Mikä harvinainen tai edes vähän valtaväestöstä poikkeava ominaisuus sinulla on?
Minulta puuttuvat kokonaan kaikki viisaudenhampaat (siis myös niiden juuret), yleisyys n. 2 %. Lisäksi olen punavihersokea (olen siis nainen), yleisyys 0,5 %. Punavihersokea nainen, jolta puuttuvat viisaudenhampaat, ei siis kävele ihan joka päivä kadulla vastaan :D
Kommentit (512)
Minulta puuttuvat kummaltakin puolelta toiset etuhampaat. Ensimmäisten hampaiden jälkeen tulee jo kulmahampaat.
Minä osaan piirtää lähes mitä vain ja olen muutenkin taitava käsistäni, mikä on ihan mukava ominaisuus. Piirtäminen onkin mulle sellainen 'henkireikä', piirtäessä unohdan kaiken muun ja keskityn vain siihen. Helposti vapaapäivinä uppoaa kuusi tuntia piirtämiseen jollei mitään ohjelmaa ole.. :D
Minulla on lisäksi epävakaa persoonallisuushäiriö, mikä ei sitten olekaan niin mukavaa. Mutta näillä mennään!
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 16:46"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 10:28"]Pienestä pitäen olen pystynyt pullistamaan mahani suureksi pinkeäksi palloksi. Äitiyslomalle on jäänyt tuttuja pienemmällä mahalla. Vielä en ole keksinyt hyötyä tästä "kyvystä"..
[/quote] minulla on toi sama! Olenkin miettinyt että jos maha pallona kävelisin niin luultaisiinko että on lapsi tulossa. Siskolla myös sama.
[/quote]
Sama minulla. Olen repinyt kyvystäni vähän turhankin monta kertaa huumoria. Vaan kun joidenkin ihmisten reaktiot ovat niin kovin huvittavia, kun näkevät minun olevan "viimeisilläni raskaana". Joo, minulla on typerä huumorintaju.
Pystyn käyttäytymään täysin rauhallisesti missä tahansa tilanteessa, vaikka olisin sisäisesti täysin paniikissa, sattuisi erittäin paljon tai olisin raivoissani. Lääkärissä käydessä tämä on huono, koska minua ei oteta kovin vakavasti, ei voi sattua kun puhun ihan rauhallisesti ja hymyilen. Muuten tosi hyödyllistä.
Mulla on hassu mahan muoto. Siinä on ylimpänä iso ja "pitkä" kumpu ja alhaalla makkaramainen kumpu. Kuitenkin vyötäröni on kapea verrattuna muuhun kroppaan. Olen edestä ja takaa katsottuna tiimalasi mutta sivulta omena! Tällaista vatsaa en ole nähnyt kenelläkään muulla. Laihdutus & treenaus ei ole koskaan auttanut vatsani muotoon joten opettelin hyväksymään sen :) Tietty raskauskyselyt ärsyttää...
Olen aina täysin ääneti kun tunnen kipua, koska luin yhdestä kirjasta että Aleuttien eskimot uskoivat, ettei kipua tuovat henget pääse sisään jos pitää suun kiinni. Se tuntuu auttavan jostain syystä o_O
Olen pitkä nainen (183 cm), minulla on vihreät silmät sekä korvalehdissä nipukat. Olen vasenkätinen.
Minulla on perinnöllinen sairaus nimeltä osteogenesis imperfecta. Veljeni kuoli siihen jo vauvana. Itse olen pärjännyt aika hyvin elämässäni sen suhteen.
Sairaus taitaa olla aika harvinainen, koska kaikki tuntemani sitä sairastavat kuuluvat omaan sukuuni.
Minulla on korvien edessä sellaiset pienet terävät ulospäin törröllään olevat kolmionmuotoiset nipukat, vaikea selittää tuon tarkemmin. Yleensä tuo kohta on kaikilla tasainen. Tosi merkittävä erikoisuus. :D
Mä pystyn tekemään mun kielestä ellaisen "kukan" eli taivuttamaan sitä sekä pituus että leveyssuunnassa yhtä aikaa. Tästä oli lehdessä joskus juttu ja on kuulemma harvinaista. Hirmu hyödyllinen taito kyllä!
Sävelkorvakeskusteluun voisin osallistua sen verran, että ainakin kuorossa absoluuttinen sävelkorva voi olla oikein kirous. Itselläni ei sitä siis ole, mutta joillain tutuilla on. Kun kuorossa kuitenkin saattaa vire nousta tai laskea, niin "absolutisti" joutuu kauheasti keskittymään, että voi samalla lukea nuottia ja laulaa vähän eri vireessä. Meidän tavalliset sävelkorvat saaneiden on helpompi sopeutua uuteen vireeseen (tietysti on myös meidän vika jos vire muuttuu, mutta kuorossa pitää pysyä muiden mukana).
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 10:28"]
Pienestä pitäen olen pystynyt pullistamaan mahani suureksi pinkeäksi palloksi. Äitiyslomalle on jäänyt tuttuja pienemmällä mahalla. Vielä en ole keksinyt hyötyä tästä "kyvystä"..
[/quote]
Mä osaan tämän kans. Seuraavan kerran ruuhkabussissa pitää kokeilla, jos sais vaikka istumapaikan ;)
Osaan luetella kaikki maailman maat ulkoa viidessä minuutissa
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 16:50"]
Olen allerginen vedelle, saan siitä ihottumaa.
[/quote]
Sori, mutta nyt heräsi vaan mielenkiinto... Voitko juoda vettä? Voitko käydä suihkussa? Miten tämä siis ilmenee? Anteeksi, olen utelias ;)
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 16:50"]
Olen allerginen vedelle, saan siitä ihottumaa.
[/quote]
Sori, mutta nyt heräsi vaan mielenkiinto... Voitko juoda vettä? Voitko käydä suihkussa? Miten tämä siis ilmenee? Anteeksi, olen utelias ;)
[/quote] Ihmisessä on suurin osa vetttä. Oletko allerginen itsellesi?
Mulla on niin paha kenofobia, eli avoimien/tyhjien paikkojen kammo että en voi mennä muun muassa kirkkoihin niiden korkeiden kattojen takia. Kenofobia on tietääkseni aika harvinainen, varsinkin näin vakavana. Pelkään kenofobian takia myös avaruutta niin paljon etten voi katsoa tv:stä mitään avaruuteen liittyvää.
Lisäksi minulla on luonnostaan vaaleat hiukset ja tummat (ruskeat) silmät ja helposti ruskettuva iho.
Ja minullakin on ne nätisti kasvaneet kaikki neljä viisaudenhammasta, joista yksi tosin poistettiin reikiintymisen takia. :D
Mulla on erittäin harvinainen migreenityyppi, tämä on 0,01%lla kaikista migreeniä sairastavista.
Olen myös pitkä ja luonnostaan laiha, 183/55.
Kylläpä täällä kirjoitetaan paljon viisaudenhampaista. On ihan tavallista että suussa on neljä viisaudenhammasta ja on ihan tavallista että niitä ei ole ollenkaan tai on jotain siltä väliltä.
Ei ole aihe joka sopisi tähän ketjuun missä kerrotaan epätavallisista ominaisuuksista.
Terveisin, Hammashoitajatäti
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:52"]
Nimi jota ei ole kellään muulla maailmassa.
[/quote]
Mulla on sama, tosin voi olla että jollain saattaa olla niin, että sukunimeni on etunimi ja etunimeni on sukunimi. Mieheni taas on ainoa nimisensään Suomessa, vaikka nimen kuullessa voisi luulla että etunimi-sukunimiyhdistelmä olisi aika tavallinen eli hänen nimensä on tyyppiä Matti Johansson