Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***LOKAMAMMAT MAANANTAINA***

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi himppu, koko aamu menny niin etten oo tänne joutanu! Nytkin vaan nopsaa ettei kelleen vaan ehi tulla ikävä ;D

Enkä taas kauhiasti muista mitä kukin kirjoitteli, mutta jotain....

[b]Annu:[/b] Kiitos kysymästä, neiti nukahti tunnin " taistelun jälkeen" ja nukkui ihan ok loppuyön. Nukahti siis jo kympiltä yöunille, WOU!

Sulla aika kinkkinen valinta eessä, mä sanon vaan [b]omasta[/b] puolestani, että ei onnistuis meidän perheeltä olla erossa niin paljon. En haluaisi itse olla vkl-äiti, eikä mieskään tahtoisi olla vkl-isä. Saati että pitäs vielä siitä omasta puolisosta olla erossa! No way!! Mutta toisille se sopii. Tästä nyt ei ollu sulle apua...

[b]Vallu:[/b] Kröhömnn.... mähän " pyhästi" lupasin ja vannoin että uuden vuoden kunniaksi alkaa laihis, siis että KATSON mitä suuhuni laitan, mutta

kuinkas sitten kävikään

...... *viheltelee* Yhtään kiloa ei oo pudonnu, ja kaapitkin vaan notkuu herkkuja *nolona tunnustaa* [b]APUA![/b]

Juu, ja mä edelleenkin kannatan AF:ä :)

Olikohan sulle vielä muuta asiaa...?!

Mitä näyttää [b]Coppolan[/b] testi?? Hu-huuuuu!!

No sit siihen [b]tissillä viihtymiseen[/b]! Pinja syö öisin sellaset 5min kerrallaan, en niin tarkkaan oo katsonu kun usein nukahdan kesken syötön.. ;) Päivisin sit vaihtelevasti 5-15min, useimmiten kuitenkin sen 5min. Sitten kun koittaa samalla nukahtaa tissille, niin lupsuttelee kauemmin.

[b]Rinnalla venkoilua[/b] on kanssa toisinaan, kun ympäristö kiinnostais enempi. Tai sit silloin kun tahtoo nukahtaa tissille, mutta on liian ähky syödäkseen. Kauheeta pään pyörittelyä ja riehuntaa ;) Tuollaisessa tapauksessa toivoisin että vois työntää tutin neidille suuhun, mutta kun ei kelpaa.

Mies onkin tämän viikon iltavuorossa, saa nähdä millä kummalla nukutan nämä kaksi mussukkaa :-/

Kauheesti vielä oli jotain asioita mielessä, mutta ei niitä taaskaan muista. MUKAVAA MAANANTAITA KAIKILLE :)

[color=red]♥[/color] Emppu ja Pinja [color=red]♥[/color]

Vierailija
22/61 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPICA:onnittelut hienosta nimestä!

VALLU:tsemppiä laihikselle,pidähän meidät ajantasalla aherruksen tuloksista.Pahitteeksi ei tekis mullekaan,mutta...

COPPOLA:tääläkin mielenkiinnolla ootan mitä testi näytti.

ANNU:ei voi muuta sanoo kuin aika vaikeen asian edessä olet.Toivottavasti löytyy sellanen ratkaisu joka tyydyttää teitä kaikkia.Siitä opiskelusta kauanko se kestäisi?

Aada on ihmeesti ruvennut herätessään vaan löhöileen sängyssä.Ei itkua eikä raivareitakaan kuulu.Katselee pinnansuojuksia ja nalleja joita on liian paljon mun mielestä kertynyt sänkyyn.No pitänee taas viuhahtaa kodin askareisiin.

Palaillaan!

Mukavaa viikonalkua kaikille!

johannu ja aada

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan pikaisesti ilmoittamaan -poika kainalossa- ettei me ehditty vielä eilen apteekkiin, joten testaaminen siirtyi tälle päivälle. Kunhan tästä päästään Lukan kanssa liikkeelle iltapäivällä niin poiketaan apteekkiin. Ilmoittelen kyllä sitten :)

Palataan asiaan!

Vierailija
24/61 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsassa ihan kourii kun ajattelee.. :)

Johannu, voi hyvänen aika sitä sinun anoppia :( *puistelee nyrkkiä*

Voivoi kun se ei vaan ole niin yksinkertaista, parhaan varmasti jokainen yrittää tässä. Voimia sinulle ja koitetaan kestää!

Mitä muuta... öööh, ei muista *töttöröö*

Vierailija
25/61 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikataustailija-aktiivi täällä taas päivää. Aukusti nukkuu ulkona, pitää vielä nauttia siitä, kun huomenna voi olla jo liikaa pakkasta. Mitä muuten meinaatte tehdä, nukkuukohan tuo vauveli enää lainkaan sisällä päiväuniaan?! Nukuttaisko vaunuihin sisällä kun on niissä tottunut olemaan?

ANNU777: Hui, vaikea päätös sulla varmasti! Mutta lähde ihmeessä opiskelemaan jos siltä tuntuu! Entä jos jättäisit vauvan kotiin isän ja muiden hoiviin ja oisit vain pari yötä viikossa pois? Siis kulkisit sen pitkän matkan vaikka ma ja pe, ja vain tiistaista torstaihin oisit pois kotoa?

JOHANNU78: Sympatiaa ja empatiaa ikävästä anopista! Ihan törkeää käytöstä!! :( Onnittelut kääntymisestä! Aukusti kääntyi ekan kerran jo muutama viikko sitten, kahtena päivänä sen teki eikä enää sen jälkeen ole edes yrittänyt! Taisi olla joku mielenhäiriö se sen kääntyily, tai sitten on joku ihme taantumakausi sillä saralla...

SPICA: Onnea kauniista nimestä tytöllesi! :)

MUTU: Meillä kans pojan silmä rähmi parina päivänä, mutta ei siitä mitään tulehdusta tullut, loppui itsestään eikä silmä siis edes punottanut missään vaiheessa. Kai siellä oli sitten vaan joku roska tms.

Ja sitten omia napoja...

VAATTEISTA: Meillä menee nykyään kans vain yksi vaatekerta päivässä, yleensä siis. Tietysti joskus saattaa sattua vahinko... alussa meni kyllä useita vaatekertoja, kun ei meinannut meidän hoikkeliinille löytyä sopivaa vaippaa.

VAIPOISTA: Meillä pääasiassa kestoillaan, mutta öisin on ollut kans juuri sitä Pampers baby dryta! Ja se on kyllä falskaillut, vaikkakin tänä aamuna sen sisältä löytyi massiivikakat, joista ei pisaaraakaan ollut valunut ulos...

MENKOISTA: Eivät vielä alkaneet. Ai niin, mulla todettiin alkava kohtutulehdus (vissiin pala istukkaa vielä sisällä) ja olen vahvalla antibioottikuurilla. :( Että jälkivuotokaan ei oo vielä kunnolla loppunut.

LAIHIKSESTA: Olitko se sinä, blacka, ainakin joka laskit pisteitä? Onko joku muukin? Minä oon nyt vuoden alusta lähtien ollut pisteillä. Yhteensä on synnytyksestä tullut paino alas 20 kg (lihoin aivan sikana), vielä kymmenisen kiloa normaalipainoon, mistä ajattelin vielä jatkaa kunhan imetys loppuu.

NUKKUMISESTA JA SYÖMISESTÄ: Meidän kossi nukkuu semmosia 9 tunnin yöunia, MUTTA herää kolme kertaa siinä välillä syömään. Syö päivin öin n. 10 min parin tunnin välein, pisin väli on ollut 5 tuntia koko elämänsä aikana.

MAIDON LUOVUTTAMISESTA: Minäkin haaveilin luovuttamisesta vielä raskausaikana, mutta mulla on ihan ihmetissit - maitoa tulee kyllä riittävästi vauvalle, mutta yhtään ylimääräistä ei tule ulos. Edes liivinsuojia en oo missään vaiheessa joutunut pitämään. Lypsämällä saan aikaiseksi korkeintaan 50 ml päivässä. Onhan se helppoa toisaalta, mutta toisaalta ois kiva luovuttaa ja ylipäänsä saada maitoa pakkaseen edes omiksi tarpeiksi. Mutta siis mahtava homma, kiitos teille joilta se onnistuu!

Ettehän oo oululaiset sopineet vielä tapaamisesta? Jos, niin ottakaahan minut mukaan...

-Miumau ja Aukusti 10 viikkoa

Vierailija
26/61 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun alko yks asia askarruttaa niin taas oli pakko tulla kyselemään muiden kokemuksia ja mielipiteitä, eli:

Ulkona nukuttamisesta olis kyse. Meillä kun on tota muutakin porukkaa ei voi aina mennä vauvankaan ehdoilla. Nyt just tällä hetkellä meillä tuntuu olevan sellanen rytmi, että vauva herää puoli kahdeksan maissa, syö, valvoo vajaaseen yhdeksään jollon nukahtaa vaikka sitteriin, en saa pidäteltyä hereillä. Tuo aamu on mulla ihan työntäyteinen, että saan kaksi lähetettyä kouluun ja eskariin. Eli siinä vaiheessa kun vauva nukahataa, ollaan kuopuksen kanssa vielä yöpaidassa ja ilman aamupalaa. Nukkuu siitä kello 10-10:30 asti, syö ja sit me oltas jo valmiita lähtee ulos kun toinen jaksas valvoa=( Pakko on saada edes vähäksi aikaa tuo 2v pihalle, muuten menee päivä pilalle. Eli pakkonukutanko vauvan sinne ulos unille? Miten te muut, joilla muita lapsia saatte rytmit onnistumaan? Kärsin hiukan huonoa omatuntoa tuosta. Tosin poika nukahtaa jo haalaria pukiessa, mutta ellen alkaisi ulos pukea, niin valvoisi vielä.

Ja miten ihmeessä saatte onnistumaan ne neljänkin tunnin ulkounet vauvan syömisten suhteen? Meillä ainakin vielä syö lähes kolmen tunnin välein ja herää aina nälkäisenä eli tarvis laittaa heti heräämisen ja syömisen jälkeen vaunuun...

Puh... on tää vaikeeta, ei lapsenhoitoa opi ikinä vaikka lapsia olis kaks tusinaa...

...pähkäilee Vaimo75

Vierailija
27/61 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkut 3 kk-neuvolasta, käytiin siellä äsken. Minean mitat olivat nyt 5350g ja 58,7 cm. Vähän oli neiti siellä kiukkuinen, kun reppanalle on kans tullut nuha ja silmät vuotaa. Toivottavasti ei tulisi pahemmaksi...

ANNU: Sinulla on kyllä tosi vaikea valinta edessä, enkä kyllä osaa oikein auttaa sinua. Opiskelu sinällään on kyllä nykypäivänä tärkeää eli kovasti siihen kannustan. Tietty jos yrittäisi tehdä mahdollisimman paljon etänä opiskelua ja osallistuisi vain pakollisille kursseille. Tietty tuokin on niin alakohtaista, että voiko tehdä etänä esim. jotain esseitä tai jotain. Muistan, että taisit joskus puhua poliisikoulusta? Siinä tuo etäjuttu ei kyllä toimisi. Muista tosiaan, että päätös on sinun (kiva, kun miehelle käy molemmat vaihtoehdot) ja sinun / teidän tulevaisuudesta siinä on kyse.

MIUMAU: Meillä ihan sama juttu! Minea kääntyi joulukuun lopussa muutamana päivänä hienosti masulta selälleen, mutta eipä ole sen jälkeen sitten kääntynytkään. Taisi sittenkin olla vaan tuuria tai jotain.

VAATTEISTA oli kysymystä ja meilläkin voi hyvin mennä vain yhdet vaatteet päivässä, yleensä kuitenkin kahdet. Joskus neiti pulauttelee paljon ja joinakin päivinä vähemmän. Yöpuku on aina märkä pulauttelusta, joten se ei mene kuin yhden kerran.

SPICAlle vielä onnea kauniista Neea-nimestä. Toivottavasti sinun uniongelmat ovat jo taaksejäänyttä elämää. Minä nukuin piiiiitkästä aikaa viime yönä hyvin. Edelliset yöt menivätkin sitten vähän huonommin, siis äidin osalta.

Kivaa alkuviikkoa lokalaisille :)

-piipi ja Minea 3 kk 2 pvä-

Vierailija
28/61 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Oltiin tänään 3 kk neuvolassa.

Uudet mitat:

paino 6090 g

pituus 59 cm

pää 40.5. cm

Atte sai myös piikin, ei onneksi tullut kovaa huutoa, pieni kuitenkin.

nyt jännittää, miten reagoi piikkiin, joillekin nostaa kuumeta, joillekin ei.

Miten teillä on mennyt?

Oli puhetta VAATTEISTA. Täällä pärjätään useimmiten yhdellä vaatekerralla päivässä. Joskus menee vaihtuu kovan pulauttelun takia, mutta ei kovin usein.

Vierailija
29/61 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Oltiin tänään 3 kk neuvolassa.

Uudet mitat:

paino 6090 g

pituus 59 cm

pää 40.5. cm

Atte sai myös piikin, ei onneksi tullut kovaa huutoa, pieni kuitenkin.

nyt jännittää, miten reagoi piikkiin, joillekin nostaa kuumeta, joillekin ei.

Miten teillä on mennyt?

Oli puhetta VAATTEISTA. Täällä pärjätään useimmiten yhdellä vaatekerralla päivässä. Joskus menee vaihtuu kovan pulauttelun takia, mutta ei kovin usein.

Vierailija
30/61 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se viesti lähtikin ihan itsekseen :) julkaisuun... varustettuna kirjoitusvirheillä, noh, saanee siitä selvää.

Ei muuta kuin päivänjatkoja kaikille!

Vierailija
31/61 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli neuvola tänään ja hienosti tyttö kasvaa!Vähän terkkaria myös vierasti ja saatiin se piikki.Martha oli tosi reipas ...vähän itkuskeli mutta ei mitään huutoa.Terkkari kertoi että uuden rokotteen myötä on lasten itkut vähentynyt rokottaessaan,eli inahtelevat kun pistettään ja ei sen enempään.

Meillä siis sairastettaan edelleen mutta nyt vuorossa on isommat tytöt.Ja tauti on kamala.7v tyttö oli eilen koko päivän ja yön kovien vatsakipujen kourissa kippurassa ja päätäkin särki kohtalaisen kovaa.Ja 10v tytöllä taas pää kipee koko päivän eilen ja kovaa kuumetta 39-40 astetta kokoajan molemmilla.

Pojalla on parempi jo,eilen eka kuumeetton päivä.Mutta lapsi täysin ylikierroksilla kun sairastaessa meni ajantaju sekasin:)

Saatiin herra 3v eilen nukkuun pitkän painostuksen päätteeksi vasta 00.30 (huh).Meinasi jo usko loppua:-)

Pojalla myös silmät aivan punaiset...ei ole kuitenkaan tulehdusta.ja just äsken soitin nieluviljely tulokset jorvista ja ne oli puhtaat...eli ei bakteeri infektioota.

Joku kyseli että eikö ole kunnon lääkettä annettu ...juu no siihen vastaan että kyllä lääkärit ovat tutkineet perusteellisesti mutta kun kyseessä on virustauti niin se antibiootti ei tehoaa ja mitään lääkettä siihen ei siis näinolleen ole:(

MENKAT: joo ei ole näkyny ja toivottavasti ei näy piitkään viellä;)Täysimetän.

IMETYKSESTÄ:Martha viihtyy rinnalla myös se 5-10 min nykyään mutta muistelisin pojan ajasta että se on aivan normaalia. jos vauva on imetyksen jälkeen tyytyväinen niin kai se sitten saa tarpeeksi ruokaa.

Oon lukenut jostain että kun vauva kasvaa ja imemine alkaa jo sujumaan niin hän osaa jo nopeesti tyydyttää nälkäänsä.ja kasvaessa tietysti muu ympäristö kiinnostaa:-)

VAATTEET:meillä puklataan joten pari kertaa ainakin vaihdetaan vaatekerta päivässä....yöllä on monesti päällä omaat yövaatteet ,ei kuitenkaan aina:)Välillä menee päivävaatteissa nukkuun:)

Mutulle..Marthalla oli kans jossainvaiheessa rähmä silmä ja minä soitin neuvolaan ja neuvoivat vaan keitetyllä vedellä putsaamista useita kertoja päivässä.ja meillä hävisi näin.

COPPOLA:-O...hui kun on jännäää...tuleehan kertomaan kun oot testin tehnyt:)

Joku kerran kyseli että syökö jonkun muksut homejuustoja ...joo viittaan ...meillä kans 7 ja 10 v tytöt syö isäänsä kanssa sitä.ja mielellään.Itse en siedä edes hajua siitä öäk!

Mutta nyt pitää mennä....kutsu käy:)

Palataan.

Andromeeda ja poppo.

Vierailija
32/61 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas uusi viikko lähti käyntiin. Malttamattomana odottelen sunnuntaita, silloin lähetään etelän lämpöön, ihanaa. Huomenna meillä on neuvola ja rokotukset, jaiks! Lotta nukkuu nyt ulkona ja on nukkunu pian 3 tuntii, muutaman kerran oon käyny hyssyttelemässä ja antamassa tuttia. Eilen meni päikkärit ihan pepulleen, nukkui 2x1 tunti. Heräs vaan tunnin tirsojen jälkeen iloisena. Nooh onneks tänään taas näyttää uni maistuvan. Ja viime yönäkin heräs vaan kerran syömään, ihanata. 9 heräs nauravaisena uuteen päivään. 8 jouduin nousee lypsämään toista rintaa ku oli niin pinkeenä ja vuosi. Kukakos se sanoi et on huomannut vichyn lisäävän maitoa? Mä oon nimittäin huomannut saman, juon sitä aika paljon, oli tos pari päivää etten juonu kunnolla niin tuntu heti tisut paljon tyhjemmiltä.

Eipä mulla oikeen nyt ajatukset kulje. COPPOLALLE piti sanoa, että minäkin jänskään ihan hirviästi et mitäs se testi näyttääpi, onnea sen suhteen, mitä nyt toivotkaan sen kertovan =)

Heissulivei muille!

Vierailija
33/61 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]johannu:[/b] Ei oo todellista! Halit sulle, ei tuollasia anoppeja sais olla olemassakaan *murr* Onneksi sulla on oma mies tukena *bd*

[b]miumau:[/b] Voi tosiaan olla vaikea saada vauva nukkumaan sisällä, jos on niin tottunut pihalla nukkumiseen. Paljonko teillepäin sitten on pakkasta luvattu? Ja nukkuuko vauva yleensä pihalla, parvekkeella, vaiko missä? Ajattelin vaan että voihan se silti olla mahdollista laittaa ulos nukkumaan :)

[b]Coppola:[/b] Kyllä sä nyt pidät koko lokalahja-kööriä jännityksessä :D Onnea testailuihin! Ja mikä muuten on tulos jonka mieluummin haluaisit testissä nähdä?! Olis kyllä varmasti aika " shokki" olla näin pian uudelleen raskaana, mutta kyllähän sitä varmasti pärjäisi :) Hui kun tosissaan jännittää sun puolesta!! IIIKS!

[b]vaimo75[/b] taisi kysellä jotain ulkoilusta..?! En osaa mitään erityisiä vinkkejä antaa, kun meillä useimmiten menee aika kivasti yksiin vauvan unet ja esikoisen ulkoilu. Pinja herää (tai sitten herätän) just sopivasti siinä ysin pintaan, ja nukahtaa sitten kun lähdetään ulos. Mutta ymmärsinkö (muistanko) nyt oikein, että teillä vauva nukahtaa kuitenkin sitten uudestaan vaunuihin? Sittenhän ei mitään ongelmaa ole, joten ei muuta kuin ulos vaan :)

Onko tässä meidän lokaporukassa paljonkin sellaisia, jotka ainakin [b]yrittävät[/b] vähän pudottaa painoa, tai jotenkin hillitä herkutteluaan? Ajattelin että saataisko joku oma " sisäinen tukiporukka" koottua, kun mä en ainakaan halua tuohon Team PP:hen liittyä.. siellä on niin paljon sitä porukkaa eikä tuttuja juur ollenkaan, joten uskoisin että tässä omassa tutussa porukassa sais paremmin otettua itseä niskasta kiinni ;) Ymmärsiköhän kukaan ees ollenkaan mitä tarkoitan?! :D

Mutta nyt tämä mamma hakee vähän kahvia!

Emppu ja liinassa uinaileva Pinja *hikistä hommaa*

Vierailija
34/61 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miumau;juu,minä laskeskelen pisteitä:) Huomenna tulee kaks viikkoa täyteen,paino tippunu 2 kg.Hitaasti mutta varmasti(?).

Mun on nyt ihan pakko purkaa sydäntä teille...elikkäs tänään ollu ihme itkeskely päivä..poikakin kattoo äitiä ihan kummissaan kun kyynelehdin jatkuvaan.En tiiä miks...osittain varmaan sen takia kun nyt jonkun aikaa taas ollu kummallisia olotiloja,epätodellinen olo,huimausta,hikoilua jne...

Kolme vuotta sitten mulla alko oudot hengenahdistukset,välillä tosi pahoina,ilmeisesti paniikkikohtauksia koska mitään fyysistä syytä ei löytynyt...sen syksyn se oli ympärivuorokautista ja ei tehnyt mieli lähteäkään minnekään sillä ololla.Sen jälkeen tullut silloin tällöin.Tuota epätodellista oloa,kuin usvapilvessä kävelisi on myös ollut aina ajoittain.Huimaus voi johtua myös jumissa olevista hartioista...Hikoilu on ihan hirveää kun päälle sattuu,selkä märkänä ja ilman paitaakin valuu.Ihmistenilmoille lähtö aina ajoittain ahdistaa ja yritän miettiä helpointa tapaa jne...En ole käynyt missään juttelemassa mutta itse olen miettinyt liekkö jonkin sortin ahdistuneisuushäiriö kyseessä.

Vähänhän tää itkeskely nyt pisti pelottamaan ettei vaan masennusta pukkais päälle:( voi tietysti olla vaan joku yhden päivän hormonaalinen heilahduskin!

Ajattelin uskaltautua ens viikolla ottamaan asian esille neuvolassa jos sitä kautta sit sais jotain apua.Terveyskeskuslääkärille en viitsi asiasta puhua,on senverran ynsee akka.

Sori nyt tämmönen kauheen masentava purkautuminen mutta kiitos että teille voi tämmösiäkin kertoo!

Nyt pitää ruveta kyllä jotain siivoiluja tms tekemään kun Juliuskin nukkuu pihalla:)

Vierailija
35/61 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika nukkuu ulkona, joten riensin taas tänne kurkistelemaan. Niin ja jotain pitikin vielä kommentoida.

MariJo77:lle kiitokset vinkistä! Menenkin joku päivä apteekkiin ostamaan sitä ainetta ja kokeilen lähtiskö karsta vähitellen pois. Vaikka harjailen päänahkaa vauvaharjalla ja olen käyttänyt Ceridal-öljyä, ei ole tehonnut.

Meillä kans eilen illalla Jaakko kääntyi mahallaan ollessaan selälleen.Ihanata! No, tänä aamuna ei tainnut enää muistaakaan. Vaikka illalla kääntyi useasti. Jospa se siitä pikkuhiljaa etenis.

Kuinka te paljon urheilevat jaksattekin jumpata ym.?!!! Voisitte lähettää mullekin virtaa, että saisin itseni useammin liikkeelle. Vaunulenkillä käyn noin 4 kertaa viikossa ja ihan reipasta tahtia tulee käveltyä. Mutta siihen se jää. Vatsalihaksia tai jumpaa tms ei innosta alkaa tekemään. *huokaus*

No, raskaudesta ei ole liikakiloja jäänyt, mutta löysä vatsanahka. *irvistys*

Olipa kiva lukea SINISIIVENKIN kuulumisia eilisestä pinosta :)

VAIPOISTA vielä, että meillä Jaakolla on Liberon minit käytössä ja tykkään niistä. Joku aika sitten vielä mietin niitä, kun välillä tulee ohivuotoa. Mutta kyllä ne kuitenkin toimii loppujen lopuks hyvin meillä.

Ens viikolla oiskin 3kk neuvola + rokotus. Hieman äitiä jänskättää, miten sujuu.

Lähdenpä tästä tekemään kotitöitä, joten heippa taas!

Vierailija
36/61 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Nelliina:[/b] Epistä! Mäkin tahdon etelän lämpöön!! *kade*

[b]blacka:[/b] Voi sinua *halii* Ainakin on hyvä että sä itse tiedostat tuon sun olotilan, ja oot jo päättänyt ottaa asian esille neuvolassa! Siitä se sitten etenee ja varmasti saat tarvittavan avun :) Tärkeintä onkin että saat purettua fiiliksiäsi!! Uskoisin ettei sulla nyt mitään kovin vakavaa masennusta tms. ole, ei ainakaan ole sun teksteistä sellaista lainkaan paistanut läpi. Mutta ilman muuta puhut neuvolassa asiasta, voipi olla että se pelkästään riittää :)

[b]Andromeedan[/b] perheellle paljon paranemissäteitä [b]~~ ~~ ~~[/b]

Ja tas mennään...... *viuuuh*

Vierailija
37/61 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ilman muuta asia puheeksi neuvolassa, niinkuin aioitkin. *halaus*

Hemulille liikkumisvirtaa ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~> Jospa se tehoais paremmin siellä päässä, täällä vähän huonommin... :)

Vierailija
38/61 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikee tohupäivä taasen.. meinas iskee vieroitusoireet kun en päässy edes vilkaisemaan teitä ennen ku nyt =D Aamulla vietiin maidot Hämikseen ja ruokakaupas käytiin. Nopsa lounas kotona, esikoinen kerhoon, kaks pientä päikkäreille ja nyt mulla nousee sämpylätaikina! Niitä harvoja päiviä et on taas ollu ihan kelpo äiti ;)

Varotan et täst tulee pii-itkä.. ellei sit joku herää kesken. On niin paljon asiata. Ekaks VALLULLe -mä oli kans miettinyt lopettamista, mutta niinhän siinä kävi et kun tänään vein satsin niin ei se kiva tätsy antanutkaan mun lopettaa ;) Kehui maasta taivaisiin ja sanoi et pienikin päiväsaalis riittää ja et oot tosi tuottelias äiti ja vaik mitä.. eli jos vaan oulus on yhtä suuri pula niin kannustan suakin jatkamaan!! Nyt saan sellaiset 2,5-4dl päivässä, se 1,9 on ihan hyvä!!

SAUNAssa käyttämisestä oli vähän erimielisyyksiä :) minä rohkenen viedä vauvan alalauteille vähäksi aikaa kun annan samalla tissiä, ja vedellä sivellään. Kukin tyylillään! Ei saunominen kyllä mikään välttämättömyys ole, mutta ajattelisin niin et vois vierastaa paikkaa vuoden vanhana jo aika lailla..

SINISIIPI -kiva että ilmoittauduit. Nostan hattua sullekin, kun jaksatte rakentaa ja vielä opiskeletkin laumasi kanssa. Alakulon syy kyllä kannattaa selvittää, jo puhuminen saattaa auttaa :) Kaikkea hyvää teille. BLACKAlle myös rohkeutta ottaa alakulo puheeksi neuvolassa; äidin pitää muistaa huolehtia myös itsestään!

MUTU -minä myös odottelisin vähän aikaa niiden antibioottitippojen kanssa. Eli jos pyyhkiminen ei riitä ja rähmintä pahenee niin sitten vasta; paranemisia!

SPICAn Neealle onnea kauniista nimestä!

ANNU -onhan nuo vaikeita tilanteita!! Jotenkin en osannut odottaa viestiäsi, kun olet kuulostanut vauvakuumeiselta ;) Istu rauhassa alas, ja mieti tilannetta, kirjaa vaikka paperille hyviä ja huonoja puolia. Jos päätätte ensin kasvattaa perhettä, niin kynnys koulunkäyntiin varmaankin nousee.. kertoile sitten ratkaisuista :)

JOHANNUn anoppi sais kyl pyytää anteeks, kurja homma!

_EMPPU mietti painonpudotusporukkaa.. kylhän siellä team pp:ssä on vaik ketä lokakuisia ;) Mut mielelläni mä tässäkin sakissa aihetta käsittelen ja kanssakiinteyttäjiä/laihduttajia tuen! Kuinka vain mun puolesta =D

LOKAÄIDin kanssa mulla on hyvin samanlaisia ajatuksia!! Ainoo mis oon eri mieltä, niin synnyttää mä voisin!! Et jos joku haluis mieluusti olla raskaana ja saada lapsen niin mä sen voin tulla synnyttämään *hihittää*.. miten se osaakin olla kipuineen kaikkineen niin mahtavaa.

NELLIINA -hyvää matkaa jos ei muista lähempänä sanoa! *kadehtii salaa mielessään*

VAIMO75 -aamurutiinit on meillä hirmu tärkeitä päivän onnistumisen kannalta. Eli kun pojat on tottuneet aikaisin menemään nukkumaan, niin ne herää 7:lta. Vauva yleensä puol8. Aamupalaan jne. menee tunti-pari, et siinä ysin-puol kympin aikaan jo oltais valmiit ulos. Vauva siis päikkäreille silloin. Aina kaikki ei ole niin mutkatonta kuin miltä kuulostaa, mutta näin me rytmitetään usein aamu :) Älä ota suotta stressiä jos joka aamu ei ehdi ulkoilla..

Siinähän ne tärkeimmät taisi olla. Toivottavasti jaksoitte lukea, vaiks en mitään uutta osannut tuodakaan julki :) Iltasella taas. Nyt leipoon sämpylät jos vauveli jaksais viel hetken uinua.

Äiti kolmelle ja Sampo 3,5kk

Vierailija
39/61 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin nyt sitten ostaan noita AF:jä, mutta minne ihmeeseen tungen kaikki tarpeettomat vaipat :( ?! Tekis nyt äkkiä joku kaveri vauvan, niin sais niille ne etes tyyrätä... :)

Mun piti kans sanoa, että tuskin SULLA (sori, taas katos nicki!!!) kovin pahaa masennusta on, mutta tosi hyvä, että otat asian neuvolassa puheeksi. Jo se, että asian voi jonkun kanssa jakaa, helpottaa varmasti! Voimia sinulle, mulla itsellänikin on välillä noita tosi synkeitä itkupäiviä *halitus*!

Mutta nyt on taas mentävä kotiaskareiden pariin ja ruokakin on ehittävä laittaa uuniin.

EMPPU: Mä ainakin voisin ilmottautua lokalaisten kilotkuriin kamppanjaan ;-P!

Ja kiitti kaikille tsemppauksesta laihiksen onnistumiselle...! *bd bd*

*Pulska Vallu*

Vierailija
40/61 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti hyppään pinoon!

ystäväni sai tänään tytön,mutta kaikki ei mennyt ihan toivotusti...

synnytys oli pitkä ja imukupilla tyttö syntyi.kiidätettiin suoraan teholle,eikä osattu edes sanoa elääkö vauva vai ei..

voitte tietysti kuvitella ystäväni tunteet tuossa tilanteessa.

nyt ei osannut sanoa muuta kuin että vauva on ihan ok,mikä on tietysti pääasia!ei tiennyt syntymäaikaa,vauvan kokoa eikä muutakaan..

mullakin meni pasmat ihan sekaisin huolesta,nyt odottelen tarkempia kuulumisia kun tilanne ensin rauhoittuu.

ANDROMEEDA:sama juttu meillä;kipeinä on ollut lapset kaikki ja viimeksi nyt 6-vuotias kuumeessa.ei ole oikeastaan muuta kuin kuumetta viim.torstaista asti ja päätään kovasti valittaa.käytiin tänään verikokeissa,tulokset saa huomenna.

JOHANNU:onpa todella törkeää käytöstä anopilta!jätä kokonaan omaan arvoonsa!*kihisee kiukusta*

HEMULII_I:meillä myös venkoillaan tissillä,paitsi oikeestaan öisin.

oon tehny johtopäätökseni että silloin ei taida meitin neitillä kovin kova nälkä olla..kun kuitenkin pitkien päikkäreiden ja unien jälkeen malttaa rauhottua syömään.

SPICAn neealle onnea kauniista nimestä!

minäkin yhdyn jännittämään COPPOLAN testitikun tulosta!!

kovasti on ollut puhetta kuvista syntyneet.fi-kuvista,minäkin menen kurkkimaan..

ANNUlle vielä piti sanomani että mites sellanen vaihtoehto että muuttasitte koko perhe?tietysti muutos on suuri ja ehkä mahdotonkin?(kun en tiedä miehesi työtilannetta yms.)mutta ite oon niin" seikkailunhaluinen hullu" että voisin harkitakin...kun en kuitenkaan pystyisi olemaan erossa lapsista tai miehestä.tsemppiä päätökseesi!

TIIKERIKALAlta piti udella missä päin tamperetta asustelette?

on varmaan ollut puhettakin mutta sama pää..

me siis leinolassa.

_EMPULLE:hyvä että pääsitte eroon ötököistä!!!

mukavaa maanantain jatkoa kaikille!

-nasuli ja aurora 3kk ja 1pvä