Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huiput. Eli mikä on paras juttu minkä

Vierailija
15.01.2006 |

.

Kommentit (671)

Vierailija
161/671 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

päätteeksi paljonko kukakin on velkaa!

Vierailija
162/671 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

--säästetään lahjapussit, viinipussit, pakettipussit lahjan antoa ja mahdollisia postilähetyksiä varten

...välillä katson ihan tippa linssissä, kun annan jollekin lahjan hienossa lahjapussissa ja hän rynttää sen roskiin... mut ei se mitään, lahjahan se on ja saa tehdä mitä lystää.

lahjapussin saaja sitten vielä voisi käyttää sen pussin uudelleen. Mun mies aina moittii, kun yksi kaappi tursuaa säästämiäni hienoja paperi- ym kasseja, mutta kun joulun aikaan viedään paketteja lähes kahteenkymmeneen paikkaan, on hänkin mielissään, kun vaimon arkistoista löytyy jokaiselle hieno lahjapussi.

Tosi hyviä ovat ne koristeettomat, ruskeat paperipussit, niihin kun voi itse piirtää/maalata/liimata kuvia kuhunkin juhlaan sopivaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/671 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse uusiokäytän leipäpussit lapsen kakkavaipparoskiksena. Voi viedä yhden vaipan kerrallaan roskiin, ettei jää haisemaan koko päiväksi /pariksi päiväksi vaipparoskiin kylppäriin.

Pissavaipat odottavat kiltisti yhdessä ulkoroskiin pääsyä.

Vierailija
164/671 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Siis oikeastiko ihmiset juoksevalla vedellä huuhtelee tiskejä?"

Kyllä vain. Kiinteä vesimaksu, ei paljon kiinnosta paljonko vettä kuluu.

Vierailija
165/671 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koulukaveri laittoi aina kahvilla käydessämme paperoidut sokerinpalat taskuun ja vei kotiin. kahviin se otti sokerit ravistelemalla munkkia kupin päällä :))

Vierailija
166/671 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuvat anopin kanssa öljylämmitteisessä omakotitalossa ja appiukko on säätänyt pannun niin, että sisällä on talvisin 17 astetta. äsken kun oli ne kovat pakkaset niin kävivät meillä kylässä ja appiukko kehuskeli miehelleni, että aamulla kun heräsivät niin makuuhuoneessa oli ollut 11 astetta lämmintä...

Vierailija
167/671 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa melko urakka lukea nämä kaikki :) Oli kyllä sellaisia juttuja, ettei voi kuin ihmetellä. Itsekin olen kodista, jossa on säästelty ja pihistelty, mutta ihan aiheesta. Ei vanhemmillani sentään ole mitään 100 000e pankissa (jos pihaan ilmestyy uusi auto, niin sitten kyllä ihmettelen...) Sellaisessa kodissa kun kasvaa, niin tuppaa nuo tavat tarttumaan. Mielestäni en ole kuitenkaan kovin pihi, rahankäyttöni on enemmänkin järkevää kuin pihtailevaa.

Vierailija
168/671 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni ei ole mitään pahaa siinä, jos on säästäväinen ja käytännöllinen. Piheys on sitä, että käyttää röyhkeästi toisia ihmisiä hyväkseen. Jos nyt peset omat leipäpussisi, säästät vettä ja käytät leivinpaperit uudestaan, niin et sinä sillä ketään toista vahingoita. Päinvastoin, toimit luonnon ja meidän kaikkien hyväksi.

Luulen kuitenkin, että pihit ihmiset ovat niitä, jotka häviävät eniten loppujen lopuksi. Vaikka tili karttuisikin, ystävät vähenevät ja rahan keruu saa liian ison osan elämästä.

Vierailija
169/671 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei oikeasti ollut paljoa rahaa, kun olin lapsi. Isä oli aika suurpiirteinen, joten äidin oli pakko olla säästäväinen. Ei ollut kiva sellaisessa perheessä kasvaa. No, aina oli ruokaa, vaikka olikin tarjouksesta ostettua. Vaatteiden kanssa olikin sitten vähän niin ja näin. Aika ankeeta oli.

Vanhemmat erosivat ja hiljalleen äidin taloustilanne koheni. On oppinut jo vähän törsäämäänkin, mistä me lapset olemme oikein iloisia. Turhaan hän niitä rahojaan meille säästää, ei niistä paljoa kuitenkaan 4:lle ole jaettavaksi.

Vieläkin äiti säästää margariinirasioita pakastukseen. Pesee jugurttipurkit jne. No, eläköön tavallaan. Ei hän kaikesta voi pois oppia - pula-ajan kokenut ihminen.

Joku toinenkin kauhisteli sitä rojun määrää, kun ko. henkilöstä aika jättää. Meillä on kanssa mietitty. Siitä olen kuitenkin iloinen, että on siellä yksi kaunis vanha Arabian liemikulho odottamassa. Ja jotain muutakin iätöntä ja kunnollista. Paljon joutuu kyllä pois heittämään.

Moni noista äidin säästökeinoista otti tosi paljon päähän ja aivan tarkoituksella kotoa muutettuani tein asioita juuri päinvastoin. Joitakin keinoja minulla on tosin itsellänikin käytössä. Eihän nyt järjetönkään kannata olla.

Tuosta kaiken säästämisestä ei kyllä näillä nykyisillä asumiskustannuksilla tule mitään, kun viehän ne tavarat niin paljon tilaa, ettei niille ole varaa neliöitä ostella:) Tai no, monihan asuu isossa talossa, joten kai sitten on säilytystilaakin. Ihme vaan, että raaskii ostaa ison, hienon talon, jos on niin sairaalloisen pihi kuin monissa kirjoituksissa kerrottiin.

Ihan noin pihejä ei ole vastaani tullut kuin mitä monissa esimerkeissä kerrottiin. Eipä kauaa kuuluisi minun tuttavapiiriini, jos alkaisi veloittaa tarjoiluista. Ollaan sentään Pohjois-Karjalaiseen tapaan aina oltu vieraanvaraisia, vaikka köyhiä olis oltukin. Köyhä saa olla, mutta käytöstavat pitää osata - kuten joku jo aiemmin totesi. Kaipa olen sitten vaan törmännyt säästäväisiin enkä ollenkaan piheihin ihmisiin.

Vierailija
170/671 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen ettei missään edellä mainitussa tarinassa tehty kuivista leivistä korppujauhoja. Minä nimittäin teen:) Enkä todellakaan ole pihi tai erityisen säästäväinen edes. Mutta kaipa me jokainen jossain säästämme, vaikka sitten jossain tuhlailisimmekin.

Itse säästän myös vaivojani ja hermojani, joten en tiiraile aina halvinta hintaa. Normaalia seurantaa toki harrastan. Esim. bensan hintoja tarkkailen kulkiessani.

Minusta on myöskin aivan normaalia käyttää leivinpaperia useamman kerran.

Vessapaperipalojen laskeminen taas on naurettavaa. Eihän se uloste joka kerta samanlaista ole, joten vaatii joskus enempi ja joskus vähempi pyyhkimistä. Ymmärrän, että lapsille opetetaan jokin määrä, etteivät revi puolta rullaa yhdellä käynnillä.

Toisten kustannuksella säästäminen on sairautta, johon kenenkään ei pitäisi suostua.

Puhtaiden muovipussien (leipä-, hedelmä- jne.) uusiokäyttö on ihan normaalia. Pesemään en kyllä rupea. Samoin normaalia on sammuttaa valot huoneista, joissa ei ole ketään.

Lika kuluttaa vaatteita, joten ei ole mitään järkeä olla pesemättä niitä.

Vanhuksia pitää ymmärtää - he ovat kokeneet pula-ajan ja heidän on vaikea muuttua. Ärsyttävää voi olla, mutta yrittäkää suhtautua huumorilla.

Säästäminen ei oikeuta huonoihin käytöstapoihin. Itse välttelisin sellaisia ihmisiä parhaani mukaan tai huomauttaisin heille asiasta. Aiheuttavat vain toisille mielipahaa - usein lapsille, jotka eivät voi ymmärtää tällaista käytöstä. Kaikkea ei tarvitse sukulaisiltakaan sietää.

Vierailija
171/671 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs seurueen jäsenistä kehui ylpeänä kuinka ei tarvitse kännykkää ja kuinka säästää suuren summan kieltäytymällä moisesta hömpästä. niinkuin varmaan säästikin. ..muille tosin kertyi hiukan ylimääräistä laskua kun tyyppi kursailematta lainaili toisten puhelimia soitellakseen suomeen.

Vierailija
172/671 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei anna heittää mitään pois, vaatteita ei anna pestä ennen kuin ne on tönkkönä liasta. Rikki menneet sukat parsii itse. Suihku pitää laittaa kiinni hiustenpesun ajaksi ja kotona on aina kylmä. Koskaan ei matkusteta eikä uusia huonekaluja ole ostettu 10 vuoteen. Jos joku heittää vanhansa pois ne haetaan meille.

Anoppi antaa joululahjoiksi lapsille rojua jonka on saanut ilmaiseksi jostain, arpajaisista tai kylkiäisinä. Jos joutuu ostaan niin 2 e enempää ei lapsenlapsen lahja saa maksaa ja sittenkin valitetaan loppuvuosi miten niillä pitää olla niin kauheesti tavaraa. Säästää käärepaperit ja -narut ja pesee muovipussit ja -kassit. Eikä sekään heitä mitään pois.

Vierailija
173/671 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

- palelevat asunnossaan, eivät käytä esimerkiksi pesutilojen lattialämmitystä, vaikka kuinka perustelisi sen tarpeellisuuden.

Tunnen yhden naisen joka myös säästi niin ettei käyttänyt lattialämmitystä. Tulihan kivat kosteusvahingot hänen asuntoonsa. Taloyhtiö maksoi remontin kun rivarissa asuu mutta meni välit naapreihin hieman huonoksi.

Vierailija
174/671 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

käytän yhden päivän piilareita aina vähintään kahdesti.

Toi ei taida olla oikein järkevää.

Vierailija
175/671 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekivät sitten labrakokeita ja esim. sen kainaloissa oli 8kertaa enemmän bakteereita kuin normaalisti, jaloista puhumattakaan.

tulee kalliiksi, jos pesemättömyyden takia tulee paiseita tai sienitulehduksia. joutuu ostamaan kalliit lääkkeet :)

Vierailija
176/671 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mies ei anna heittää mitään pois, vaatteita ei anna pestä ennen kuin ne on tönkkönä liasta. Rikki menneet sukat parsii itse. Suihku pitää laittaa kiinni hiustenpesun ajaksi ja kotona on aina kylmä. Koskaan ei matkusteta eikä uusia huonekaluja ole ostettu 10 vuoteen. Jos joku heittää vanhansa pois ne haetaan meille.

Anoppi antaa joululahjoiksi lapsille rojua jonka on saanut ilmaiseksi jostain, arpajaisista tai kylkiäisinä. Jos joutuu ostaan niin 2 e enempää ei lapsenlapsen lahja saa maksaa ja sittenkin valitetaan loppuvuosi miten niillä pitää olla niin kauheesti tavaraa. Säästää käärepaperit ja -narut ja pesee muovipussit ja -kassit. Eikä sekään heitä mitään pois.

Vierailija
177/671 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti kerätä sadevedestä ulkoa.

Vierailija
178/671 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kopioi hääkuvat sukulaisille + kiitoskortteihin halpaliikkeessä valokuvaamon ottamista kuvista. Ei siis raaskittu tilata valokuvaamosta lisää niitä kuvia, kopioissa oli kylläkin värit päin p:tä mut mitä siitä.

-samainen pariskunta tarjoilee vieraille aina halpis einespussikarjalanpiirakoita vuodesta toiseen (yök) sekä maksattaa lapsensa isommat hankinnat eläkkeellä olevilla duunarivanhemmillaan

Vierailija
179/671 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keski- ja etelaeuroopassa on ihan normaali kaytanto että kaytetaan kasisuihkua isomman asian jälkeen.

Se ei ole piheyttä vaan hygieniaa. PYLLYPYYHE tosin ei ole siina kasipyyhkeen vieressa vaan jossain alempana.

Vierailija
180/671 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

He hyvätuloisia eläkeläisiä, me pienituloisia työssäkäyviä. Hautaanhan rahaa ei saa, miksei antaisi lapsilleen/lapsenlapsilleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme