Miksi äidin ravintolassa käynti on tuomittavaa?
Olen pohtinut tätä paljon. Ystäväni on kahden lapsen äiti ja käy melkeinpä joka lauantai ulkona. Hän on nuorekas,pirteä,rakastava äiti jolla on vielä hyvä parisuhdekin. Itselläni ei ole vielä lapsia mutta haaveissa kyllä.
Tällä palstalla saa lukea vähän väliä negatiivisia kommentteja äideistä jotka käyvät ulkona. Kertokaa miksi se on niin tuomittavaa? Tämä ystäväni on minun mielestäni ainakin todella rakastava äiti vaikka käykin baarissa usein. En oikeastaan edes ymmärrä miten ravintolassa käynti liittyy äitiyteen. Hänen miehensä hoitaa lapsia silloin kun äiti käy ulkona.
Kertokaa mielipiteitänne.
Nena
Kommentit (106)
Naurattaa vaan tuollainen nyyhkiminen, että ei voi olla lapsen luota pois jos se vaikka herää yöllä.
Lapsella voi olla useampikin turvallinen aikuinen kuin vain äiti. Se on varmasti lapselle hyväksi, ettei ole riippuvainen pelkästä äidistä, koska 24/7 symbioosissa ei kuitenkaan voi olla.
Siitä, jos äiti käy baarissa lauantaisin, ei ole lapselle haittaa. Kuten ei siitäkään, että isä on yhden illan viikossa golfaamassa eikä näe lasta.
Ja mikä tärkeintä, se että vanhemmat vaalivat myös keskinäistä suhdettaan kahden olemalla, lisää lapsen hyvinvointia. Kunhan lapsi silloin on turvallisten aikuisten hoidossa.
Vierailija:
Meillä todellakin on isä, isolla I:llä suorastaan, ja poika onkin varsinainen isin poika, mutta öisin ei ainakaan tällä hetkellä kelpaa lohduttajaksi kukaan muu kuin äiti. Ainakin jos tavoitteena on jatkaa unia tunnin sisällä heräämisestä...Erikoista logiikkaa teillä, jos miellätte baareissa käymättömyyden " täysin lapsen ehdoilla elämiseksi" tai " karhunpalveluksen tekemiseksi lapselle" . Ensinnäkin tiettyyn rajaan saakka lapsiperheissä onkin elettävä lapsen ehdoilla, outoa edes väittää muuta (mikä ei tietenkään tarkoita sitä, että lapsi olisi perheessä pomo) ja toiseksi en kyllä ymmärrä miten se, ettei tulisi mieleenkään lähteä baariin, on HAITAKSI lapselleni tai tekee hänestä riippuvaisen minusta. Olemme paljon yhdessä ja lapselleni on muodostunut voimakas perusluottamus ja siksipä hän onkin yksi rohkeimmista ja sosiaalisimmista tuntemistani pikkulapsista. Tykkää olla lähes kaikkien seurassa, ehkä juuri siksi kun tietää, ettei tarvitse pelätä, että äiti häviäisi johonkin.
70=68
Itse vähät välitän näistä tuomitsijoista täällä. Heihin ei onneksi ikinä törmää oikeassa elämässä. Yllättävän moniin äitiin sitä törmää tuolla kylillä ja eipä ole tällaisia mielipiteitä muutenkaan koskaan korviini kantautunut kuin täällä.
Terveisin bailaava alkoholistiäiti =)
Itse en pidä pahana sitä että käyn n. 2 kertaa kuukaudessa kavereiden kanssa tuulettumassa. Voi vitsi, minkähänlaisia lapsistani tulee, HUI :)
että mepä käydään yleensä miehen kanssa yhdessä juomassa jos käydään. Käydään n. 6-4 kertaa vuodessa, eikä se musta ole paljoa.
Musta on mukavaa suunnitella iltaa etukäteen ja kutsua kaikki parhaimmat kaverit meille jossa aloitellaan porukalla (lapsi on tietysti yöhoidossa, mummulla tai miehen siskolla), jutellaan, kuunnellaan musaa ja juodaan. :) Ja sit yöllä baariin missä näkee muitakin ihmisiä ja voi tanssia ym ym.
Aamulla mä odotan jo innokkaana että milloin se oma kulta tuodaan kotia ja tietenkin myös omatuntoa koputtaa että pitikö lähteä mutta (se taitaa johtua tästä palstasta) mun mielestä on suotavaa että vanhemmat saisivat edes silloin tällöin päästä kunnolla tuulettuun. Ja onhan se piristävää.
Ja meidän lapsella ilmeisesti on sitten myös (kaikesta huolimatta) hyvä perusluottamus, ei paljoa arastele tai pelkää.
Ja mä en ehkä kuulunut tähän kohderyhmään johon tää ketju viittaa mutta pitihän sitä silti tulla vähän aiheuttaan viilaajille pilkkua. :)
Vierailija:
" ja tietenkin myös omatuntoa koputtaa että pitikö lähteä mutta (se taitaa johtua tästä palstasta)"
tää oli ihana :D
T. Tämän palstan hämmentämä 82
siis hyvällä, piilov*ttuilua av:laisille... :))))
83
Sinkkuna sai pyöriä ihan tarpeeks baareissa, joten nyt nautin omasta perheestä. Meidän laps on vasta vajaan vuoden ja yöllä herätessään näkee varmasti äidin, eikä tarvi ihmetellä missä ihmeessä äiti on yöllä.
Kyllä munkin tekee välillä mieli lähtee baariin, kun muistelee miten kivaa siellä oli ennen raskaaksi tuloa, mut tiedän ettei se olisi läheskään yhtä kivaa jos nyt menisin. Ajattelisin vaan lastani eikä luonto antaisi periksi edes juoda mitään. Jos lapselle sattuu jotain, niin mun tarvii olla koko ajan kunnossa.
Ja tuskin kukaan tulee kenellekään päin naamaa haukkuun, mutta aivan varmasti kaikkia baarissakäyviä äitejä pidetään huonoina äiteinä. Ja lapsia sitten säälitään. Niin se vaan menee, ei voi mitään.Siihen ei auta mikään puolustelu...
Ja kunnioitan äitiäni suuresti kun hän vei minut ensimmäistä kertaa yöhoitoon vasta ollessani 5v. Tiedän äidin rakastaneen minua ihan yli kaiken, koska ei tarvinut mitään itsetunnonkohotusta missään räkälässä :)
Eikös jumpalla olla noin tunnin verran? Käytte siis kans baarissa tanssimassa ilman meikkiä ja viivytte vain reilun tunnin pois kotoa? Ja kuinka moni juo jumpalla pari siideriä?
Sinä joka väitit baarissa käyviä äitejä huonoiksi voit puhua vain omalla suulla. Itselleni jopa terapeutti aikoinaan sanoi että äideillä on lupa käydä baarissa siinä kuin ei äideilläkin. Sairastuin aikoinaan synn.jälk.masennukseen juuri siksi kun kielsin itseltäni kaiken ja yritin hendenhädässä tehdä kaiken kuten täällä käsketään ja mitä luulin että pitää tehdä/jättää tekemättä ollakseen hyvä äiti. Tervetuloa säälimään ihanaa ja reipasta lastani jonka kanssa omaan erittäin läheiset välit juuri siitä syystä, että lähdin hakemaan apua ja tein kaikkeni että tervehtyisin.
Jumppaan ihmiset rinnastaa varmaan siksi että se aika mikä ollaan lapsen luota pois hänen ollessa hereillä on varmaan aika lähelle sama. Siideri ei ole mikään synti eli se ei ollut oleellista ollenkaan.
T:Eräs sivusta seurannut
Vierailija:
Eikös jumpalla olla noin tunnin verran? Käytte siis kans baarissa tanssimassa ilman meikkiä ja viivytte vain reilun tunnin pois kotoa? Ja kuinka moni juo jumpalla pari siideriä?
miten tuo meikkaus tähän liittyy? Itse meikkaan lähes joka päivä, vaikka olisin kotonakin, meikkaan jopa töihin ja jumppaankin saatan mennä meikit päällä, eli olen huono äiti vai?
Vierailija:
Vierailija:
, mutta aivan varmasti kaikkia baarissakäyviä äitejä pidetään huonoina äiteinä. Ja lapsia sitten säälitään.
Minä en koskaan juo humalahakuisesti. Pari lasia viiniä rentouttaa kuitenkin mukavasti. Varsinkin silloin tällöin viihtyisässä ravintolassa, hyvien ystävien kanssa. Ystävien tapaaminenhan on ravintolakäyntien tarkoitus. Ainakin minulla. Jos lähden seiskan aikaan ja palaan vaikka niinkin myöhään kuin yhdeltä yöllä, niin lapseni ajasta se on pois n. kaksi tuntia. Yleensä ei sitäkään. Lapsi nukahtaa kahdeksan aikaan.
Tällä hetkellä olen hoitovapaalla, ja nämä hetket, jolloin tapaan ystäviäni ja saan keskustella piitkiä keskusteluja aikuisten kanssa ilman lapsia, " lapsivapaassa" ympäristössä, ovat minulle henkireikä.
Vierailija:
Vierailija:
Ja syystäkin, PISTE .
Meillä todellakin on isä, isolla I:llä suorastaan, ja poika onkin varsinainen isin poika, mutta öisin ei ainakaan tällä hetkellä kelpaa lohduttajaksi kukaan muu kuin äiti. Ainakin jos tavoitteena on jatkaa unia tunnin sisällä heräämisestä...
Erikoista logiikkaa teillä, jos miellätte baareissa käymättömyyden " täysin lapsen ehdoilla elämiseksi" tai " karhunpalveluksen tekemiseksi lapselle" . Ensinnäkin tiettyyn rajaan saakka lapsiperheissä onkin elettävä lapsen ehdoilla, outoa edes väittää muuta (mikä ei tietenkään tarkoita sitä, että lapsi olisi perheessä pomo) ja toiseksi en kyllä ymmärrä miten se, ettei tulisi mieleenkään lähteä baariin, on HAITAKSI lapselleni tai tekee hänestä riippuvaisen minusta. Olemme paljon yhdessä ja lapselleni on muodostunut voimakas perusluottamus ja siksipä hän onkin yksi rohkeimmista ja sosiaalisimmista tuntemistani pikkulapsista. Tykkää olla lähes kaikkien seurassa, ehkä juuri siksi kun tietää, ettei tarvitse pelätä, että äiti häviäisi johonkin.
70=68