Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa nyt pikkulasten aidit totuus, onko kohtuutonta pyytaa 1 vuotiaan aitia auttamaan haissani iltapalapoydan esille laitossa.

Vierailija
02.01.2006 |

Hommaan menee noin max puoli tuntia ja hän ei todellakaan olisi " vastuussa" yksin. Pyydän muitakin kavereita ja tottakai olen itsekin paikalla mutta on ehkä hieman hassua, jos morsian on käsivarsiaan myöten tiskivedessä keittiön puolella... Toivoisin pientä talkoohenkeä, koska olen ollut itsekin monissa häissä ym. tilanteissa auttamassa.

Sain nyt kuulla kunniani että olen itsekäs häähullu morsian, joka pakottaa kaikki osallistumaan häihinsä eikä tajua ettei ne kenellekään muulle ole " mikään juttu" . Kaiken lisäksi olen kohtuuton ja itsekäs ja sitä rataa. Onneksi ei homma kaadu tähän yhteen " ystävään" , en toki halua hänen juhliin osallistumistaan pilata työvelvoitteella, mutta onpa näköjään hyvin unohtunut, että minä mieheni kanssa oltiin hänen häittensä aattona auttamassa puoleen yöhön, hääpäivänä kuskattiin niitä minne halusivat ja seuraavanakin päivänä puolivahingossa jouduttiin vielä juhlapaikalle siivoamaan.

Ihmettelen nyt vain sitä, että oliko todella niin moukkamaista ja loukkaavaa pyytää pikkulapsen tuttua äitiä tällalailla apuun.

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä pyytösi ei kuulosta kohtuuttomalta, etenkään kun olet itse tehnyt saman palveluksen aiemmin.

Voihan se olla, että äiti on yksivuotiaan kanssa kotona ja hoitaa huushollia 24/7, ja sen kerran kun pääsee ihmisten ilmoille, haluaisi rauhassa seurustella muiden kanssa ja pitää hauskaa. Oletko tullut sitä ajatelleeksi?

Vierailija
22/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette palkkaa ihmisiä siihen hommaan? Mä ainakin jättäisin menemättä niihin häihin joissa pitäisi piiaksi rueta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin auttaminen on valitettavasti mahdotonta.

Vierailija
24/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häissä voi ihan hyvin juoda vaan shampanjaa ja syödä kakkua, ja ne pitäis olla iloiset ja hauskat, ja lyhyet, miksi teet niistä yli hankalat?

Vierailija
25/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on olla apuna keittiössä? Missä miehet / isät????

Vierailija
26/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi äitiä?

Vierailija
27/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaankin, ei ole mitenkään järkytys, jos äiti arvelee ettei jaksa auttaa kun on juhlien ajan huolehtinut lapsestaan, mutta olisihan senkin voinut ilmaista kauniimmin kun suuttumalla, että häntä kehdataan edes kysyä.

Ap

Vierailija
28/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muissa juhlissa on ihan eri juttu toimia emännän tai isännän apuna - mutta häissä mielestäni vieraat ovat tosiaan vieraita.

Vierailija
29/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ehkä tuttavasi haluaisi lähteä jo kotiin siihen aikaan. Välttämättä kaikki ei halua lapsen kanssa olla kovin myöhään, jollei sitten isä lähde aikaisemmin lapsen kanssa tms.

Vierailija
30/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-vuotiaan äitinä voin sanoa, että sen ikäisen paimentamisessa menee kyllä yhden ihmisen aika. Iltapala-aikaan on vielä todennäköisesti nukutukset jo menossa. Mutta asiat voi esittää monella tavalla. Ystäväsi olsi voinut ystävällisesti todeta, että auttaa mielellään jossain muussa asiassa. Ei sitä nyt tarvitse vouhkaamaan ruveta.

Unohda koko tyyppi ja keskity häihisi. Ilmeisesti lapsettomia ystäviä löytyy hommaa hoitamaan.

Vierailija
31/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nyt ajattelinkaan näin tasa-arvottomasti?!

Vierailija
32/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kammottavia, suoraan sanoen. Inhoan sitä, että pitää olla auttamassa. Ei minua kiinnosta.

siksi itse järjestin häät, jossa kenenkään ei todellakaan tarvinnut tehdä yhtään mitään.

Suosittelen muillekin.

Vierailija
33/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin on, niin ko. ihmisen lapsi on ehkä puolivuotias nyt. Tällä hetkellä hänen voi olla täysin mahdotonta kuvitella tekevänsä sekuntiakaan mitään muuta tai että hänelle enää ikinä koittaisi aika, jolloin hän jaksaisi mitään ylimääräistä. Mulla oli ainakin niin, mun lapseni ollessa tuon ikäinen mä olin niin kuolemanväsynyt KOKO ajan, että en pystynyt oikein edes ajattelemaan järkevästi. Lapsen ollessa vuoden ikäinen tilanne on toki aivan erilainen. Jos tilanne sulla tämä, niin ehkä sun kannattaisi jättää auki ja myöhemmin päätettäväksi tämä auttaminen tämän kaverin osalta?

Vierailija
34/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden keittiöapulaistarjoilijabaarimestari -yhdistelmän palkkaaminen illaksi ei voi tehdä siihen kohtuutonta lovea.

Vierailija
35/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta mistään " piiaksi ryhtymisestä" ei ole kyse. Jos näin halutaan ajatella, olin itse siivoojana, somistajana ja roudarina jonkun 6 tuntia, sitten autonkuljettejana heittämällä humalaisia vieraita heidän häistään kotiin ja seuraavana päivänä vielä siivoojana 3-4 tuntia. Minä pyydän nyt häntä auttamaan puoleksi tunniksi valmiiden ruokien pöytään nostelussa. Kokkaamaan ei tarvitse ruveta.

Ymmärrän kyllä joidenkin mielipiteet siitä, että vieraiden työllistäminen on moukkamaista, vähän kieltämättä on itsestäkin tuntunut siltä, mutta silloin olen vaan ajatellut, että kaikkia autellaan vuorotellen. Nyt kun olisi minun vuoroni saada apua, sitä ei tunnu löytyvän. Jos tämä kyseinen äiti pitäisi vieraiden käyttöä apulaisina sopimattomana, tuskinpa hän olisi itsekään pari vuotta sitten valjastanut noin tusinan verran ihmisiä apuun, jottei tarvitse palkata ulkopuolisia töihin.

AP

Vierailija
36/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrät sitten itse kun saat lapsia. Yksivuotiaat on kauheita termiittejä! Kaiken lisäksi tuskin voit vaatia että KUKAAN vieraistasi juhlavaatteissaan on " käsivarsiaan myöten tiskivedessä" . Palkkaa apua!

Vierailija
37/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä on aika moukkamaista pyytää VIERAITA osallistumaan johonkin tarjoiluun. Jos itse olen menossa häihin niin oletan kyllä että olen siellä vieras ja hääpari on järkännyt asiat niin ettei kenenkään vieraan tarvi osallistua töihin.

Ja mua kans jotenki inhottaa, nää talkoo jutut. Meillä on se periaate, että ketään naapuria/sukulaista/ystävää/kaveria ei käytetä talkootyöntekijänä. Aina maksetaan palkka. Ja yleensä pyydetään joku ulkopuolinen työntekijä ei siis missään nimessä naapuria tai sukulaisia taikka ystäviä. Mun mielestä jo tuo talkoojuttu on sellainen, että jää ns. kiitollisuudenvelkaa kun ei makseta tehdystä työstä.

Ja vielä se, että onkohan ystäväsi lapsi ollut kenties ns. " vaikea" lapsi (ikävä sanonta myönnetään) eli on ollut koliikkia, korvatulehduksia, univaikeuksia yms. Eli on saattanut olla raskas vuosi ja haluaisi vaan päästä juhlimaan eikä " töihin" toisten juhliin, koska kotona kumminkin joutuu passata ja paapoa lastaan.

Vierailija
38/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia on, että muutama ihminen täräyttää valmiit iltapalat

pöytään ja sillä siisti. Jos tämä mamma ei siihen pysty niin voi voi. Voithan sanoa, että ajattelit hänen auttavan, kun sinäkin olit heidän häissään apuna.

Sulta menee ihan fiilis koko häihin, jos rupeet tuota märehtimään. Anna olla koko tyypin.

Vierailija
39/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä on erinlaisia. Mä olisin valmiina mielellään auttamassa, jos joku pyytäisi. vaikka on lapset 1v. ja 2,5v. Isä hoitaa aina mielellään lapsiaan jos minulla on jotain menoa.

tollainen haukkuminen on aika törkeää. Jos ei saa lastansa mihinkään hoitoon hetkeksi, niin voisi sen hienosti sanoa että nyt ei sovi, eikä alkaa tollain haukkumaan... Viestistäsi sain sen kuvan että tämä ystäväsi on naimisissa, että miksei isä voi hoitaa hetken lastansa, vai onkohan jo häätunnelmissa mukana juhlimassa...

HAUSKAA JA IKIMUISTOISTA HÄÄPÄIVÄÄ

Vierailija
40/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en henk.kohtaisesti yleensä ota lapsia mukaan häihin ym juhliin. Aika harvoin tulee kutsuja tällaisiin juhliin ja aina yleensä siksi aikaa olen saanut 2 pienelle lapsellemme hoitajan hommattua.

Ei olisi kivaa juosta 2 pienen perässä koko juhlien ajan ja häiritä juhlaohjelmaan.