Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkokeilu ja jatkuva simputus :(

Vierailija
09.12.2014 |

Olen 32-vuotias yt-neuvotteluissa sosiaalialalta pihalle potkittu yhden lapsen yksinhuoltaja. Työvoimatoimistossa minulle ehdotettiin työkokeilua, koska haluaisin vaihtaa alaa. Saan toki työttömyyskorvausta kotona istumisesta, mutta haluan tehdä jotain konkreettista. Olen nyt työkokeilussa Vantaan Jumbossa eräässä naistenvaateliikkessä. Sopimus kirjoitettiin oitis puoleksi vuodeksi, sitä pidempään ei voi samassa paikassa olla kokeilussa. Minua kohdellaan kuin paskaa; minä imuroin joka aamu, sillä välin samassa vuorossa oleva/olevat kahvittelevat ja juoruavat. He ovat kassalla ja minä teen kaiken muun; siivoan sovituskopit, laitan vaatteet takaisin rekkeihin, puran kuormat jne. Olen ollut työkokeilussa jo 2kk, enkä pyynnöistäni huolimatta ole päässyt tutustumaan kassakoneen käyttöön. Viimeisin vitsi myymäläpäälliköltä oli se, että joudun nyt ravaamaan jumbon ja itä-helsingin itäkeskuksen välillä TUURAAMASSA saikulla tai lomalla olevia. Työmatkani kotoa itäkeskukseen on noin 1,5h ja mistä minä saan rahat seutulippuihin 2x päivässä? MIKÄ HELVETTI TEITÄ MYYMÄLÄPÄÄLLIKÖITÄ VAIVAA?! Kyllä ilmainen työorja kelpaa aina ja sitä saa kohdella kuin paskaa vai? Jos lopetan työkokeilun/myymäläpäällikkö purkaa työkokeilusopimuksen jos en suostu hänen ehtoihinsa, saan 3kk karenssin.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju aloitettu 2014. Miksi nostettu?

Vierailija
62/69 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

:[

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksi annat kohdella itseäsi ala-arvoisesti, haistata myymäläpäällikölle ja ota hatkat, se auttaa kummasti. TE-toimistolla ei ole mitään siihen sanottavaa ja jos sanovat sanankin anna palaa. Vielä: LÄHDE NYT PERKELE JA ÄKKIÄ ennenkuin pilaat koko Suomen työssäkäyvien maineen alistumalla tuollaiseen skeidaan. Ryhtiä nyt !

Vierailija
64/69 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä hei, nyt myymäläpäällikkö vaatii minua tekemään töitä myös viikonloppuisin. Minä en saa viikonlopuilta mitään korvauksia enkä todellakaan mene ilmaiseksi töihin. Työkkäristä sanottiin, että karenssi tulee jos keskeytän tai jos aiheutan työkokeilusopimuksen purkamisen :(

Ei sitten muuta kuin hakeutumaan oikeisiin töihin. Kuka pölvästi edes suostuu puolen vuoden palkattomaan työkokeiluun?

Vierailija
65/69 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

:---(

Vierailija
66/69 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä.anna simputtaa. Mua ei kukaan pystyisi simputtamaan yhtään. Saa yrittää mutta yritykseksi jää :)

Vierailija
67/69 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita työkkäriin. Tuo ei todellakaan täytä niitä ehtoja mihin sun sopimus on kirjoitettu. 

Vierailija
68/69 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suostu

Vierailija
69/69 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä hei, nyt myymäläpäällikkö vaatii minua tekemään töitä myös viikonloppuisin. Minä en saa viikonlopuilta mitään korvauksia enkä todellakaan mene ilmaiseksi töihin. Työkkäristä sanottiin, että karenssi tulee jos keskeytän tai jos aiheutan työkokeilusopimuksen purkamisen :(

Mitä jos olisit työkkäriin yhteydessä? Eihän tuo voi mennä noin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi