HS: Lapsikadon syy on lyhyet suhteet
Suhteet eivät kestä nykyisin, koska nettipalveluista on jatkuvasti tarjolla uusia parisuhdetarjokkaita. Suhteet eivät ehdi lastenhankintaan ennen kuin ne jo loppuvat. Ennen parisuhdetarjokjaita tuli vastaan niin harvoin, että Suhteet ehtivät syventyä perheenperustamiseen asti.
Kommentit (952)
Linkki viittauksen tueksi kiitos, niin voi lukea sen alkuperäisen jutun eikä sun tulkintoja siitä
Vierailija kirjoitti:
Laitapas linkki. Muuten en usko aloitustasi.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000010925938.html
Tottahan tuo on. Hyvä kun joku ns. virallisempi sanoo sen ääneen.
Lapsikadon syy löytyy ikärakenteesta, sillä jos mummoikäiset synnyttäisi keskim. 1.4 lasta, joka tällä hetkellä on hedelmällisyysluku, niin Suomi hukkuisi vauvoihin.
Nyt ei enään riitä hedelmällisyysluvuksi 1.4-1.5 lasta, niin kuin se on riittänyt 70-luvulta kun suuret ikäluokat synnytti, jos synnytys halutaan nousuun, synnytysikäiset naiset pitäisi synnyttää 3-4 lasta.
Ilmiö on maailman laajuinen, ikärakenteesta johtuen.
Minä jos olen parisuhteessa niin en minä ajattele niitä ihmisiä jotka ovat Tinderissä vaihtoehdoiksi. Ylipäätään sinkkunakin JOS olen Tindeissä, en ajattele kaikkia matchejakaa vaihtoehdoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa puhuta mitään syntyvyydestä,vaan parisuhteesta.
Lapsikadon syy, ehkäisyn saaminen kaikkien saataville ja abortti. Ei tarvitse enää esim turvautua enkelien tekijöihin.
Suhteet ehtivät syventyä perheenperustamiseen asti.
Heh
- yhden saattoillan tulos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa puhuta mitään syntyvyydestä,vaan parisuhteesta.
Muutos linkittyy Tammisalon mukaan myös alentuneeseen syntyvyyteen. Suuri osa parisuhteista ei yksinkertaisesti kestä niin monta vuotta, että niissä alettaisiin edes harkita perheen perustamista.
Kaikkihan pitäisi olla intersektionaalien mielestä erittäin hyvin. Koti ja uskonto on käytännössä jo tuhottu, kotimaakin on hyvää vauhtia hajoamassa. Tilalle on tarjolla kaikkea kivaa.
Tavallaan, mutta tuo on aika tynkä tulkinta aiheesta. Naiset lähtivät joukkoliikkeellä (pakko)avioliitoista ysärillä koska suhteet olivat hyväksikäyttäviä, vaarallisia ja heitä ja lapsia pahoinpideltiin. Nykyään naisten ei tarvitse mennä avioon ja he voivat itse arvioida, koska suhteessa alkaa ilmenemään vaaran ja hyväksikäytön merkkejä. Moni mies on ihan avoin siitä, että haluaa vain p*llua, eikä sellaisen kanssa kukaan hullu mitään perhettä perusta. Niistäkin, jotka haluavat perheen, mies haluaa yleensä vaan kohdun ja lapsen omistajuuden, ja sitten jatkaa uuden siitettävän etsimistä "hyvää isää" esittäen, joka on polygamiaa ja alhaisten seksivaistojen ohjaamaa haaremikäyttäytymistä
Lisääntymisikäisenä naisena olen katsellut tätä touhua jo kymmenisen vuotta vierestä silmät selälläni, että tuollaistenko elukoiden kanssa pitäisi jotain juridisia sopimuksia solmia, kun he eivät kunnioita edes rikoslakia tai äitiyttä
Medialla on vielä pitkä matka totuuden äärelle
Suomen kansa nousi, kukoisti ja nyt on aika vaipua kumpujen yöhön.
Kansakuntia on syntynyt ja kadonnut koko historian ajan, joten tässä ei ole mitään ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
Suhteet ehtivät syventyä perheenperustamiseen asti.
Heh
- yhden saattoillan tulos
Mä olen ns perillinen. Isälle järjestettiin se morsian, poikaa yritettiin, mutta tuli vain neljä tyttöä.
N52
Vierailija kirjoitti:
Olisit sinä sen itsekin löytänyt.
Parisuhteet | Emme ole tottuneet ratkomaan tällaista yltäkylläisyyden ongelmaa Parisuhteiden elinkaari on aiempaa lyhyempi, sanoo tutkija
Vierailija kirjoitti:
Katsot mitä nuoret tekevät, ei siihen linkkiä tarvitse, nätit vaihtavat kumppania kuin sukkia kuten sanotaan ja rumat ei saa kumppania hakemallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Linkki viittauksen tueksi kiitos, niin voi lukea sen alkuperäisen jutun eikä sun tulkintoja siitä
No vielä vähemmän sitä toimittajan tulkintaa kukaan tarvitsee. Niillä on taito kääntää tosiasiat omaan ajatusmaailmaan sopiviksi.
Jos kaksi todella haluaa lapsen, ei se vaadi mitään pitkää suhdetta. Kysymys on vain siitä, että oikeasti sen lapsen haluaa ja vielä oikean ihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minä jos olen parisuhteessa niin en minä ajattele niitä ihmisiä jotka ovat Tinderissä vaihtoehdoiksi. Ylipäätään sinkkunakin JOS olen Tindeissä, en ajattele kaikkia matchejakaa vaihtoehdoiksi.
Luin jostakin että vain noin 8% hakee enää säännöllisesti seuraa. Parisuhde ei enää houkuta.