä unia ja huomiseen :)

zzz Z ZZzzz

Vierailija
38/78 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olis sitten saunottu ja nuudelikupillinen odottaa tuolla jäähtymässä, kun iski nälkä. Yritin sitä ensin hedelmillä tainnuttaa, mutta ei onnistunut.

On tosiaan ollut etovaa oloa, mutta se ei ole täälläkään mitenkään uusi oire. Voi olla, että vauvakuume aiheuttaa itsessään kaikenlaisia tuntemuksia. Alavatsan arkuus, etominen ym. ym. On se kyllä hassua. Ensin odottaa, että tulis jotain oiretta ja sitten kun lopulta ihan oikeasti on raskaana, niin manailee sitä kaikkea.. liitoskipuja, närästystä, vessassa ravaamista ym. ym.

Vierailija
39/78 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan taas illalla ja yöllä ahkeroitu. Minä olen tässä lämmittänyt leivinuunin ja laittanut sinne perunat kypsymään, tein viikolle tuossa valmiiksi makaronilaatikon ja odottaa uuniin pääsyä, kohta täytyy viskata kala uuniin kypsymään. Mulla on elämäni ensimmäinen leivinuuni ja olen kyllä aivan myyty!

Taisin tuolla laskurilla saada tuloksen, että la olisi 10.10. aika hyvä päivä olisi, mutta vielä viikko täytyy tässä piinailla ennen kuin tietää yhtään enempää! Rasittavaa! Meillä on kyllä kaksi kolmesta mennyt kaksi viikkoa pitkäksi ja ensimmäinen vielä muutaman päivän siitäkin yli, joten tulokas syntyis varmaan sitten joskus lokakuun lopulla, ei paha sekään... Voi kun nyt olisi tärpännyt!

Plussatuulia kaikille ja Ädälle voimia!

Vierailija
40/78 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pino on aika mahtava pituudeltaan ja sisällöltään. Reilun viikon aikana on tullut monta uutta Neliapilaa. Ja kuinka moni lueskeleekaan kuulumisiamme taustalta. Lisääkin mukaan mahtuisi :)

Haavekuva mainitsi leivinuunin. Meillä myös eka leivinuuni ja en vaihtais pois. Kaikki ruoat ja leipomukset teen siinä, mitä vaan keksin. Viimeksi tein uunissa alusta loppuun asti hernekeiton. Muhi koko yön ja hyvää tuli.

Kyllä osaa olla pitkä viikko tiedossa. Varmasti joka päivä kuulostelen, että jokohan se tätin mokoma tulee. Ei auta mikään. Odotettava on. Viikon päästä tiedän mäkin enemmän.

Ai niin ja mä lupasin olla kahvitta koko päivän. No join jo aamul puolikuppia. Ei mitään erikosta olotilan suhteen. Kaikki taas ok :)

Nyt ruoka-aika ja päiväunille pienin :)

Hirmuisesti +++++ onnea tarvitseville ja sitkeyttä miesten käännyttäjille :)

Kaunista päivän jatkoa kaikille :)