Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ikinä lapsia pph:lle

Vierailija
13.01.2006 |

En ikinä veisi lapsiani pph:lle. He ovat aika useinkin jotenkin vaillinaisia ihmisiä, jotka haluavat helpolla rahaa, eikä muuten sitä vaivaudu saamaan. Ovat työtävieroksuvia saamattomia naisia.

Syöttävät hoitolapsille JÄTTEITÄ, omista vanhoista päivällisistään ja juottavat vettä, halpaa mehua tai vanhaksi mennyttä maitoa. Ovat tyhmiä, usein kouluttamattomia ja yksinkertaisia.

JA EIVÄT KYLLÄ RAKASTA HOITOLAPSIA JOS JOKU SITÄ KUVITTELEE.

He tekevät sitä hommaa siksi, kun muuta eivät osaa tai saanneet. Tai viitsineet edes hakea. Raha on ainoa motiivi ottaa heille vieraita lapsia kotiinsa.

Niin sanokaapas se kuka heitä valvoo, kun huutavat lapsille tai lyövät heitä pahimman sattuessa? Yksin ollesssan pph voi tehdä lapsillenne mitä tahansa...

Mieluummin jätän menemättä töihini ja elän vaikka kaurapuurolla itse jos ainoa vaihtoehto on pph.

Ja kuka tahansa imbeselli yksinkertainen lähiömamma, voi käydä sen muutaman päivän/tunnin pph kurssin ja ottaa sitten vieraiden lapset vastulleensa. Ja todettu on, että vastuu heiltä usein puuttuukin.

Ja mistäs tiedätte onko siellä joku työtön pervo mieskin kotona lisäksi.

Mun mielestä pphoot pitäisi kieltää, ennekuin varmistetaan pph tausta, mies ja miehen tausta ja motiivit tarkkaan. Ja kunnon koulutus heille, vähintään 3 vuotta plus psykologiset testit ja ensiapukoulutus.

Ja jokainen pph pitäisi laittaa kunnan tarkkailuun ja raportointivelvollisuus sekä yllätyskäyntejä kesken päivän pphoille niitä valvovilta tahoilta. Myös elintarvikelabarotoin vierailja voisi tehdä yllätyskäyntejä ravinnon laadun suhteen.

Mutta siltikään en veisi ikinä omia lapsiani ikinä pph:lle.

Turvatoimien jälkeen joku voisi ehkä viedäkin jos tuntee hyvin sen pph.

Omahan on valintanne.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

veisi myöskään. Ja suosittelen vanhempien olemaan todella tarkkana hoitajaa valitessaan. Työn puolesta kuulee kaikkia ikäviä tapauksia että todella paljon valvotummaksi pitäisi se homma saada.

Vierailija
2/60 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vähän vainoharhainen?Kannattasko ottaa päivän lääkitys viimeistään nyt!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisin " väliaikainen" pph, jolla korkeakoulutus, avara koti esikaupungissa (ei siis lähiössä:-) ja kyllä, teen tätä osittain rahasta. Mutta vain osittain, pidän kovasti lapsista ja näin voin olla muutaman vuoden kotona hoitamassa rakasta lastani ja muutamaa muuta kaupan päälle.

Vierailija
4/60 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pph.

Rakastin hoitolapsiani oikeasti,niinkuin vieraan lasta voi rakastaa.

Omiani kohtelin tasavertaisesti hoitolapsiin verrattuna.

Ei ikinä tullut mieleen purkaa huonoa tuulta hoitolapsiin.

-eikä kyllä omiinkaan.

Voin käsi sydämellä sanoa että olin juuri sellainen pph kuin olisin halunnut omien lasteni saavan,mikäli olisin joutunut heidät hoitoon viemään.

On toki huonojakin pph.a,ihan niinkuin joka alalla.

Olen muuten koulutukseltanikin päivähoitaja :)

Vierailija
5/60 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika reilua yleistystä ap:lta. Varamasti on todella huonoja hoitajia, mutta niin on myös TODELLA HYVIÄ!!!

Itse en olisi millään luopunut meidän ihanasta pph:sta. Hän on aivan ammattikuntansa helmiä. Tekee todella hyvää ruokaa ja välittää sekä huolehtii lapsista ihanalla tavalla. Lapsemme oli aivan mielissään aina, kun pääsi hänen luokseen. = ) Ja kun hoitosuhde sitten loppui, eniten itki lapsi, vaikka minä ja hoitajakaan emme kyyneleiltä säästyneet. Veisin koska tahansa omat lapseni hänelle hoitoon.

Vierailija
6/60 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alalla.Ja itse kanssa lasten parissa työskentelevänä olen ehdottomasti sitä mieltä että kunnon koulutus ja valvonta

Vierailija
7/60 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin ehkä korkeintaan jollekin tutulle pph:lle, jos sellaisia olisi.

Toisaalta, kyllä perhepäivähoitajissakin on niitä, jotka oikeasti pitävät lapsista ja ovat kunnollisia. Itse olin vuodesta 85 vuoteen 90 perhepäivähoitajalla hoidossa, ja pahaa sanaa ei ole sanottavana. En muista että pph olisi koskaan huutanut, räyhännyt tai käyttäytynyt muuten huonosti meitä lapsia kohtaan. Aina myös muisti synttärit ja jouluna, ja meitä pidempiaikaisia hoitolaisia vielä kun oltiin koululaisia eikä enää hoidossa edes käyty! Omia lapsia hänellä oli kaksi, jo isoja silloin.

Eli luulen kyllä että hyviäkin pph:ta on olemassa iso liuta, mutta kun koskaan ei voi olla varma...

Vierailija
8/60 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tänään näin (itse asiassa kaksi eri tapausta tänään), kun pph kulki keskustassa neljän lapsen kanssa. Kaksi kävelevää olivat kaksi- tai kolme-vuotiaita, eikä hän pitänyt heistä millään tavalla kiinni, eivätkä lapset pitäneet rattaista kiinni. Ajattelin kauhuissani, etteivät kai pienet juokse yhtäkkiä autoni alle.

Toinen pph jätti lapsen taakseen TODELLA vilkasliikenteisen kadun varrella, eikä edes vilkaissut, missä pieni juoksee. Taivaan kiitos ei ainakaan minun aikanani juossut autojen alle. Mutta ei naista kiinnostanut, ei.

Käsittämättömän vastuuntunnottomia. Veljeni pph lähetti veljeni 3-vuotiaana yksin kauppaan tien yli. Ja itse oli humalassa päivät.

Sellaisia kokemuksia minulla. En luota hoitajana edes anoppiin. Miksi siis vieraaseen naiseen, jota ei lapseni turvallisuus kiinnosta pätkän vertaa.

Olen ap:n kanssa samoilla linjoilla.

-äiti 34 v.

Vierailija
9/60 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehnyt työtään yli 20v. ei yhtään valitusta. edelleen osa hoitolapsista pitää yhtetyttä (asunut koko tuon ajan samassa pihapiirissä). on lempeä ja mukava. välittää todella hoitolapsistaan.

useampi hänet tuntee pihapiirissä ihan henk.koht.joten luottaa voi.

valitettavaa että sinulle on jostain syystä traumat..mutta se ei tarkoita sitä että KAIKKI olisi tuollaisia. uskon jopa että yli 90% pph on normaaleja.

Vierailija
10/60 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin hieman eri tilanne, koska lapsemme on kolmiperhepäivähoidossa eli lapset ja hoitaja ovat lasten kodeissa. Yhdessä kodissa viikon kerrallaan.Vanhemmat valmistavat lounaan ja välipalan valmiiksi joten ruuan terveellisyys jää vanhempien vastuulle. Musta on ihanaa, kun omalla hoitoviikolla lapsisaa nukkua aamulla rauhassa niin pitkään kuin nukuttaa eikä tarvitse lähteä raahaamaan aamunpimeässä päiväkotiin.

Hoitajamme on 50-vuotias ja työskennellyt jo vuosikymmeniä pph:na. On myös kouluttanut itseään ja on motivoitunut työhönsä. Omat lapset jo aikuisia. Hän jaksaa touhuta kaikkea vaihtelevaa lasten kanssa. Askartelevat joka viikko monta kertaa, lukevat kirjoja, käyvät retkillä metsässä, sirkuksessa, museossa yms. Pitää lapsia sylissä ja todella välittää lapsista.

Väitän,että lapsellani on paljon paremmat oltavat pph:lla pienessä neljän lapsen ryhmässä kuin isossa lapsiryhmässä päiväkodissa. Hoito on paljon kodinomaisempaa ja huomiota ja syliä saa varmasti enemmän kuin päiväkotilapset voivat koskaan saada.

Vierailija
11/60 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siellä ei ole koulutettua lastentarhanopettajaa.

Vierailija
12/60 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein työni niin hyvin kuin vain voin ja rakastin kyllä hoitolapsiani ja kaipaan vieläkin sitä aikaa..... Äitini oli oikein mestari hoitaa vieraita lapsia : sen jälkeenkin kun hän jäi eläkkeelle niin eräs hoitolapsen isä jolla oli down-lapsi toi äidille tämän lapsen hoitoon monenmonituista kertaa kun ei tämä lapsi suostunut muualle menee (oli hällä toli tukeperhe jne.).

En voisi itse elää sen asian kanssa et en hoitas vierasta yhtä hyvin kuin omaani, kaikki ihmiset ovat sieluja eikä toinen sen parempi kuin toinen ja jos vaan vielä joku mut huolii niin unelmani ois et saisin paapoa vaikka vieraitakin lapsia kotonani. Syliä riittää ja aikaakin ois.

Vierailija
13/60 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei nyt NIIIIN koulutettua porukkaa. Johtaja on jossain alueen päiväkodissä, niin kuin on muuten pph:llakin. Toiminta yrittää olla muka kuten päiväkodissa, mutta oikeaa lastentarhaopettajaa ei ole, eikä johtajaa.

Eli samantasoinen paikka, jos ajatellaan koulutusta, kun pph. Itse suosin mieluummin pph:aa kuin sekavaa ryhmistä. Ei kannata kuvitellakaan, että ryhmis olisi vastaava kuin päiväkoti!

Vierailija
14/60 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kultaisempaa ihmistä en tiedä:)

Äiti oikeasti rakasti ja kiintyi niihin lapsiin, vielä viidenkintoista vuoden jälkeen (kun hoitolapsi jo lentänyt omille teillensä) äiti on yhteydessä hoitolapsiin esim. menee heidän rippi tai ylioppilasjuhliin (kutsuttuna tietenkin) jne.

Äiti saa edelleen joka joulu joiltakin hoitolapsiltaan joulukortin... Kertoo mielestäni paljon (on nyt ollut eläkkeellä jo kymmenen vuotta).

Meillä hoitolapset saivat monipuolista ja terveellistä ruokaa. Ei KOSKAAN eineksiä tai vastaavaa, vaan äiti itse teki kaikki ruuat: niin pääruuan, kuin salaatit (joka päivä lapsille annettiin ruuan yhteydessä erilaista saalaattia ja vihanneksia tai juuresraasteita erilaisin variaatioin), marjakiisselit, vispipuurot, sämpylät, pullat, letut jne...

Kertoo äidin kokkaustaidosta paljon se, että esim. kerran (ensimmäistä kertaa meillä ollessaan) hoitolapsi sanoi: " onpa täälä talossa hyvät ruuat..." Aika moni lapsi on sanonut että Maijalla saa parempaa ruokaa kuin kotona... Äiti tietenkin sanoi, ettei oman äidin ruuan voittanutta ole, eli ei missään tapauksessa alkanut polkea lapsen oman äidin kokkauksia. Mielestäni viisasta.

Ja esim. pakkassäällä äiti antoi lapsille usein kuumaa marjamehua kun olivat ulkona iltapäivällä.

Ulkoilivat kaksi kertaa päivässä, kävivät aina kaikissa eri tapahtumissa lasten kanssa (kaupungin luvalla).

Askartelivat paljon, äiti luki erittäin paljon kirjoja lapsille ääneen, piti paljon sylissä. Koko perhe nautti lapsista, ja usein kikateltiin lasten ihanille sanonnoille ja tempauksille. Hoitolapset oli koko perheen ilo.

Äiti kertoi vanhemmille aina mitä päivän aikana olivat puuhanneet, ja etenkin kaikki hassut tempaukset ja ihanat jutut mitä lapset sanoivat.

Vierailija
15/60 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pph:tkin ovat yksilöitä. Samoin kuin hoitajat päiväkodeissa jne.

Ei pelkkä koulutus tee kenestäkään hyvää, jos esim. ei halua/jaksa olla lasten kanssa. Päiväkodeissakin on esim. tiuskivia hoitajia, joita lapset pelkää!

Vierailija
16/60 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemusta pph, kun olin itse lapsi. Kahdella eri pph olin, molemmat kurittivat minua fyysisesti, repivät hiuksista, läpsivät. Olin tuolloin ekassa paikassa 4 ja toisessa vajaa 6. Onneksi uskalsin kertoa vanhemmilleni aina jossain vaiheessa, ottivat minut pois sieltä. En yleistä kaikkia pph, vaan kerron omistani, eikä tod.ole hyvät muistot. :(

Päiväkotiin pääsin 6v, oli se eri ihanaa, siltä ajalta lämpimät muistot, käynyt myöhemminkin moikkaamassa muutamaa hoitajaa sieltä :)

Vierailija
17/60 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myöskään haukkua, tai puhua alentavasti...

Kaupungin PPH:lla on tästä erittäin selkeät säännöt. Ja mielestäni itsestään selvät.

Kyllä tuo edellämainittu pph:jat ovat toimineet laittomasti ja todella TÖRKEÄSTI!!!!!!!!!!!!!

Kannatan myös, että tuo PPHjien villilänsitouhu pitäisi saada tarkemman valvonnan alle.

Vierailija
18/60 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

väärin tomivat, on varmaan kuiten ajat muuttuneet parempaan päin, aikaa kulunut kuiteskin jo 20 vuotta yli. Kyllähän sitä lapsena yksin mietiskelin että kyllä minussa on jotain vialla kun hoitajakin lyö :(

Olin aika vilkas ja " aikaansaava" , sitä ne ei kait jaksaneet.

t.21

Vierailija
19/60 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen koulutettu pph ja tunnen monia perhepäivähoitajia, jotka ovat todella hyviä hommassaan. Ehkä se johtuu siitä kouluttamattomuudesta se, ettei meitä arvosteta. Itse olen koulun käynyt ja olen ollut päiväkodeissa runsaanlaisesti töissä.

Mun motiivi ryhtyä perhepäivähoitajaksi ei ollut se, etten muualle pääsisi vaan se, että oma lapseni niin allerginen, ettei lääkäri suositellut tarhaan laittoa. Elää jollain pitää, joten kotona voin olla pph samalla kun huolehdin oman lapseni hyvinvoinnista.

Hyvä pph on painonsa arvoinen kullassa.

Vierailija
20/60 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ryhmikset on ihan mainioita paikkoja! Ajatella, vain 4 lasta per aikuinen, oma systeemi, suurempi vapaus ja helpompi lähteä retkille jne. Ryhmikset on todella tasapainoisia, huonoja en ole vielä itse nähnytkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi