Miksei enää laiteta tonttuja sinitarralla ikkunoihin?
Kommentit (93)
Kakssatasenkin laittaminen on liikaa talouden kantokyvylle.
Kaikki "vanhanaikainen" on nykyään monen mielestä typerää. Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
yök
inhoan niitä tiimari tonttuja
Tiimari? Itse ne oli leikattuja mallista.
Olen minä laittanut. Keittiössä kaksi, olkkarissa kaksi ja olkkarin seinälläkin. Lapsetkin aikuiset, mutta täällä tonttuillaan. Ihan itse olen nuo leikannut.
Vierailija kirjoitti:
yök
Eivät nuo ole mitään sellaisia. Kyllä näitä on ollut paljon ennen Tiimaria. Vaikutat muuten tosi "kivalta".
Vähän asian vierestä mutta käytetäänkö sinitarraa enää mihinkään? Aikoinaan sillä kiinnitettiin kaikki mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yök
Eivät nuo ole mitään sellaisia. Kyllä näitä on ollut paljon ennen Tiimaria. Vaikutat muuten tosi "kivalta".
Tämä!
Muistan lapsena kuinka kivoja noi oli. Onneksi äiti jaksoi laittaa joulua.
Ei se ole tätä päivää. Kasvatuksen vaatimukset muuttuvat ajan myötä.
Vierailija kirjoitti:
yök
Ei niitä mistään Tiimareista ostettu. Itse leikattiin kartongista.
Meillä ei laitettu, olen vuodelta 1972. Muistan kyllä tiimarin valmistontut. Ja koulussakin nitä joskus leikattiin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei laitettu, olen vuodelta 1972. Muistan kyllä tiimarin valmistontut. Ja koulussakin nitä joskus leikattiin.
Olet liian vanha. Kymmenen vuotta nuorempien lapsuudessa oli varmaan kaikilla.
meillä tontut murtautui vintistä sisätiloihin kun pakkasta tuli, tuolla ne lämmittelee olkkarissa kirjahyllyn päällä ja telkkutason edessä lattialla kunnes oikealle paikalleen sijoittuvat. Niitä on n. 30 kpl, pienimmät on 20senttisiä ja suurin likemmäs metrin.Yläkerran portaisiin osa niistä menee lyhtyjen kera, joita jo olenkin taas 'sisustanut' kynttilöin ja muin koristein
Onko kellään enää lippunauhoja kuusessa?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on.
Vierailija kirjoitti:
meillä tontut murtautui vintistä sisätiloihin kun pakkasta tuli, tuolla ne lämmittelee olkkarissa kirjahyllyn päällä ja telkkutason edessä lattialla kunnes oikealle paikalleen sijoittuvat. Niitä on n. 30 kpl, pienimmät on 20senttisiä ja suurin likemmäs metrin.Yläkerran portaisiin osa niistä menee lyhtyjen kera, joita jo olenkin taas 'sisustanut' kynttilöin ja muin koristein
Nämä ei liity kartonkisiin ikkunatonttuihin mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli lapsuudessa pohjoismaiden liput.
Vierailija kirjoitti:
Vähän asian vierestä mutta käytetäänkö sinitarraa enää mihinkään? Aikoinaan sillä kiinnitettiin kaikki mahdollinen.
se ei oikein pidä, yritin kiinnittää pari lintua sellaiseen pyöreään renkaaseen, ei pysynyt, vaikka ihan tasanne niille linnuille onkin, patterikotelo on sen tasanteen alla valosarjalle.Kaksipuolinen teippi/tarra sensijaan pitää hyvin.
No laita, ei sitä kielletty ole😇