Tilanne/henkilö mistä vaistosi tiesi oikein?
Toinen ketju innoitti.
Onko teidän vaisto/alitajunta/mikä lie joskus viestittänyt teille jostain ihmisestä/tilanteesta jotain mitä et ehkä ole siinä hetkessä uskonut tai noteerannut, mutta jossain vaiheessa onkin selvinnyt että se oli oikeassa.
Kommentit (101)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 09:54"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 09:41"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 23:02"] Mulle tuli vähän kylmät väreet etenkin tuosta yhdestä viestistä että joku oli aavistanut toisen kuoleman. Olen itse todella herkkä aavistamaan asioita ja monia asioita olen nähnyt "ennalta" ja myös ihmisistä aavistanut todellisia luonteita. Nyt sitten mulla on ollut jo kuukausia itsestäni sellainen olo että en ole ihan terve fyysiesti. Että jotain on vialla. Ja olen huomannut että aika usein tuntemattomat tai puolitutu ihmiset katsovat minua ja heidän katseensa muuttuu jotenkin surulliseksi. Mikä on outoa, sillä usein hymyilen ihmisllle ja ihmiset hymyielvät takaisin. Tänäänkin bussissa eräs nuori poika katseli minua pitkään, välillä katsoa muualle, mutta katsoi sitten uudestaan ja hän näytti todella surulliselta. Ei siis olut surullinen tullessan bussiin ja katsoi minua eka normaalisti, mutta kun katseemme kohtasivat, silmiin tuli surullinen, säälivä ilme. Pelottaa, mutta jos näistä lääkärille menee puhumaan leimaa varmaan vaan mielenterveysongelmaiseksi (jota siis en ole). [/quote] Voisiko olla projektio? Eli olet jollain tavalla surullinen ja heijastat sen kanssaihmineen sen, ja sitten se ihminenkin näyttää surulliselta. http://fi.wikipedia.org/wiki/Projektio_%28psykologia%29 [/quote] On se projektio.
[/quote]
Toivon todella näin (olen siis tuon alkuperäisen jutun kirjoittja)! Itse pelkään että mulla on syöpä. Tai jokin muu sairaus, jota ei heti diagnosoida helposti. Olisi oikeasti ihanaa että ei olisi mitään fyysisesti vikana.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 10:02"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 09:54"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 09:41"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 23:02"] Mulle tuli vähän kylmät väreet etenkin tuosta yhdestä viestistä että joku oli aavistanut toisen kuoleman. Olen itse todella herkkä aavistamaan asioita ja monia asioita olen nähnyt "ennalta" ja myös ihmisistä aavistanut todellisia luonteita. Nyt sitten mulla on ollut jo kuukausia itsestäni sellainen olo että en ole ihan terve fyysiesti. Että jotain on vialla. Ja olen huomannut että aika usein tuntemattomat tai puolitutu ihmiset katsovat minua ja heidän katseensa muuttuu jotenkin surulliseksi. Mikä on outoa, sillä usein hymyilen ihmisllle ja ihmiset hymyielvät takaisin. Tänäänkin bussissa eräs nuori poika katseli minua pitkään, välillä katsoa muualle, mutta katsoi sitten uudestaan ja hän näytti todella surulliselta. Ei siis olut surullinen tullessan bussiin ja katsoi minua eka normaalisti, mutta kun katseemme kohtasivat, silmiin tuli surullinen, säälivä ilme. Pelottaa, mutta jos näistä lääkärille menee puhumaan leimaa varmaan vaan mielenterveysongelmaiseksi (jota siis en ole). [/quote] Voisiko olla projektio? Eli olet jollain tavalla surullinen ja heijastat sen kanssaihmineen sen, ja sitten se ihminenkin näyttää surulliselta. http://fi.wikipedia.org/wiki/Projektio_%28psykologia%29 [/quote] On se projektio.
[/quote]
Toivon todella näin (olen siis tuon alkuperäisen jutun kirjoittja)! Itse pelkään että mulla on syöpä. Tai jokin muu sairaus, jota ei heti diagnosoida helposti. Olisi oikeasti ihanaa että ei olisi mitään fyysisesti vikana.
[/quote]
Sulla on luulosairaus.
Lapseni vaistoaa joka päivä jotain. Kun ajattelen esim miestäni, niin hän rupeaa hokemaan isi isi isi. Ja jos mietin että voitaisiin mennä ulos niin hän lähtee eteiseen. Hän on siis 1,5-vuotias. En tiedä liekö sattumaa :D
Mun vaisto sanoo että pitäis asua maalla.
Saa nähdä sitten miten käy jos uskaltaisin lähteä.
Tuttuja tilanteita monilla. Mä tunnistan myös tuon energioiden "haistamisen". En osaa sitä muutoin kuvata. Työpaikallani on paljon valtataisteluita ja siihen liittyvää kähmintää. Yleensä sellaisina aamuina jo kotoa lähtiessä on tunne, että joku juttu on töissä meneillään. Kun avaan työpaikan oven, "haistan" aggression ilmassa. Joka kerta on osunut oikeaan. Silloin kyseessä isommat konfliktit, joita selvitellään pitkään.
Enneunista sen verran, että olen muutaman kerran nähnyt niitäkin. Mutta vain tosi läheisten ihmisten hätään. Serkkuni uhattiin tappaa. Näin unen että uhkaajat jahtasivat häntä, mutta juoksivat hänen ohitseen syvään kaivoon. Unessa jo tiesin, että tämä oli enne, että serkkuni jää henkiin. Niin kävikin. Enneuneni ovat aina symbolisia.
t.27
Kerran ulkomailla mieleeni tuli erään suomalaisen laulajan kappale. Meni pari minuuttia, niin tämä henkilö tuli ruuhkassa vastaan! Se oli jotain niin absurdia, koska en juurikaan kuuntele tämän kyseisen naisen kappaleita. Ehkä näin naisen jo aiemmin ruuhkassa ja se tallentui alitajuntaani tai jotain. Jäi kuitenkin hämmentämään pitkäksi aikaa.
On ollut tunne, että mies on epärehellinen. Sitten paljastui, että oli pettänyt.
Kaverista tuli alkuun tunne, että siinä on jotain mätää. Esitti kaikille mukavaa jne. Lopulta hän teki mulle tosi paskasen tempun.
Oikeista tyypeistä, asioista, valinnoista on vaan jo etukäteen hyvä fiilis.
Että yks puhelinmyyntifirma vaan kusettaa, että olis kannattanu vaihtaa toiseen.
Oli siis töissä paikassa A ja olisi päässyt paikkaan B paremmilla eduilla jne. No paikasta A luvattiin samat edut, mulla alko heräämään jo kellot ja käskin vaihtaa, mut tää jäi vanhaan. No paska firmahan se oli ja menetti senkin paikan sitten. Eipähän enää voi sinne parempaakaan päästä. Täysin paskoja ovat, mies menetti 800e heidän takiaan ja kaksi lasta olisi ruokittavana!
Minulle tuli tunne että mieheni kaveri on kusipää. Osoittautui vaimonhakkaajaksi.
Olin erään ihmisen kanssa tekemisissä työasioissa. Hoidimme vain työasioita ja olin häntä kohtaan ystävällinen samoin hän minua kohtaan. Minulla tuli tunne että hän ei pidä minusta. Myöhemmin kuulin hänen haukkuneen minua seläntakana.
Katsoin kaverini kasvoja ja tiesin että hän on raskaana. Myöhemmin kaveri kertoi asiasta minulle ja kysyin tiesikö hän raskaudesta tuolla kerralla kun tapasimme. Kaveri muisteli milloin teki raskaustestin ja sanoin ettei ollut itsekään tiennyt asiaa vielä silloin kun minä sen aavistin.
Toinen kaveri sanoi että hänellä on tunne että odottaa poikaa. Katsahdin kaveria ja totesin että et odota vaan tyttöä. Hänen muut ystävät olivat sanoneet että hänellä on "poikamaha". Minä sanoin että jos olisin hän, en ostaisi etukäteen poikien vaatteita. Hän sai tytön.
Loppuvuodesta näin yhden asian omasta elämästäni miten yksi asia tulee etenemään.
No äskettäin huomasin että asiat menevät just niin kuten "näin".
Olin jäsenenä yhdellä suositulla Helsingin kuntokeskuksella. Kuulin käytävällä että yksi suosituimmista ohjaajista oli irtisanottu "luottamuspulan" vuoksi. Ohjaaja juorusi siitä asiakkaalle niin että kaikki asiakkaat kuulivat kenestä oli kyse. Kyseisen ohjaajan tunnit eivät olleet yhtä pidettyjä kuin irtisanotun. Myöhemmin paras rpm ohjaaja jätti salin. Paras lapsiparkin ohjaaja lähti yllättäen. Katson mielenkiinnolla mitä ketjulle tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Olin jäsenenä yhdellä suositulla Helsingin kuntokeskuksella. Kuulin käytävällä että yksi suosituimmista ohjaajista oli irtisanottu "luottamuspulan" vuoksi. Ohjaaja juorusi siitä asiakkaalle niin että kaikki asiakkaat kuulivat kenestä oli kyse. Kyseisen ohjaajan tunnit eivät olleet yhtä pidettyjä kuin irtisanotun. Myöhemmin paras rpm ohjaaja jätti salin. Paras lapsiparkin ohjaaja lähti yllättäen. Katson mielenkiinnolla mitä ketjulle tapahtuu.
Ok, tämä on todella tunnistettavaa mutta niin on myös kysyisen ketjut PT-puhelin pakkomyynnit, jossa tiedettiin kuka minä olen ja miten PT(mies) haluaisi henk.koht treenata kroppaani. Salin koodinimi F.
Minulla oli matkalla ollessani muutaman päivän ajan möykky mahassani ja selittämätön paha olo, enkä saanut nukuttua. Matkan jälkeen kuulin, että läheinen sukulainen oli tehnyt itsemurhan.
Useista ihmisistä on järki sanonut että tuohan on ihan hyvä tyyppi. On esimerkiksi tarjottu kahvit tai jotain sellaista "kohteliasta" ja hymyilty. Jokin on kuitenkin kertonut että tyyppi ei ole aito. Onko tuo tunne sitten sitä vaistoa, kun periaatteessa ei osaa sanoa mikä toisessa ei natsaa. Jälkeenpäin on sitten saanut kuulla ihmisestä huonoa tai tullut hyväksikäytetyksi.
Edellisessä työpaikassani eräässä projektissa tiimin kesken heitin ilmoille projektia koskien hyvän idean. Projektin vetäjä tyrmäsi sen, ja minulle jäi outo olo. Pidin vetäjää aika reiluna ja sympaattisena, mutta jostain syystä tapaamisesta jäi huonot vibat. Tuntui, että minulle ei nyt oltu kerrottu kaikkea projektin luonteesta, kun ideani ei kelvannut. Pari viikkoa myöhemmin sain kuulla, että projektin vetäjä oli varastanut täysin minun ideani, ja antoi myös muiden olettaa täysin ilman tunnontuskia, että idea tuli häneltä. Hän sai kauheasti kehuja myöhemmin työpaikan yhteisissä tapaamisissakin tästä ideasta. En halunnut nolata henkilöä, ja vaatia kunniaa itselleni, sillä en halunnut tälle henkilölle mitään pahaa. Irtisanoin itseni tuosta paikasta vähän myöhemmin, koska työpaikka oli muutenkin mätä.
Eräästä naisesta tuli outo olo heti tavatessa, vaikka tekojensa perusteella vaikutti tosi aidolta. Jokin selittämätön tunne sai minut epäilemään, esittikö tämä henkilö vain. En keksinyt syitäkään, miksi hän olisi esittänyt.
Jokin aika myöhemmin sain kuulla, että tyyppi oli puhunut minusta pahaa muille selkäni takana, ja oli aiheuttanut todella paljon suhdeongelmia sen kaveriporukan välille. Ihmisistä vaistoaa kyllä, ovatko "hyviä" vai "pahoja".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, tämä on todella tunnistettavaa mutta niin on myös kysyisen ketjut PT-puhelin pakkomyynnit, jossa tiedettiin kuka minä olen ja miten PT(mies) haluaisi henk.koht treenata kroppaani. Salin koodinimi F.
Soitti mulle ja tiesi kuka olen. Itse en tietänyt koko tyyppiä nimeltä koska ei hän ei ohjannut tunteja eikä ollut aspassa. Sanoi että tietää mun käyvän eniten tanssitunneilla ja voisi tehdä hauikseen ja pakaroihin keskittyvän treenin. Ensimmäinen ohjelma ilmaiseksi! Olin tuolloin parisuhteessa ja pienen lapsen äiti. Sali on niin kaksinaismoralistinen.
Yhdestä miehestä tuli ensitapaamisilla ihan pieniä etiäisiä, et kaikki ei vaan oo kunnossa. Joku siinä ihmisessä mätti, vaikka päällisin puolin vaikutti ok:lta. Sitten sain tietää että oli väkivaltarikollinen. Kerkesi käyttämään henkistä väkivaltaa ja lievää fyysistä(läpsimistä, tönimistä, repimistä, väkisin kiinnipitämistä) minuunkin. Hyi kun puistattaa kun ajattelee. Jos olisin kuunnellut vaistoani, olisin voinut välttyä siltä.
Viimeisin oli varoitus sipilästä. Varoitin ennen vaaleja turhaan. Mulla on toimiva tuntemus onko jossain vikaa. Yhden naisten hakkaajan tunnistin mutta ei tuttu muija heti uskonut. Lipevä hymy ja tietynlainen pälyilevä katse ovat varoitus merkkejä.
Mulla on ollut paljon näitä. Viimeksi työnhaun osalta. Soimaan itseäni, kun valitsin väärin, vaikka intuitio huusi minulle, että ota se työpaikka x, äläkä y:tä.
Tunne/vaisto tulee esiin monessa, ihmisten, ihmissuhteiden, duunien, rakennusten "energioiden", esineiden, biisien, yksittäisten sanojen ja vaikka värien kohdalla. Esim. päähäni pamahtaa yhtäkkiä väri keltainen, ja sitten hetken päästä löydän etsimäni esineen keltaisessa värissä kirpputorilta. Tämä esimerkkinä, joka ei ole kovin merkittävä, mutta kuitenkin.
Joskus mulla on painostava tunne, että jotain tapahtuu tai joku ajattelee mua. Tunne on sama, oli asia sitten paha tai hyvä. Ja aina se tunteen aiheuttaja selviää hetken päästä, ja tiedän, että "gut feeling" antoi siitä "ensimmäisen kuulutuksen". Juuri tänään tämä paino sisälläni vaivaa mua erityisesti. (Kyse ei ole ahdistuksesta tai myötäsyntyisestä häpeästä, joita niitäkin poden tämän tästä.)
Olen kaksi kertaa tiennyt etukäteen, että tulen asumaan tietyssä talossa. Tästä nykyisestä kodistani ajattelin jo 16-vuotiaana, että tuossa olisi mukava asua. Muutin tähän taloon 30-vuotiaana ja asun yhä, melkein 30 vuotta myöhemmin samassa paikassa. Aikaisempi juttu meni niin, että haaveilin tietystä paikasta parikymppisenä ja asuin siinä muutaman vuoden.
Näin unta että poikaystäväni jättää minut, samaan aikaan hän kuoli autokolarissa. En ennen ollut nähnyt sellaisia unia ollenkaan. Huomasin ystäväni raskauden hänen ollessaan 4 viikolla.