Miksi pysäköit perheparkki-ruutuun vaikka sinulla ei ole perhettä?
Yleensä olet yksin oleva mies tai keski-iän ylittänyt pariskunta. Ihan vaan mielnkiinnosta.
Nm. Äiti kolmen turvaistuimessa/kaukalossa istuvan lapsen kanssa.
Kommentit (483)
Tykkään tilavasta parkkiruudusta. Perheparkkihan ei ole millään tavalla virallinen tai velvoittava käsite, vaan lähinnä mielikuvamainontaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä ja mieheni olemme perhe, vaikkei lapsia olekaan.
Olen yhden hengen perhe joten en mitää suositusta riko.
Vierailija kirjoitti:
Jos en saa perhepaikkaa, lapseni naarmuttavat sun autoa ohimennessään , njäääääääääh. Siinä läskiperseveloille, njääääääääääää
Kaikki sitä meneeki lisääntymään...
Minä inhoan lapsia ja lapsiperheitä. Lisäksi kyseiset ruudut ovat leveitä ja lähellä kaupan ulko-ovia, joten mielelläni ajan sellaiseen. Lapsiperhepysäköinnin merkki ei myöskään ole laillisesti millään tavoin velvoittava. Minua ei myöskään voisi vähempää kiinnostaa, jos joku viiltää avaimella viillon 92-mallin Transporterini kylkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen oikeasti aika järkyttynyt näistä vastauksista. Meillä on kolme lasta, joista vanhin vasta 5. Kaikki istuvat siis istuimissa ja nuorin vauvakaukalossa. Kaukalo on otettava irti, jotta vanhin lapsista pääsee kipuamaan autosta ulos. Auto on tietenkin leveä farmari, jotta kaikki mahtuvat kyytiin. Tarvitsemme leveää tilaa mennen tullen, sillä ovien on auettava kunnolla. Se, että perheparkkiruutu sattuu olemaan vapaana juuri silloin, kun sinä laiska kuski tekosyyllä "onhan mulla kotona perhe / olemme mieheni kanssa kaksin perhe / autoni on niin leveä", saavut paikalle, ei oikeuta sinua ajamaan perheparkkiin. Vaikka se ei ole laitonta ja luvatonta, se on MORAALITONTA. Seuraava tulija saattaa oikeasti tarvita leveää paikkaa, ettei lapsia tarvitse laskea yksin pois autosta siksi aikaa, että auton saa parkkeerattua kapeaan ruutuun.
Taas yksi etuoikeutettujen edustaja marisemassa. Oot voittanut geenilotossa täysosuman ja saanut omia muksuja. Valtio tukee sinuakin monin eri tavoin osin minun yksinäisen ihmisen (jota ei tueta millään tavalla) verovaroin. Kaikki on suunniteltu sinua ja sinun tarpeitasi varten. Kaupassakin kaikki tuotteet on tehty jollekin stnan suurperheelle eikä pieniä annoskokoja tunneta. Lapsiperheet saavat julkisessa liikenteessä etc. monenlaisia etuja. Lapsellisilla ihmisillä on edes lupaus siitä että muksut joskus katsovat vanhempana perään kun itse ei enää jaksa. Ja sinä kehtaat puhua että on moraalitonta jos minä vien sinun vapaan "lapsiparkkisi", koska se iso maastoauto ei mahdu pienempään ruutuun ja sinä et jaksa kävellä pidemmälle. Pidä vaan tunkkis mutta minä jatkossakin parkkeeraan siihen perheparkkiin milloin huvittaa.
Ok. Nyt ymmärrän. Olet kateellinen, koska olen saanut omia lapsia ja yhteiskunta tukee lapsiperheitä. Kauppiaat ja myymäläpäällikötkin haluaisivat meitä auttaa, mutta sinä et voi sallia sitä, koska geenilotto ja lapsilisät. Ja perhepakkauksetkin kaupassa. On se sinun elämäsi aika julmaa. Kuule aja vaan siihen leveään parkkiin, jos se yhtään tuskaasi ja katkeruuttasi helpottaa.
T. Lottovoittaja
Ne lapset voi jättää kotiin toisen vanhemman kanssa kun menee kaupoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen oikeasti aika järkyttynyt näistä vastauksista. Meillä on kolme lasta, joista vanhin vasta 5. Kaikki istuvat siis istuimissa ja nuorin vauvakaukalossa. Kaukalo on otettava irti, jotta vanhin lapsista pääsee kipuamaan autosta ulos. Auto on tietenkin leveä farmari, jotta kaikki mahtuvat kyytiin. Tarvitsemme leveää tilaa mennen tullen, sillä ovien on auettava kunnolla. Se, että perheparkkiruutu sattuu olemaan vapaana juuri silloin, kun sinä laiska kuski tekosyyllä "onhan mulla kotona perhe / olemme mieheni kanssa kaksin perhe / autoni on niin leveä", saavut paikalle, ei oikeuta sinua ajamaan perheparkkiin. Vaikka se ei ole laitonta ja luvatonta, se on MORAALITONTA. Seuraava tulija saattaa oikeasti tarvita leveää paikkaa, ettei lapsia tarvitse laskea yksin pois autosta siksi aikaa, että auton saa parkkeerattua kapeaan ruutuun.
Taas yksi etuoikeutettujen edustaja marisemassa. Oot voittanut geenilotossa täysosuman ja saanut omia muksuja. Valtio tukee sinuakin monin eri tavoin osin minun yksinäisen ihmisen (jota ei tueta millään tavalla) verovaroin. Kaikki on suunniteltu sinua ja sinun tarpeitasi varten. Kaupassakin kaikki tuotteet on tehty jollekin stnan suurperheelle eikä pieniä annoskokoja tunneta. Lapsiperheet saavat julkisessa liikenteessä etc. monenlaisia etuja. Lapsellisilla ihmisillä on edes lupaus siitä että muksut joskus katsovat vanhempana perään kun itse ei enää jaksa. Ja sinä kehtaat puhua että on moraalitonta jos minä vien sinun vapaan "lapsiparkkisi", koska se iso maastoauto ei mahdu pienempään ruutuun ja sinä et jaksa kävellä pidemmälle. Pidä vaan tunkkis mutta minä jatkossakin parkkeeraan siihen perheparkkiin milloin huvittaa.
Ok. Nyt ymmärrän. Olet kateellinen, koska olen saanut omia lapsia ja yhteiskunta tukee lapsiperheitä. Kauppiaat ja myymäläpäällikötkin haluaisivat meitä auttaa, mutta sinä et voi sallia sitä, koska geenilotto ja lapsilisät. Ja perhepakkauksetkin kaupassa. On se sinun elämäsi aika julmaa. Kuule aja vaan siihen leveään parkkiin, jos se yhtään tuskaasi ja katkeruuttasi helpottaa.
T. Lottovoittaja
Kiitos, arvostan mielipidettäsi. Saatan säälistä antaa sulle tilaa, jos näen että sulla on selvästi paha päivä ja pikku Petteri on erityisen villillä päällä.
Ylipainoisille lapsiperheille tekee hyvää saada vähän liikuntaa, kehotankin lapsiperheitä pysäköimään parkkialueen kauimmaiseen nurkkaan eikä oven eteen perhepaikoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
katkera, lapseton raukka itkee..
Miksi se istuin pitää ottaa autosta pois kaupassa? Eikö lapsen voi ottaa suoraan syliin siitä?
Käytän usein perheparkkia koska se on mukavan lähellä markettia ja saan ison maasturini helposti parkkiin. Normiruuduissa usein kolhitaan ovia, perheruuduissa ei. Suosimassani marketissa on valvontakamerat lähimpiin ruutuihin niin sinänsä huoletonta jättää auto, kolhija jää helposti kiinni. Ihmettelen sitä, miksi ihmiset edes ottavat lapset mukaan markettiin, eikö se olisi helpompaa käydä yksin kaupassa? No, ei sen niin väliä, minä teen elämäni helpoksi lähinnä itselleni, en muille.
Asennevamma kun ei oikeuta perheruutuun pysäköintiin, ei edes invapaikalle parkkeeraamiseen.
Antaa paukkua naapuriruudun peltilehmään vaan niitä klommoja. Eiköhän viesti jossain vaiheessa mene perille että lapsiperheille kannattaa jättää ne leveämmät paikat ettei omaan peltilehmän oveen tule niitä klommoja. Monet junioirit aukaisevat itse takaovet eivätkä siinä katso onko vieressä miten paljon tilaa. Sitä saa mitä tilaa jos ei kunnioiteta sääntöjä.
Kyllä keski-ikäisellä miehelläkin voi olla perhe.
Vierailija kirjoitti:
Antaa paukkua naapuriruudun peltilehmään vaan niitä klommoja. Eiköhän viesti jossain vaiheessa mene perille että lapsiperheille kannattaa jättää ne leveämmät paikat ettei omaan peltilehmän oveen tule niitä klommoja. Monet junioirit aukaisevat itse takaovet eivätkä siinä katso onko vieressä miten paljon tilaa. Sitä saa mitä tilaa jos ei kunnioiteta sääntöjä.
Siitä vaan,itseppähän maksatte auton korjauksen.
Turvakamerat on joka kaupan pihassa joten asia selviää varmasti.
Minä jätän ihan silkkaa vittumaisuuttani autoni perhepaikalle. Äitimammasten vitutuskäyrän lisääminen on lempilajini. Ja Audi A 4 saa olla rauhassa ja kolhimatta, kun teidän köyhien Skodat jäävät riittävän kauas.
Siksi, että koen olevan perheellinen ja katson, että ne ovat tarkoitettu kaikille niille, joilla on tai on ollut perhe.
Siinä ei ole mainintaa, että pitäisi olla juuri tietyn ikäisiä lapsia tai tietyn kokoinen perhe.
Ihan siksi ajan että ne ei-lapsiperhe parkit on niin kapeita, että niistä jää 10cm reunaan tilaa, vaikka ajaa keskelle ruutua pikkuauton, lisäksi niitä lapsiperheruutuja on pilvin pimein.
Koska lähikaupan lapsiperhepaikoilla on aina tilaa ja olen viimeisilläni raskaana. Pelkään kolhivani omani tai muiden autot kammetessani itseäni ulos valtavan mahani kanssa tavallisella paikalla.
Juuri näin! Kiitos hyvin muotoillusta mielipiteestä ja hyvää pääsiäistä toiselta lapsettomalta sinkulta.