Mikä harvinainen tai edes vähän valtaväestöstä poikkeava ominaisuus sinulla on?
Minulta puuttuvat kokonaan kaikki viisaudenhampaat (siis myös niiden juuret), yleisyys n. 2 %. Lisäksi olen punavihersokea (olen siis nainen), yleisyys 0,5 %. Punavihersokea nainen, jolta puuttuvat viisaudenhampaat, ei siis kävele ihan joka päivä kadulla vastaan :D
Kommentit (512)
Kyky venyä valtavasti yli oman normaalitasoni tärkeässä tilanteessa. En itsekään tiedä mistä se tulee ja miten se pystyy tapahtumaan tärkeissä tilanteissa, kun ne suoritukset ovat todella paljon oman normaalitasoni yläpuolella.
Esimerkiksi ylioppilaskirjoituksista aikanaan eräässä aineessa minun normaalitasoni oli että se olisi riittänyt korkeintaan A:n arvosanaan tai olisi taisteltu jopa läpipääsystä. Mutta kirjoituksissa onnistuin kuitenkin pääsemään hyvään arvosanaan asti. En tehnyt valmistumisessa mitään erilaista normaaliin kokeeseen verrattuna, mutta tulos oli silti täysin erilainen kuin normaalikokeessa.
Lapsena myös kun harrastin urheilua, niin joukkuesuorituksessa, esimerkiksi viestissä onnistuin venymään kovasti yli oman tasoni. Olin monesti ennakkoon osuuteni heikoimpia, mutta usein sijoituin silti osuuteni keskivaiheille tai paremmalle puoliskolle, kerran jopa voitin osuuteni, vaikka olin ennakkoon sen osuuden heikoin. Henkilökohtaisessa kilpailussa en koskaan onnistunutkaan venymään samalla tavalla, en ennen enkä jälkeen joukkuesuoritusta olevissa kilpailuissa.
Olen ollut 5 kertaa raskaana ja en ole kokenut kertaakaan raskaupahoinvointia. En tiedä mitä se on. Ei ollut raskauksien aikana edes huono olo tai etonut mitenkään. Ehkä mut on luotu olemaan raskaana ja synnyttämään.
Olen ollut kyllä kiitollinen että on ollut helppoja raskauksia. Toki loppuvaiheessa on saattanut närästää ja loppuviikkoina lonkkia kolottaa.
Osaan heiluttaa sieraimia ja korvia :D erityisesti lapsien mielestä hauskaa, kun teen molemmat yhtä aikaa
Mulla ei ole ikinä tullut eikä ole tulossa viisaudenhampaita.
Mulla on suht harvinainen sairaus, n. 5% väestöstä sairastaa sitä.
Kielikorva sellainen että opin helposti kieliä ja kuorossa pystyn laulamaan vieraitakin lauluja korvakuulolta samantien. Valitettavasti en taas millään opi nuotteja, mikä välillä hankaloittaa suuresti ja nolottaa myös.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 09:37"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 00:10"]
Minulla oli ennen neljä rintarauhasta ja nänniä. Nännit ovat tallella mutta rauhaset leikattiin pois:) olen tavannut tähän mennessä yhden jolla sama
[/quote]
Vau! Olisiko kaikista neljästä tullut normaalikasvuiset rinnat?
[/quote]
Niistä tuli! Syy leikkaukseen oli se että menkkojen aikaan sattui, jos nukkui sivuttain sattui, ja jos olisin tullut raskaaksi olisivat nekin rauhaset tuottaneet maitoa, ja olisin voinut imettää kaikista. Ulkoisesti rumat, siksi hoidettiin pois jo teini-iässä. Sairaalassa minä höpöttelin lääketokkurassa rintasyöpäpotilaiden kanssa.
Minulla on aloittajaan nähden vastakkainen tilanne: runsaasti viisaudenhampaita. En enää muista, montako oli alun perin, ainakin 7. Nyt on jäljellä enää yksi, joka puhkesi kun edelliset viisaudenhampaat oli poistettu. Olen kokenut vielä yli 4-kymppisenäkin, miltä tuntuu saada uusi hammas.
Olen molempikätinen, 185-senttinen nainen ja osaan itse hallita uniani (jatkaa,vaihtaa henkilöitä tai aihetta, ottaa tai lisätä itseni uneen ja pysäyttää unen)
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 23:17"]
Korkea älykkyysosamäärä.
[/quote]
Paskanvitut jos sinäkin täällä pyörit
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 23:44"]Olen sairastanut taudin, johon sairastuu keskimäärin 20 ihmistä vuodessa Suomessa, ja vieläpä 2 kertaa.
Tosin olisin mieluummin jättänyt taudin väliin, jos minulta olisi kysytty.
[/quote]
Malaria?
- olen sairastanut raskausdiabeteksen 2 kertaa vaikka painoindeksi ennen raskauksia ollut 18.
-minulta puuttuu 2 nikamaa selkärangasta, niiden paikalla on vain kuoppa
-en ole koskaan edes maistanut alkoholia, tupakkaa tai mitään muitakaan päihteitä
Toinen nimeni on Wilhelm ei taida suomessa olla kovin yleinen ? :)
Olen tyytyväinen vartalooni, vaikka se on nykyisten standardien mukaan lähes rumin mahdollinen.
Osaan sumentaa näkökenttäni samalla tavalla kuin jos kameralla tarkentaisi pieleen. Ulospäin se ei näy mitenkään(en esim. siristä silmiä eikä pupillit muuta kokoa). Siitä on hyötyä jos maalatessa pitää taulua katsoa "kauempaa" . Luulin ennen että kaikki osaa tän. Ihan vasta selvis että ei osaakkaan :O Onko täällä muita?
Olen näköjään todella poikkeava, kun niin moni ominaisuus osuu kohdalle.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 23:16"]Osaan sumentaa näkökenttäni samalla tavalla kuin jos kameralla tarkentaisi pieleen. Ulospäin se ei näy mitenkään(en esim. siristä silmiä eikä pupillit muuta kokoa). Siitä on hyötyä jos maalatessa pitää taulua katsoa "kauempaa" . Luulin ennen että kaikki osaa tän. Ihan vasta selvis että ei osaakkaan :O Onko täällä muita?
[/quote]
Eikö tuota osaakaan kaikki? O_O
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 09:09"]
Mulla on reilusti yliliikkuvat nivelet ja venyvä iho. Myös muut kudokset on velttoja.
Tästä on pelkkää haittaa, koska minulla on jatkuvia kipuja nivelissä ja lihaksissa, mutta jos menen lääkäriin, niin aina todetaan, ettei voi sattua, kun liikeradat on hyvät ja liikkeet ei rajoitu.
Syöksysynnytyskin takana, ponnistusvaihe täysin kivuton ilman lääkkeitä.
Pieniä murtumia herkästi ja nilkat nyrjähtelee. Hohhoijaa. Olisinpa tavallisen kankea.
[/quote]
Sulla on EDS?
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 12:27"]
Millä perusteella vihreät silmät ovat harvinaiset? Minun laajasta lähipiiristäni varmaan 90% on vihreät silmät. Minulla on harmaat silmät, joka on vihreitä vielä harvinaisempi. Miehelläni on vihreät silmät, samoin lapsellamme. Lapsemme on varmaan joku mutaatio saadessaan vihreät silmät.
[/quote]
On vihreät silmät Suomessa harvinaiset, varsinkin sellaiset kunnon tummanvihreät.