PAS viikolla 5?
Hei!
Onko muita joilla on PAS tulossa viikolla 5? Meillä PAS ajoittuu ainakin omien laskelmieni mukaan suurin piirtein tuolle viikolle. Olisi kivaa löytää piiniskavereita!
Meillä tämä on ensimmäinen PAS. Ensimmäisestä hoidosta (luov. munasoluilla) saimme pojan, mutta ei alkioita pakkaseen. Nyt olemme sitten aloittaneet koko rumban alusta, ja tuoresiirto johti negatestiin, jonka tein viime viikolla. Pääsimme kuitenkin heti yrittämään uudestaan (viisi alkiota pakkasessa), joten kun vuoto alkoi keskiviikkona, aloitin lääkityksen uudestaan. 24. päivä pitäisi olla UÄ, ja sen jälkeen päätämme siirtopäivän (jos on siirrettävää...)
Terv. Hathor
Kommentit (71)
Siirtopv osuisi sunnuntaille, joten tilanne on minun kannaltani tässä kuussa ohi:(
kirsikka
Onko tosiaan näin? Tosi ikävää! Miten sitten saadaan varmistettua ettei siirtopäivä aina osu viikonlopulle? Minua oikein kiukuttaa kun mietin nyt kohtaloasi, on se niin epäreilua! Onko ihan mahdotonta tehdä siirto vasta maanantaina? En oikein tunne näitä PAS-kuvioita kun on oma kierto takana. Minulla taitaa olla asiat tosi hyvin, kun ei tarvitse siitä murehtia! Siirtopäivän sain itsekin päättää!
Halaus sinulle, toivottavasti ensi kuussa onnistuu paremmin! Tiedän että se on pitkä aika odottaa kun on muutenkin joutunut odottamaan...
Hathor
Hathor:
Onko tosiaan näin? Tosi ikävää! Miten sitten saadaan varmistettua ettei siirtopäivä aina osu viikonlopulle? Minua oikein kiukuttaa kun mietin nyt kohtaloasi, on se niin epäreilua! Onko ihan mahdotonta tehdä siirto vasta maanantaina? En oikein tunne näitä PAS-kuvioita kun on oma kierto takana. Minulla taitaa olla asiat tosi hyvin, kun ei tarvitse siitä murehtia! Siirtopäivän sain itsekin päättää!Halaus sinulle, toivottavasti ensi kuussa onnistuu paremmin! Tiedän että se on pitkä aika odottaa kun on muutenkin joutunut odottamaan...
Hathor
Ei sitä siirtopäivää tälläin luonnolliseen kiertoon mukautettuna varmaan saakkaan varmistettua...:( En tiedä. Positiivisesti ajateltuna tämä oli vasta 1. PAS yritys, eikä huuriksia mennyt hukkaan, joten... Olen " varannut" tähän projektiin tämän vuoden ja sitten mietin asiaa uudestaan, ehkä... Minä tulen kyllä helposti raskaaksi, joten uskoisin näistä pakkasukoista jonkun nappaavan. Tosin, en vielä tiedä miten ne sulatuksesta selviävät. Olen päässyt kaiken kaikkiaan näissä hoidoissa TODELLA helpolla. Vain yksi IVF kahden vuoden yrityksen jälkeen ja heti tärppäsi. " Vikakin" on määritetty. Ja löytyy minulta yksi luomukoululainenkin:) En ole edes totaalilapseton. Olen jo asennoitunut ensi kuun yritykseen:) Kiitos sinulle, Hathor huolenpidostasi! Se tuntuu kovin mukavalle, koska ihmisten, joilla ei ole omakohtaista kokemusta, on vaikea suhtautua näihin asioihin lohduttamalla. Lähipiirissäni ei oikein sellaista tyyppiä ole..
Toivon todella, että teillä kauemmin yrittäneillä lapsettomilla tärppäisi!!!
Listapäivitys:)
Amalia kp?,
Hathor kp?, ultra 24.1.
Kirsikka --> siirtyi vkolle 8-9
Waimo kp9, ultra 31.1.
Miisu, siirto vk5
Amalia: Mitäs lääkärissä sanottiin? Joko on huurunenut kyytissä?
Plumeria: Entäs siellä, selvisikö aikataulu?
(.) oma napa paisuu ja hermot kiristyy.... Niin töissä kuin kotona läheiset saavat kärsiä tiuskimisista, haluaisin vetäytyä johonkin koloon odottamaan että tulos olisi selvillä vaikkei edes siirtoon ole vielä päästy. Onneksi on lomaa vko 6! Huh huh....
Huomenna olisi PAS ja nyt vaan toivotaan että alkiot kestää sulatuksen. En vielä tiedä siirretäänkö 1 vai 2 alkiota.
Ja takaisin taustalle...
Mulla tarkastetaan limakalvon paksuus huomenna... Pitäis kuulemma olla n. 7mm jotta PAS tehdään. Ajankohta on todennäköisesti loppuviikosta tai ensi viikon alusta. Mä en tiedä onko tällaisessa lääkekierrossa ees mahdollisuutta siihen, että osuis viikonloppuun ja kävisi niin ikävästi kuin Kirsikalle:(
Ovistesti ei LH huippua tänään.
Siirto tehdään luonnolliseen kiertoon.
Rupeaa jännittämään, entäs jos siirto menisi viikonlopulle...
Huomenna aika NKL:alle
Siirto takana ja yksi huurunenä kyydissä, 6 soluinen alkio laitettiin. Kaikki meni hyvin.
Mites muilla, onko tarkempi siirtopäivä lyöty lukkoon?
Huomenna meillä on siirto. Soitan ensin klinikalle aamulla, ja varmistan että joku alkioista on selvinnyt sulatuksesta... Jännittää! Jos molemmat selviää niin molemmat myös siirretään, vaikka olin tuoresiirrossa ehdottomasti sitä mieltä että vain yksi laitetaan! Nyt tiedän kuitenkin sen, etten välttämättä tule raskaaksi joka siirrosta... Toivotaan nyt kuitenkin että edes tästä!
Peukkuja piinailijoille, ja niille jotka vielä odottavat siirtoa!
Hathor
Ovistesti ei LH huippua tänään.
Jännitys tiivistyy, jos siirto menisi viikonlopulle...
NKL:lle aika tänään.
Eli limis oli kasvanut odotetusti ja torstaina siirretään sulatuksesta selvinneet, kaksi maksimissaan. Nyt aloin käyttää zumenonin rinnalla lugesteronia.... ja toiveet on taas katossa, vaikka kuinka yrittää toppuutella:)
Amalia: siirto 30.1 (1 alkio, 6 soluinen)
Hathor: siirto 31.1
Plumeria75: siirto 2.2
Waimo: siirto 3.2
Miisu: siirto vk5
Kirsikka --> siirtyi vkolle 8-9
Tänään oli siis ultra, limis 6mm, siirto päätettiin perjantaille. Luget aloitin tänään. Yhtä alkiota luultavimmin siirretään (kaksi on pakastettu yhteen olkeen) eli jos molemmat ovat hyviä toinen siirretään ja toinen pakastetaan uudelleen mutta jos ovat heikompilaatuisia voidaan ehkä siirtää molemmat.
Mitenkäs Hathorin kävi, selvisivätkö alkiot? Entäs Miisu, joko siirtopäivä on selvillä?
Ei vieläkään... Tosin minusta tikun viiva näkyi selvemmin tänään! Väri lähellä vertailuviivvaa...
Pikkaisen heikosti meni meidän siirtopäivä... Soitin aamulla klinikalle, ja olin mielessäni käynyt jo läpi kaikki vaihtoehdot mitä he sieltä voisivat vastata, mutta pääsivät kuitenkin yllättämään. Eli neljä alkiota oli sulatettu maanantaina ja niistä ei kukaan lähtenyt eteenpäin. Olin ihan shokissa ensin, ja soitin vasta hetken päästä uudestaan ja kyselin lisää. Selvisi, että ensin oli sulatettu kaksi, josta toinen tuhoutui ja toisesta jäi vain kaksi solua. Otettiin kaksi lisää sulaamaan, ja ne ilmeisesti selvisivät, mutta yöllä ei ollut sitten tapahtunut mitään edistystä. Sovittiin, että sulatetaan se viiminenkin, ja jos se selviää niin siirretään se heti vaikka ei tiedetä mitään sen elinkelpoisuudesta.
Odotin puolisen tuntia ja soitin sitten taas ja kysyin miten oli mennyt. No, alkiosta oli puolet soluista tuhoutunut, joten jäljellä oli vain kaksi solua, ja lääkäri sanoi että se on siinä rajalla että kannattaako edes siirtää. Mietin hetken ja päätin että menen kuitenkin siirtoon, mahdollisuudet ovat sillä kuitenkin korkeammat kuin jos jäisin kotiin.
3,5 tunnin ajomatkan jälkeen siirrettiin sitten kaksi alkiota, huonokuntoisia mutta elossa ainakin vielä. Toinen oli se jota sulatettiin samana päivänä, ja siihen oli muistaakseni tullut yksi solu lisää, ja toinen oli edellisen päivän alkio, joka oli myös tuhoutunut osittain, mutta siihenkin oli tullut ensin yksi solu lisää ja sitten vielä toinenkin, eli neljä solua kuudesta oli elossa. Toiveet ovat TOOOOSI matalalla, veikkaan että mahdollisuudet onnistua ovat korkeintaan 5%... Tämän jälkeen täytyy sitten miettiä, odotetaanko uutta luovuttajaa (kallista!) vai yritetäänkö luovutetuilla alkioilla... Ellei ihme tapahdu ja tulen raskaaksi! ;) Limakalvo oli ainakin hyvä nyt, 8 mm kun se edellisessä siirrossa oli vain 6,5 mm. Tottakai jotain tällaista piti tapahtua, eihän kaikki voisi olla hyvin yhtä aikaa!?
Terv Hathor ja alkiot (jos ne ovat vielä hengissä?)
...luin juuri Hathorin viestin ja se pisti ihan sanattomaksi. Lapsettomuus on sinänsä jo kova paikka ja sitten kun käy hoidoissa ja iloitsee siitä että on pakastusalkioita jäljellä niin sitten tulee taas takapakkia. En ole tosiaan ymmärtänyt että sulatuksessa voisi käydä tuollainen kato.
Millaset alkiot olivat kun ne pakastettiin? Oli kuitenkin hyvä kun kävit siirrossa ja sait alkiot kyytiin, ihmeitähän voi tapahtua.
Terveisin Amalia
Hathorille pahoittelut!!! Todella ikävää... mutta kuitenkin kuten sanoit parempi mahdollisuus näin kun kotiin jäämällä.
Miisu: Mitenkäs se ovistesti, onko vielä mahdollista että siirto osuis vkonlopulle? Se on se riski luomukierrossa, toisaalta nyt ensimmäisen pillerikierron puolivälissä ottaisin ilomielin luomukiertoon siirron jos se olisi mahdollista, niin huono olo näistä lääkkeistä tulee=(
Alkiot olivat ihan hyviä kun ne pakastettiin, II-luokkaa kaikki. Mutta sanottiin että on vaikea etukäteen tietää miten ne reagoi pakastukseen/sulatukseen, ja lisäksi ne voivat vahingoittua siitä jos ne sattuvat olemaan " herkässä vaiheessa" kun ne pakastetaan. Eli siis ilmeisesti jossain tietyssä kehitysvaiheessa, mutta sitä ei siis voida tietää, koska niistä ei näe sitä.
Yleensä noin 70-75% selviävät pakastus/sulatus prosessista. Näin ainakin sanoivat klinikalla.
Täytyy nyt vain katsoa miten menee. Eihän sitä koskaan tiedä...?
Ja on muuten ihan pakko tunnustaa, että ihan täysin lapseton en ole, minulla on jo yksi lapsi näistä hoidoista. Siksi se pettymys epäonnistumisista ei tunnu enää niin pahalta, eikä tule varmaan koskaan enää tuntumaan. Vaikka tietysti tuntuu pahalta juuri silloin kun jotain ikävää tapahtuu!
Peukkuja teille kaikille!
Hathor
Eli siirto on huomenna kp 14. Kovasti jännittää.
Ovistestihan näytti eilen positiivista... Vaikka muuta väitin. Viivat oli kummatkin täsmälleen samanväriset.
Mulla oli torstaina siirto. Kaksi alkiota siirrettiin ja limis oli 7,8 mm paksu. Jatkan Zumenonilla sekä Lugesteroneilla koko piinailun ajan.
Mua vähän epäilyttää, että onko kaikki ihan ok, sillä alkiot oli pakastettaessa 2- ja 3- soluset ja sama juttu istutuksessa... Eikö niiden ois pitänyt jatkaa jakautumista jo ennen istutusta? Mitä tietoja alkioista voi saada? Mulle ei kerrottu muuta kuin tuo solumäärä... Lisäksi lääkäri ohjeisti jo nyt seuraavaa siirtoa varten...
Mulla ei oo ikinä ollut näin paha mieli hoitojen jälkeen... Tekisi mieli itkeskellä koko ajan. Viime yönä näin unen, jossa pystyin ottamaan lapsen siskoni mahasta ja se oli kauneinta mitä olin koskaan nähnyt. Sisko kuitenkin sanoi, että mun on laitettava se takaisin ja antaa sen kasvaa, että muuten mä en voi koskaan saada sitä... Onneksi uni päättyi epämääräiseen moottoripyöräilyyn maaseudulla:)
eli mut voi lisätä listaan. Ensimmäinen pas edessä ja lääkityksenä alussa Zumenon. Huomenaamulla (kp11) lääkärikäynti, jossa hoito suunnitellaan.
Lisäksi mä olen käynyt tällä kertaa vyöhyketerapiassa rentouttamassa itseäni...