Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi sanoa ettei rahat riitä ruokaan? Ruokaa saa tehtyä niin halvalla, että

Vierailija
03.01.2009 |

Me välillä syödään edullisestikin mutta sitten mopo karkaa käsistä ja pitää ostaa kaikenlaisia hedelmälajikkeita, lihoja, juustoja, leipiä... Kyllähän noi maksaa! Mutta kun ei tee mieli jäädä puurolinjallekaan:(.

Kommentit (339)

Vierailija
41/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sulla on säkki perunaa, säkki porkkanaa, säkki lanttua, vähän palsternakkaa, purjoa ja selleriä, teet erinomaisia keittoja.

kaupoista saa omenoita 1,5 eurolla kilon ja porkkanoita tai lanttuja 3 kg säkin 1,5 eurolla?

Miksi itse piinaat perhettäsi lantulla? Se on aivan karsean makuista!

Niin, minä puhuin salaatista, sinä näyt puhuvan raasteesta, se on eri asia kuin salaatti... Ja kyllä 100 kertaa mauttomampaa kuin kiinankaali-mandariinisalaatti, joka mielestäni on parasta salaattia mitä on, raikkaan makuista, tosin kuin kuivat raasteet jotka tarttuvat kurkkuun, eivätkä maistu millekään.

Vierailija
42/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuremman kastikkeen valmistettua, joten ruoka riittää kauemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en taatusti tee mitää pussimuusia. Maku sama kuin sahajahosopassa.

kuin itsetehty muusi... nokare margariinia niin avot. ei mitään eroa ja hermotkin säilyy ehjinä, kun ei tarvii kuoria perunoita yms joutavaa. tosi kätveää. Olet kyllä aivan varppina kotiäiti... Ei kukaan työssäkäyvä kehtaisi arvostella pussimuusin käyttäjää, Mikäs siinä jos on aikaa, kyllä sitten itsekin tekisin varmaan itse perunoista, vaikka ruoanlaittoa inhoankin, ja vaikka ylip uolet menee roskiin, meillä kun ei kukaan suostu syömään päivän vanhoja jääkaappiruokia. KArseaa tuhlausta... pussimuussi sentään tulee heti syötyä, eikä sitä tarvi kaataa vessaanb

Vierailija
44/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiisseli on kyllä todella huono välipala; suurustettua mehua. Suomalaiset marjat maksavat, kaikki eivät niitä edelleenkään pääse poimimaan ja ulkomaisia ei voi käyttää keittämättä 10 minuuttia (ja meillä kaikki vihaavat mössööntyneitä marjoja).

Jos ruoka on luokkaa nautasika-makarooni, sairastuu aika nopeasti. Kananmunat ovat kyllä terveellisiä- paitsi jos kolesteroliarvot ovat korkeat kuten minulla (perimä).

Tavallinen maito ei sovi minulle, erikoismaitoihin ei ole varaa.

Miehelläni on palkokasviallergia, joten siinä menevät linssit ym.

Vierailija
45/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai makkaarakeiton tekee 2 eurolla. meillä menee tuollaisia neljän euron makaronilaatikoita kaksi kerrallaan. Juuri tein makkarakeiton, ja ostin siihen sitä halvinta makkaraa, mitä löysin, meni kolme makkaraa. Joskus ihan riehaannun, ja teen siskonmakkarakeittoa viiden litran kattilallisen. Siihen menee kaksi pakettia, hintaa pelkille makkaroille tulee jo noin 5 euroa ja se meneekin sitten koko keitto kerralla. Minä olen taitava pihistelijä ja taloudenpitäjä, varsinkin ruoanlaitossa. Mutta kyllä meillä usein on rahat aika loppu ruoankin suhteen. Joten ilolla otan vinkkejä vastaan vaikka esim. siltä (en muista mikä numero), joka ketjussa teki makkarakeiton 0 eurolla.

Vierailija
46/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin tulinen (punainen)linssikeitto. Googlesta muistaakseni löytyy ohje, suosittelen sitä koittamaan ;)

Vierailija
47/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liraus appelsiinimehua terästää porkkanaraasteen maun.

Kun sulla on säkki perunaa, säkki porkkanaa, säkki lanttua, vähän palsternakkaa, purjoa ja selleriä, teet erinomaisia keittoja.

kaupoista saa omenoita 1,5 eurolla kilon ja porkkanoita tai lanttuja 3 kg säkin 1,5 eurolla?

Miksi itse piinaat perhettäsi lantulla? Se on aivan karsean makuista!

Niin, minä puhuin salaatista, sinä näyt puhuvan raasteesta, se on eri asia kuin salaatti... Ja kyllä 100 kertaa mauttomampaa kuin kiinankaali-mandariinisalaatti, joka mielestäni on parasta salaattia mitä on, raikkaan makuista, tosin kuin kuivat raasteet jotka tarttuvat kurkkuun, eivätkä maistu millekään.

Vierailija
48/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoka on mielestäni todella kallista. Ihan tavallista juustoakaan ei osteta kuin harvoin. Ruuat tehdään itse jne. Omaa lehmää ei ole joten maitoa on ostettava, margariiniä, mausteita, ketsuppia on paljon päivittäisiä ruokatarpeita joita on hieman hankala alkaa itse laittaa. Olisihan se kiva jos voisi joskus edes ostaa sulatejuustoa saati leikkeleitä..

Vierailija
49/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat tosi huvittavalta tyypiltä.

Vierailija
50/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä riittää moneen makkarakeittoon ja tulee halvemmaksi kuin pakastepussista. Lanttu keitossa on meistä tosi maukasta ja edullista, enkä sinne enempiä juureksia tarvitse. Kiinankaali on sellaista tehoviljeltyä mautonta moskaa, mitä meillä syö.

Vierailija
51/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmisruuat ovat niitä halpoja, mutta terveellinen ruoka tosi kallista! Silti meillä syödään kunnollista ja terveellistä. Puuroa syömällä säästää jonkin verran, samoin keittoja. Syö parina päivänä samaa ruokaa tai pakastaa loput. Marjoja saa luonnosta kesällä, samoin niistä voi itse mehuttaa mehuja. Tarjouslihaa meillä ei juuri syödä, vähärasvainen jauheliha harvemmin tarjouksessa (paistijauheliha) Kana on aika edullista, samoin jos ostaa kokonaisen kalan esim. lohta ja fileoi sen itse saa siitä ainakin kaksi ruokaa tai parhaimmillaan kolme: kalakeiton, kiusauksen ja sellaisenaan esim. uunikalaa.

Esim. pinaattilettuja, valmismakaronimoskaa yms. saisi tosi halvalla. Ja niitä kauheita valmispitsoja. Yöks.

Vierailija
52/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kovin miellelläni tuon ruoan ohjeen. Löytyykö netistä?

Rakastan kukkakaalia ja linssejä!

Vierailija
53/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. pinaattilettuja, valmismakaronimoskaa yms. saisi tosi halvalla. Ja niitä kauheita valmispitsoja. Yöks.

pinaattilettuja jos alat itse tekemään niin varmasti tulee halvemmaksi ne 10 lettua mitä siinä paketissa on, roiskeläppäpizzat ovat kalliita, samalla rahalla mitä menisi koko perheen ruokkimiseen niillä, teen jo monen päivän ruoat

valmisruoat eivät voi ikinä olla halvempia kuin itsetehdyt, vaikka aineet voivatkin maksaa enemmän jos alkaa itse tekemään, niin niistä saa tehtyä enemmän ja voi laittaa pakkaseen

Mä voisin vaikka lyödä vetoa että tuolla yhdessä "hyvällä kokilla" on pakkanenkin täynnä ranskalaisia yms moskaa

ap

Vierailija
54/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina puhutaan siitä että makaroni on niin halpaa ja jauhelihasta saa vaikka mitä... juu, jos haluaa syödä jotain tuollaista. Meillä ostetaan useimmiten ihan kokolihaa (nautaa) eikä todella mitään rasvalihaa! Samoin kunnon juustot, leikkeleet ja hedelmät on ostoslistalla aina.

Vierailija
55/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina puhutaan siitä että makaroni on niin halpaa ja jauhelihasta saa vaikka mitä... juu, jos haluaa syödä jotain tuollaista. Meillä ostetaan useimmiten ihan kokolihaa (nautaa) eikä todella mitään rasvalihaa! Samoin kunnon juustot, leikkeleet ja hedelmät on ostoslistalla aina.

että ihmiset ostavat kaikkein kalleinta ruokaa ja valittavat sitten loppukuusta ettei rahat riitä edes ruokaan, kun kyllä ne Suomessa jokaisella riittävät jos laittaa riittämään, ellei ole varaa ostaa sitä kokolihaa, niin sitten sitä ei osteta jotta saadaan loppukuustakin sitä ruokaa eikä tarvitse valittaa ettei ole edes ruokaan rahaa

Vierailija
56/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. lääkkeisiin, siitä ei kaikilla riitä ruokaan, vaikka miten halvalla söisi. Eikö näitäkin ihmisiä ole, jotka jotenkin toimeentulotukeakaan eivät saa niin että riittää välttämättömiin? Sairautta, vanhoja takausvelkoja ym.

En ole ikinä tuossa tilanteessa ollut, mutta olen ihan varma, että on ihmisiä, jotka ovat nälässä ilman omaa syytään.

Kun menee hyvin, ei voi kuvitellakaan, miten huonosti joillakin voi mennä. Se kyllä on totta, että halvallakin voi syödä. Mutta ei nyt ihan ilmaiseksi sentään.

Tässä ketjussa muuten jotkut taitavat puhua jauhelihasta per kilo ja jotkut per pakkaus, 400g, tietenkin eri hinnat..

Vierailija
57/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että joutuisin syömään mahdollisimman halvasti. Opiskeluaikani 5 vuotta oli tosi köyhää, siis tosi köyhää. Sitten olin lasten kanssa 4 vuotta kotona ja jouduttiin aika halvalla syömään. Kun olen töissä, en tosiaankaan halua syödä koko ajan itse tekemää jauhelihakeittoa, kasvissosekeittoa, makaronilaatikkoa jne. KYllä minunkin tekee mieleni ostaa kaupasta erilaisia juustoja, kun joskus ennen syötiin toooosi harvoin Arkijuustoa. Vedän itteni hirteen, jos joudun kitumalla tämän elämän elämään.MItä järkeä on säästää ja kitua koko elämänsä?

Vierailija
58/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aika hyvin pidetään huoli ettei kukaan miinukselle jää, oma moka jos ei sossun luukulle halua.

Kaikki velatkin pystyy sopimaan, jos on tuloton, niin ei voida vaatia maksamaan isoja summia kuukaudessa MISTÄÄN.

Suomessa on sen verran hyvin asiat ettei kenenkään nälkää pidä nähdä kuin omaa tyhmyyttään, jos juo tai pelaa kaikki rahansa.

Olen joskus laskenut paljonko menisi rahaa jos söisi TOSI halvalla AINA, ei muuten ollut kovin suuri summa. Minä olen luottotiedoton, ulosotossa melkein 20 000 euroa ja silti minulta ei viedä palkastakaan mitään jos se on alle 1050 euroa netto. Kaikki on kyllä laskettu niin että ihminen ruokaa ja katon saa päänsä päälle. Jos rahaa ei ole YHTÄÄN, niin sitten sitä menee johonkin turhaan ja kannattaa mennä velkaneuvojalle ja yhdessä katsoa kuiteista mihin sitä rahaa oikein menee

Puhun kokemuksesta koska olen entinen peliriippuvainen ja silloin ei todellakaan aina ollut ruokaa, hyvin saattoi olla monta päivää ettei oikeasti ollut mitään kaapissa mistä olisi voinut loihtia jotain, mutta nyt tiedän että ruokaa on kyllä aina jos ei ole mitään turhia menoja ja niistähän päätät vain sinä itse.

Vierailija
59/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kg pussi perunoita maksaa meidän lähikaupassa 1,40. Muussi valmistuu kunhan vaan jaksaa kuoria perunat ja silputa sipulin ihan pieneksi.

Minäkin vierastan vaalea makaroni-sian jauheliha -mössöjä. Ravitsemuksellisesti ne ovat aika turhaa ruokaa, mutta kyllä niilläkin saa mahan täyteen ja nälän pois. Jos mahdollista kannattaisi ostaa tumma makaronia ja esim. naudan tai broilerin jauhelihaa.

Juurekset ovat halpoja ja hyviä, mutta aina ei jaksa olla kuorimassa ja pilkkomassa lanttuja ja punajuuria.

Vierailija
60/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että joutuisin syömään mahdollisimman halvasti. Opiskeluaikani 5 vuotta oli tosi köyhää, siis tosi köyhää. Sitten olin lasten kanssa 4 vuotta kotona ja jouduttiin aika halvalla syömään. Kun olen töissä, en tosiaankaan halua syödä koko ajan itse tekemää jauhelihakeittoa, kasvissosekeittoa, makaronilaatikkoa jne. KYllä minunkin tekee mieleni ostaa kaupasta erilaisia juustoja, kun joskus ennen syötiin toooosi harvoin Arkijuustoa. Vedän itteni hirteen, jos joudun kitumalla tämän elämän elämään.MItä järkeä on säästää ja kitua koko elämänsä?

vaan siitä kun vähävaraiset valittavat ettei ole rahaa edes ruokaan, vaikka jokaiselle ihmiselle on laskettu minimitoimeentulo jonka saa sossusta. Sinäkin varmasti söit halvalla KUN olit opiskelija. En minäkään söisi halvalla JOS minulla olisi iso palkka. Syön sen mukaan miten sitä rahaa on, säästän ruokakuluissa niin, että saan myöskin loppukuusta ruokaa

selitänkö vielä jollekkin mikä ketjun ideana on???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä