Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PAS viikolla 5?

13.01.2006 |

Hei!

Onko muita joilla on PAS tulossa viikolla 5? Meillä PAS ajoittuu ainakin omien laskelmieni mukaan suurin piirtein tuolle viikolle. Olisi kivaa löytää piiniskavereita!

Meillä tämä on ensimmäinen PAS. Ensimmäisestä hoidosta (luov. munasoluilla) saimme pojan, mutta ei alkioita pakkaseen. Nyt olemme sitten aloittaneet koko rumban alusta, ja tuoresiirto johti negatestiin, jonka tein viime viikolla. Pääsimme kuitenkin heti yrittämään uudestaan (viisi alkiota pakkasessa), joten kun vuoto alkoi keskiviikkona, aloitin lääkityksen uudestaan. 24. päivä pitäisi olla UÄ, ja sen jälkeen päätämme siirtopäivän (jos on siirrettävää...)

Terv. Hathor

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vasta PAS-suunnittelukäynti ensi keskiviikkona, joten tuskin ehditään ihan samalla aikataululla tällä kerralla (kun pitäis noi kuukautiset odotella tulevaksi ensin). Tsemppiä kuitenkin, toivottavasti nyt käy paremmin!

Vierailija
2/71 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, meillä tämä kävi nopeammin kun ei tarvittu odottaa seuraavia kuukautisia.

Sain juuri kuulla että työkaveri on raskaana, se on tullut raskaaksi ihan samaan aikaan kun meidän hoito oli, pikkasen tuntuu nyt pahalta... Olisin minäkin niin mielelläni ollut nyt raskaana! Tiedän jo että sitä tulee olemaan vaikeata katsoa jos en tule itse raskaaksi. Mutta sellaista se on, tämä elämä.

Sulle toivon tosiaankin sen plussan! Kirjoitit aiemmin siitä kun teillä ei ole vielä ollut sitä ensimmäistäkään plussaa, ja voin kyllä myöntää että teillä on vaikeampaa kuin minulla. Tiedän sen koko ajan, että minulla ei ole mitään valittamista, muistan hyvin miltä tuntui silloin kun ei ollut vielä koskaan ollut raskaana eikä tiennyt saako sitä koskaan kokeakaan. Eli tulen kyllä pitämään peukut pystyssä kevään aikana, että teillä nyt vihdoinkin tärppäisi!

Terv. Hathor

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä jaksaa sinäkin, toivottavasti pääset kollegan kanssa pian kasvattelemaan masuja yhdessä.

Vierailija
4/71 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...PAS voisi olla vkolla 5. Menkkojen pitäis alkaa tällä vkolla ja sit aloitan lääkkeet kp1 joten tuonne vkolle 5 tähdätään. Mitä vain voi kyllä tapahtua mutta toivotaan=) 1.IVF:n tuoresiirrosta negaa joulukuussa ja pakkasessa odottelee 11 alkiota.

Vierailija
5/71 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... joten päästään taas Waimon kanssa piinailemaan yhdessä. Meillä taitaa kroppaa pitää aikalailla samaa aikataulua :)

Muille kerron vähän taustaa: Lapsettomuuden syytä ei ole löytynyt. Perustutkimukset tehty syksyllä ja sen jälkeen tehtiin 2 inssiä ja yksi IVF joulukuussa ja tuloksena tietysti nega. Joten elämäni ensimmäinen PAS häämöttää. Pakkasessa olisi 5 huurunenää. Lekuriin menen loppuviikosta ja kai se aikataulu sitten selviää lähemmin.

Waimolle vielä sen verran että kyllä tämä taukokuukausi on tehnyt hyvää. Elämään on taas mahtunut muuta kuin vain tätä lapsettomuutta mutta nyt se oravanpyörä taas lähtee pyörimään, mut eikun kyytiin!

Vierailija
6/71 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava että olet mukana=) Mulla on kans ollut tosi hyvä olo, on totta että hetken tauko ilman hormoneja tekee hyvää. Nyt vasta huomaan kuinka " kamala" olin vaikka tuntui ettei tässä mitään. Miesparka! Varottelin jo että tällä viikolla se taas alkaa.... Estrogeeniä käytän aika isoilla annoksilla Progynovaa 2mg kp 1 lähtien 1x3, kp 8 2x2 ja lisäksi vielä estradot laastari 50ug/h. Saa nähdä sitten kuinka kovat sivuoireet näistä tulee=( Mutta, mitäpä sitä ei tekisi, varsinkin kun tuo limis ei tahdo kasvaa. Lisäksi käyttöön tulee aspirin ja olen jo nyt aloittanut möllerin omega-3 +foolihappo kapselit. Jos teho olisi edes psyykkinen;)

Mitenkäs muilla, mennäänkö lääkkeillä vai luomukiertoon?

Meidän taustasta muille sen verran että keväällä tulee 4 vuotta lapsettomuutta, kaksi raskautta joista keskeytyneet km rv 9 ja 10. Limakalvo-ongelmia ja muita vastoinkäymisiä viime vuosi...

Vierailija
7/71 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa kun löytyi muitakin!

Waimo: minullakin limis kasvaa vähän huonosti, ja silloin kolme vuotta sitten mulla oli aika lailla samanlainen lääkitys kuin sinulla, paitsi että laastareita oli kaksi progynovan lisäksi. Nyt on lääkitys aivan erilainen, käytän Estrena-geeliä, 5 painallusta päivässä, ja siitä ei tule yhtään oireita! Ihanaa! Luulen että suurin osa oireista tulee pillereistä, koska ei minulla ole ollut oireita silloinkaan kun on ollut pelkät laastarit käytössä hormonikorvaushoitona. Nyt mennään lisäksi vähän pidemmällä aikataululla, eli lääkitystä tulee yhteensä kolme viikkoa ennen siirtoa, joten toivottavasti limis kasvaisi kunnolla. Minulla ei ole omaa kuukautiskiertoa, joten lääkkeillä voi helposti vähän pelata. Teillähän on kivasti niitä alkioita pakkasessa!

Amalia: Miten teidän alkiot on pakastettu? Meillä on myös 5 kpl, ja ne on pakkasessa 2+2+1. En tiedä missä vaiheessa sitä yhtä yksinäistä kannattaa sulattaa, ehkä silloin jos kahdesta sulatetusta kumpikaan ei selviä? Suurin pelkon tässä on että joudutaan sulattamaan kaikki alkiot kerralla jotta saisimme siirrettävää. Haluaisin että siellä olisi vielä muutama kappale jos tästäkin tulee nega... Meitä odottaa muuten taas ainakin puolen vuoden tauko, jonon takia.

Asutteko lähellä klinikkaa? Me asumme 4,5 tunnin junamatkan päässä, joten siirtopäivänä olen kokonaan poissa töistä. Ultrassa käyn yksityisellä lääkäriasemalla, ja se toimii ihan hyvin.

Nyt kahville! :) Onko teillä muuten ollut vaikeuksia keskittyä työasioihin hoidon aikana? Minulle se on aivan mahdotonta välillä! Onneksi meillä ei ole tällä hetkellä pomoa (irtisanoutui pari viikkoa sitten), joten kukaan ei vahdi minua... ;)

Hathor

Vierailija
8/71 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi työpäivä takana ja lääkärikäynti lähestyy! Taitaa fiilikset taas nousta, kääk!

Waimolle: Luomukiertoon tehdään ainakin tämä eka PAS.

Hathorille: Olin niin tyhmä silloin kun pakastivat meidän alkiot että en tajunnut kysyä miten he tekivät sen. Perjantaina olen varmaan viisaampi.

Meillä hoitopaikkaan noin tunnin ajomatka ja yleensä toivon aamun ekan ajan jos se vain on vapaa jotta voisin olla niin vähän kuin mahdollista poissa töistä. IVF:än aikana kun välillä piti käydä klinikalla 3 kertaa viikossa niin silloin se ajaminen tuntui raskaalta.

Olin jo päättänyt että nyt en pinoudu mihinkään piinapinoon ja tässä mä taas olen, kun ei voi pysyä poissa niin ei voi!

Vierailija
9/71 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp1 ja passia kohti mennään=) Eilen iltasella alkoi vuoto ja tänään aloitin lääkityksen. Ultra on 31.1 kp 13, sittenpähän se selviää siirtopäivä, tai mennäänkö yleensä siirtoon, kasvaako limis. Mutta ei kai sitä voi paljon muutakaan enää tehdä jos ei näillä lääkityksillä kasva?! Noh, sen näkee sitten.

Hathor kyseli asutaanko kaukana klinikasta, meillä 200km matkaa, ultrat tehdään täällä keskussairaalassa ja punktiot ja siirrot väestöliitossa. Jännä lääkitys tuo estrena geeli, en ole koskaan kuullutkaan. Kerrohan sitten miten limis kasvaa sillä=)

Amalia: Jos sovitaan ettei piinailla vaan kirjotellaan kaikkea muuta;) pitäis pitää taas palstatauko mutta aika koukussa olen... Joko kävit lääkärissä???

Meidän alkiot on pakastettu 2+2+2+2+3 kaikki pakkaseen menneet olivat 2-soluisia, en tiedä kuinka sitten selviävät pakastuksesta?

Työmotivaatio on tallella, työ tempaa mukaansa kun sinneasti pääsee. Onneksi niin. Toivottavasti vaan ei tuu oikein huono olo kun työ tosiaankin aika kiireistä välillä... Ajattelin pitää vkon loman siirron jälkeen että saa huilata ja antaa alkiolle " tarttumisrauhan" =)

Vierailija
10/71 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, pääset siis vauhtiin nyt! Elikkä sinulla on tarkoitus tehdä siirto sitten vaikka samalla viikolla ultran jälkeen jos limis on ok? Hassua ajatella että meillä voisi olla siirto samaan aikaan vaikka minä olen jo käyttänyt lääkettä 9 päivää ja sinulla uusi kierto vasta alkoi! :) Mutta minä olen ihan tyytyväinen tähän ratkaisuun, silloin kun tulin raskaaksi kolme vuotta sitten olin ollut estrogeenilääkityksellä noin 6-7 viikkoa... Ihan vaan sen takia ettei viitsitty ottaa vuoto väliin, koska silloin lääkitys olisi ehkä jäänyt turhan lyhyeksi, kun oli kuitenkin tuoresiirto kyseessä ja luovuttajan kierron mukaan piti mennä.

Minunkin pitäisi varmaan hommata vähän lomaa, viimeksi oli kova stressi päällä juuri siiloin kun kävin siirrossa, ja nyt jälkeenpäin mietin että vaikuttikohan se tulokseen? Tai sitten yritän saada siirto perjantaiksi, että ehtii levätä ainakin viikonlopun yli. Katsotaan kuinka käy...

Terv. Hathor

Vierailija
11/71 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on suunniteltu 1. PAS luonnolliseen kiertoon vk4-5... Ensi maanantaina on ultra. Minulle tämä PAS on uutta.

Historiaa: Munatorvitukos, IVF 05/04, josta tyttö 02/05, joten toivottavasti kelpaan joukkoonne:) Huuriksia olisi pakkasessa 7kpl, joista saisi 4 siirtoa.

Vierailija
12/71 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Kirsikka!

Minullakin on poika edellisestä hoidosta, syntynyt 10/03. Tämä on meidän toisen lahjasoluhoidon ensimmäinen PAS, joten minullekin tämä on uutta. Jännitän jo sitä, miten alkiot selviävät sulatuksesta... Minä menen ultraan tiistaina!

Terv. Hathor

Vierailija
13/71 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikki ja Hathor!

Olin eilen ultrassa ja siellä löytyi 14mm munis:) Aloitan oviksen metsästyksen ke ja siirto ajoittuu mielestäni ensi viikolle. Jännää...

Kirsikka

Vierailija
14/71 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi tuo viesti hieman kesken...

Hathor, mitä ultrassa sanottiin? Ekös se tänään ollut...

Tekisikö joku tässä ketjussa " tilannepäivitystä" ?

K

Vierailija
15/71 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amalia kp?,

Hathor kp?, ultra 24.1.

Kirsikka kp15, ke-aamusta oviksen bongausta

Waimo kp6, ultra 31.1.

Ei meitä hurjan montaa ollutkaan.. :)

Päivitelkää!

Vierailija
16/71 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa että pääsette vauhtiin!

Minä kävin tänään ultrassa, ja meidän siirto on ensi viikon tiistaina! Limis oli vähän alle 7 mm, joten ei kovin paksu vielä... Lääkärin mielestä kuitenkin riittävä, joten lääkitystä ei muutettu. Saa nähdä miten menee, soitin juuri klinikalle uudestaan ja kysyin tarkemmin milloin ja miten alkiot sulatetaan. He sanoivat että noin 75% alkioista selviävät sulatuksesta. Aika hyvä luku minun mielestäni, luulin että se olisi ollut alhaisempi.

Lauantaina aloitan luget. Yllätyin siitäkin kun ne aloitetaan jo kolme päivää ennen siirtoa, mutta näin ilmeisesti kuuluukin olla?

Terv. Hathor

Amalia kp?,

Hathor siirto 31.1.

Kirsikka kp15, ke-aamusta oviksen bongausta

Waimo kp6, ultra 31.1.

Vierailija
17/71 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsikka tervetuloa mukaan, kiva että munis löytyi ja sit vaan pissimään tikkuun;)

Hathor: hyvältähän tuo limis jo näytti kun siirtoon vielä viikko, mulla ei varmasti siirtopäivänäkään ole tuon paksumpi....

Hih, hauska oli lukea omat kp:t täältä, ite en olekkaan laskenut, ainoastaan sen että to pitää lääkitystä lisätä=) Yritän olla kirjoittelematta (vielä) kun odottavan aika on pitkä....

Amaliaaaaa, mitäs sulle kuuluu??????

Vierailija
18/71 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...taustalla ollaan. Yritän ihan hissukseen vaan olla. Alkionsiirto olisi joko perjantaina tai ensi viikon maanantaina, se selviää huomenna. Pessimistisenä lähden leikkiin mukaan. (tuo kuullosti muuten hirveän masentavalle!)

Huh että ympärilläni tulvii vauvauutisia! Viikottain saan kuulla että taas joku odottaa vauvaa ja joka kerta sattuu niin pirusti. Mietin aina vaan että miksi kaikki muut mutta en minä. No siihen en taida saada minkäänlaista vastausta.

Ääh, taitaa mulla olla huono päivä kun noin synkät ajatukset on vallannut pääkoppaani. Eli taidan ryömiä takaisin kolooni mutta lupaan ilmestyä pinoon kun on vähän parempi päivä :)

Vierailija
19/71 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on PAS-suunnittelukäynti ensi Tiistaina. Tällä kertaa siirto tehdään luonnolliseen kiertoon, saas nähdä miten käy...

2 epäonnistunutta, kolmas tärppäs mutta meni varhain kesken 1,5v sitten.

Vierailija
20/71 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amalia kp?,

Hathor kp?, ultra 24.1.

Kirsikka kp16, ke-aamusta oviksen bongausta

Waimo kp7, ultra 31.1.

Miisu, siirto vk5

O.N. Ovis-nega tänä aamuna. No, ei kai se heti sieltä...