Kylläpä vaunujen kanssa julkisissa liikkuvia vihataan!
Olin maanantaina ekaa kertaa vauvan kanssa kaupungilla, vaunujen kanssa tietysti. Menin junalla Helsingin keskustaan ja eikös heti joku iäkkäämpi "herrasmies" syytänyt päälleni vihaa, kun liikuin vaunujen kanssa. Tulipa kiva fiilis... Huoh. Ei tarvitse tietenkään auttaa vaunujen kanssa, mutta tarviiko sitä tulla solvaamaan. Pitäisi varmaan jäädä kotiin neljän seinän sisälle. Ja olin liikenteessä puolen päivän aikaan, joten en ollut edes missään kello 16 ruuhkassa viemässä työmatkalaisilta tilaa.
Kommentit (127)
on meillä etuoikeus viedä ensin parhaat paikat ja jos paikkoja jää, saatat ehkä mahtua kyytiin siipiveikko
Ainakaan Lahdessa mikään ei ole ilmaista, esim. bussilla liikkuminen maksaa aikuinen+vaunut, yhtälailla maksetaan me ja ihan yhtä oikeus matkustaa! Juuri tollasia ihmisiä jotka kattoo kieroon ja kommentoi äitiä ja vaunuja pitäis potkasta niiden leveälle perseelle ja pistää kävelemään!
jostain syystä olevan vallalla tuommoinen lapsiviha. Se on todella surullista. Eihän ketään voi pakottaa pitämään ihmisistä yleensä tai auttamaan (tai edes sietämään?) lähimmäisiään, mutta siitäkin huolimatta itse koen nuo asiat siksi, mitä kutsutaan ihmisyydeksi.
Muista ihmisistä, eläimistä ja luonnosta välittäminen ja niiden kunnioittaminen on mielestäni tie parempaan.
on meillä etuoikeus viedä ensin parhaat paikat ja jos paikkoja jää, saatat ehkä mahtua kyytiin siipiveikko
enköhän ole veroja maksanut ihan tarpeeksi ja kyytejä myöskin aikoinani.
ap
eikä meidän maksavien asiakkaiden. Jos kuski ei auta, niin odota seuraavaa kyytiä
meidän kaupungissa ei rattaiden kanssa pääse ilmaiseksi, joten busseissa on todella vähän rattaiden kanssa liikkuvia. Ei ole oikein semmoista vaunukulttuuria että esim tultaisiin auttamaan nostamisessa tms. Tai ainakin minä jännitin tuota kun mietin että jäänkö vaan sinne tielle töröttämään jos kukaan ei tule auttamaan.
Oli positiivinen yllätys kun melkein joka kerta joku ystävällinen, useimmiten mies, on tullut auttamaan. 90% tapauksissa kyseessä on ollut vielä matalalattiabussi, jossa ei edes tarvitse apua. Olen joka kerta selittänyt heille asian, en vaan möläyttänyt että EN TARVII APUA.
eikä meidän maksavien asiakkaiden. Jos kuski ei auta, niin odota seuraavaa kyytiä
Miten kävis jos kukaan ei koskaan täällä auttais ketään? Minä ainakin autan..
Ihan miten vaan, minä lupaan auttaa, jos satutaan samaan bussiin. Ja minusta on ihan normaalia, että kaupunkikuvassa näkyy ja kuuluu kaiken ikäisiä ihmisiä.
No ok, juopoista ja narkeista ei olisi niin väliksi, mutta niinhän nekin siellä seassa jheiluvat. :)
Onneksi löytyi sentään mukavia kanssamatkustajia, joiden ei todellakaan kuulu auttaa, mutta onneksi sentään halusivat auttaa. Kiitokset heille.
ap
Miten vaunujen kanssa ilmaiseksi matkaaminen voi olla jonkun mielestä kiellettyä? Keneltä se on pois? Se ei lisää bussiliikenteen kustannuksia tippaakaan! Itse en olisi aikanaan matkannut bussilla jos se olisi maksanut. Olisinko jättänyt lapsen vaunuihin yksin siksi aikaa kun kuljen kuskin luo maksamaan matkan? En todellakaan! Siellä olisi lapsi lennellyt vaunuineen kun kuski olis painanun kaasun pohjaan välittömästi suoritettuani matkan maksun. Autan bussissa vaunuja ja annan MAKSETUN paikkani jollekin joka sitä tarvitsee, jos bussi on täynnä. Toivottavasti vaunukansaa vastustavat joutuvat itse tilanteeseen jossa tarvitsevat toisen apua! Ja sitä paitsi, nämä vaunussa istujat maksavat teidän eläkkeet!!!!!
VITTUAKO VALITAT SIINÄ.... MIETITTPÄ MIELIPIDETTÄS RATTAISTA KAHDENKYMMENNEN VUODEN KULUTTUA KUN MAKAAT VANHAINKODISSA PASKAVAIPPOINES EIKÄ OLE KETÄÄN JOKA NIITÄ VAIHTAA...
ja sen kyllä huomaa, kun monet ajelevat pari pysäkinväliä vaikka sää olisi miten hyvä ja vievät tilaa muutenkin ahtaista ruuhkabusseista sen sijaan, että kävelisivät ja saisivat liikuntaa ja raitista ilmaa. "Viha" kohdistuu sitten niihinkin, jotka matkustavat bussissa oikeasti tarpeellisia matkoja.
Itse inhoan vaunujen kanssa bussissa matkustamista ja teen niin vain äärimmäisen pakon edessä, vaikka se ilmaista olisikin. Meilläpäin ei onneksi sitä pakkoa yleensä tule kun kaikki palvelut ovat kävelyetäisyydellä. Siksi ihmettelenkin miten nuo pari pysäkinvälin matkaajat viitsivät tunkea täysiin hikisiin busseihin virkistävän kävelyn sijasta.
ja teen mieluummin itsarin kuin elän vaipoissa kroonikko-osastolla mamu-lähäreiden käänneltävänä
Kaikkien matka hidastuu, eikä kyse ole mistään muusta kuin vaunuilijan laiskuudesta. Kerran mulle joku tästä vinkkasi, ja toden totta. Ajetaan kun ilmasiksi päästään ilman mitään todellista tarvetta.
Normaalit pitkämatkalaiset hyväksyn kyllä. Monesti sellaiset eivät vain mahdu kyytiin, kun nämä parin pysäkinvälin ajelijat täyttävät vaunupaikat.
Kaikkien matka hidastuu, eikä kyse ole mistään muusta kuin vaunuilijan laiskuudesta. Kerran mulle joku tästä vinkkasi, ja toden totta. Ajetaan kun ilmasiksi päästään ilman mitään todellista tarvetta.
Normaalit pitkämatkalaiset hyväksyn kyllä. Monesti sellaiset eivät vain mahdu kyytiin, kun nämä parin pysäkinvälin ajelijat täyttävät vaunupaikat.
Mutta niin teen aina ilman vaunujakin, jos sää on huono kuten maanantaina oli. Ja junapysäkkien välit on mielestäni huomattavasti pidempiä kuin busseilla. Eli ajoin Pasilasta keskustaan.
ap
matkustaa matalalattiajunilla ja -busseilla. Tuli niin paha mieli tuosta episodista.
ap
myös vaunuja työntävällä äidillä VOI OLLA KIIRE neuvolaan, lääkäriin tms...! Ja kyllä se pari pysäkin väliä menee nopeammin kuin kävely jos sattuu sopivasti bussi tulemaan!
käytin vuosien myötä paljon julkista liikennettä Helsingissä ja sain osakseni lapsivihaa niin hirveästi, että niistä tarinoista saisi aikaiseksi vaikka kirjasarjan. Ihan hirveää sättimistä, kiroilua ja huutelua, yleensä vielä vanhemmilta naisilta. Ja usein kävi niin, että vieressä oli naisen aviomies, joka yritti hillitä vaimoaan, mutta ei auttanut. Se tavallinen tarina oli se,että meni melkein tyhjään bussiin keskipäivällä vaunujen kanssa ja jokin vanhempi nainen alkoi huudella kovaan ääneen niin, että kaikki bussimatkustajat kuulisivat.