Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa nyt pikkulasten aidit totuus, onko kohtuutonta pyytaa 1 vuotiaan aitia auttamaan haissani iltapalapoydan esille laitossa.

Vierailija
02.01.2006 |

Hommaan menee noin max puoli tuntia ja hän ei todellakaan olisi " vastuussa" yksin. Pyydän muitakin kavereita ja tottakai olen itsekin paikalla mutta on ehkä hieman hassua, jos morsian on käsivarsiaan myöten tiskivedessä keittiön puolella... Toivoisin pientä talkoohenkeä, koska olen ollut itsekin monissa häissä ym. tilanteissa auttamassa.

Sain nyt kuulla kunniani että olen itsekäs häähullu morsian, joka pakottaa kaikki osallistumaan häihinsä eikä tajua ettei ne kenellekään muulle ole " mikään juttu" . Kaiken lisäksi olen kohtuuton ja itsekäs ja sitä rataa. Onneksi ei homma kaadu tähän yhteen " ystävään" , en toki halua hänen juhliin osallistumistaan pilata työvelvoitteella, mutta onpa näköjään hyvin unohtunut, että minä mieheni kanssa oltiin hänen häittensä aattona auttamassa puoleen yöhön, hääpäivänä kuskattiin niitä minne halusivat ja seuraavanakin päivänä puolivahingossa jouduttiin vielä juhlapaikalle siivoamaan.

Ihmettelen nyt vain sitä, että oliko todella niin moukkamaista ja loukkaavaa pyytää pikkulapsen tuttua äitiä tällalailla apuun.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häitähän vietetään ystävien ja sukulaisten kesken, myös heidän tulisi saada nauttia juhlasta. Avuksi palkataan sitten muuta henkilökuntaa. Ennen juhlia voi valmisteluihin kyllä osallistua, mutta juhlapäivänä - no huh huh!

Vierailija
62/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

OLEN LUKENUT AIKA KAUAN NÄITÄ KESKUSTELUPALSTOJEN JUTTUJA JA MELKEIN AINA NE MENEVÄT LOPUKSI TAPPELUKSI. IHMISET ALKAVAT PANEUTUA JOHONKIN YHTEEN SANAAN TAI LAUSEESEEN. MIKSI NÄIN? SAATTEKO JOTAIN NAUTINTOA KUN VÄÄNNÄTTE JA KÄÄNNÄTTE LAUSEITA? Tuntuu siltä että en uskalla/halua kirjoittaa omia mielipiteitäni kun sitten joku kirjoittaa vastaukseksi niihin jotain sellaista että pahoitan mieleni ja ilo kirjoittamisesta katoaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menin maistraatissa sairauteni (uupumiseni) takia ja ilmoitin sen kaikille. Kukaan ei edes korttia lähettänyt..

Mutta otinko herneen nenään juu otin, mutta ELÄMÄ ON! Siitä oppii!

Vierailija
64/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koittaisit asettua ystäväsi asemaan. Hän ei ehkä ole vuoteen päässyt vessaan ilman että pikkuihminen roikkuu punteissa, saati syömään rauhassa, katsomaan puolen tunnin komediajaksoa telkasta tai nukkumaan yhteen putkeen kauemmin kuin 3 tuntia. Hän ehkä ystävänä olettaa, että sinä ymmärrät miten raskasta hänen arkensa on, ehkä hän on siitä kertonut tai olet ollut paikalla todistamassa - jos et tilannetta tiedä, ehkä sitten ystävyytenne ei ole sillä tasolla, että sinun kannattaa häntä pyytää avuksi.

Lähes kaksivuotiaan vekaran äitinä pystyn täysin kuvittelemaan, millaisen tunteenpurkauksen itselläni vastaava kysymys olisi voinut aiheuttaa - varsinkin jos sinun hääsi ovat hänen seuraavan keväänsä kohokohta.

Vierailija
65/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti silloin kun kaverisi häät olivat olitte molemmat lapsettomia? ja sinä ilmeisesti vieläkin? Lapsi muuttaa asioita. Kun ennen oli kiva touhuta kavereiden kanssa esim hääjuhlia suunnitellen ja valmistellen niin lasten jälkeen jokaisella on ajatukset siellä omassa perheessä ja oman perheen touhissa. Jokaisessa kaveri porukassa käy varmasti niin että ekoihin häihin kaikki osallistuvat innolla mutta viimeisten mennessä naimisiin kellään ei enää ole aikaa ja kiinnostusta häihin tai polttareihin. Se on elämää joka on vain hyväksyttävä. Ihan samahan se on että eka lapsi saa kaikki sekaisin mutta kaveripiirin 10:ttä lasta kukaan ei ehdi mennä katsomaan ennen kuin vauvalla on jo ikää 3kk.

Vierailija
66/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien häiden jälkeen muiden vouhottaminen hääjuhlistaan ei voisi vähempää kiinnostaa - ehkä lähinnä hymyilyttää.

Vierailija
67/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia kroisoksia täällä oikein on???

Kyllä minä ainakin olen ollut auttamassa ystävättäreni häissä. Juhlatamineissa tungin iltamyöhäsellä astioita pesukoneeseen ja sitten taas takaisin juhlimaan.

Enkä todellakaan ajatellut, että ai kun ois pitopalvelu, ei tarvis tehdä tätä.

Kyllä kavereita pitää jelpata.

Ite en oo koskaan häitä järjestäny, mutta käsitykseni mukaan ne voivat tulla aika tyyriiksi.

Minusta paljon suurempi ongelma on se, että näitä yksivuotiaita ylipäätään tuodaan häihin. Huutavat ja kiljuvat ja häiritsevät aikuisia.

Kaverini häissä oli juuri tällaisia jotain 2-vuotiaita, kaksoset. Sitten toinen meni räpeltämään hääbändin kaiuttimien kanssa, kiskaisi jonkun piuhan irti ja kaiuttimista tuli niin julmettu meteli, että niiden kirkuvien kaksivuotiaiden kurkusta tulevat pelästyksen parku hukkui siihen korviasärkevään vinkunaan.

Eikä kukaan vieraista voivotellut, että oi voi, mitenhän lasten korville kävi. Ei tietenkään, sen sijaan vanhempia näytti hävettävän. Siitähän saivat kun eivät osanneet pitää muksujaan kurissa.

Vierailija
68/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapala (kuten niissä häissä ruoka ja kahvikin) laitettiin talkoovoimin, taisi olla kavereita ja sukulaisia vuorotuurissa.

Mutta, tämän ketjun myötä olen tullut entistä vakuuttuneemmaksi siitä, että vieraiden pyytäminen avuksi on tosi kyseenalaista, koska siitä on näinkin voimakkaasti kielteisiä mielipiteitä. Taidan kallistua palkatun keittiöhenkilöstön kannalle, enkä tiedä jaksanko olla edes erityisen katkera, että mm. avulla moni muu on säästänyt hää- ym juhlakustannuksissaan pitkän pennin.

Ap

Vierailija:

On aivan eri asia auttaa ennen juhlia tai niiden jälkeen, kuin ryhtyä kesken juhlan keittiöhommin - varsinkin jos on se pieni lapsi mukana huolehdittavana.

Vierailija
69/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääjuhlahan järjestetään vieraille juuri niille ystäville ja sukulaisille.

Vierailija
70/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkkäämässä kahvit ja iltapalat. Niiltä kysyttiin TIETENKI etukäteen ja koska melkein kaikki on ravintola alalla niin homma sujui hyvin. Meillä oli yksi äitini tuttu " pää" emäntänä siellä ja muut autto sitten esille laitoissa ym. Meillä ei ollu pitopalvelua. Kaikki ruoat, voileipäkakut, leivonnaiset, leivät ja koristeet tehtiin ite talkoolla. Ainoastaan kakut tuli leipomosta koska itse en millään olisi hääaamuna ehtiny niitä koristelemaan kun silloin on vähän muutaki, eikä äitini tai tätini halunneet tehdä niitä kun eivät luottaneet taitoihinsa. Juhlien aikana minun ystäväni kysyivät voisivatko auttaa jossain asiassa ja kaasoni menivät itse auttamaan jos halusivat.

Ei kai se ole niin järkyttävä asia jos pyytää sellaista jolla on lapsi! Varsinkaan jos sillä on isäki matkassa! Onko se tosiaan niin että kun on lapsi niin mitään muuta ei voi elämään kuulua?! Ja voihan sitä pitää hauskaa ja juhlia vaikka jonku vadin kantaiski pöytään... ihme mielipiteitä... Kyllä minäki pystyin auttamaan kaveriani hänen häissään vaikka minulla oli silloin noin vuoden ikäinen lapsi, katsos kun mieheniki osasi häntä hoitaa ja perään katsoa.

Jos etukäteen pyydetään auttamaan paikan päällä jossain asiassa niin ei se silloin ole tökeröä! Siitähän voi kieltäytyä. Mutta jos yhtäkkiä kesken juhlien " määrätään" keittiön puolelle niin se on väärin.

AP, jätä kaverisi sanomiset taka-alalle. Voihan se olla että sillä vielä mieli muuttuu... Iloista mieltä hää järjestelyihin ja onnea siihen suureen päivään!

Vierailija
71/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuului hintaan 19e/vieras myös tarjoilu ja iltapalan laitto. klo 21 asti paikalla oli pitopalvelusta 3 henkeä ja 21 jälkeen juhlien loppuun oli 1 tarjoilija joka myös huolehti iltapalan.

Vierailija
72/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan sen kaiken takana yksi ihminen? Nytkin joku alkoi jauhaa siitä äitilapsisymbioosista - mikä voi olla hyvin tottakin. MIKSI joku otti sen niin itseensä? Ettei vaan tunnistanut itseään?

Vai onko se se, että tämä on täynnä hormonimyrskyisiä ihmisiä :)?

Vierailija:

OLEN LUKENUT AIKA KAUAN NÄITÄ KESKUSTELUPALSTOJEN JUTTUJA JA MELKEIN AINA NE MENEVÄT LOPUKSI TAPPELUKSI. IHMISET ALKAVAT PANEUTUA JOHONKIN YHTEEN SANAAN TAI LAUSEESEEN. MIKSI NÄIN? SAATTEKO JOTAIN NAUTINTOA KUN VÄÄNNÄTTE JA KÄÄNNÄTTE LAUSEITA? Tuntuu siltä että en uskalla/halua kirjoittaa omia mielipiteitäni kun sitten joku kirjoittaa vastaukseksi niihin jotain sellaista että pahoitan mieleni ja ilo kirjoittamisesta katoaa.

Vierailija
73/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

moni muu on säästänyt hää- ym juhlakustannuksissaan pitkän pennin.

Ap

Vierailija
74/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan äidilläkin oikeus omaan vapaaseen ja kuten kirjoitit niin aika on lyhyt joten ei ole kohtuutonta!

Vierailija
75/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä meni tekemään lapsen, pitäis ymmärtää ettei sen jälkeen saa olla enää missään rauhassa.

;-)

Vierailija
76/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että auttamishalua löytyy :)

Vierailija
77/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

No kyllä minä reilun 1-vuotiaan äitinä voisin mielelläni auttaa jos joku vahtisi lastani sillä aikaa!!

Onhan äidilläkin oikeus omaan vapaaseen ja kuten kirjoitit niin aika on lyhyt joten ei ole kohtuutonta!

Vierailija
78/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin onnellinen jos joku pyytäisi (vaikka nyt: nuorempi 10kk ja vanhempi 3v). Minä tykkään niin kovin jos pääsisin auttamaan. Älä huoli moisesta henkilöstä. Sano hänelle että et ajatellut hänen elämäntilannettaan ja olet pahoillasi. Ei tuollaisille seipään nielleille voi mitään, ikävää vain että heitä riittää. Reilumpaa olisi sanoa suoraan että sorry, en pysty auttamaan jos hänellä ole mahdollisuuksia tai halua häissäsi auttaa.

Ihania häitä sinulle ja mahtavaa tätä vuotta!

Vierailija
79/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se kun itse kuitenki kehtasi pyytää kavereilta ja sukulaisilta apua, mutta nyt on niin loukkaantunu ku häneltä odoteaan apua. Ja mikä ihmeen este se lapsi on siihen on jos kerta mukana on isäki?! Ei voi ymmärtää! Ei ole minulle jääny pahaa makua suuhun vaikka olen monissä häissä auttanu ruokien esille laitossa ja iltasella vielä pöytien siivouksessa.Ja minulla oli mies ja lapset mukana noin yhdeksään asti ja sitten mieheni vei heidät nukkumaan mummun luo ja tuli sitten takaisin itse. Miksi se pitää ottaa pakkopullana, sehän on kaunis ele hääparia kohtaan.

Niin no viehän se aikaa siltä poolin juonnilta....JOOJOO ei täällä kukaan maista alkoholia kun on lapsia maisemissa...

Vierailija
80/104 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaavat, esiintyjät jne.? Ei tuossa ruoka-astioiden pöytään asettelemisessa todellakaan ole mistään isosta jutusta kyse. Täällä sekoilee tosi hoopoa porukkaa.