Miksi pysäköit perheparkki-ruutuun vaikka sinulla ei ole perhettä?
Yleensä olet yksin oleva mies tai keski-iän ylittänyt pariskunta. Ihan vaan mielnkiinnosta.
Nm. Äiti kolmen turvaistuimessa/kaukalossa istuvan lapsen kanssa.
Kommentit (483)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 19:55"]No niin nyt täyttyi mun AV mitta. Mä lähtökohtaisesti aina ajattelen ihmisistä hyvää ja ajattelen kanssaihmisiäkin. Lapsellisuuttani olen kuvitellut muiden olevan samanlaisia. AV on todistanut luuloni vääriksi ja vielä paljon enemmän. Suurin osa naisista näyttää olevan todella itsekkäitä paskiaisia. Heippa, pitäkää mielipiteenne!
[/quote]
Ihana, että joku muukin ajattelee näin! Mulle tuli niin ahdistunut olo keskustelua lukiessani.
Perheparkeilla kalastellaan vain lapsiperheitä ko. Markettiin. Liikaa aikaa ja liian vähän muuta elämää, jos on aikaa kytätä kuka perhepaikalle pysäköi. On se kummallista miten suuria tunteita perheparkkiruutu saa aikaan. Niin kauan, kun lupalappuja ei jaeta pysäköin sinne missä sattuu olemaan vapaata.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 19:50"]
Jokainen tietää perheruudun olevan lapsiperheille, niille, joissa on pieniä juoksentelevia lapsia. Itsekästä ja moukkamaista viedä tällainen ruutu, jos ei ole tarvetta sille. Itsekkäät, heikkolahjaiset ihmiset näin toimivat.
t. vela
[/quote]
juuri näin. On moukkamaista, että terveen aikuisen lapsettoman on ihan pakko ajaa siihen leveään paikkaan joka on tarkoitettu helpottamaan pienten lasten kulkua. Sivistymätöntä.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 18:54"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 18:17"]
Perheparkkiruudut tai perheruudut on tarkoitettu lapsiperheille. Niissä on mun mielestä kuvakin missä 2 isoa tikku-ukkoa ja 2 pientä. Ellei teillä ole kääpiöitä takapenkillä ja erehdytte kyltistä, älkää laittako autoanne siihen.
1. Ruutu on levennetty ja tarkoitettu siksi lapsiperheille, KOSKA kun lapset tulevat autosta, niin ovet yleensä työnnetään kokonaan auki. MUTTA koska ruutu on isompi, ei teidän rs octavioihin ja audeihin tule klommoja/naarmuja.
2. Kun tullaan kaupasta ja laitetaan lapsi sitteriin/turvaistuimeen niin siinäkin tapauksessa on pakko melkein avata ovi kokonaan auki. Taas audit vaarassa.
Mutta joo, parkkeeratkaa vaan niille perheruuduille. Sitten joku kaunis päivä kun se onkin varattu, kun joku BMW mies on siihen ajanut, joudutte ajamaan normiruutuun. Ja kuinka ollakaan, lapsiperhe auto ajaa viereen ja ovet auki.. KLONKS.
+ ne on ovien vieressä, koska lapset ei yleensä jaksa kävellä tai sitten ne saa helpommin ja nopeemmin laitettua ostoskärryihin istumaan, eikä ne juoksentele ympäri parkkialuetta :)
[/quote]
saanko sinkkuna sakot?
mikään ei estä minua ajamasta siihen ruutuun. ihan vittuillakseni sinunkaltasillesi. jotka kuvittelevat LAPSIperheen olevan etuoikeuttu ja
saamaan erityiskohtelua, siksi että olet tehnyt vapaaehtoisesti sinappikoneita syömään yhteiskunnan varoja jo muutenkin liikaa kansoitettuun maailmaan.
afrikassa lapset näkee nälkää ja sinä et mahdu ison perseesi kanssa kahden auton väliin kulkemaan? yhyy. yyh. yhyy. yyh.
[/quote]
Kuka enää käyttää tätä raukat afrikan lapset-argumenttia? Suakin kiinnostaa afrikan nälkäset lapset ihan yhtä paljon kuin kilo paskaa. Itse taidat olla myös aika mukavuudenhaluinen läskiperä, vai olenko väärässä? Älä ole katkera lapsiperheille, tuskin ovat sulle mitään tehneet.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 19:23"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 19:11"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 19:08"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:19"]
Upea Audi kelpaa pysäköidä näyttävästi väljälle paikalle.
Lapsiperheet eivät tarvitse omia parkkiruutuja.
[/quote]
Otat siis riskin, että joku vittuuntunut naarmuttaa ohi kävellessään pitkän viillon audisi kylkeen?
[/quote]
Miksi en ottaisi? Mistä tiedät, onko se Audi lapsiperheen auto vai ei?
[/quote]
Jos olen autossani audin perässä, joka vie nenäni edestä ko. paikan.
[/quote]
Ja juuri kun olet vetänyt ne naarmut, tulee kuski kaupasta vaimon ja lastensa kanssa :-). Eikö ne muka ole perhe, vaikka eivät tule kaupalle samaan aikaan?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 19:50"]
Jokainen tietää perheruudun olevan lapsiperheille, niille, joissa on pieniä juoksentelevia lapsia. Itsekästä ja moukkamaista viedä tällainen ruutu, jos ei ole tarvetta sille. Itsekkäät, heikkolahjaiset ihmiset näin toimivat.
t. vela
[/quote]
Eli perhepaikka ei ole minulle, koska lapseni eivät juoksentele vaan heille on opetettu, miten parkkipaikalla käyttäydytään? Hemmetti - olisitte heti kertoneet, että perheparkit on lastehsuojelun ja perhetyöntekijöiden työmaiden pohjasakkaa varten !
Miksi tässä ketjussa oletetaan kaikkien perheellisten olevan laardiläskiperseadhdidioottilaiskimuksia? Mä en vaan käsitä, miksi ne nuoret ja kauniit ja terveet ja kaikkea muuta täydellisempää kuin ne laardit, ei olisi muka laiskoja ajaessaan siihen? Tämä taisikin jo tulla kysytyksi hiukan eri muodossaan, mutta vastausta ei kuulu....
Hieno auto tarkoittaa siis etuoikeutettua ja lapset sitä, että koko perhe on lihavia ja huonosti käyttäytyviä?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:39"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:36"]
Sen takia kun mulla on perhe, ja vaikka lapset eivät olisi mukana, on autona farmariauto joka on kankea kääntymään, ja vihaan niitä tavallisia kapeita parkkiruutuja joita joissain paikoissa on, ihan järjetön hinkkaaminen että pääsee sieltä ruudusta pois, kun molemmilla puolilla on myös pitkäperäiset farkut ja takana rivi lisää samanlaisia. Ja kun on lapsia ja lemmikkejä ja isoruokainen mies, sitä ostettavaa tavaraakin on aina paljon, joten helpompi niitä kamoja raahata siihen vähän lähemmäs, muutenkin aina selkä kipeä.
[/quote]
mitäs jos opettelisit vaikka peruuttamaan ruutuun? ei tarvii vekslata mennessä eikä lähtiessä
[/quote]
No pitää siinä silti vekslata kun auto kääntyy kankeesti, ja tila on pieni, enkä uskalla tuota kyllä sellasiin pieniin välehin peruutella, en osaa hahmottaa sitä pitkää perää niin hyvin kuin ehkä jotkut taitavemmat kuskit.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 19:33"]
Jättäkää ne lapset kotiin, jos ei pääse autosta pois ja autoon normaalista ruudusta. Kuinka ihmeessä pääsette autoon ja pois autosta siellä kerrostalonne parkkipaikalla vai onko sielläkin perheparkkipaikat??
[/quote]
No ei tietenkään me missään kerrostalossa asuta!
Mulla on usein kauppaan mennessä niin valtava kusi- tai paskahätä, niin siitä isolta perhepaikalta kerkee näpsäkämmin kaupan veskiin.
Ne leveämmät paikat on sen takia että vauvan kaukalon saa laitettua ja otettua, tavallisella kapealla paikalla se on todellinen haaste. Meillä on kaksoset, ja kyllä siinä sai aikalailla joskus taiteilla että ei nirhaa viereisiä autoja. Ja rattaiden kanssa tietysti sama juttu, vaikka nehän menee yleensä takaluukkuun.
Jos lapset osaa kävellä, niin kyllä pitää itse pitää huolta etteivät mene auton alle.
Mikähän paikkakunta se oli, luin joskus tässä että joku olisko ollu K-Supermarketti, joka laittai kaikki parkkipaikkansa "perhe" kokoisiksi. Kauppias sanoi että on tullut asiakkailta tosi hyvää palautetta kun saa rennosti parkkeerata kunnon parkkiruutuihin, nykyään kun autojen koko on toisaalta suurentunut kun lapsiperheissä on useampi lapsi ja ne istuimet on pakollisia, toisin kuin 80-luvulla sai kakarat ängettyä vaikka kuinka pieneen kauppakassiin.
Jos en saa perhepaikkaa, lapseni naarmuttavat sun autoa ohimennessään , njäääääääääh. Siinä läskiperseveloille, njääääääääääää
Nyt osu kyllä niin monen nilkkaan, että piti heittäytyä puolustuskannalle ja muita haukkumaan. Niin kauan kuin asia ei kosketa itseä niin ollaan aina hiljaa. Mä vaan ihmettelen edelleen, miten ne, jotka on sitä mieltä, että kaikki vois kävellä kauempaakin, ei kuitenkaan itse kävele???!
Vai, että lapsiperheiden itsekkyys.... Täytyy muistaa, että me lapselliset olemme olleet myös lapsettomia, mutta lapsettomat eivät lapsellisia. Toinen ei nyt osaa eläytyä toisen tilanteeseen......
Mun mielestä ne on itsekkäämpiä, laiskempia ja tyhmempiä, muista piittamattomia minäminäminä-ihmisiä, jotka lapsettomina parkkeeraa lapsiperheparkkiin. Ihmettelen, että täällä avoimesti kertovat parkkeeravansa ko. ruutuihin ja samaan hengenvetoon haukkuvat lapsiperheitä, miksi he eivät voisi kauemmas parkkeerata. Eiköhän tullu harvinaisen selväksi, kenelle niistä lapsiperheparkeista on eniten turvallisuushyötyä.
Niin vastatkaa, te perheettömät, oletteko laiskoja ihraperseitä, kun ette kauemmas voi pysäköidä, vaan pitää viedä ne muutamat lapsiperhepaikat oven edestä?
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 09:06"]
Niin vastatkaa, te perheettömät, oletteko laiskoja ihraperseitä, kun ette kauemmas voi pysäköidä, vaan pitää viedä ne muutamat lapsiperhepaikat oven edestä?
[/quote]
Minä ajan lapsiperheparkkiin joka helvetin kerta, kun olen kuskaamassa äitiäni kauppaan. Huonojalkainen ja monet leikkaukset lävitse käynyt. En oikeasti ymmärrä, että näpsäkkäjalkainen 8 vuotias ei jaksa kävellä 100 metriä kauppaan äitinsä kanssa, mutta huonojalkaisen eläkeläisen pitäisi se tehdä.
Kohta varmaan koululaisille on jotkut työntökärryt kaupan edessä, ettei nykyajan tietokoneajan lasten vain tarvitse kävellä edes kaupan käytäviä, kun reppanat väsyvät.
Ja kyllä, raivopäämammat saa katsoa minua vihaisesti ja yrittää kolhia autoni ovia, kun äitini kanssa olemme kaupassa. Jotenkin kuvastaa näiden mammojen luonnetta, että kytätään, millainen auto on perheparkissa ja ollaan naarmuttamassa ovia, jos ei hänen pikku mussukkansa joutuu muutaman metrin kävelemään kaupan ovelle.
Vittu olette pässejä jotka väitätte että lapsiperheparkit ovat turhia. Pitääkö vääntää rautalangasta, että LAPSIPERHEILLE ON OMIA LEVEÄMPIÄ PAIKKOJA, KOSKA NORMIPAIKAT OVAT NIIN KAPEITA, ETTÄ VOI VAHINGOSSA KOLHASTA OVELLA VIEREISEEN AUTOON, KUN NOSTAA TURVAKAUKALON POIS. Eli paikat on tehty myös "suojelemaan" teidän autojanne. No mutta mäpä alan sitten jatkossa ajamaan normipaikalle ja saatan ihan vahingossa kolhasta teidän hienoon autoon :) Koska ne lapsiperhepaikathan on turhia.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 09:14"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 09:06"]
[/quote]
Minä ajan lapsiperheparkkiin joka helvetin kerta, kun olen kuskaamassa äitiäni kauppaan. Huonojalkainen ja monet leikkaukset lävitse käynyt. En oikeasti ymmärrä, että näpsäkkäjalkainen 8 vuotias ei jaksa kävellä 100 metriä kauppaan äitinsä kanssa, mutta huonojalkaisen eläkeläisen pitäisi se tehdä.
Kohta varmaan koululaisille on jotkut työntökärryt kaupan edessä, ettei nykyajan tietokoneajan lasten vain tarvitse kävellä edes kaupan käytäviä, kun reppanat väsyvät.
Ja kyllä, raivopäämammat saa katsoa minua vihaisesti ja yrittää kolhia autoni ovia, kun äitini kanssa olemme kaupassa. Jotenkin kuvastaa näiden mammojen luonnetta, että kytätään, millainen auto on perheparkissa ja ollaan naarmuttamassa ovia, jos ei hänen pikku mussukkansa joutuu muutaman metrin kävelemään kaupan ovelle.
[/quote]
Siis mitä ihmettä? Lapsiperheåaikoissa on se idea, että ne ovat leveämpiä, jotta lapsen/istuimen saa helposti autosta kolhimatta naapuriautoa. Ei ole mitenkään kyse jaksamisestä.
No niin nyt täyttyi mun AV mitta. Mä lähtökohtaisesti aina ajattelen ihmisistä hyvää ja ajattelen kanssaihmisiäkin. Lapsellisuuttani olen kuvitellut muiden olevan samanlaisia. AV on todistanut luuloni vääriksi ja vielä paljon enemmän. Suurin osa naisista näyttää olevan todella itsekkäitä paskiaisia. Heippa, pitäkää mielipiteenne!