Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huiput. Eli mikä on paras juttu minkä

Vierailija
15.01.2006 |

.

Kommentit (671)

Vierailija
181/671 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

- käytän leivinpaperit uudelleen, jos niissä on paistettu jotakin, josta ei jää pahemmin rasvaa tms. (esim. sämpylöitä)

- leikkaan rasvaputkilot auki ja kaavin ne loputkin sieltä käyttöön

- huuhtelen sampoo- ja hoitoainepullot vedellä, että saan kaiken hyödynnettyä

- säästän paljon ruokaostoksissa: suunnittelen ruokia etukäteen, mutta ostan myös paljon tarjoustuotteita, vertailen kilohintoja, käyn Lidlissäkin

Ym. pieniä kikkoja.

Näillä sairaalloisen piheillä ei varmaan mene mihinkään yhtään ylimääräistä rahaa...

Vierailija
182/671 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää sellaset pariskunnat joilla molemmat töissä. On niin köyhää, niin köyhää. Vanhempien pitää ostaa kaikki. Naurattaa, käydään töissä eikä voida hankkia omia tavaroita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/671 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Pesen pakastuspussit ja käytän useampaan kertaan kunnes menee rikki.

-Tiskirätti meillä käy säännöllisesti pesukoneessa.

-Shamppoo ja hoitoaine purkkeihin laitetaan aina lopuksi vettä jottaa saadaan kaikki käytettyä.

Nämä esimerkit on minusta ollut vain normaalia elämää !

Vierailija
184/671 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhen tutun tuttu mies ei anna lastensa leikkiä velipyssyillä kesällä, koska vesimaksut on hirveät....Hih :)

Vierailija
185/671 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupungin rikkaimman perheen ainoan pojan kanssa.

Vanhemmat olivat sitä mieltä, että lapsen täytyy itse hankkia elantonsa, vaikka asuisi kotona eikä olisi vielä edes 18-vuotias.

Tämä poika keräsi meiltä muilta oppilailta tyjiä pulloja saadakseen ruokarahaa. Hän pyöräili usemman kilometrin matkan jopa -30 asteen pakkasessa ohuissa vaatteissa ja ilman hattua ja hanskoja.

Hänellä oli koko sen kolme vuotta jonka ajan opisekelimme samassa koulussa samat vaatteet, eli ilmaisia vaatteita joissa on suurella tekstit esim. saunalahti, ilmaiskamaa toisinsanoen.

Koko kolmen vuoden aikana hänellä ei ollut yhtäkään tarvittavaa kirjaa sillä niihin ei ollut varaa.

Ainoa ruoka, minkä hän ilmeisesti sai oli ilmainen kouluruoka.

Hän ei välttämättä pystynyt peseytymään kahteen viikkon sillä isä peri maksun vedestä tms.

Todella säälin tätä lapsiparkaa, boikotoin isän omistamaa liikeketjua ja toivon että muutkin niin tekevät, mielestäni tuo lapsi olisi pitänyt ottaa huostaan mutta eihän rikkaiden lapsia oteta huostaan!

Vierailija
186/671 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäni vanhemmat ovat mielettömän rikkaita, mutta sitäkin pihimpää väkeä.

leivän päälle ei saanut laittaa samaan aikaan voita ja juustoa, makkarasta puhumattakaan! hampaita pestessä ei vesi saa valua hanasta. päivällispäydässä oli aina sämpylöitä,

NÄÖN vuoksi! =ei saanut syödä..

kesälomilla tehtiin aina mummolassa töitä, ekäluokkalaisesta saakka!

kerran ukki suuttui kun olimme työllä ansaitsemillamme rahoilla käyneet ostamassa kaupasta jäätelöt, rahat olisi pitänyt säästää.

kaikki tietävät että heillä on miljoona tilillä, eivät halua silti " tuhlailla" .

uusia vaateita ei osteta eikä herkkuja syödä. masentavaa väkeä!

Vierailija
187/671 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästävät sähköä, istuvat aina sisällä kähdestaan kynttilaän valossa. Lämmitys on sisälä harvoin päällä. Jos tulee kylmä lämmittävät saunaa. Siellä ne istuvat kotosalla villapaidat ja hatut päässä. Kiertävät kaikki kaupat läpi, että löytäisivät " eilistä" ruokaa. Soittavat puhelimellä aina piipit, että heillepäin soitettaisiin. (ei kulu omaa puhelinlaskua). Ukko kulkee muutenkin kamalissaryysyissä. Toisen poikansa häihin (jotka pidettiin kotona) äiti lainas kahvikupit naapurista, ettei omat kulu. ja näitä riittää...

Vierailija
188/671 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

He haluavat antaa rahaa, pienentää perintöveroa.

Pitäisikö sitten antaa suoraan käteistä matkaa varten? Näin he saavat nautinnon ostaa jotain kivaa ja tarpeellista lapsille ja meillekin. Miksei eläkeläinen saisi nauttia moisesta.

Vierailija
189/671 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkevää. Mulla on johdoton kesämökki ja 2000 m2 alalla 100 m2 kasvimaata ja paljon istutuksia. Sadevesikourujen alla on isot vedenkeräystynnyrit, olen maalannut ne samanvärisiksi kuin talon nurkkalaudat. Ihan tavallisena kesänä tämän alueen kasteluun voi kerralla mennä 300-500 litraa vettä. Joskus on otettu tiskivedetkin järvestä, kun kaivossa on vesi vähissä. Alueelle on tulossa kunnallistekniikka, mutta en aio senkään jälkeen kastella hanavedellä. Minusta se on pohjavesivarojen tuhlausta.

Toisekseen seissyt pehmeä ja lämmennyt sadevesi on kasvien juurille paljon parempaa kuin kylmä hanavesi.

Olen kai sitten muutenkin pihi:

-leivinpaperit käytän moneen kertaan

-shampoonloput laimennan vedellä ja käytän pois

-käytän palasaippuaa, riittää paljon kauemmin kuin nestesaippua ja halvempaa

-LIDListä saa pesuaineita ja hygieniatarvikkeita halvemmalla. Mutta en huuda hallelujaa sen puljun edessa, en osta sieltä esim. makkaroita, en pidä tuotteista.

-kasvimaa

- pesen niitä jugurttipurkkeja kukkien taimiastioiksi ja mökille juomamukeiksi, samoin maitotölkkejä pesen keittojen ym. pakastesäilytysastioiksi.

- kasvatan siis kaikki taimet itse tai etsin autiotalojen pihoilta!

- kompostoin, ilmaista multaa - myös paskahuussin maatunut tavara päätyy koristekasvipenkkeihin, ruohojäte ja lehtikarike ja puuntuhka taas kasvimaalle

- keräilen irtopuuta lähimetsistä

- keräilen marjoja ja sieniä

- shoppailen kirppareilla ja alennusmyynneissä listan kera. Eilen esim. löysin tytölleni uudenveroisen takin, läjän hyväkuntoisia lastenkirjoja + verhot mökin keittiöön yht. 10 euroa.

- paikkailen risoja vaatteita, jos vaan siistin paikalla saa

- Autoni on 12 vuotta vanha -en aja sillä kuin talvisin ja mökille

-leivon itse

- olen hankkinut pääasiassa umpipuisia huonekaluja sukulaisten " varastomyynnistä" ja kunnostanut ne- tuloksella " Ai hitto, myy se mulle takasin!..."

risat vaatteet ym. päätyy vielä lattia-, autonkiillotus-, remontti- & pyöränkorjausräteiksi. Pyörää huollan tietysti säännöllisesti, niin se kestää työmatkat: kesällä 25 km/suunta. Aloitin tämän pari vuotta sitten pakon edessä ja luovuin sulalla kaudella bussilipusta. Kunto kasvaa ja läski sulaa. Talvella kävelen ensin 4 km ennenkuin otan bussin. Verenpainelääkkeet maksai 50 euroa/3 kk....ei enää tarvitse syödä niitä. Emme myöskään polta ja joskus harvoin ostetaan mäyräkoira olutta.

Että kai sitten olen pihi ja mieheni ja sukuni myös...Yks sun toinen meistä joskus ollut tosi tiukoilla ja oppinut kaikenlaista henkensä pitimiksi. En oikeasti ihmettele noita ihmisiä, mistä se pihiys juontaa. Mutta toi vessapaperien säästely, rikkinäiset vaatteet, homeinen ruoka, " ei tarjota mitään vieraille" ja pesemättömyys kyllä on jo sairasta ja yököttää....

Vierailija
190/671 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pihtasivat ollessani lapsi kaikesta mahdollisesta.

ei koskaan käyty missään ulkomailla, syömässä tms.

vaatteet kirpparilta yms. ruokaa mahd, vähän, koulussa piti syödä paljon ettei kotona tarvii enää syödä.

kyllä hävetti kulkea ryssyissä.

vielä 18- vuotiaana viikkorahani oli 5 euroa, joka oli heidän mielestä tosi paljon ja sitäkin vaadin aika kovaäänisesti.

ja sitten muutin pois kotoa, he ostivat 40 000 maksavan uuden auton ja luxuskesämökin saarineen ja sähköineen, oikean kelomökin.

kaipa ne rahat on sitten revitty minun ja sisarusteni perustarpeista pois, hieman suututtaa. luulin että olimme oikeasti köyhiä ja heillä olikin tileillään satojatuhansia :(

Vierailija
191/671 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- aina baariin lähtiessä se otti esim. 25 egee mukaan ja sitten kun omat rahat loppu se pummas multa loppuillan juomat " kun mulla on rahat loppu"

- etelänmatkalla pistettiin muka ruokakassit puoliksi mutta kummasti mä olin aina jotenkin enemmän maksupuolella

(vaihtoi valuuttaa Suomessa aina tasan saman verran kuin minä että pääsi seuraamaan kun mä joudun vaihtamaan ensin lomakohteessa valuuttaa (johtui just tosta että mä makselin niitä ruokia enemmän), nautinto kai se on säästäminenkin ja pihiys?

- kaverin luo muutti mies ja kaverin eka huoli oli että se menettää yksinhuoltajalisät, se vaati ne siltä mieheltä

ämmällä oli 100.000 mummoo tileillään ja mä elin kädestä suuhun palkallani, mutta niin kai se raha kertyy kun pihi ja tarkka

Vierailija
192/671 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja menuussa on hernekeittoa. Joku haluaa sakeampaa ja pihi laihempaa. Jos menet ottamaan sitä sakeaa, pihi sanoo: maksat sitten enemmän.

Vierailija
193/671 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

133, Mitä liikeketjua pitäisi boikotoida (kodsa omistaja kohteli huonosti lastaan)?

Vierailija
194/671 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti, joka on hyvä ystäväni, otta vessapaperirullat pois vessasta. Laittoi takaisin vain, kun tuli vieraita. Pissan ja kakan jälkeen pestiin käsisuihkulla, koska veden kulutusta ei mitattu.

Pari kuukautta mies ja lapset jaksoivat tätä. Sittne meni hermot ja palattiin paperin käyttöön.

Perheen isä paljasti tämän joku aika sitten miehelleni saunaillassa. Oli kyllä meinannut miehelläni pokka pettää!

Huvittavinta piheyttä on se, kun lähdetään kalliille reissulle toiselle puolelle maapalloa, eikä sitten raatsita käydä ulkona syömässä, vaan ostetaan mieluummin jotain leivänkannikoita ja sipsiä hotellihuoneeseen ja mussutetaan siellä yksin, kun muu seurue nauttii illallista ravintolassa.

Tällaisenkin tapauksen kanssa on tullut matkusteltua...

Vierailija
195/671 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saisi. Itse takana pitkäaikainen sairaus ja työttömyys:( Meinaan olla katkera vähän kaikille:)

Varsinkin, kun hyvin toimeentulevat pariskunnat valittaa rahattomuutta alkaa pinna olla kireellä.

Vierailija
196/671 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pitää sanoa ääneen, että nuo hemmetin esikoululaisten kanssa rattailla busseilevat pummit ottaa mua päähän ihan järjettömästi! On monta kertaa käynyt niin, että joku ihan oikeesti pienen kanssa matkustava on jäänyt pysäkille mahdollisesti nälkäisen ja kakkahousuisen vauvan kanssa, kun nää saakelin ekaluokkalaiset istuu rattaissa ja kertoo, että on alkanut alapään karvat kasvaa... Ikäraja pitäis siihen hommaan saada!!!

Vierailija
197/671 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotiaana tulin sille raskaaksi, kun ei raaskinut ostaa kondomeja. Ehkäisykeinona oli keskeytetty yhdyntä. Olin tuolloin tosi lapsellinen enkä osannut vaatia kondomin käyttöä. Raskaus päätyi aborttiin. Siitä parin kuukauden jälkeen kun sai taas aloittaa seksielämän poikaystäväni olisi halunnut jatkaa samalla tavalla keskeytettyä yhdyntää ehkäisynä käyttäen. Tuolloin uskalsin jo sanoa ei ja meille tuli hirveä riita jonka päätteeksi poikaystäväni lähti ulos. Tuli pian takaisin ja kertoi että lähikioskilla kondomit olivat maksaneet 20mk paketti. Oli kysynyt jos myyjä voisi avata paketin ja myydä vain yhden kondomin. Myyjä ei ollut suostunut joten hänn tuli tyhjin käsin takaisin ja sanoi, ettei todellakaan aio maksaa 20mk:a seksistä tyttöystävänsä kanssa.

Mua melkein itkettää vieläkin kun ajattelen tota.

Vierailija
198/671 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena kaverini kotona istuttiin aina pimeässä. Oikein ahdisti käydä siellä, kun valot sai olla vain siellä, missä liikuttiin tai oltiin. Tilasivat äidiltäni (ompelija) verhot olohuoneeseensa. Myöhemmin kaverini äiti valitti minulle, n. 10v lapselle, miten olivat kalliit verhot, että kehdataankin kiskoa sellaista hintaa. Ja hinta oli todellakin ollut tiedossa etukäteen. Nyt aikuisena harmittaa, että sitä oli jotenkin niin lapsi, ettei osannut sanoa siihen mitään, vaikka sanottavaa olisi ollut paljonkin.

Pari kaveria siivosi opiskeluaikanaan laivoja. Pöllivät sieltä wc-paperia ym. siivouskamaa. Omasta mielestään se ei ollut varastamista, kun siellä oli niin paljon ko. kamaa muutenkin.

Vierailija
199/671 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on pikkukundilla ollut asiat tärkeysjärjestyksessä! Äijä!

Vierailija:

16-vuotiaana tulin sille raskaaksi, kun ei raaskinut ostaa kondomeja. Ehkäisykeinona oli keskeytetty yhdyntä. Olin tuolloin tosi lapsellinen enkä osannut vaatia kondomin käyttöä. Raskaus päätyi aborttiin. Siitä parin kuukauden jälkeen kun sai taas aloittaa seksielämän poikaystäväni olisi halunnut jatkaa samalla tavalla keskeytettyä yhdyntää ehkäisynä käyttäen. Tuolloin uskalsin jo sanoa ei ja meille tuli hirveä riita jonka päätteeksi poikaystäväni lähti ulos. Tuli pian takaisin ja kertoi että lähikioskilla kondomit olivat maksaneet 20mk paketti. Oli kysynyt jos myyjä voisi avata paketin ja myydä vain yhden kondomin. Myyjä ei ollut suostunut joten hänn tuli tyhjin käsin takaisin ja sanoi, ettei todellakaan aio maksaa 20mk:a seksistä tyttöystävänsä kanssa.

Mua melkein itkettää vieläkin kun ajattelen tota.

Vierailija
200/671 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja iso lapsi 5-7v istuu penkissä äidin vieressä.....

miehen vanhemmat eivät hyväksy ravintolassa syömistä. olimme heillä yökylässä ja seuraavan päivän vietimme isossa naapuri kaupungissa, tulimme siis vasta ilalla heille. päivällä olimme tietysti syöneet ravintolassa ja siitäkös loukkaantuminen seurasi, anoppi oli niiiin vihainen. olisi pitänyt kärsiä päivä nälkää. tai ajaa välillä heille 50km päähän syömään

kun mieheni sisko valmistui oli koko perhe kutsuttu syömään ravintolaan ja ensin listalta piti tilata kaikkein halvinta ja sekin puoliksi. meitä oli 9 hlö ja tilaus oli siis n. 5 alkupala lautasta á 5e. ja vettä tietysti juotiin ja sillä kilistettiin onnittelumalja. ja koko aika valitettiin suureen ääneen että hlö kunta varmasti kuuli että KUN ON TÄÄ NIIIIN KALLISTA!!!!. ja heilläkään se ei ole rahasta kiinni

kyllä hävetti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi