Miksi pysäköit perheparkki-ruutuun vaikka sinulla ei ole perhettä?
Yleensä olet yksin oleva mies tai keski-iän ylittänyt pariskunta. Ihan vaan mielnkiinnosta.
Nm. Äiti kolmen turvaistuimessa/kaukalossa istuvan lapsen kanssa.
Kommentit (483)
Voisitteko alapeukkujen lisäksi ystävällisesti vastata viestissä esitettyihin kysymyksiin, joihin aidosti toivoisin perusteluja ymmärtääkseni toisenlaistakin kantaa asiaan? T:100
Vierailija kirjoitti:
Koska olen itsekäs minäminä-tyyppi
Tämä on se suurin syy.
Pääkaupunkiseudulla asuessa jaksoin ihmetellä sitä, miten paljon vaivaa jotkut ihmiset oli valmiita näkemään, että saisivat parkkipaikan kauppakeskuksen ruokakaupan viereisten ovien välittömästä läheisyydestä. Jossain Sellon parkissa saattoi lauantaisin lukea jo ovella että "täynnä" tai näkyä, että vapaita paikkoja on jäljellä kolme, niin kyllä moni citymaasturilla ajava uskoi, että niistä kolmesta vapaasta paikasta joku on varmasti juuri hänelle ja se sijaitsee nimenomaan ovien vieressä. Siinä pyöri jos jonkinlaista parkkipaikan metsästäjää, vaikka ainoa järkevä teko olisi ollut ajaa muualle tai yrittää suosiolla kattoparkkiin, joka on valitettavasti taivasalla eikä ihan Prisman ovien vieressä.
Missään ei kielletä parkkeeraamasta perheparkkiruutuun, siitä ei voida sakottaa kuten invapaikalle parkkeeraamisesta. Jos teen isoja ostoksia, laitan auton mielelläni siihen perheruutuun, saan ne 5-6 kassia helpommin autoon. Kertaakaan ei kauppias ole sanonut asiasta mitään, on vain jopa joskus auttanut pakkaamaan ostoksiani autoon. Jos perheellinen käy ostamassa ne Elovenat ja maidot, ei hän jätä rahaa kauppaan yhtä paljon kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Automme on suuri ja tukkii tavallisen ruudun, vaikea siis päästä autosta ulos, lisäksi minulla on polvivaivoja (ei kuitenkaan invaan oikeuttavaa)
Tällaisen syyn ymmärrän enkä tosiaan katso pahalla, jos ilman muksua klenkkaa siihen perheparkkiruutuun. Mutta onhan tuo vituttanut eräänkin kerran liukastella pikkuvauvan kaukalo käsipuolessa parkkialueen halki, ostoksille pyrkiviä autoja väistellen, ja katsoa kuinka joku pukumies astelee yksinään kaupan oven eteen parkkeerattuun Audiinsa. Itsekkyys lienee tämän ajan perisynti, mutta mulla ei kyllä tullut mieleenkään käyttää perheparkkia, ennen kuin sain vauvan. Jotkut kun osaavat ajatella niiden lasten turvallisuutta, aikuisten mukavuudenhalu on täysin toissijaista.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies pysäköi uuden RS-Octaviamme leuhkasti jopa invapaikoille.
Mä en kehtais edes leuhkia millään skodalla 😂 Muiden katseet eivät ole kateellisia vaan halveksuvia kun tollaselle keskiluokan autolla ajatte vaikka luulette sen olevan jotain hienoa. 100 tonnin mersulla eri asia sitte jo👍 nolot😂
Vierailija kirjoitti:
Koska oon nuori ja laiska paska enkä jaksa kuluttaa kävelyyn enemmän aikaa mitä menee itse kaupassa käymiseen. Voisko lapsiperheille olla omat kaupat ettei tarvis kuunnella kiljukauloja aamukaljaostoksilla?
Miksei samantie oo ruutuja vanhuksille, sinkuille, homoille, lesboille, nuorille, kihlapareille, avopareille, lapsettomille....
öö mikä ero on kihla ja avoparilla? me ollaan kihloissa ja siis avopari.. kaikissa virallisissa papereissa!
Olen oikeasti aika järkyttynyt näistä vastauksista. Meillä on kolme lasta, joista vanhin vasta 5. Kaikki istuvat siis istuimissa ja nuorin vauvakaukalossa. Kaukalo on otettava irti, jotta vanhin lapsista pääsee kipuamaan autosta ulos. Auto on tietenkin leveä farmari, jotta kaikki mahtuvat kyytiin. Tarvitsemme leveää tilaa mennen tullen, sillä ovien on auettava kunnolla. Se, että perheparkkiruutu sattuu olemaan vapaana juuri silloin, kun sinä laiska kuski tekosyyllä "onhan mulla kotona perhe / olemme mieheni kanssa kaksin perhe / autoni on niin leveä", saavut paikalle, ei oikeuta sinua ajamaan perheparkkiin. Vaikka se ei ole laitonta ja luvatonta, se on MORAALITONTA. Seuraava tulija saattaa oikeasti tarvita leveää paikkaa, ettei lapsia tarvitse laskea yksin pois autosta siksi aikaa, että auton saa parkkeerattua kapeaan ruutuun.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies pysäköi uuden RS-Octaviamme leuhkasti jopa invapaikoille.
Buhahha ei se ole kuin skoota. Sitten kun olet valmis nostamaan tasoa ni tuu mun BMW M3 penkille ni saat kunnon kyydit ;)
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:59"]koska olen pyörätuolissa ja odotan invaliditunnustani vielä
Tässä tapauksessa voit mielestäni pysäköidä invaruutuun ilman tunnustakin.
Omassa lähicittarissa ainakin perheparkit ovat lähempänä ovea kuin invapaikat.
Useimmiten tulee auto jätettyä perhepaikalle, koska ne paikat ovat lähempänä kaupan ovea. En ymmärrä, miksi perheellisten pitäisi saada pysäköidä oven eteen, kun perheen perustaminen on kuitenkin aina valinta. Itse sinkkuna jätän autoni ihan juuri siihen paikkaan kuin huvittaa, ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun perheellisen ongelmat. Joskus joku nuhjuinen äityli räkäisine pentuineen jotain huutelee, mutta mitä sitten? Ei perhepaikalle pysäköinnistä voida sakottaa eikä se ole rikos.
Voi jeesus mitä porukkaa :DD me ollaan ihan tavallinen ja normaalipainoinen kaksilapsinen perhe. Ajetaan perheruutuun jos mahdollista. Saa isomman lapsen helposti ulos autosta. Voi tulla jopa itekin kun on tilaa avata ovi! Ja saa kaukalossa olevan vauvan kolhimatta naapuri autoa ulos! Se turvakaukalo ei ihan oikeasti aina mahdu normipaikalla ulos ilman että meidän auton ovi hipasee vieressä olevaa. Tämän lisäksi on lapsille ja teille muillekin parkkista käyttäville, että lapset pääsee autolta nopeasti kauppaan, eli pois liikenteestä! Muistakaa myös, että mitä isompi perhe, sitä isommat ostokset! Älkää syyttäkö lapsia tai lasten vanhempia tästä, jokainen tekee valintansa haluaako lapsia vai ei. Jos olette perhe ilman lapsia, niin fine, mutta te varmasti pärjäätte normaalilla paikalla? Niin mekin pärjätään jos ei ole vaihtoehtoja.
Ymmärrättekö nyt miksi lapsiperheparkit ovat juuri niille suuremmille perheille tarkotettuja?:)
Pilvi kirjoitti:
Useimmiten tulee auto jätettyä perhepaikalle, koska ne paikat ovat lähempänä kaupan ovea. En ymmärrä, miksi perheellisten pitäisi saada pysäköidä oven eteen, kun perheen perustaminen on kuitenkin aina valinta. Itse sinkkuna jätän autoni ihan juuri siihen paikkaan kuin huvittaa, ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun perheellisen ongelmat. Joskus joku nuhjuinen äityli räkäisine pentuineen jotain huutelee, mutta mitä sitten? Ei perhepaikalle pysäköinnistä voida sakottaa eikä se ole rikos.
Ymmärrän kantasi siihen, että lapset on jokaisen oma valinta, mutta ei lapset ole mitään ongelmia. Lapset eivät ole myöskään ongelma parkkeeraamisessa normaalille paikalle, mutta ymmärrätkö, että vaikka kolmi lapsisen perheen on helpompi ja turvallisempi asioida isommalla paikalla! Ota huomioon pienenpi riski kolhia muiden autot ja lasten turvallisuus parkkipaikalla, joka on lähempänä kauppaa! Jos se ei kiinnosta lapsiperheet, niin mitä jos lapsiperheen vanhemmat ajattelisi samoin sinkuista? Että ajampa tän meijän perhe farkun tohon pieneen parkkirakoon jonkun sinkun auton viereen niin varmasti pelti kolisee! Ei. Ei näin. Avaa silmäsi ja tule ulos kuplasta! Täällä pallolla elää muitakin kuin sinä! :)
Hyvää pääsiäistä, mukavaan ku meijänkin lähi prisma on tänään 23 saakka auki niin voidaan mennä koko perhe ostoksille kun mieheni pääsee illemmalla töistä!
Niin kauan kun siitä ei sakoteta, aion pysäköidä perheruutuun yksinäni, jos on tiedossa isompi kauppareissu. Tällöin kasseja lähtee usein mukaan se 5-6, ja niiden raahaaminen yksin pidemmälle on oikeasti iso homma, puhumattakaan pakkaamisesta autoon pienessä ruudussa. Jos käyn kuitenkin kaupassa vain ''kääntymässä'', jätän autoni pidemmälle. Taltioin usein myös autot, jonka viereen parkkeeraan, joten jos joku katkera perheellinen autoani tahallaan kolhisi, hän siitä taatusti maksaisi.
Ei huvita kävellä. Minä ja mieheni olemme meidän perhe, siihen kuuluu myös koiramme joka matkustaa takarontissa:)
Uskomatonta perhevihaa! Alapeukkuja satelee kaikkiin niihin viesteihin joissa paheksuntaan perhepaikkojen väärinkäyttöä. Vaikka te parkkeerajat ette halua helpottaa tai tehdä lapsiperheiden elämää turvallisemmaksi, on aika törkeää, että sabotoitte myös kauppiaan hyvän eleen auttaa meitä.
Tuokin ylläoleva joka ei jaksa raahata viittä kauppakassia ja uhoaa että katkera perheellinen joka naarmuttaa autoa, saa maksaa siitä, provoiletko? Koetapa kantaa niiden kassien lisäksi myös lapset autoon. Ja tietty sinne parkkiksen perälle, jonne jouduit autosi jättämään, kun perheruudut oli varattuja. Varo liikennettä!
Ahhaahhaaa! Tämän keskustelun nähtyäni aion jatkossakin pysäköidä perhepaikoille ihan joka kerta. Siinähän raahaatte niitä kuolaavia vahinkojanne vähän kauempaa.
Kerttuli kirjoitti:
Ahhaahhaaa! Tämän keskustelun nähtyäni aion jatkossakin pysäköidä perhepaikoille ihan joka kerta. Siinähän raahaatte niitä kuolaavia vahinkojanne vähän kauempaa.
Tämä! Mammat uhkailee tahallisella autojen kolhimisella ja naarmuttamisella ja käskee perheettömiä vaihtamaan pienempiin autoihin; mitäs jos te perheelliset vaihtaisitte liukuovimallisiin? Problem solved. Järkyttävää luettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen oikeasti aika järkyttynyt näistä vastauksista. Meillä on kolme lasta, joista vanhin vasta 5. Kaikki istuvat siis istuimissa ja nuorin vauvakaukalossa. Kaukalo on otettava irti, jotta vanhin lapsista pääsee kipuamaan autosta ulos. Auto on tietenkin leveä farmari, jotta kaikki mahtuvat kyytiin. Tarvitsemme leveää tilaa mennen tullen, sillä ovien on auettava kunnolla. Se, että perheparkkiruutu sattuu olemaan vapaana juuri silloin, kun sinä laiska kuski tekosyyllä "onhan mulla kotona perhe / olemme mieheni kanssa kaksin perhe / autoni on niin leveä", saavut paikalle, ei oikeuta sinua ajamaan perheparkkiin. Vaikka se ei ole laitonta ja luvatonta, se on MORAALITONTA. Seuraava tulija saattaa oikeasti tarvita leveää paikkaa, ettei lapsia tarvitse laskea yksin pois autosta siksi aikaa, että auton saa parkkeerattua kapeaan ruutuun.
Taas yksi etuoikeutettujen edustaja marisemassa. Oot voittanut geenilotossa täysosuman ja saanut omia muksuja. Valtio tukee sinuakin monin eri tavoin osin minun yksinäisen ihmisen (jota ei tueta millään tavalla) verovaroin. Kaikki on suunniteltu sinua ja sinun tarpeitasi varten. Kaupassakin kaikki tuotteet on tehty jollekin stnan suurperheelle eikä pieniä annoskokoja tunneta. Lapsiperheet saavat julkisessa liikenteessä etc. monenlaisia etuja. Lapsellisilla ihmisillä on edes lupaus siitä että muksut joskus katsovat vanhempana perään kun itse ei enää jaksa. Ja sinä kehtaat puhua että on moraalitonta jos minä vien sinun vapaan "lapsiparkkisi", koska se iso maastoauto ei mahdu pienempään ruutuun ja sinä et jaksa kävellä pidemmälle. Pidä vaan tunkkis mutta minä jatkossakin parkkeeraan siihen perheparkkiin milloin huvittaa.
Kuolen nauruun! Tää keskustelu on ihan parasta. Mammoilla keittää vähän yli...
Olen hakemassa perhettä.