Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa nyt pikkulasten aidit totuus, onko kohtuutonta pyytaa 1 vuotiaan aitia auttamaan haissani iltapalapoydan esille laitossa.

Vierailija
02.01.2006 |

Hommaan menee noin max puoli tuntia ja hän ei todellakaan olisi " vastuussa" yksin. Pyydän muitakin kavereita ja tottakai olen itsekin paikalla mutta on ehkä hieman hassua, jos morsian on käsivarsiaan myöten tiskivedessä keittiön puolella... Toivoisin pientä talkoohenkeä, koska olen ollut itsekin monissa häissä ym. tilanteissa auttamassa.

Sain nyt kuulla kunniani että olen itsekäs häähullu morsian, joka pakottaa kaikki osallistumaan häihinsä eikä tajua ettei ne kenellekään muulle ole " mikään juttu" . Kaiken lisäksi olen kohtuuton ja itsekäs ja sitä rataa. Onneksi ei homma kaadu tähän yhteen " ystävään" , en toki halua hänen juhliin osallistumistaan pilata työvelvoitteella, mutta onpa näköjään hyvin unohtunut, että minä mieheni kanssa oltiin hänen häittensä aattona auttamassa puoleen yöhön, hääpäivänä kuskattiin niitä minne halusivat ja seuraavanakin päivänä puolivahingossa jouduttiin vielä juhlapaikalle siivoamaan.

Ihmettelen nyt vain sitä, että oliko todella niin moukkamaista ja loukkaavaa pyytää pikkulapsen tuttua äitiä tällalailla apuun.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta joku pikkulapsen äiti harmittelee, kun kukaan ei enää pyydä mitään, koska on lapsia. Eli tällainen äiti olisi harmistunut siitä, ettet pyytänyt häntä auttamaan.

Voi olla, että pikkulapsen äiti ei voi jättää lastaan kenenkään hoiviin. Minä itse olisin voinut aivan rauhassa antaa lapsen olla isän kanssa, eikä olisi edes tullut ikävä tuon puolen tunnin aikana.

Vierailija
42/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on tällä hetkellä noin puolivuotias, voi äiti tosiaan olla hyvin hyvin uupunut. Silloin kaikki muut asiat voivat tuntua hyvin kaukaisilta, kuten nyt esim. ne heidän häänsä joissa olit joskus auttamassa. Miten olet suhtautunut tähän ystävääsi lapsen synnyttyä? Oletko tarjonnut apua, oletko kysellyt vointia? Soitteletko ihan vilpittömästi kysyäksesi mitä HÄNELLE kuuluu, vai puhutteko pelkästään sun asioista ja häistä? Tässä tapauksessa en ihmettelisi yhtään, jos tämä avunpyyntösi olisi viimeinen tikki, se korsi joka katkaisee kamelin selän. Ystäväsi on ehkä epätoivoisesti toivonut sun kiinostuvan hänen elämästään äitinä, tai edes hänen elämästään siitä HUOLIMATTA että hän on äiti, mutta puhut vain itsestäsi. Silloin tuollainen viaton pyyntö voi tuntua aivan kohtuuttomalta. Muussa tapauksessa sanoisin että tosi tökerösti sanottu ystävältäsi. Toivon sulle ihania häitä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan kaverisi mieskin paikalla, joten hän voi katsoa lasta sen aikaa. Tai jos ei miestä ole kuvioissa mukana, niin tokihan hän voi pyytää, että joku muu juoksee perässä, ehkä häissä on muitakin " lapsellisia" mukana, kimppa pystyyn, että pari hoitelee lapsia, ja muut laittaa pöytää. Ei se tee kenestäkään vammaista, että sattuu olemaan lapsi, ihan normaalisti sitä pystyy tekeen yhtä sun toista... Taitaa nyt olla jotain muuta hampaankolossa... kateutta? Olisiko kaverisi häät maksanut vähän liikaa, ja nyt hän kiukuttelee, koska osaat organisoida järjestelyt vähin kustannuksin? En keksi muuta selitystä. Tsemppiä ja onnea!

Vierailija
44/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu, että tuosta ei kukaan voi suuttua (jos tuo oli se mitä olet pyytänyt) jollei ole extra-väsy tai sitten olet vouhkannut häistäsi liikaa, etkä huomoinut ystävääsi.

Vierailija
45/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että kun itselle on tarjolla apua, se otetaan maireasti vastaan, ainahan kaveria jeesataan, mutta sitten kun itse voisi auttaa, se onkin maailman törkeintä hyväksikäyttöä edes pyytää. Eikä tunnu vähentävän omaa egoa yhtään se, että itse on ns. palveluksen velkaa...

Vierailija
46/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti näinkin voi ajatella, mutta minusta riippuu ensisijaisesti siitä, että ap on auttanut tätä äitiä silloin kun oli hänen häänsä.

Vierailija
47/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä huomioi yhtään mitään muuta tänä aikana. Ja silloin ymmärrän jos reagtio on tuo.. En minä tiedä miten juttu on kunhan spekuloin.. ja kerroin äiti-ihmisenä oman näkemykseni.

Vierailija
48/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vimpan päälle stailattuja naikkari-häitä, ja valmisteluista olen vastannut vaan kysyttäessä. En itsekään jaksa jauhaa yksistä juhlista kovin montaa vuotta, mutta monet varaukset on tehtävä vuotta ennen kuten varmaan tiedättekin (esim pitopalvelulle varmistettava, tarvitaanko sieltä vielä porukkaa iltapalan laittoon).

Häähulluttelusyytös perustui luullakseni siihen, että menin kuvittelemaan, että äiti voisi irrottautua lapsestaan vajaaksi tunniksi. Asetin siis omat hääni hänen äiti-lapsisymbioosinsa edelle.

Hääbudjetti ei todellakaan kaadu iltapalan tilaamiseen pitopalvelulta, mutta mikseipä tässä ole vähän kurja mieli, koska eipä tämäkään äiti pitopalvelua moisen asian takia omiin häihinsä tarvinnut. Taidan tosiaan tilata tarjoilun ulkopuoliselta enkä vaivaa ketään, niitäkään, jotka ovat jo avuksi lupautuneet.

Ja vielä, että " kädet kyynärpäitä myöten tiskivedessä" oli todella epäonnistunut kielikuva, KUKAAN ei siis joudu sotkemaan itseään, vaan nostamaan jääkaapista valmiiksi täytetyt astiat pöytään ja ehkä uunissa käyttämään jotain piirakoita. Tiskiä ei heille siis jää.

Ap

Vierailija
49/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Asetin siis omat hääni hänen äiti-lapsisymbioosinsa edelle." Voi jeesus. Oletko tosiaan niin tollo, että et keksi parempaa kielikuvaa tähänkään kuin " äiti-lapsisymbioosi" ?!? Siitäkö nyt päättelit kaiken olevan kiinni; ystäväsi äiti-lapsisymbioosista?

Vierailija
50/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tosiaan alkoi realistiset vaihtoehdot kieltäytymiselle olla vähissä, koska lapsella olisi juhlissa hoitajana lapsen isä, työ kestäisi puoli tuntia, siinä olisi myös muita henkilöitä eli ei mitään ko. henkilön yksin simputtamista ja pienenä pisteenä iin päälle, että autoin itse häntä kaikissa niissä hommissa, joita hän aikoinaan keksi minulle tarjota.

Kerropa sinä sitten, mistä kiikastaa. Samalla voit pyytää anteeksi omaa huonoa kielenkäyttöäsi.

Terv Ap

Vierailija
51/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta heti tuli mieleen että onko 1-vuotiaan äiti enää iltapalan aikaan paikalla häissä. Me olemme kyllä pikkulasten kanssa poistuneet häistä viimeistään klo 21 mutta usein on ollut pakko lähteä kotiin jo klo 20 maissa kun lapsia on alkanut väsyttämään ja meno on ollut sen mukaista.

Vierailija
52/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommetoida. Ap on paljastanut henkisen ikänsä... 15v...

Vierailija
53/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksa kelata läpi 50 vastausta jos aihe on joku yksivuotiaiden lasten äitien jaksaminen

-49 (vai mikä se numero nyt oli...)

Vierailija
54/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan aina itse aloittamiini ketjuihin nimimerkillä Ap, paitsi jos sen lisääminen epähuomiossa unohtuu.

Mutta ainakin teoriassa ihan mahdollinen ajatusrakennelma, että johonkin muuhun velvollisuuteen vetoamalla pääsee luistamaan muusta velvollisuudesta.

Ja 15-vuotiaat eivät voine vielä kovin aktiivisesti suunnitella häitään.

Terv Ap

Vierailija
55/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukotus... Kiikastaa siitä, että kun joku rohkeni kieltäytyä duunista sinun häissäsi, sinä teet hänestä pilkkaa ja vedät juttuun jonkun äiti-lapsi -symbioosin, jonka olet näemmä päättänyt olevan syyn siihen, että talkootyö häissäsi ei nyt vain tälle äidille maistu; oli syy mikä tahansa, hyvä tai huono. Ystäväsi(?) olisi varmaakin iloinen kuullessaan sinun puhuvan hänen äiti-lapsi -symbioosistaan.

Vierailija
56/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kylläpä tosiaan alkoi realistiset vaihtoehdot kieltäytymiselle olla vähissä, koska lapsella olisi juhlissa hoitajana lapsen isä, työ kestäisi puoli tuntia, siinä olisi myös muita henkilöitä eli ei mitään ko. henkilön yksin simputtamista ja pienenä pisteenä iin päälle, että autoin itse häntä kaikissa niissä hommissa, joita hän aikoinaan keksi minulle tarjota.

Kerropa sinä sitten, mistä kiikastaa. Samalla voit pyytää anteeksi omaa huonoa kielenkäyttöäsi.

Terv Ap

Vierailija
57/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vieraittesi juhlia rauhassa, ja järjestä tarjoiluhenkilökunta muualta.

Kenelle niitä juhlia olet oikein järjestämässä? Itsellesi vai vieraillesi? Yleensä juhlat mielestäni järjestetään vieraille ja vieraita varten. Anna heidän juhlia rauhassa tai jätä juhlat kokonaan järjestämättä.

Vierailija
58/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLEN LUKENUT AIKA KAUAN NÄITÄ KESKUSTELUPALSTOJEN JUTTUJA JA MELKEIN AINA NE MENEVÄT LOPUKSI TAPPELUKSI. IHMISET ALKAVAT PANEUTUA JOHONKIN YHTEEN SANAAN TAI LAUSEESEEN. MIKSI NÄIN? SAATTEKO JOTAIN NAUTINTOA KUN VÄÄNNÄTTE JA KÄÄNNÄTTE LAUSEITA? Tuntuu siltä että en uskalla/halua kirjoittaa omia mielipiteitäni kun sitten joku kirjoittaa vastaukseksi niihin jotain sellaista että pahoitan mieleni ja ilo kirjoittamisesta katoaa.

Vierailija
59/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain oikein todella syvältä. En ole pilkannut ketään, en varsinkaan sinua, joka tästä niin tulistuit.

Mulle ei ole mikään henk.koht. loukkaus, jos jollekin ei sovi olla avuksi MUN häissä, voipi vaikka olla tulematta kokonaan, mutta oli vaan melko ikävää huomata, ettei auttaminen olekaan niin vastavuoroista kun olin kuvitellut.

Ap

Vierailija
60/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan eri asia auttaa ennen juhlia tai niiden jälkeen, kuin ryhtyä kesken juhlan keittiöhommin - varsinkin jos on se pieni lapsi mukana huolehdittavana.