Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ketään muuta joka ei haluaisi asua Suomessa mutta on pakko?

Vierailija
08.02.2007 |

ihan mahdoton on poiskaan muuttaa käytännön syistä. Mä vihaan asua Suomessa sään takia ja ihmisten jotka on niin jäykkiä. Onko kohtalotovereita ja mihin muuttaisitte jos saisitte?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietenkin asioita, jotka tekee muuton hankalammaksi, mutta tosiaan järjestelykysymys se aina on.

Ja tulee mieleen, että miten ihmeessä joku (ts. jonkun mies) ei muka voisi saada töitä UK:ssa? Itse asun täällä, ja tuntuu, että töitten saanti täällä on kyllä suht helppoa - työpaikkoja kyllä riittää. Jopa suomenkielisiäkin työpaikkoja, ihan ok palkalla.

Ei kyllä minustakaan olisi asumaan maassa, jossa on niin pitkään niin kylmä. Tykkään siitä, että kukkia alkaa ilmestymään jo helmikuussa ja päivät ovat valoisia. Vaikka tänään täälläkin kyllä on ihan talvista ja lumista täälläkin, niin ei kuitenkaan mitään -20 pakkasta, ja eiköhän taas muutaman päivän päästä porota aurinko ja pukkaa esikoita.

Brittihallituksesta ja sosialismista nyt ei kyllä kannata puhua samassa lauseessa. Vallan kapitalistinen ja porvarillinen tuo Labour:kin on. Tämä on minusta hassu maa politiikkansa puolesta... Britit ovat itsekin kovia valittamaan ihan kaikesta maassansa, ja kaikista poliittisista epäkohdista (mikä on ihan mukavaa - Suomessahan kaikki pitää aina jotenkin vain hyväksyä, eikä valittaa saisi muka mistään), mutta minusta suurin osa asioista täällä on oikein hyvin noin ihmisten hyvinvoinnin puolesta. Ei tietenkään täydellistä. Mutta esim. terveydenhoito, koulut ja muut palvelut ovat aina toimineet tosi hienosti kaikkialla, missä itse olen asunut.

Ei tule minusta paluumuuttajaa.

Vierailija
22/48 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta kaipaan ainoastaan kesää ja sekin on niin lyhyt! Heti kun lainat on maksettu ja lapset jaloillaan me lähdetään pois. Ihan sama mitä tekee elääkseen sitten kun ei ole kuin 2 suuta ruokittavana. Tiedän kyllä ettei eteläeuroopan kosteankylmät talvikuukaudetkaan ole herkkua mutta niitä on vain 2-3 kun meillä sitä samaa riittää yli puolet vuodesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on a) lämmintä ja aurinkoista b) voi vihdoin hengittää kun ihmiset on ystävällisiä eikä kyylää ja arvostele

Vierailija
24/48 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin Espanjaan mutta en " suomalaisalueille" costa del solille tai torreviejaan vaan pohjoisespanjaan yhteen tiettyyn pikkukaupunkiin johon oon ihastunut, oon käynyt siellä kymmeniä kertoja ja pisimmillään " asunut" siellä 3 kk. Osaan jotenkin espanjaa mutta mies ei osaa ja se estää osittain työnsaantia. Hänellä todella on myös ammatti jota ei voi harjoittaa muualla kuin suomessa. Ja muuta hommaa ei varmaan suostu tekemään.

Tuntuu että minun on uhrattava itseni ja jäädä suomeen lasten takia vaikka en todellakaan halua täällä asua. Lisäksi terveydellisistä syistä haluaisin espanjaan, astmani ei siellä vaivaa ollenkaan toisin kuin täällä näillä pakkasilla.

Vierailija
25/48 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen kyllä tosissani miettiny kun sais palan maata ostettua jossa olis hedelmäpuita ja sais niistä tuottoa + ruokaa :)

9

Vierailija
26/48 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi ei niinkään rassannut yhden vuoden siellä asuessa. Talvella on kuitenkin paljon valoisampaa kuin Suomessa vastaavaan vuodenaikaan.

Nyt haluan muuttaa Suomeen 3 vuoden ulkomailla olon jälkeen. Kulttuurishokki kyllä tulee varmasti.

Vierailija
27/48 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös suomalaisia on siellä jonkun verran mm. Vesku Loirin ex-vaimo Stina kolmen lapsensa kanssa. Siellä pärjää lapsilisillä, tosin Stinalta ne nyt vietiin kun on ollut liian kauan aikaa siellä.

Vierailija
28/48 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asun ulkomailla ja haluaisin suomeen

joten näinkin voi käydä

Vierailija
29/48 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vakituisesti kuutisen vuotta ja ikävä Suomeen on välillä kova! etenkin lämmintä homeetonta asuntoa ja suomi-ruokaa.

Vierailija
30/48 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Tympeät, epäkohteliaat kyylät" , siis pahinta Suomessa on suomalaiset. Moukkamainen metsäläiskansa jonka elämän tarkoitus on kurjistelu ja kärsimys.

Vierailija
31/48 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Tympeät, epäkohteliaat kyylät" , siis pahinta Suomessa on suomalaiset. Moukkamainen metsäläiskansa jonka elämän tarkoitus on kurjistelu ja kärsimys.

Onko koskaan tullut mieleesi, että syy voisikin olla itsessäsi?

Vierailija
32/48 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut espanjaa itsenäisesti koska näen internetissä jatkuvasti espanjankielisiä uutisia. Haluan oppia lukemaan mitä niissä sanotaan. Lähtisin jonnekin päin espanjaa mikäli pystyisin elättämään itseni siellä. Suomalaisten keskuudessa espanja on jossain määrin suosittu. Voisin asua siellä alkuun kuukauden ja katsoa sen jälkeen jatkoa.

Vierailija
33/48 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa kun on a) lämmintä ja aurinkoista b) voi vihdoin hengittää kun ihmiset on ystävällisiä eikä kyylää ja arvostele

Afrikassa tarkenee. Siellä tosin ei ole Kelaa elättämässä eikä aina puhdasta juomavettäkään. Mutta ihmiset on ystävällisempiä kuin ansaitset. Ja malarian saat, jos asut alueella, jossa vettä on. Sairaalahoitoon et välttämättä pääse.

Vierailija
34/48 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Haavisto voittaa, niin tilanne on kohdaltani juuri näin.

Vierailija
35/48 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija:

se on oikeesti vaikeeta koska:

- ei ole rahaa sellaiseen

- mies ei saisi nykyisellä ammatillaan töitä kyseisestä maasta

- lapset eivät halua muuttaa

- mies ehkä haluaisi mutta ei niin kovaa kuin minä

ap

Kaikki mainitsemasi ovat tekosyitä, jos TODELLA haluat muuttaa.

-Säästä matkarahat.

-Töitä tekevälle löytyy, jos ei heti omalta alalta, niin muuta hanttihommaa on aina tarjolla.

-Riippuu tietysti, minkä ikäisiä lapsenne ovat, mutta suostuttelu, uhkaus, kiristys ja pakottaminen toimii jossakin vaiheessa. Jos lapsenne ovat kohta täysi-ikäisiä, heidät voisi ehkä jättää Suomeen sukulaisten hoiviin.

-Jos mieskin on jo puoleksi muuttamassa, niin pieni suostuttelu ja unelmointi ulkomaista voisi saada miehesikin täysin myötämieliseksi muutolle.

Tee unelmastasi totta äläkä jää märisemään Suomeen. Oikeasti et voi edes tietää miten ihanaa/surkeaa ulkomailla on asua, jos et sitä kokeile. Minne haluaisit muuttaa?

t. 10

On kyllä vähän kusinen jälkimaku tuossa sun tsemppipuheessa, kun ihan lastenkin kustannuksella pitäisi päästä seuraamaan, mahdollisesti täysin hedelmätöntä haavetta 😅

Vierailija
36/48 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys: ' Onko kohtalotovereita ja mihin muuttaisitte jos saisitte? '

-

Miksi.

Täältä pitäisi muuttaa:

- kallein ruoka?

- kallein asuminen(lämmitys/vuokra.yms)?

- kallein liikkuminen("väliaikainen" autoverotus 60v)?

-

En ymmärrä..miksi "kukaan Täyspäinen haluaisi" tälläisestä, (supi-)'suomalaisesta paratiisista'.. lähteä?

..ymmärtääkö kukaan?

Vierailija
37/48 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomesta kaipaan ainoastaan kesää ja sekin on niin lyhyt! Heti kun lainat on maksettu ja lapset jaloillaan me lähdetään pois. Ihan sama mitä tekee elääkseen sitten kun ei ole kuin 2 suuta ruokittavana. Tiedän kyllä ettei eteläeuroopan kosteankylmät talvikuukaudetkaan ole herkkua mutta niitä on vain 2-3 kun meillä sitä samaa riittää yli puolet vuodesta.

Tämä on varmaan mun oma kirjoitukseni 17 vuoden takaa!!

Muutto - osaksi vuotta - toteutui vuosi sitten, talon ostimme 2v sitten etelä-Euroopasta. Nyt olen jo eläkkeellä joten voin viettää lähes puolet vuodesta ulkomailla. Tämän talven moka oli se että tulin Suomeen lokakuun lopussa ja jäin talveksi. Ihan kammottava talvi ollut! Vielä muutama viikko ja pääsen pois. 

Kun tuosta päivittäin katselen toisen kotimme lämpötiloja niin siellä on jo kivasti 15 astetta päivällä, aurinkoista km 28/31 päivää kuukaudessa! Ja se valoisuus....! 

Vierailija
38/48 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunut Britanniassa. Parasta on älykäs huumori ja hyvät, laadukkaat draamasarjat televisiossa (tosin nykyään näyttelijöitä valitaan ilmiselvästi rooleihin muun ansion kuin näyttelykyvyn mukaan). 

Vierailija
39/48 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet suomalaisista? Eli KYLLÄ!

Vierailija
40/48 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin kokea sen, millaista on asia jossain toisessa maassa. Mielellään myös niin, että ilmasto olisi vähemmän vaihteleva kuin täällä. 

Haluaisin kokea toisenlaisen arjen, ja tietää, mitä sitten loppujen lopuksi ikävöisin Suomesta ja mitä en. 

Mutta ei minulla ole koskaan ollut mahdollisuutta sellaiseen, ja nyt perheellisenä ei varsinkaan ole. Harmittaa, etten nuorena edes yrittänyt mitään. Uskoin kun sanottiin, että ei minusta ole mihinkään.