Pihiyden huiput. Eli mikä on paras juttu minkä
Kommentit (671)
Minä taidan itse olla hiukan pöhlö, kun en osaa päästää irti vanhoista tavaroista ja vaatteista. Mulla on vintillä kamaa vaikka mitä, mutta kun menen sinne tutkimaan, että mitähän heittäisi pois tai veisi kirpparille, niin mistään en voi luopua.
Mekkoja, jotka ei mahdu päälle eikä tule koskaan mahtumaankaan enää. Muodista pois menneitä vaatteita ja kenkiä. Yhteen juhlaan ostettu jakkupuku, kuka sellaista enää käyttää? Ja paljon muuta. Vaikka kuinka ajattelen, että on heitettävä pois sellainen vaate tai tavara, jota ei ole vuoteen tai kahteen käyttänyt, niin silti joku ihme tuolla sisuksissa pistää vastaan.
Ja sitten niitä lasipurkkeja ja tyhjiä pulloja ja sen sellaista. Ja kaikenlaisia vanhoja koriste-esineitä, jotka on joskus innolla ostettu. Mattoja joka lähtöön. Vanhoja sängynpeittoja. On retroa on, eri asia onko sellaista retroa, mitä kaivattaisiin.
Yhden laatikon pohjalta löysin kaiken pikkukaman seasta pari korurasiaa, joiden sisällä oli jo kauan sitten edesmenneitten koirieni hampaita, siis niitä pennulta irronneita maitohampaita. Mukana oli lappu, missä luki "Tessun hampaita" ja "Tipsun hampaita." Juu ei voi heittää pois.
Vanhoja kasetteja laatikkotolkulla. Ei niitä voi pois heittää, niissä on mun nuoruus! LP-levyjä niitäkin melkoinen määrä.
Ja vaikka siis mitä. Ja tietenkin suloisessa sekamelskassa. Jos jotain sieltä joskus kaipaisinkin, niin varmasti en löytäisi.
Einothebusinesmies kirjoitti:
Naapurin äijä käy pimeällä roskapisteen romukontista kaiken metallin mitä sieltä vaan saa käsiinsä ja kerää niitä pihalleen. Sitten kun on kärrillinen täynnä metallia, niin se vie ne paikalliseen romunkeräämöön ja ottaa rahat xD
Jaa, no ihan hyvä. Saapahan joku niistä edes vähän rahaa, ei voi kuitenkaan sillä rikastua. Saahan sieltä roskiksista ottaa pantillisia tölkkejä ja pullojakin ja viedä palautukseen.
Kyllä minä otan maasta vaikka viisisenttisenkin, jos vaan näen. Pullot ja tölkitkin kerään aina jos löytyy.
Yksi Vihreä, joka aina muisti paasata kaikesta toisille toimi kyllä itse oppinsa mukaan. Huippu oli ehkä vessapaperin käyttö molemmin puolin.
Että pitää varastaa toisten koirat ja vaatteet kengät . Eikö se ole pahuutta . Jotkut varastaa koiria uskonnolla uhaten jotkut vie koiran pois että voivat varastaa siitä kodista astioita huonekaluja kukkia jne. ettei koira murise ja hauku heitä . Uskonnolla varastetaan vaaditaan antamaan heille korut jne.kellot kännykät . Varastamista on monenlaista . Älä varasta älä himoitse mitään mikä on lähimmäisesi omaa . Onhan se ääri ahneutta ottaa toiselta rahat farkut takki tai käsilaukku !!! Mikä ihmeen jumala sellainen on joka koskee olla varastamatta ja sitten itse varastaa . Saatana on varas . Että ketä pelvelee se joka varastaa . Saatanaa .
Vierailija kirjoitti:
Minä taidan itse olla hiukan pöhlö, kun en osaa päästää irti vanhoista tavaroista ja vaatteista. Mulla on vintillä kamaa vaikka mitä, mutta kun menen sinne tutkimaan, että mitähän heittäisi pois tai veisi kirpparille, niin mistään en voi luopua.
Mekkoja, jotka ei mahdu päälle eikä tule koskaan mahtumaankaan enää. Muodista pois menneitä vaatteita ja kenkiä. Yhteen juhlaan ostettu jakkupuku, kuka sellaista enää käyttää? Ja paljon muuta. Vaikka kuinka ajattelen, että on heitettävä pois sellainen vaate tai tavara, jota ei ole vuoteen tai kahteen käyttänyt, niin silti joku ihme tuolla sisuksissa pistää vastaan.
Ja sitten niitä lasipurkkeja ja tyhjiä pulloja ja sen sellaista. Ja kaikenlaisia vanhoja koriste-esineitä, jotka on joskus innolla ostettu. Mattoja joka lähtöön. Vanhoja sängynpeittoja. On retroa on, eri asia onko sellaista retroa, mitä kaivattaisiin.
Yhden laatikon pohjalta löysin kaiken pikkukaman seasta pari korurasiaa, joiden sisällä oli jo kauan sitten edesmenneitten koirieni hampaita, siis niitä pennulta irronneita maitohampaita. Mukana oli lappu, missä luki "Tessun hampaita" ja "Tipsun hampaita." Juu ei voi heittää pois.
Vanhoja kasetteja laatikkotolkulla. Ei niitä voi pois heittää, niissä on mun nuoruus! LP-levyjä niitäkin melkoinen määrä.
Ja vaikka siis mitä. Ja tietenkin suloisessa sekamelskassa. Jos jotain sieltä joskus kaipaisinkin, niin varmasti en löytäisi.
Ei kai tuo ole pihiyttä, vaan hamstrausta?
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli samanlaista.
Sitten erottiin , tai mies jätti.
Rahat riittivät vain ja ainoastaan pakolliseen.
Puoli vuotta meni, ennen kuin olin saanut karsittua kodin. Puolet irtaimistosta lähti.
Joka kk käyn tietyn osan kotoa läpi, mutta tänä vuonna ei ole mitään vanhaa lähtenyt kiertoon.
Aion muuttaa viim 10 v sisällä.
Uuteen asuntoon tulee lähes kaikki uutta,
Karsi hyvä ihminen.
Jos vaatteet ovat esim 80 luvulta, voit saada ne hyvinkin kaupaksi.
Kerään jatkuvasti pakettia vähänkäytettyyn.
Taloyhtiössä on kierrätyshylly ja käyn säännöllisesti hakemassa sieltä myyntiin kelpaavaa.
Yritän kerran viikossa kuvata ja tehdä ilmoituksia. Kun on 6 banaanilaatikkoa täynnä, lähetän ne.
Ennen joulua otan saldon ja nyt on tulossa yli 500 euroa.
Melkoinen määrä rahaa muiden hylkäämisistä tavaroista.
Kyllä, moni pitää minua nuukana. Vien myös hyllyltä lumppuvaatetta lumppukeräyksiin, eli kaikki ei ole minulle. Vaan vien oikeisiin paikkoihin.
entinen shoppaaja nykyään maksan laskut,kaikes muus katon mihin hölvään.Turhia ei ostella.En joulua enää laita valot ei,muutama patterivalo,kinkku kalkkuna sama uunii,ennen 7-12 kg kinkku :/..kerään kaiken tarvittavan ..teen ite kaikkee mahdoll.Mää oon pihi..supersaituri oikeen.Yks hyöty siitä shopoailust oli..pärjää joillain jutuil 20-30v etee päin..
Heh! 1970-luvulla meillä oli Turussa kaveriporukka. Kårenin opiskelija-asunnossa asui yksi todella pihi mutta mukava nainen A...i. Hän pukeutui aina kuluneisiin kirppisvaatteisiin ja hyvin harvoin keitti jos keitti laihat kahvit luonaan.
Menimme usein hänen luotaan toisen kaverin luokse ylioppilaskylään bussilla, joka lähti lähes Kårenin edestä. Mutta tämä kårenilainen ei suostunut koskaan tulemaan bussilla säästääkseen bussimaksun. Hän kyllä odotti bussia yhdessä kanssamme. Sitten hän käveli aina vajaat pari kilsaa perässämme yo-kylään. Meidän täytyi aina odotella parisen kymmentä minuttia hänen tuloaan, ennen kuin saatoimme jatkaa juttujamme.
Suhtauduimme asiaan huumorilla ja vieläkin se vähän naurattaa. "Ootetaan, että A...i tulee." Aina tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni kaveri (10v. sitten) Tallinnan matkoilla laivalla omat voilevät ja juomaksi haki tax-freestä pari kolme lämmintä olutta. Joo hyvää matkaa!
Mä oon tehnyt tätä kymmeniä kertoja.
Matkan maksan tax freestä saadulla kupongilla ja ostan taas tax freestä niin paljon, että saan uuden matkan.
Lapset ovat viikko-viikko ja minulla ei ole ollut varaa käydä reissuissa.
Tax freen ostokset olivat kollegoiden tilauksia.
En olisi yksin halunnut mennä syömään ja ei siihen olisi ollut varaakaan.
Vedenkeitin mukaan ja kuivatuotteita.
Mielummin 10 e budjetilla kerran kk Tukholmaan, kuin kerran vuodessa isommalla budjetilla.Paitsi että vedenkeittimet ehdottoman kiellettyjä laivoilla.
Miksi?
Naapurin äijä käy pimeällä roskapisteen romukontista kaiken metallin mitä sieltä vaan saa käsiinsä ja kerää niitä pihalleen. Sitten kun on kärrillinen täynnä metallia, niin se vie ne paikalliseen romunkeräämöön ja ottaa rahat xD