Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaa tuo influenssaepidemia mikä alkamassa/alkanut :(

Vierailija
06.01.2015 |

Lapsilla alkaa koulut ja itsellä työ jossa päivittäin useiden ihmisten kanssa tekemisissä ja lisäksi myös puolikuntoisten niin...

Kuinka kauan nuo influenssaepidemiakaudet yleensä on kestäneet?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota rokote. Se ei tietysti kata kaikkia influenssatyyppejä eikä anna sataprosenttista suojaa. Nyt käytännössä kaikki ovat oikeutettuja ilmaiseen rokotteeseen.

Vierailija
2/12 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauti tulee jos on tullakseen... Popsi vitamiineja jos et piikille halua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota rokote

Vierailija
4/12 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanutkin sen rokotteen ja deetä popsin 50mikrog/pvä kuten koko syksyn. Mitähän muuta...mulla oli toissatalvena 40 asteen kuume keuhkokuumeen yhteydessä ja aika heikolle hapelle veti jo sekin:/

ap

Vierailija
5/12 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitä turhia pelkäämään. Tulee jos on tullakseen, mutta harvoin sitä mitään todellista influenssaa tulee vanhemmille tai lapsille. Nuhia ja yskiä sitten sitäkin enemmän, mutta aika nopeasti nuo ohi menevät, eivätkä yleensä vaadi kotona oloa kuin ehkä päivän tai pari.

Vierailija
6/12 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se nyt niin kamalaa ole. Grow a pair.

Vierailija
7/12 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:57"]

[/quote]

Kuullut muuta ja esim eräs tuttuni sai sen jokunen vuosi sitten ja oli kuulema aivan hirveätä. Ei pissalle jaksanut raahautua kunnolla ja toisaalta ei kuulema ollut pissattavaakaan kun ei 4vrk kyennyt edes sylkeä nielemään kunnolla. Jääpaloja imeskeli jotta sai nestettä jostain ja paleli 3 untuvatäkin alla villavaatteissa 3vrk 39-40 asteen kuumeessa lääkkeistä huolimatta.

ap

Vierailija
8/12 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:57"]

[/quote]

Kuullut muuta ja esim eräs tuttuni sai sen jokunen vuosi sitten ja oli kuulema aivan hirveätä. Ei pissalle jaksanut raahautua kunnolla ja toisaalta ei kuulema ollut pissattavaakaan kun ei 4vrk kyennyt edes sylkeä nielemään kunnolla. Jääpaloja imeskeli jotta sai nestettä jostain ja paleli 3 untuvatäkin alla villavaatteissa 3vrk 39-40 asteen kuumeessa lääkkeistä huolimatta.

ap
[/quote]

Niin? Joskus sitä tulee kipeäksi. Sitten sitä on vähän aikaa tosi kipeä, mutta jos ei ole jotenkin perussairas, pieni lapsi tai vanhus, ei pitäisi tulla suurempia ongelmia. Itse olen mieluummin viikon influenssassa kuin kaksi kuukautta flunssassa. Pese käsiä usein ja älä koskettele kasvojasi, käytä julkisilla paikoilla hanskoja.

Suomessakin pitäisi kipeänä olevien alkaa ottaa käyttöön niitä hengityssuojia, kuten esim. Kiinassa tehdään. Ei pärskittäisi terveiden päälle.

Vierailija
9/12 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 16:04"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:57"] No ei se nyt niin kamalaa ole. Grow a pair. [/quote] Kuullut muuta ja esim eräs tuttuni sai sen jokunen vuosi sitten ja oli kuulema aivan hirveätä. Ei pissalle jaksanut raahautua kunnolla ja toisaalta ei kuulema ollut pissattavaakaan kun ei 4vrk kyennyt edes sylkeä nielemään kunnolla. Jääpaloja imeskeli jotta sai nestettä jostain ja paleli 3 untuvatäkin alla villavaatteissa 3vrk 39-40 asteen kuumeessa lääkkeistä huolimatta. ap [/quote] Niin? Joskus sitä tulee kipeäksi. Sitten sitä on vähän aikaa tosi kipeä, mutta jos ei ole jotenkin perussairas, pieni lapsi tai vanhus, ei pitäisi tulla suurempia ongelmia. Itse olen mieluummin viikon influenssassa kuin kaksi kuukautta flunssassa. Pese käsiä usein ja älä koskettele kasvojasi, käytä julkisilla paikoilla hanskoja. Suomessakin pitäisi kipeänä olevien alkaa ottaa käyttöön niitä hengityssuojia, kuten esim. Kiinassa tehdään. Ei pärskittäisi terveiden päälle.

[/quote]

monella influenssaan liittyy jälkitauti, joka voikin olla sen parin kuukauden mittainen tai vielä vakavampi keuhkokuume tms. Itse otan rokotteen.

Vierailija
10/12 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä ennaltaehkäistä eli syö terveellisesti, nuku ja muista käsihygienia! Muuta ei oikein voi tehdäkään jos rokotekin on otettu. Influenssa ei kuitenkaan vaarallinen ole perusterveelle aikuiselle, joten sitten vaan sairastaa jos se iskee.

Vierailija
11/12 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennaltaehkäisyä yäälläkin suosittelisin. Jos tauti tulee niin tulee.
Itse syön päivittäin c-vitamiinia, d:tä, monivitamiinia, sinkkiä, omegaa ja magnesiumia ja kalsiumia ja maitohappobakteereja silloin tällöin.
Lisäksi valkosipulia ja inkivääriä viimeistään jos vähänkin kolottaa, valkosipulia välillä muutenkin, ja siis raakana.
Myös käsienpesu aina kotiin tullessa ja muuallakin ennen syömistä, älä myöskään koskettele käsilläsi nenää tai suuta.
Syö terveellisesti ja pidä muutenkin kunnostasi huolta. Lepää jos tarve, saattaa joskus estää kipeäksi tulon pahemmin.
.
Mikään ei aina auta, mutta näillä olen itse säästynyt influenssalta jo monta vuotta. Tavallisen flunssan olen kärsinyt, mutta se menee aika helposti ohi.
.
Kannattaa toki myös välttää sairaita ihmisiä jos mahdollista, ei siis ehdoin tahdoin kylään kaverille joka on sairas.

Vierailija
12/12 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistakaa että moni pitää tavallista kuumetautiaan influenssana ja siksi tekee vääriä johtopäätöksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi