Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi sanoa ettei rahat riitä ruokaan? Ruokaa saa tehtyä niin halvalla, että

Vierailija
03.01.2009 |

Me välillä syödään edullisestikin mutta sitten mopo karkaa käsistä ja pitää ostaa kaikenlaisia hedelmälajikkeita, lihoja, juustoja, leipiä... Kyllähän noi maksaa! Mutta kun ei tee mieli jäädä puurolinjallekaan:(.

Kommentit (339)

Vierailija
81/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en taas osta ikinä mitään alennusjauhelihoja, päinvastoin yritän etsiä pakkauksen, jossa viimeinen käyttöpäivä olisi mahdollisimman kaukana.

Tykkään tuoreista raaka-aineista eikä alennusjauhelihat ole sitä.

Tottakai rahat riittää, jos aina etsii vain halvinta mahdollista perusruokaa, mutta tylsää se on pidemmän päälle.

Meillä esim. 5-henkinen perhe syö muusia/kalapuikkoja ja muusia/pinaattilettuja tosi usein. Aterian hinnaksi tulee yhteensä se 2-3 euroa.

Vierailija
82/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein hyvää muusia, uskokaa tai älkää! ; )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan sekin elämää olla neljän seinän sisällä ja syödä halpisruokia...

todella onnellisen elämän salaisuus..

Vierailija
84/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään S-ketjun kauppaa (esim. Prisma), ei Lidhliä, eikä Cittarin kokoista K-kauppaa. Jos on ollut alta 6 euron näissä pienemmissä K-kaupoissa niin en ole näköjään huomannut tarjousta.

79

Vierailija
85/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan tuskin koko elämäänsä elää vähillä rahoilla, halvasti syödään silloin kun on vähän rahaa ja se raha pitää riittää koko kuukaudeksi, tietenkin jokainen syö sen mukaan kun on rahaa.

ei mee näköjään kaaliin sit millään

Vierailija
86/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teetkö lasagnenkin saarioisten isosta boxista?

entäs muussin? pussista kaadat maidon joukkoon vai

Meillä ei tehdä lasagnea koskaan.

Juu, tottakai muussi tehdään noin, katsos kun olen työssäkäyvä, ei ole aikaa nysvätä perunoiden keittämisen kanssa puolta päivää, kuten kotiäideillä on. Ruoan on valmistuttava 15 min siit kun tullaan ovesta sisään työpäivän päätteeksi.

Vierailija
87/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkottaisi, ettei minulla ole muuta elämää kuin istua porkkanakeittoineni kotona? Huhhuh...

Vierailija
88/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jotkut joutuvat tosiaan elämään koko elämänsä surkean köyhinä, eivätkä voi sille mitään. Esim nuorena sairaseläkkeelle joutuneet.

Vierailija
89/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellisesti ja halvasti voi syödä vain juurespohjaisesti itse tehden.

Vierailija
90/339 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei lihaa syökään, paitsi kalaa, ja ihan kiitettävästi on pysynyt lihassa ja työterässä.

Vierailija
91/339 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaan on aina rahat riittäneet. En tosin tupakoi, enkä käytä alkoholia enkä harrasta baareja. Ruisleipä ja puuro kiisselilläkin on oiva ruoka. Aika köyhhä ssaa todella olla jos näkee nälkää. Tai ei saa hankittuta tarpeeksi monipuolista ruokaa. Toki luomut ynnä muut hienoudet jäävät hyllyyn. Marjat ja sienet ovat ilmaisia metsässä syksyllä. Jne.

Vierailija
92/339 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei täältä kannata kerätä marjoja, vaikka niitä olisikin.

Onneksi meillä on varaa autoon, joten marjat voi kerätä 50 kilometrin päästä ja saada sillä tapaa reipasta säästöä ruokakuluihin. Niinä vuosina, kun marjoja ylipäätään tulee.

Opiskelijaperheelle ruoan hankinta ja auton pito on kyllä aika taiteilua. Ymmärrän hyvin, jos jollain on vaikeuksia syödä hyvin, monipuolisesti ja koko kuukauden ajan 250-300 euron kuukausibudjetilla (jolla pitäisi saada kaikki elinkustannukset asumiskuluja lukuunottamatta hoidettua). SIinä saa olla aika mestari.

Vierailija
93/339 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin sianlihaa..koska se on hyvää..

No joo joo. Jos on eläkkeestä muita maksuja, kuten auton maksut, vakuutukset, jätehuolto, lainat, yms. yms. Ei ole varaa ostaaa edes sianlihaa, vaikka se on parasta.

Vierailija
94/339 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni sanavalinta on ollut tämän ketjun viesteissä tosi kurja, tyyliin moskaa, paskaa, vehnäjauhomoskasämpylöitä, mautonta paskaa, ei syö koiratkaan...

ymmärrän toki että sanavalinnoilla on tarkoitus loukata vastapuolta ja saada hänet nolostumaan, mutta tuleeko mieleen että siinä sivussa kuulostaa itse omituiselta?

meillä syödään kotimaisia kasviksia painottaen, tosin voisin hyvin kuvitella laittavani melkein mitä hyvänsä tässä ketjussa mainituista ruuista, mandariinisalaattia myöten. missään tapauksessa en voisi kuvitella että ajattelisin minkään ruuan olevan moskaa tai koiranruuaksi kelpaamatonta mautonta paskaa. meillä ruoka on nautinnollinen asia jota kunnioitetaan.

Vierailija
95/339 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanotaan et hiilarit lihottaa..ja mitä enemmän syöt rasvaa, sen enemmän laihdut.

Voi ollakin? kokeile! Mutta köyhä syö leipää ja makronia yms. ja lihoo..

Vierailija
96/339 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUN OIKEASTI KÖYHÄLLÄ EI TASAN OLE MITÄÄN VITUN OK-TALOA JA PIHAMAATA!!!!!!!!!!!!!!!! Vuokralla kerrostalossa asutaan enkä tunne yhtään köyhää joka asuisi edes rivarissa.

Vierailija
97/339 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tappavat runsaasti käytettyinä - hitaasti, mutta varmasti. Ehkä siksi monet niitä arvioivat julmin sanankääntein.

Suurella osalla suomalaisista on ruokavaliosta aiheutuvia elintasosairauksia.

Syödään siis vääränlaista "moskaa" ja unohdetaan terveet elintavat mm. liikuntatottumusten ja päihteidenkäytön osalta.

Ehkä kyse ei ole edes siitä, että halutaan saada toinen nolostumaan. Ehkä joitakin vain sieppaa, kun ihmiset eivät tajua, että he tuhoavat terveytensä ruoalla, josta ei saa mitään ravintoaineita, vain elimistöä rappeuttavia ainesosia ja halpoja kaloreita.

Vierailija
98/339 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

homejuustoja, ei voi tehdä tuorejuustobroilerijauhelihakastiketta ja syödä sen kera basmatiriisiä, villiriisistä puhumattakaan, ei voi istua iltaa ystävien kanssa ja syödä cashew-pähkinöitä ja pistaasipähkinöitä sekä juoda siideriä tai kuoharia, ei voi leipoa juustosarvia ja tehdä parmesanpastaasimpukoilla. Ei voi tehdä kanakormaa ainoista aineksista. Ei voi syödä välipalalla aitoja hapankorppuja Väinämöisen palttoonnapeista puhumattakaan. Ei voi ostaa tapenadeja eikä punaista tai vihreää chilitahnaa. Lisäksi salaatit. Pinjansiemeniä ei raski paahtaa salaatin mausteeksi, saatika kurpitsansiemeniä. Jäävuorisalaatti minitomaateilla on kallista.

Vierailija
99/339 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku sinne asti jaksaa kahlata..

Elämää ei voi aina suunnitella varmaksi etukäteen, ja vahvakin voi kaatua. Tai siis voi suunnitella, mutta omat suunnitelmat voivat mennä pieleen. Moni, joka ei ikinä kuvittelisi, voi joskus olla itse tilanteessa, että rahat eivät riitä tai meinaa riittää ruokaan. Suomalaisesta köyhyydestä puhutaan paljon, en usko, että sen ovat ihmiset vain omalla tyhmyydellään aiheuttaneet. Muut tyhmiä, en minä vaan tuollaiseen tilanteeseen ikinä...

Meillä oli lapsena köyhää, ruuasta ei tosin ikinä ollut puutetta. Nykyisin voin ostaa hyvin miettimättä sen, mitä tarvitsemme ja mitä haluamme. Mutta voin kuvitella, miten raskasta on aina miettiä kaikki sen halvimman mukaan. On raskasta olla kauan köyhä, sitä ei tajua, jos ei itse ole ollut?

Hyvää, halpaa ruokaa on paljon, se on totta. Mutta moniko muiden osoittelija itse tosissaan jaksaisi ostaa aina ja aina vain kaikkein halvinta.. Jotkut varmasti, mutta suurin osa ei. Hädässä olevaa on helppo neuvoa, kun ei itse ole siinä tilanteessa.

Vierailija
100/339 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella sianliha on kaikin puolin parempaa kuin paistinauta Tutkikaapa asiaa ihan hiven.

paistijauhelihasta tulee parempi pastakastike, mureke, pitsa yms., mutta yritäpä tehdä esim. kaalilaatikkoa siitä = pahaa.

Minusta ap:n aloituksessa on perää. Itse ostin esim. tänään valmistiskiltä palan savustettua lohta (9 e), josta aion tehdä huomenna runsaan salaatin kahdelle aikuiselle. Kaiken kaikkiaan salaatti maksanee ciabatan kanssa 13-15 euroa. Ja syömme sitä siis kerran.

Samalla kauppareissulla ostin myös jauhelihakeiton ainekset. Tässä kohtaa olin laiska, vihannekset ja peruna-sipuli-sekoitus pakkasesta ja lihana nauta-sikaa (koska tietty määrä rasvaa sopiii minusta keittonon). Tästä tulee 2 aikuiselle ja 2 pienelle lapselle arviolta 3 annosta kullekin. Ja hinta n. 5 e.

Molemmat ruuat ovat minusta terveellisiä, mutta toinen siis moninverroin kalliimpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän