Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äidin ravintolassa käynti on tuomittavaa?

Vierailija
10.01.2006 |

Olen pohtinut tätä paljon. Ystäväni on kahden lapsen äiti ja käy melkeinpä joka lauantai ulkona. Hän on nuorekas,pirteä,rakastava äiti jolla on vielä hyvä parisuhdekin. Itselläni ei ole vielä lapsia mutta haaveissa kyllä.

Tällä palstalla saa lukea vähän väliä negatiivisia kommentteja äideistä jotka käyvät ulkona. Kertokaa miksi se on niin tuomittavaa? Tämä ystäväni on minun mielestäni ainakin todella rakastava äiti vaikka käykin baarissa usein. En oikeastaan edes ymmärrä miten ravintolassa käynti liittyy äitiyteen. Hänen miehensä hoitaa lapsia silloin kun äiti käy ulkona.

Kertokaa mielipiteitänne.

Nena

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn myös2 tai 3 kertaa kuussa ravintolassa. Koskaan en ole mennyt sinne miestä pettämään eikä ole ollut suhinoita muiden kanssa. Tykkään höpötellä erilaisten ihmisten kanssa huppelissa,tanssia. Minusta siinä ei ole mitään kummallista,nautin siitä. Aivan samoin kuin joku toinen nauttii vaikkapa ratsastamassa käymisestä. Meillä lauantai on yleensä sellainen päivä että päivällä tehdään perheen kesken jotain kivaa(käydään uimassa,elokuvissa,lasten teatterissa ym),illalla saunotaan ja minä lähden vasta kun lapsi nukkuu.

Kukaan ei ole ainakaan live-elämässä arvostellut.

Vierailija
2/106 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi äiti joka pitää baarissa käynnistä, käyn ehkä kerran kaksi kuussa ja mieheni hoitaa silloin lasta. Miksi ihmessä en saisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näitä juttuja lukee ja kuuntelee, niin välillä tulee itselle oikein huono omatunto kun käyn pari kertaa kuussa ulkona. Ja mielestäni ihan syyttä suotta. En tee sillä kenellekään mitään pahaa, päinvastoin. Olen onnellisempi ihminen ja sitä myöten parempi äiti lapselleni kun saan käydä välillä ulkona tuulettumassa. En ole ikinä halunnut linnoittautua kotiin lapsen kanssa. Meillä käy isäkin vuorollaan ulkona. Eihän lapsi siitä kärsi. Se on ihan sama kun jos harrastaisin jotain muuta parin vkon välein.

Vierailija
4/106 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...käyn monesti lauantaisin kavereiden kanssa tanssimas, klubeilla siis. Ja kaikki meistä on alle 3-kymppisiä äitejä, eikä siinä ole mitään kummallista! Itse olen jopa täysin absolutisti enkä polta! ;) Nyt kolmas lapsi tulossa, mut vielä viime kuussa, 7kk raskaana, olin kavereiden mukana...:))) Tällä palstalla kaikki mikä ei kuulu " superäitiyteen" on tuomittavaa...;) Mun elämä on jopa paljon monipuolisempaa, kaikin puolin, saatuani lapsia kuin aiemmin!!

Vierailija
5/106 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä teidän muiden miehet suhtautuvat ravintoloissa käyntiinne? Onko se heille ihan ok?

Minä ja mieheni luotamme molemmat toisiimme, joten mitään ongelmia ei ole ollut.

Vierailija
6/106 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mieluummin antanut lapsensa jollekin rakastavalle vanhemmalle, jolle baareissa käyminen ole elämän itsetarkoitus!

Vierailija
7/106 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

naurettavaa. onko siis kaikki muutkin kerran viikossa olevat harrastukset kielletty? esim. jumppa?

Vierailija
8/106 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olisi mieluummin antanut lapsensa jollekin rakastavalle vanhemmalle, jolle baareissa käyminen ole elämän itsetarkoitus!

Vierailija
9/106 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kumpikaan ei katsoisi toisen menoja noin paljon. Kyllä tuo ravintolassa hyppäämineen myös altistaa suhteille..

Itse ainakaan kertaakaan ole saanut olla ravintolassa rauhassa vaan aina joku on tarttunut jostain/johonkin kiinni ja sönköttänyt jotain idioottimaista..Eikähän tämä ole aika yleistä.

Vierailija
10/106 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eihän siellä baarissa koko viikonloppua vietetä, jää aikaa myös perheen yhteisille harrastuksille.

Voi rinnastaa muihin harrastuksiin ja asioihin joista pitää.

Vierailija
11/106 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn baarissa silloin tällöin.Kukaan tällä palstalla kirjoitteleva ihminen ei ole mikään sanomaan olenko minä hyvä vai huono äiti, sen tehkööt ne jotka minut ja tapani tuntevat piste!!Ja tarkoitan nyt heitä jotka täällä tuomitsevat äidin ravintolassa käynnin.

Vierailija
12/106 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

....lähden ulos kun lapset jo nukkuvat ja olen takaisin ennen kuin he heräävät ja yleensä jo ennen heitä itsekin hereillä! Pari tuntia la-yönä ei nyt sentään koko viikonloppua " vie perheeltä aikaa pois" ! Itse olen paljon pirteämpi. Mies tapasi mut ravintolassa ja tietää, miten vaikea oli saada huomioni ;), joten tietää hyvin, miten siellä ilman häntäkin käyttäydyn..Hihassa roikkuvia riittää yllin kyllin, mutta en siellä mitään uutta käy etsimässä! Tosin en joka viikonloppu käy, joten monesti mieskin on kaveriporukallaan samassa ravintolassa kun lapset vaihteeksi mummilla tms.

-olikohan nro 7-

Vierailija
13/106 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn kerran kuussa joskus harvemmin,eikä

minulle ole kukaan koskaan sanonut päin naamaa

että mitäs sinä äiti ihminen siellä baarissa käyt...

Vierailija
14/106 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä juuri tarkoitan. Kyllähän se ravintolan ilmapiiri pursuaa nais ja mieshormooneja ja on altis paikka ihastumisille vaikkei mikää helppo nakki olisikaan! Itse suojelen parisuhdettani tältä ja en käy kuin harvoin ulkona (lue ravintoloissa).Teattereissa ja syömässä ja kulttuuritapatumissa käyn usein.

Tietysti jos tanssimista rakastaa niin onhan se varmaan mentävä (itsekin nuorena rakastin tanssimista),mutta se sai jäädä kun perhe tuli. Lieveilmiöitä oli niin paljon ja vastenmielisiä. Ja kirjoittelen Helsingistä.

Vierailija
15/106 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni tavatessani.... Jos mua muut miehet kiinnostais kyllä niitä muuallakin kun rafloissa tapaa!! :))))

-7&17-

Vierailija
16/106 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten, kun ei kiinnosta, unohtavat autuaasti, miten hauskaa heilläkin silloin oli? Retostelevat sitten täällä, että " ei minulla ole mitään tarvetta..." Tai sitten heille baari on aina ollut vain paikka iskeä miehiä, joten eivät voi käsittää, että joku menee sinne ihan vaan pitääkseen hauskaa kavereiden kanssa?

Jos olisin tullut muutaman vuoden nuorempana äidiksi, olisin varmaan minäkin juossut enemmän viikonloppuisin. Silloin se on Hauskaa! Vanhemmiten sitä epäsosiaalistuu ja käsitys hauskanpidosta rajoittuu illanistujaisiin lähimmän kaveripiirin kanssa ja joskus, kun heittäydytään oikein villeiksi, mennään pubiin oluelle! :)

Vierailija
17/106 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulun myös niihin äiteihin jotka käyvät kaksi kolme kertaa kuussa. Joskus saatan käydä monena vkonloppuna peräkkäin. Lähden kun tyttö nukkuu ja herään seuraavana päivänä 11-12 aikoihin. Kukaan ei ole ikinä arvostellut minua oikeassa elämässä,täällä monikin ja useasti :o)

Vierailija
18/106 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lenkkipolulta tai kun lasten kanssa mennään pyllymäkeä laskemaan! olisitte tekin onnellisempia lasten kanssa, niin ei tarttis mennä baariin kyllä sen tietää millaista menoa siellä, irvokasta sanon minä. tehkää tekin aikuisena lapset ja menkää sitten niin maan paljon sitä ennen, ei tarvi lasten kärsiä pinnallisesta elämästä ei ihme että vanhemmuus on tyystin hukassa tänä päivänä itsekkyys rehottaa ja yli puolet avioliitoista päättyy eroon!

Vierailija
19/106 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOKAINEN tietää mitä varten siellä ravintoloissa YLEENSÄ ihmiset ovat! Jollei nyt käy esim. pelaamassa bilistä tai karaoke paikoissa tai joissain räkälöissä. Ei tarvitse olla mikään harmaavarpu lestaadiolainen ymmärtääkseen, että runsaat ravintolaillat ilman omaa kumppania ovat suhteelle riski (on sitä sitten oikeasti tai vain toisen mustasukkaisuuden kuvitelmissa). Pahasta pidemmän päälle joka tapauksessa. Saati se, että sitten yöllä on altis kaikennäköisille onnettomuuksille, väkivallalle ja oikeasti enpä usko, että te sitten su aamuna pomppaatte klo 8 lapsille puuroa keittämään..

Kuka tässä oikein itseään naruttaa..

Vierailija
20/106 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuoksut vaatteissa...lapset itkee ja kaipaa seuraa, aitoa vanhemmuutta! Sitten viikolla äiti vie lapset hoitoon, ei seuraa pidä ollenkaan, töissä vaan sitten ilta lyhyt on se lapsuuskin vaikka tuntuu pitkältä kun ei omat vanhemmat välitä. Taas viikonlopun tullen äiti menee iskemään niitä vieraita miehiä ja nauttimaan irstaista katseista ei oma mies enää sytytä sellastamallia tarjotaan omille tytöille ja pojille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme