Mikä harvinainen tai edes vähän valtaväestöstä poikkeava ominaisuus sinulla on?
Minulta puuttuvat kokonaan kaikki viisaudenhampaat (siis myös niiden juuret), yleisyys n. 2 %. Lisäksi olen punavihersokea (olen siis nainen), yleisyys 0,5 %. Punavihersokea nainen, jolta puuttuvat viisaudenhampaat, ei siis kävele ihan joka päivä kadulla vastaan :D
Kommentit (512)
Minulla on ollut syntymästäni lähtien huonompi kuulo kuin muilla ja olen käyttänyt koko elämäni ajan kuulokojetta.
Olen suomalainen, mutta minulla on lapiohampaat. En tiedä, onko se harvinaista. Luin kuitenkin, että länsimaalaisella valkoisella ihmisellä ei kuuluisi olla lapiohampaita. Kai se on mutaatio tai minulla on hyvin etäinen aasialainen esi-isä? Sisaruksillani on myös lapiohampaat
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 22:55"]
Kylläpä täällä kirjoitetaan paljon viisaudenhampaista. On ihan tavallista että suussa on neljä viisaudenhammasta ja on ihan tavallista että niitä ei ole ollenkaan tai on jotain siltä väliltä.
Ei ole aihe joka sopisi tähän ketjuun missä kerrotaan epätavallisista ominaisuuksista.
Terveisin, Hammashoitajatäti
[/quote]
No jos viisaudenhampaiden täydellisen puuttumisen yleisyys on 2 % niin kyseessä ei ole ihan tavallinen ominaisuus.
Minulla on kookas, eteläeurooppalais-tyylinen nenä ja täysin suomalainen olen, mitä jotkut ovat tosin epäilleet.
Nuori mies ja SUURI SYDÄN. Oon suht kookas, mutta tämän lisäksi sairauteni on johtanut sydänlihaksen paksuuntumiseen. Onhan se kiva sanoo että on todistetusti suuri sydän...
Äo yli 160, en silti koe itseäni erikoisen älykkääksi
Ollaankohan sukua? Kans kuusi viisauden hammasta ja apc:tä pitäis mennä testauttaan
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:12"]
Apc-resistenssi, joka tosin melko yleinen. Toisena hauskana ominaisuutena ylhäällä tuplamäärä viisaudenhampaita :)
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:01"]Olen ollut 5 kertaa raskaana ja en ole kokenut kertaakaan raskaupahoinvointia. En tiedä mitä se on. Ei ollut raskauksien aikana edes huono olo tai etonut mitenkään. Ehkä mut on luotu olemaan raskaana ja synnyttämään.
Olen ollut kyllä kiitollinen että on ollut helppoja raskauksia. Toki loppuvaiheessa on saattanut närästää ja loppuviikkoina lonkkia kolottaa.
[/quote] Minulla neljä raskautta, eikä koskaan raskauspahoinvointia. Kohtu on myös kutistunut heti synnytyksen jälkeen niin pieneksi, että (ruotsinkielinen) kätilö on kysynyt seuraavana päivänä tunnustellessaan vatsaa että "Misse se kohtu nyt olikaan?". Minulla ei ole yhtään raskausarpea. Vauvat ovat syntyneet ilman mitään kivunlievitystä nopeasti ja helposti. Siihen se helppous on sitten aina loppunutkin, kaikki vauvat ovat olleet erittäin hankalia allergikkoja :D
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 08:01"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:01"]Olen ollut 5 kertaa raskaana ja en ole kokenut kertaakaan raskaupahoinvointia. En tiedä mitä se on. Ei ollut raskauksien aikana edes huono olo tai etonut mitenkään. Ehkä mut on luotu olemaan raskaana ja synnyttämään.
Olen ollut kyllä kiitollinen että on ollut helppoja raskauksia. Toki loppuvaiheessa on saattanut närästää ja loppuviikkoina lonkkia kolottaa.
[/quote] Minulla neljä raskautta, eikä koskaan raskauspahoinvointia. Kohtu on myös kutistunut heti synnytyksen jälkeen niin pieneksi, että (ruotsinkielinen) kätilö on kysynyt seuraavana päivänä tunnustellessaan vatsaa että "Misse se kohtu nyt olikaan?". Minulla ei ole yhtään raskausarpea. Vauvat ovat syntyneet ilman mitään kivunlievitystä nopeasti ja helposti. Siihen se helppous on sitten aina loppunutkin, kaikki vauvat ovat olleet erittäin hankalia allergikkoja :D
[/quote] Ai niin, nyt muistin että on minussa jotain ihan oikeastikin erikoista. Veriryhmäni on AB-, ja raskausaikana vasta-aineita seurattiin säännöllisesti. Olen myös saanut joka synnytyksen jälkeen "rokotuksen", koska vauvani ovat olleet +-verisiä. Tällä pyritään välttämään ongelmat (hylkiminen) seuraavassa raskaudessa, jos sikiö on - ja äiti +.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 04:20"]Olen pitkä(176cm), kuulun Mensaan( 2% väestöstä), peruskoulun päästötodistuksen ka. 9,8 ja olen ateisti.
[/quote]
Olen tuotakin pidempi, ÄO myös huomattavan korkea ja palkkatulo ylimmissä tuloluokissa. Muuten ihan tavis maalta pääkaupunkiseudulle muuttanut, naimisissa oleva kahden lapsen äiti.
Eiköhän me kaikki olla erikoisia ja uniikkeja kun ynnää muutaman oman ominaisuuden yhteen.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 23:56"]
Etunimeni on harvinainen. Kanssani samana vuonna syntyneitä samannimisiä on vain yksi lisäkseni.
[/quote]
Aika sama, ja sama sukunimenkin kanssa :) olen luullakseni ainoa maailmassa jolla on tämä etunimi-sukunimi-yhdistelmä.
Minulla on ns. Ei-kipuherkkä kohtu. En tuntenut mitään avautumisvaiheessa, eli supistukset olivat kivuttomia. Lääkäri ei uskonut, että synnytän, koska olin niin rennon ja hyväntuulisen näköinen. Myöskään en tiedä, mitä ovat kuukautiskivut.
kätilöt sanoivat, että olen "yksi miljoonasta".
Omistaja ei huolehtinut puhelimesta, jos se tippuilee toisten kääntyessä. Paska juttu, mutta ruuhkassa voi käydä mitä vaan
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:11"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 12:23"]
Muistan tapahtumia ajoilta kun olen ollu 3-vuotias. Muistan myös kaikki ihmiset joiden kanssa olen ollut 4-vuotiaana samassa kerhossa ja kaikki esikoulukaveritkin nimeltä. Tunnistan heitä vieläkin aikuistuttuaan vaikka en ole nähnyt sitten esikoulun. Kukaan ei koskaan muista minua.
[/quote] Mä muistan puolitoista vuotiaasta eteenpäin.
Sukunimetkin? Kyllä minäkin muistan etunimeltä (ei se kai ole mitenkään harvinaista?).
Ja toki muistan monia juttuja siltä ajalta kun olin 3v, useimmat sellaisia joihin liittyi vahvoja tunteita, pettymyksiä, pelkoa tms. Mistä iästä yleensä sitten jää pysyviä muistoja? Eikö juuri tuosta iästä?
[/quote]Mä muistan puolitoista vuotiaasta eteenpäin.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 23:09"]
olen INFJ.
[/quote]
Siis mikä?
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 09:09"]
Mulla on reilusti yliliikkuvat nivelet ja venyvä iho. Myös muut kudokset on velttoja.
Tästä on pelkkää haittaa, koska minulla on jatkuvia kipuja nivelissä ja lihaksissa, mutta jos menen lääkäriin, niin aina todetaan, ettei voi sattua, kun liikeradat on hyvät ja liikkeet ei rajoitu.
Syöksysynnytyskin takana, ponnistusvaihe täysin kivuton ilman lääkkeitä.
Pieniä murtumia herkästi ja nilkat nyrjähtelee. Hohhoijaa. Olisinpa tavallisen kankea.
[/quote]
Sulla on EDS?
[/quote] en tiedä. Hypermobiliteettiä pidemmälle ei diagnoosi ole edennyt. Nyt tosin sykkeen ja kilpparin kanssa myös ongelmia, ja ehkä EDS tutkitaan nyt.
Olen hajusteyliherkkä. Ei nykyään ehkä enää niin kovin harvinainen... Osaan myös ohjailla uniani. Osaan lukea ihmisten ajatuksia todella hyvin vain heidän eleistään ja ilmeistään ja koskaan en ole ollut väärässä.
Olen kaunis, hyväkroppainen, mukava ja fiksu!