Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei ikinä lapsia pph:lle

Vierailija
13.01.2006 |

En ikinä veisi lapsiani pph:lle. He ovat aika useinkin jotenkin vaillinaisia ihmisiä, jotka haluavat helpolla rahaa, eikä muuten sitä vaivaudu saamaan. Ovat työtävieroksuvia saamattomia naisia.

Syöttävät hoitolapsille JÄTTEITÄ, omista vanhoista päivällisistään ja juottavat vettä, halpaa mehua tai vanhaksi mennyttä maitoa. Ovat tyhmiä, usein kouluttamattomia ja yksinkertaisia.

JA EIVÄT KYLLÄ RAKASTA HOITOLAPSIA JOS JOKU SITÄ KUVITTELEE.

He tekevät sitä hommaa siksi, kun muuta eivät osaa tai saanneet. Tai viitsineet edes hakea. Raha on ainoa motiivi ottaa heille vieraita lapsia kotiinsa.

Niin sanokaapas se kuka heitä valvoo, kun huutavat lapsille tai lyövät heitä pahimman sattuessa? Yksin ollesssan pph voi tehdä lapsillenne mitä tahansa...

Mieluummin jätän menemättä töihini ja elän vaikka kaurapuurolla itse jos ainoa vaihtoehto on pph.

Ja kuka tahansa imbeselli yksinkertainen lähiömamma, voi käydä sen muutaman päivän/tunnin pph kurssin ja ottaa sitten vieraiden lapset vastulleensa. Ja todettu on, että vastuu heiltä usein puuttuukin.

Ja mistäs tiedätte onko siellä joku työtön pervo mieskin kotona lisäksi.

Mun mielestä pphoot pitäisi kieltää, ennekuin varmistetaan pph tausta, mies ja miehen tausta ja motiivit tarkkaan. Ja kunnon koulutus heille, vähintään 3 vuotta plus psykologiset testit ja ensiapukoulutus.

Ja jokainen pph pitäisi laittaa kunnan tarkkailuun ja raportointivelvollisuus sekä yllätyskäyntejä kesken päivän pphoille niitä valvovilta tahoilta. Myös elintarvikelabarotoin vierailja voisi tehdä yllätyskäyntejä ravinnon laadun suhteen.

Mutta siltikään en veisi ikinä omia lapsiani ikinä pph:lle.

Turvatoimien jälkeen joku voisi ehkä viedäkin jos tuntee hyvin sen pph.

Omahan on valintanne.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankalia puolia. Kuten juuri se, että on vain yksi hoitaja, jonka persoonasta on hoito kiinni, sekä se, että hoitajan sairastuessa yms. lapsi joutuu varahoitopaikkaan (joka usein vaihtuu) jne.

Mutta onnistuessaan (siis että sattuu hyvä hoitaja) pph on mitä mainioin hoitopaikka etenkin pienimmille.

Itse toimin pph:na. Todella tykkään työstäni. Palkka on tosiaan niin pieni, että tienaisin paaaaljon enemmän muissa alani töissä (sosionomi). Mun suurin motiivi tehdä tätä työtä on se, että saan hoitaa oman lapseni kotona. En kuitenkaan viihtynyt kotona vain yhden lapsen kanssa. Tuntui, että hän kaipaisi kavereita ja minustakin oli kiva saada lisää toimintaa jne. päivään.

Pidän valtavasti kaikista hoitolapsistani ja olen takuulla tasapuolinen (voiko normaali aikuinen ihminen muuta ollakaan lasten kanssa?Omatuntoni ei sallisi muuta, sitäpaitsi omasta lapsestanihan tulisi omahyväinen yms. jos suosisin häntä. Eikö jokainen äiti halua kasvattaa lapsestaan sosiaalisen ja empaattisen ihmisen?). Teen terveellistä ja monipuolista ruokaa (olen tehnyt ruokalistat miettien ravintoympyrää jne.), ulkoilemme ja touhuamme kaikkea kivaa. Mutta tärkeänä pidän myös vapaata leikkiä (kaikki lapset ainokaisia, joten he ovat riemuissaan leikkikavereista).

Vaikka lapsi ei osaisikaan puhua, niin uskon, että vanhemmat huomaisivat todella nopeasti, jos lapsi ei viihtyisi hoidossa. Omat hoitolapseni kuulemma laskivat joululomallakin päiviä koska pääsevät taas hoitoon.

Joten eipä viitsitä mustamaalata koko hoitomuotoa kuitenkaan.. Päiväkotejakin on hyviä ja huonoja (kokemusta on..)

Vierailija
42/60 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai tiedät, että jos ja kun saat tietää jonkun hoitajan laiminlyövän velvollisuuksiaan tai ylittävän oikeuksiaan, sinun velvollisuutesi on tehdä siitä ilmoitus esimiehelle, asialle tehdään kyllä jotain jos johtoporras saa tietää siitä.

Sellainen hoitaja josta toistuvasti valitetaan vaikkapa nyt lasten kurituksen suhteen, saa hyvin pian lähtöpassit.

Lasten vanhemmat ovat hoitajien asiakkaita ja heillä on painava sana lastensa hoidossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei myöskään että kaikki hoitajat osaavat tai tekevät hommansa.Ja kaikki esimerkit on esimiesten tiedossa. Toivottavaa on että kaikki lapset saisivat hyvän hoitajan,mutta aina ei näin ole

Vierailija
44/60 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka alalla on omat helmet ja kivenmurikat...Itse en ole törmännyt huonoon hoitajaan (onneksi) kuin omassa lapsuudessani =( ja omalla alueellani on tosi tiukka seuranta, hoitajat ei voi noin vaan tehdä mitä vaan. Tiedän kyllä muutaman joka pyrkii pph:ksi ja tiedän, etteivät missään nimessä sovi alalle.Tätä kun ei voi tehdä vain rahasta =)

Eli tehdään kaikki omissa hommissamme parhaamme ja puututaan epäkohtiin=)

Vierailija
45/60 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai työntekijä on ahne ja sadisti paskiainen, jos tekee työtään RAHAN takia.

Me normaalit ihmisethän kävisimme töissä vaikka ilmaiseksi!

:-DD

Vierailija
46/60 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla varmaan vaan huonoja kokemuksia,mut ei se tarkota et kaikki pph:t olisivat tuollaisia..

mä tunnen ainakin perhepäivähoitajan,jolla on ruokalista seinällä ja sen mukaan tekee lapsille ruuat joka päivä.

Vierailija
47/60 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millanen luuserimies sulla sitten köllötti siellä kotisohvalla kun itse olit rahan ahne, väkivaltainen, paska pph?

Vierailija
48/60 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

a lasten kanssa tekemisissä.Musta olisi ihana leikkiä ja askarrella lasten kanssa omassa kodissani ja en todellakaan juottaisi lapsille vanhaa maitoa tms.Samaa kunnon ruokaa kuin omalle pojalleni.

Tietysti tossa olisi myös se hyvä puoli että poikani saisi olla kotona ja on vielä leikkikavereita...mut se ei oo se syy miksi aion alkaa pph:ksi!

Vierailija
49/60 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti. Ei maailma ole noin negatiivinen ja sairas kuin kuvittelet.

Vierailija
50/60 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon meinaa törmänny pariin tosi inhottavaan lääkäriin ;)

Vierailija
51/60 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä pätevyyden, mutta jos homma kuin homma ei kiinnosta, ei paperit ja todistukset siinä auta!

Lääkäreillä on lupa kirjoittaa reseptejä, mutta ei se tee heistä mitään yli-ihmisiä tai kaikesta muustakin kuin lääketieteestä kaikkitietäviä.

Kaikissa ammattiryhmissä on hyviä ja huonoja työntekijöitä - aina.

Vierailija
52/60 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan ironiaa (siksi ;) siinä perässä). Tarkoitin juuri tota, että kaikissa ammattiryhmissä on hyviä ja huonoja tyyppejä, joten villä perusteella ei voi leimata koko ammattikuntaa.

Vierailija
53/60 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aivan ihana pph josta en luopuisi millään (täytyy " tehdä" varmaan lisää lapsia ;) koska lapseni nauttii hänen luonaan olemisesta ja kertoo kovasti mitä kaikkea ovat puuhanneet.

Hoitaja keksii heille paljon paljon sellaista mitä itse ei aina tule tehtyä, lapsi syö hyvin ja hyvää ruokaa, oppii olemaan muiden kanssa ja leikkimään. Omatoimisuutta on paljon enemmän kuin kotona ja pph pystyy huolehtimaan lapsista yksilöllisemmin kuin liukuhihnalla päiväkodissa, jossa usein on niin vähän hoitajia, että lapset ovat oman onnensa nojassa (tämä ei ole hoitajien vaan järjestelmän syy!).

Toki on huonoja hoitajia niin tarhassa kuin pph:issakin. Mutta pitää vain valita se oikea. Itse kävin tutustumassa useampaan paikkaan ennenkuin päätin kenelle lapseni uskallan luovuttaa ja vaistoni oli aivan oikeassa. Lapseni viihtyy todella hyvin ja on hyvässä hoidossa. Osalle tutustumispaikkojen hoitajista en olisi vienyt lastani millään. Kannattaa valita siis yksityinen niin voi valita itse paikan minne vie - kunnallisessa valintamahdollisuus on aika mahdoton!

Vierailija
54/60 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjaajat puolustelee niitä vaikka ne tekis mitä. Kyllä se on yks epätoivosten ammatti, poikkeuksia toki löytyy ja mäkin tiedän yhden mutta suurin osa on mitä on.

Vierailija
55/60 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIka hyvä provo tää ap...

Asiasta tietty voi sanoa jos on asiaa mutta tuo oli mielestäni pelkkää panettelua...

taittakin olla niin ettei ap:tä ole hyväksytty pph:jaksi :) :) ei voi muuta kun nauraa... sä oot NOLO!!!!

Vierailija
56/60 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävä kyllä toisinaan saattaa löytää mädän omenan , mutta ei sen takia koko omenapuuta tarvitse kaataa.

Vierailija
57/60 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii vaan koittaa tehdä 10 tunnin työpäiviä ja pienellä palkalla.Olla hymyilevä ja ihana hoitotäti,vaikka kuinka jurppisi.Kyllä laiskat karsiutuu tästä leikistä aika nopeasti.

Tätä työtä tekee vuosi kaudet ne jotka oikeasti rakastavat lapsia.Sellaista rakkautta ei millään koulutuksella saada aikaiseksi.

Vierailija
58/60 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitajan työpäivä yleensä 8,5h

Vierailija
59/60 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut useita vuosia päiväkodeissa töissä kiertävänä, eli monet päiväkodit läpikäyty, enkä haluaisi lastani niihin laittaa. Noin kymmenestä päiväkodista vain yksi oli semmoinen, mihin olisin uskaltanut lapseni laittaa. Sekin erittäin pieni sisarryhmä päiväkoti. Minulla siis myös alan koulutus

Vierailija
60/60 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotampa minäkin oman kokemuksen..

Olin siis viime vuoden pph:na ja parempaa työtä en ennen sitä ole tehnyt. Hoidin lapsia heidän kotona ja joka aamu oli aivan ihana mennä töihin.(: Olen koulutukseltani lähihoitaja(suun. lapset ja nuoret.)

Tein pitkää päivää, joten keitin työ päivän aikana 2 lämmintä ruokaa, aamu ruuan hoito lapsille ja ilta ruuan koko perheelle. Pesin pyykit, viikkasin ja vein kaappiin, joskus jopa tein viikko siivouksen hoito lasten kanssa yhdessä. Yhdessä aina touhuiltiin arki askareita, mutta tottakai askartelimme, luimme satuja, pelasimme, ulkoilimme ja leikimme yhdessä. Luvan kanssa kävimme kaupungilla, uimassa, kirjastossa ja kaupassa, joskus jätskillä ym. Vierailimme myös minun luona.(: Siina sivussa pyöräytin pullataikinan, josta leivoimme yhdessä ihania pikku pullia. Myös isommat lapset saivat tarvittaessa apua minulta esim. läksyjen tekemiseen. Sylittelin lapsia joka päivä ja paljon. Minulle ei ole omia lapsia joten rakastin hoito lapsia yli kaiken. Monesti illalla piti lenkillä ollessa vielä piipahtaa katsomaan mitä kuuluu ja tätä tapahtui myös toisin päin. Lasten äiti oli kyllä tyytyväinen. Harmi vaan että enään ei perhe saanut hoitajaa kotiin.(liian vähän lapsi.) Ja kyllä meitä ainakin valvottiin, aina silloin tällöin joku " esimies" piipahti yllätys vierailulle, valituksia ei tullut.

Se oli ihanaa aikaa!!!

Mutta kyllä meitä on varmasti moneksi, kaikki eivät valitettavasti tee työtä rakkaudella!

Terveiset hoito lapsilleni!<3