Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa nyt pikkulasten aidit totuus, onko kohtuutonta pyytaa 1 vuotiaan aitia auttamaan haissani iltapalapoydan esille laitossa.

Vierailija
02.01.2006 |

Hommaan menee noin max puoli tuntia ja hän ei todellakaan olisi " vastuussa" yksin. Pyydän muitakin kavereita ja tottakai olen itsekin paikalla mutta on ehkä hieman hassua, jos morsian on käsivarsiaan myöten tiskivedessä keittiön puolella... Toivoisin pientä talkoohenkeä, koska olen ollut itsekin monissa häissä ym. tilanteissa auttamassa.

Sain nyt kuulla kunniani että olen itsekäs häähullu morsian, joka pakottaa kaikki osallistumaan häihinsä eikä tajua ettei ne kenellekään muulle ole " mikään juttu" . Kaiken lisäksi olen kohtuuton ja itsekäs ja sitä rataa. Onneksi ei homma kaadu tähän yhteen " ystävään" , en toki halua hänen juhliin osallistumistaan pilata työvelvoitteella, mutta onpa näköjään hyvin unohtunut, että minä mieheni kanssa oltiin hänen häittensä aattona auttamassa puoleen yöhön, hääpäivänä kuskattiin niitä minne halusivat ja seuraavanakin päivänä puolivahingossa jouduttiin vielä juhlapaikalle siivoamaan.

Ihmettelen nyt vain sitä, että oliko todella niin moukkamaista ja loukkaavaa pyytää pikkulapsen tuttua äitiä tällalailla apuun.

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse autoin kahtena päivänä serkkuni rippijuhlia joissa oli väkeä..oli ruoat, kakut jne. siivoamista jne. Mies oli sillä välin alle 1-vuotiaamme kanssa. MInusta oli MUKAVAA auttaa!! Juhlapäivänä hommia jaettiin tätien kanssa joten silloin en ihan koko ajan ollut auttamassa. Hiki siinä tuli enkä paljon kerinnyt itse nauttia juhlasta mutta niin monet kerrat on tätikin meidän perheen juhlissa ollut apuna että ei se missään tuntunut!!

En tiedä onko kaupunkilaiskulttuuria vaiko mitä että nykyään ei saisi enää apua pyytää..tai oikeastaan apua tarvitseva ei sitä edes saa jos ei osaa pyytää. Itse olen kotoisin itä-Suomesta ja siellä suunnalla auttaminen on ihan normaalia... mutta täällä lounais-suomessa itsekkyys kukkii.... eli apua ollaan ottamassa vastaan ilman kiitosta mutta itse ei olla valmiita mihinkään.

Ja edelleen ihmettelen että olen itsekin 1 v 4 kk ikäisen äiti, toimin juuri kaasona ystäväni häissä, joten miten ihmeessä yhden pienen lapsen äiti ei voi auttaa??? Itse en ainakaan haluaisi olla noin toimintakyvytön, yksi ilta ja puoli tuntii sinne tänne!!

Vierailija
102/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran selvästi on porukan henki, että autetaan puolin ja toisin. Luulisinpa, että kyseinen äiti todellakin muistaa, että on saanut omiin häihinsä apua erityisesti juuri ap:ltä ja siksikin tiedostaa, miten noloa on nyt ettei voi itse olla avuksi. Sen sijaan että hän pahoittelisi tilannetta tai pyytäisi ap:tä kysymään ensin joltain muilta, hän verhoaa epävarmuutensa tuohtumukseen siitä, että ap edes kehtaa kysyä. Ja mikseipä kehtaisi, kyllähän tämäkin äiti ja tuttavissa varmaan moni muukin on juuri tämän talkoohengen takia saanut apua itselleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuitenkaan ole moukkamaista ottaa apua vastaan, jos kerran oman itsensä vaivaaminen vastapalvelukseen on noin mahdotonta. Luulisi että tällainen ihminen osaisi sitten kieltäytyä myös tarjotusta avusta sanomalla, että ei missään tapauksessa hyväksy että vieraat ovat muussa kuin vieraan roolissa. Kyse on kai enemmän siitä, että oltaisiin tasapuolisia: jos kerran on apua jo roimalla kädellä vastaanotettu, pitäisi tuntea vastuunsa myös silloin kuin toinen tarvitsee apua. Jos ymmärrettävästä syystä ei juuri sillä kertaa voi auttaa, voi siitäkin kieltäytyä pahoitellen ja kohteliaasti. Kieltäytyminen on taas kohteliasta ymmärtää ilman niskojen nakkelua, sillä eihän auttaminen todellakaan ole niin joustamatonta, etteikö vastapalveluksen velkaa oleva voisi auttaa myöhemminkin.

Vierailija
104/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap