Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äidin ravintolassa käynti on tuomittavaa?

Vierailija
10.01.2006 |

Olen pohtinut tätä paljon. Ystäväni on kahden lapsen äiti ja käy melkeinpä joka lauantai ulkona. Hän on nuorekas,pirteä,rakastava äiti jolla on vielä hyvä parisuhdekin. Itselläni ei ole vielä lapsia mutta haaveissa kyllä.

Tällä palstalla saa lukea vähän väliä negatiivisia kommentteja äideistä jotka käyvät ulkona. Kertokaa miksi se on niin tuomittavaa? Tämä ystäväni on minun mielestäni ainakin todella rakastava äiti vaikka käykin baarissa usein. En oikeastaan edes ymmärrä miten ravintolassa käynti liittyy äitiyteen. Hänen miehensä hoitaa lapsia silloin kun äiti käy ulkona.

Kertokaa mielipiteitänne.

Nena

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja syystäkin, PISTE .

Vierailija
82/106 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino, rypyt ja huono itsetunto sen estävät, eikä mikään muu!!!!!!!!! Lopettakaa toi paskan jauhaminen jo, kateelliset ihmiset...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa taas ahdasmielisyys puhua. Toinen jutta on tuo riski parisuhteelle juttu... Eikös olekin tutkittu että eniten pettämistä/romansseja tapahtuu työpaikoilla, onko siis työnteko riski parisuhteelle?

Vierailija
84/106 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että monen mielestä ravintoloissa käyminen kovin säännöllisesti kun on perhettä on typerää on ihan eri asia.

Itse ainakaan en edes halua mennä ravintoloihin kuin lähes pakon edessä (jotkut kutsut tms.) Toiset mieltää, että vanhempien runsas ravitnoloissa käyminen on perheeltä pois. Niinkuin minunkin mielestäni se on niin. Jokainen tekee pomat valintansa. Aika herkästi muuten tässä moni ravintoloissa kävijä on ottanut itseensä. Taitaa se omatunto kuitenkin vain kolkuttaa.. Kun pitää ihmisiä lihavaksi ja rumaksi ja jeesustelijoiksi kutsua vain ,että on sitä mieltä, että liika juoksu ravintoloissa perheelliseltä on typerää ja itsekästä käytöstä.

Vierailija
85/106 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole perheeltä pois, jos käy jossain, kun lapsi nukkuu..?

Ps. Ravintolat voivat olla muitakin, kuin klbeja ja savuisia räkälöitä.

Vierailija:

Se, että monen mielestä ravintoloissa käyminen kovin säännöllisesti kun on perhettä on typerää on ihan eri asia.

Itse ainakaan en edes halua mennä ravintoloihin kuin lähes pakon edessä (jotkut kutsut tms.) Toiset mieltää, että vanhempien runsas ravitnoloissa käyminen on perheeltä pois. Niinkuin minunkin mielestäni se on niin. Jokainen tekee pomat valintansa. Aika herkästi muuten tässä moni ravintoloissa kävijä on ottanut itseensä. Taitaa se omatunto kuitenkin vain kolkuttaa.. Kun pitää ihmisiä lihavaksi ja rumaksi ja jeesustelijoiksi kutsua vain ,että on sitä mieltä, että liika juoksu ravintoloissa perheelliseltä on typerää ja itsekästä käytöstä.

Vierailija
86/106 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On turvallisempaa pitää kynsin ja hampain kiinni äitimyytistä eikä missään nimessä ajatella itse toimia sen mukaan. Minä käyn ainakin kolme kertaa kuussa ulkona ja nautin siitä ilman tunnontuskia.

Vierailija
87/106 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos äiti käy vaikka kerran viikossa baareissa (edellyttäen, että lapsi on esim. isän hoidossa), mutta pidän erittäin kummallisena että jonkun parisuhde tuosta tykkäisi. Itseäni ei edes kiinnosta lähteä baareihin ilman miestäni, eikä häntä ilman minua. Eikä kyse ole mustasukkaisuudesta tms. vaan siitä että minä ainakin olen valinnut elämänkumppanikseni miehen, jonka seurassa haluan viettää aikaa, en miestä joka saa hoitaa lapsiani kun itse olen baareissa. Ja jos tanssia haluaa, niin siihen on ihan tanssituntejakin vaikka arki-iltaisin, ei sitä varten tarvitse kenenkään baareihin lähteä. Ja ne muutamat siideritkin otan mieheni kanssa kotona, viime juhannuksenakin istuttiin puoli yötä parvekkeella ja keskusteltiin...ihanaa!!! Kun haluan nähdä ihmisiä, kutsun heitä meille kotiin, joskus viedään lapset hoitoon, joskus taas ovat kotona. Tyttökavereitanikin voin kutsua meille esimerkiksi saunomaan, ei tarvitse baariin lähteä. Ja miehen kanssa saatetaan käydä siellä kamalassa kapakassakin n. 2 kertaa vuodessa, aina ei sitäkään, ei mua ainakaan kiinnosta kauaa istua tupakansavussa katselemassa kännisiä ihmisiä.

Joo-o, kyllä katsoisin hiukka kieroon perheellistä joka alvariinsa ravaa baarissa bailaamassa.

Vierailija
88/106 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jatketaanpa eilisestä...;)))) Mä olen ainakin absolutisti, mies myös! :o " Tanssimassa voi käydä arki-iltoina tanssitunneillakin.." tms!?! Mä vietän arki-iltani kyllä ihan kotosalla perheen kanssa. ;) Ja kun joku sanoo käyvänsä tanssimas klubeilla, kyllä siinä on kyse monesti ihan tietyn tyyppisestä musasta ja ilmapiiristä! ;) Jokainen tavallaan, en minäkään " tosielämässä" ole törmännyt tällaisiin tuomitsijoihin kuin tällä palstalla. Joskus olen sattumalta tavannut vanhoja koulukavereita ja vaihdettu pari sanaa kuulumisia ja monesti huomannut kuin " eläisimme aivan eri maailmoissa" , niin eri suuntiin elämä vienyt, vaikka elämäntilanteet samat -pieniä lapsia,työ/opiskelu yms.

-7 & 17...&50..-

Vierailija
89/106 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vietän arki-illat yleensä lasten kanssa kotona, mies töissä, joten sitä suuremmalla syyllä vietän viikonloput ennemmin mieheni kanssa kuin klubeilla tanssimassa. Ja tuo ilmapiirijuttu on juurikin sitä mitä tarkoitin, surullista jos kotona on vähemmän kiinnostava " ilmapiiri" kuin baareissa. Ja näistä tanssimassa kävijöistä suurin osa jytää kuitenkin ihan sitä tavallista diskomusaa, turha väittää muuta. Siis sitä samaa jota löytyisi niiltä tanssitunneiltakin.

Ja kyllä joo, mä jätän usein ne " kunnolliset" harrastuksetkin (uimahalli, teatteri, kunnallispolitiikka) väliin jos tuntuu, että olen viime aikoina viettänyt liian vähän aikaa miehen/lasten kanssa. Eikä meillä todellakaan pyöri elämä pelkästään lasten ympärillä, mutta kyllä ne lapset väkisinkin elämää muuttaa, jostain on luovuttava.

Vierailija
90/106 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kahden lapsen äiti ja minun on ainakin kerran kuukaudessa päästävä ystävien kanssa syömään tai bilettämään. Joillakin on tarve omaan aikaan ja jotkut ovat onnellisia kun saavat olla lastensa kanssa koko ajan

Vierailija
91/106 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meettekö baariin ja jumpalle samannäkösenä? Viivyttekö molemmissa yhtä kauan? Juotte jumpallakin siideriä?

Meni jotenkin multa yli toi vertaaminen. Kun mielestäni kukaan ei oo jumpalle tullu kännissä...

Ja tiedoks vaan, että kyllä mä tasan tiedän millasta baarissa on, on tullu meinaan käytyä tosi paljon ennen. Ja voin sanoo ettei mies ees päästäis mua baariin, koska mua tullaan iskeen aina ja koko ajan...siinä sulle joka haukku kotonaviihtyviä äitejä rumiks ym.

Kyllä äiti voi käydä muuallakin kun baareissa, että pääsee tuulettuun.

Äidit käy baareissa viikonloppusin ja sit porataan kun lasten kanssa on niin rankkaa, kun ei saa nukuttua ym. Hävetkää!

Vierailija
92/106 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei luota niin paljoa, että päästäisi baariin, joten baarissa käynti on tuomittavaa. Kyllä minuakin yritetään iskeä jatkuvaan, mutta osaan antaa pakit...

Vierailija:

Ja voin sanoo ettei mies ees päästäis mua baariin, koska mua tullaan iskeen aina ja koko ajan...siinä sulle joka haukku kotonaviihtyviä äitejä rumiks ym.

Kyllä äiti voi käydä muuallakin kun baareissa, että pääsee tuulettuun.

Vierailija
93/106 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun voin kertoa ettei ystäväni todellakaan ole mikään alkoholisti (isäni on joten tiedän ko.sairaudesta kyllä liikaakin). Kommentit ovat yllättäneet minut tyystin. Ystäväni on 31-vuotias ja ihana äiti. Miten kukaan tuntematon voisi väittää toisin?

Mukava oli kuitenkin huomata että kaikki eivät tuominneet.

Nena

Vierailija
94/106 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

. Että sitten aikanaan oikeasti saavat elämänsisältöä siitä lapsien kanssa perhe-elämänkin elämisestä.

Vierailija
95/106 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kun eivät vain ole " lapsi-ihmisiä" . Eikä se tarkoita sitä, että ei pidä hankkia lasta. Ja tietenkin lasta rakastan yli kaiken. Kuitenkin tulen aina kaipaamaan hetkiä " lapsivapaassa" ympäristössä. Lisäksi minulla paljonkin kavereita, joilla ei lapsia. Monilla myös lapsettomuutta, joka on heille kipeä asia, ja he näkevät mieluusti kaupungilla. Bailaaminen on hassu sana. Jos istun olutravintolassa juttelemassa ja pelailemassa, niin bailaanko? No joo...

Ehkä olisi sitten vielä pitänyt odottaa... :)

T. kolkyt ja risat

Vierailija:

Minusta on vähän sääli, jos lapset ovat pakollinen riesa, joiden kanssa sinnitellään viikko, jotta päästään sitten RENTOUTUMAAN ja PITÄMÄÄN HAUSKAA ilman heitä viikonloppuna... Vaikuttaa vähän, että tuota haikailevien olisi syytä harkita lapsenteon lykkäämistä muutamalla vuodella ja bailata ensin se bailuikä ohitse. Että sitten aikanaan oikeasti saavat elämänsisältöä siitä lapsien kanssa perhe-elämänkin elämisestä.

Vierailija
96/106 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin on se, että puoliso kyllästyy, hakee eroa ja lapsen huoltajuutta ja tuossa tilanteessa puolisolla on näyttöä, että äitiä kiinnostaa kapakat lapsia enemmän..

Tässä menee puurot ja vellit sekaisin. Joskus käyminen on ihan hyvästä, viikottain käyminen on yksin ja ainoastaan, pahasta!

Vierailija
97/106 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeuttini tietää että käyn viikottain eikä kyseenalaista huoltajuuttani. Pahasta asia on vain sinun mielestäsi mutta oikeita perusteita mielipiteellesi ei ole.

T:Eräs

Vierailija
98/106 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutit eivät puutu tuollaisiin perheen sisäisiin asioihin. Jos lapsi on bailaamisen ajan hyvässä hoidossa ei heillä ole asiaan mitään kantaa.

T. asiasta tietävä

Vierailija
99/106 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Terapeutit eivät puutu tuollaisiin perheen sisäisiin asioihin. Jos lapsi on bailaamisen ajan hyvässä hoidossa ei heillä ole asiaan mitään kantaa.

T. asiasta tietävä

Etpä siis tunnu asiasta tietävän. Samoin minun muut hoitavat tahot ovat olleet tietoisia kaikesta elämässäni ja vanhemmuudessani. Lastensuojeluun voi tehdä huoletta ilmoituksen. Lapseni on isällään kun käyn ulkona joten lapsi ei ole laiminlyöty eikä heitteillä. Ystäväni on lastensuojelussa töissä eikä totisesti ikinä ole ollut sitä mieltä että en olisi kykenevä huoltaja. Juttusi menevät hiukan yli.

Vierailija
100/106 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(uutta)kumppania. Musta on ainakin tosi hauskaa välillä irtautua arjesta ja pitää kavereidenkanssa hauskaa! enkä etsi mitään seuraa.

jos niitä " vonkaajia" ilmaantuu niin voi kohteliaasti kieltäytyä! tiesittekö sitä? toki mäkin olen nykyiseni baarissa tavannut mutta ei sieltä enää onneksi seuraa tarvitse hakee vaikka onhan se kiva huomata että kelpaisi vielä jollekin muullekin...ettei ole ihan " rupsahtanut" ...mutta eihän siellä hölmöillä tarvitse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän