PAS viikolla 5?
Hei!
Onko muita joilla on PAS tulossa viikolla 5? Meillä PAS ajoittuu ainakin omien laskelmieni mukaan suurin piirtein tuolle viikolle. Olisi kivaa löytää piiniskavereita!
Meillä tämä on ensimmäinen PAS. Ensimmäisestä hoidosta (luov. munasoluilla) saimme pojan, mutta ei alkioita pakkaseen. Nyt olemme sitten aloittaneet koko rumban alusta, ja tuoresiirto johti negatestiin, jonka tein viime viikolla. Pääsimme kuitenkin heti yrittämään uudestaan (viisi alkiota pakkasessa), joten kun vuoto alkoi keskiviikkona, aloitin lääkityksen uudestaan. 24. päivä pitäisi olla UÄ, ja sen jälkeen päätämme siirtopäivän (jos on siirrettävää...)
Terv. Hathor
Kommentit (71)
Kiitos Hathor. Mä tosissani kaipasin noita kannustavia sanoja!
Mä en tiedä koska alkiot sulatettiin, kun en osannut ees kysyä. Oletus oli, että aamulla. Soitan todennäköisesti, kun haluan tietää ton sulatusajankohdan ja sen ovatko hyvälaatuisia...
Mä toivon sydämeni pohjasta sulle onnistumista. Toivottavasti noi hurunenät ovat sitkeitä, kun ovat kuitenkin tähän asti selvinneet!
Kaksi hyvää alkiota siirrettiin tänään.
Siirto oli vaikea. Verikoe 15.2 ...
7.1-04 Puregon 150mg/päivä ja 18.1-04 Pregnyl irrotus pikki
20.1-04 Punktio
22.1-04 tuoresiirto
24.3-04 PAS, progynova
23.4-04 PAS, progynova
3.2-06 PAS
Miisu pp1
7.1-04 Puregon 150mg
18.1-04 Pregnyl irrotus piikki
20.1-04 punktio
22.1-04 tuoresiirto - nega
24.3-04 PAS (progynova) - nega
23.5-04 PAS (Progynova) pp12 hcg 22,9 ja pp19 hcg 920
meni kesken
3.2-06 Pas
Amalia: siirto 30.1 (1 alkio, 6 soluinen)
Hathor: siirto 31.1 (2 alkiota)
Plumeria75: siirto 2.2 (2 alkiota, 2-ja 3-soluiset)
Waimo: siirto 3.2 (2 alkiota, 2- ja 6-soluiset)
Miisu: siirto 3.2 (2 alkiota, hyviä)
Eilen siirrettiin kaksi alkiota. Pakastettaessa alkiot olivat 2 soluisia, to luennassa 2- ja 4 soluiset, pe aamuna samoin. Just ennen siirtoa laboratorioihminen toi hyviä uutisia neljäsoluisesta oli tullut 6-soluinen=) Päätettiin siirtää molemmat koska 2 soluista ei olisi kannattanut pakastaa uudelleen ja roskiin ei haluttu laittaa. Sitten ihanin yllätys: Limakalvo 10mm!!!! Olin niin onnellinen, piti oikein kysyä että onko totta!!!! Siirto meni hyvin ja helposti, pienen pieni vihlaisu tuntui katetria laitettaessa, muuten ei mitään. Hoitaja sanoikin että todella helppo siirto. On se ihana että edes joku menee helposti=)
Hathorille: en päässyt selvyyteen montako solua alkioissasi loppuviimein oli niin en laittanut listalle=)
Plumeria: Meilläkin alkiot oli aluksi samanlaisia to ja pe, lääkäri sanoi että näillä voi aivan yhtä hyvin lähteä raskaus alulle kuin sellaisilla soluilla jotka ovat jakaantuneet ja ei pidä liikaa tuijottaa luokituksia. Se on kuitenkin niin paljon kiinni myös siitä hetkestä milloin luetaan ja niin siinä kävi että pe aamuna 4-soluinen alkio oli juuri ennen siirtoa luettuna ip:llä 6-soluinen. Nyt vain positiivisella mielellä eteenpäin!
Waimo kera Ilon ja Valon pp1
Ja nyt naiset piinaillaan!=D
Amalia: siirto 30.1 (1 alkio, 6 soluinen)
Hathor: siirto 31.1 (2 alkiota, 4- ja 3-soluinen)
Plumeria75: siirto 2.2 (2 alkiota, 2-ja 3-soluiset)
Waimo: siirto 3.2 (2 alkiota, 2- ja 6-soluiset)
Miisu: siirto 3.2 (2 alkiota, hyviä)
Ne olivat siis 4- ja 3-soluisia, mutta ilmeisesti liian hitaasti jakautuneita. Selitin ehkä pikkasen sekavasti... ;)
Hathor
Näin on flunssa on ilkeä ja paha. Kaikki mahdolliset oireet on, lämpöä 38. Mitä teen?
Kuitenkin jouduin aamulla menemään päiväkotiia avaamaan klo 6.30, nyt kotona lepäämässä.
Menkkamaisia kipuja tuntui eilen alavatsassa sekä pientä nipistelyä. Muuten olo ollut normaali tähän päivään saakka...
Olo on kamala.
Miisu, harmi kun on noin kamala flunssa iskenyt juuri nyt! Toivottavasti paranet pian! Onneksi alkiot ovat turvassa, ne eivät varmaan tiedä mitään flunssastasi! :)
Minulla ei ole oireita, en ole odottanut niitä enkä ole miettinyt onko niitä. Tämä on kovin yksinkertaista kun asian vain sulkee pois mielestään. Toki käyn netissä paljon niin kuin aina... ;) mutta en juuri koskaan muista että on piinailu menossa. Välillä mietin kyllä mitä seuraavaksi tehdään, mutta nekin ajatukset yritän nyt lykätä vielä ensi viikolle. Olen melko varma siitä että alkiot eivät ole enää hengissä. Viikon päästä menen veritestiin, näin luulen ainakin.
Terv. Hathor pp 7
Miisulle voimia flunssan karkoitukseen! Harmillista että sen piti nyt iskeä=( Mulla oli tuoresiirrossa flunssa ennen siirtoa ja pp11 nousi korkea kuume. Hitsit että harmitti!
Hathor: Noin olinkin laskevinani teidän solut mutta ajattelin että parempi kun en arvaile. Sun onkin helppo laskea piinapäivät kun menee päivämäärän kanssa samoissa=)
Amalia taitaa olla pisimmällä, huhuu, kerrohan kuulumiset!
Entäs Plumeria, mikä vointi?
Tänään on " pelätty pp 4" eli tuoresiirrossa tuli tunne pp 4 että ei tämä tainnut onnistua. Tänä aamuna heräsin puoli 5 ja tuntu että mähän taidan olla raskaana! Saas nähdä miten intuitio pitää paikkaansa!?
Onko muilla estrogeeniä syövillä kipuja jaloissa? Mulla tulee jalkoihin välillä sellainen tunne että tuolla sisällä pohkeessa/reidessä joku puristaisi lihaksia/verisuonia lyttyyn. Pelottaa että tuleeko kohta joku veritulppa jalkaan=( Yritän sit aina voimistella vähän ja ajan kanssa se meneekin ohi.
Eilen illalla tuli oikein älynväläys. Mulla on lugesteronia olemassa 100mg ja 200mg kapseleita. Tähän asti oon laittanu aamulla 2x100mg ja illalla 2x200mg ihan vain siksi että saan nuo 100mg kapselit käytettyä. Nyt sitten tajusin että jos laitan 100mg+200mg aamulla&illalla niin sittenhän se annos on täysin tasainen. Voi päivää että sitä ihminen voi olla tyhmä kun ei oo aikasemmin tajunnut! Mitenkäs teillä muilla on lääkitykset tällä hetkellä? Mulla on lisäksi progynova 2mg 2+2 sekä estradot 50ug/h sekä disperin 50mg aamulla. Sit otan omina lääkkeinä omega-3 rasvahappoja jossa on lisäksi foolihappoa.
Hyvää piinaa kaikille!
Waimo, Ilo&Valo pp 4
Eli pp8 menossa ja yllätys yllätys on menkkajomotukset jo alkaneet. Minä en pääse edes kunnolla piinailemaan. Harmittaa ihan sikana! Mun kroppa tykkää ilmoittaa hyvissä ajoin missä mennään et jännitys ei kasva liian suureksi, bläääää!
Mä olen aika pessimistisellä asenteella liikenteessä. Kaikki " oireet" viittaavat kuukautisiin... ainoa uusi oire on pistävä hartiakipu, mutta sekin todennäköisesti johtuu siitä että olen juuri alkanut käymään hierojalla hoitamassa jumiutuneita hartioita....
Menettekö joka tapauksessa raskaustestiin vaikka kuukautiset alkaisivatkin ennen sitä? Voiko lugesteronin kanssa tehdä kotitestin?
Jo pari päivää turvotusta ja niippailuja vatsassa. Helposti hengästyn. Vähän niinku menkka kipuja mutta silti tuntuu ettei ne niitä ole.
Paha mennä sanoo että johtuuko flunssasta ja kuinka paljon on kuvittelua, en tiedä...
Miisu pp6
Amalia: siirto 30.1 (1 alkio, 6 soluinen) pp10
Hathor: siirto 31.1 (2 alkiota, 4- ja 3-soluinen) pp9
Plumeria75: siirto 2.2 (2 alkiota, 2-ja 3-soluiset) pp7
Waimo: siirto 3.2 (2 alkiota, 2- ja 6-soluiset) pp6
Miisu: siirto 3.2 (2 alkiota, hyviä) pp6
Lisäsin tuohon listaan tämän päivän pp:t
Amalia ja muut: Menkkajomotukset ovat siitä ikäviä että ne voivat merkitä menkkoja tai raskautta. Ainakin mulla molemmat raskaudet ovat alkaneet niin että ensimmäiset oireet oli menkkakivut jotka tuli ja meni. Lievinä siis...
Plumeria: Onko sulla joka kierrossa jotain tiettyjä oireita ennen menkkoja? Mulla on yleensä pms oireet kovina jotka ovat sitten ihan samat kuin raskausoireet eli ota siitä sitten selvää. Ja kotitestistä, voi tehdä, lugesteron ei vaikuta millään lailla tulokseen. Ainoastaan irrotuspiikki pregnyl on sellainen joka vaikuttaa. Meillä ei edes ole veritestiä vaan reilu pari vkoa siirrosta käskettiin tekemään kotitesti. Ja lugesteronia pitää käyttää vaikka olisi vähäistä vuotoa. Viimeksi tein niin että pienestä vuodosta huolimatta käytin lugesteronia pp 14 asti ja sitten luovutin.
Onneksi Miisun flunssa on helpottamassa!
Omaa napaa: Turvotusta, huonoa oloa, rinnat turvoksissa. Ne normaalit... Se nyt on varmaa että kaikki oireet pp6 pistän kyllä lääkityksen piikkiin, ei vielä voi olla raskausoireita!
Mitenkäs Hathorilla menee? Tammikuun Pas pinot on ollu aika synkkää luettavaa, toivottavasti kaunistamme tilastoja sitten vuorostamme. Mutta kyllähän se aika karsealta tuntuu että tilastojen valossa vain yhdelle meistä pitäisi tulla plussaa=(
Iso peukku pystyyn, että ees joku meistä plussais, mielummin tietty useampi! Nostais taas toivetta ensi hoitoon:)
Mulla on tosi voimakkaat pms oireet. Mä oon joka kerta ollut varma ettei ne nyt oo menkkakipuja vaan nyt on tärpännyt, vaan ei.
Nyt on sellainen tunne, ettei raskaustestiä tarvitse tehdä... mutta toisaalta taas mielenrauhan varmistamiseksi....
Kääk! Mä oon taas alkanut piinailee vaikka lupasin itselleni, etten sitä tekisi.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Amalia: siirto 30.1 (1 alkio, 6 soluinen) pp13
Hathor: siirto 31.1 (2 alkiota, 4- ja 3-soluinen) pp12
Plumeria75: siirto 2.2 (2 alkiota, 2-ja 3-soluiset) pp10
Waimo: siirto 3.2 (2 alkiota, 2- ja 6-soluiset) pp9
Miisu: siirto 3.2 (2 alkiota, hyviä) pp9
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Missä mennään naiset????
Kyllä tämä on yhtä piinaa! Waimon laskut pitää paikkaansa täällä menossa pp13 ja omien laskujen mukaan kp32. Menkkakivut tulee ja menee niin ne on tehnyt jo viikon. En vaan voisi uskoa että nyt tärppäisi. En ole kyllä koskaan päässyt näin pitkään piinaan hoitojen yhteydessä. Huomenna olisi lab. käynti ja silloin otetaan hcg ja vastauksen saan vasta tiistaina.
Mulla on muuten sellainen tunne että joka kerta kun olen menossa vessaan että nyt muuten valahti, siis menkat alkoi mutta ei. Voisin melkein lyödä vetoa että ehdin huomenna labraan ja pari tuntia sen jälkeen alkaa puolukka-viikot. Pistetäänkö vedonlyönti pystyyn?
Oireet mitkä on tuntunu pp4 lähtien on 5 kertaistunu :)
Rintoja oudosti " pakottaa" ja alaselkäkivut vaivaa, nämä taitaa olla uusia oireita.
Miisu pp9
Täällä tuntemukset ovat niin kuin ennenkin: ei mitään erikoista. Huomenna menen labraan aamusta, tulokset saan ymmärtääkseni vasta keskiviikkona. En tiedä aionko ollenkaan tehdä kotitestiä, luultavasti en.
Terv. Hathor
Plumeria: Milloin alkiot oli sulatettu? Edellisenä päivänä vai? Ehkä saisit vielä tietää niistä jotain jos soittaisit perään? Mutta vaikka en olisivatkin olleet huonolaatuisia, niin minua on nyt jo monen päivän aikana rohkaistu ja on kerrottu onnistumistarinoita missä huonolaatuisillakin soluilla on onnistuttu. Yksi oli lähtenyt juuri tuollaisesta alkiosta, joka sulatuksen jälkeen ei ollut jakautunut yhtään ennen siirtoa. Että kaikki on vielä mahdollista! Minä ainakin toivon, että olosuhteet kohdussa olisivat niin hyvät verrattuna labran olosuhteisiin, että alkiot viihtyisivät ja lähtisivät kasvamaan vauhdilla!
Toivotaan että meille molemmille tulee positiivinen yllätys kahden viikon päästä! :)
Miisu: joko kävit siirrossa? Miten meni?
Hathor