Miksi pysäköit perheparkki-ruutuun vaikka sinulla ei ole perhettä?
Yleensä olet yksin oleva mies tai keski-iän ylittänyt pariskunta. Ihan vaan mielnkiinnosta.
Nm. Äiti kolmen turvaistuimessa/kaukalossa istuvan lapsen kanssa.
Kommentit (483)
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 19:05"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 18:17"]Perheparkkiruudut tai perheruudut on tarkoitettu lapsiperheille. Niissä on mun mielestä kuvakin missä 2 isoa tikku-ukkoa ja 2 pientä. Ellei teillä ole kääpiöitä takapenkillä ja erehdytte kyltistä, älkää laittako autoanne siihen.
1. Ruutu on levennetty ja tarkoitettu siksi lapsiperheille, KOSKA kun lapset tulevat autosta, niin ovet yleensä työnnetään kokonaan auki. MUTTA koska ruutu on isompi, ei teidän rs octavioihin ja audeihin tule klommoja/naarmuja.
2. Kun tullaan kaupasta ja laitetaan lapsi sitteriin/turvaistuimeen niin siinäkin tapauksessa on pakko melkein avata ovi kokonaan auki. Taas audit vaarassa.
Mutta joo, parkkeeratkaa vaan niille perheruuduille. Sitten joku kaunis päivä kun se onkin varattu, kun joku BMW mies on siihen ajanut, joudutte ajamaan normiruutuun. Ja kuinka ollakaan, lapsiperhe auto ajaa viereen ja ovet auki.. KLONKS.
+ ne on ovien vieressä, koska lapset ei yleensä jaksa kävellä tai sitten ne saa helpommin ja nopeemmin laitettua ostoskärryihin istumaan, eikä ne juoksentele ympäri parkkialuetta :)
saanko sinkkuna sakot?
mikään ei estä minua ajamasta siihen ruutuun. ihan vittuillakseni sinunkaltasillesi. jotka kuvittelevat LAPSIperheen olevan etuoikeuttu ja
saamaan erityiskohtelua, siksi että olet tehnyt vapaaehtoisesti sinappikoneita syömään yhteiskunnan varoja jo muutenkin liikaa kansoitettuun maailmaan.
afrikassa lapset näkee nälkää ja sinä et mahdu ison perseesi kanssa kahden auton väliin kulkemaan? yhyy. yyh. yhyy. yyh.
Miten joku voi olla noin yksinkertainen? Oletko vähän lyhytnäköinen. Suomessa ei ole ylikansoittumista, suomessa lapsia kannattaisi nimenomaan suojella, koska meidän tulevaisuus on heidän käsissä. He eivät ole yhteiskunnan varojen syöjiä, vaan tulevia veronmaksajia. Sen mitä edelliset sukupolvet on tehnyt velkaa, tulevat maksaa. Voidaan vaan toivoa, että he veloista huolimatta kasvavat inhimillisiksi ja ihmisiä arvostaviksi. Sillon kun sinä olet vanha, päättää nämä sinappikoneet sinun elämäsi laadusta. Enkä olisi heille vihainen siitä, etteivät haluaisi maksaa enää meidän hoitokuluja silloin. Maksat ehkä nyt etuja näille lapsille, mutta loppujen lopuksi he joutuvat maksamaan sen moninkertaisena. Jos, jotakuta haluat syyttää veroista, syytä niitä sukupolvia, jotka suomen on saanut velkaantumaan. Ethän syytä murhaajan lastakaan murhista, joita hän ei ole tehnyt.
mitä sä selität?
jos adhd - pleikkari - sokerihumala lapsesi ja sinä levinneen perseesi kanssa
ette osaa käyttäytyä ja kulkea normaaliparkkiruudussa, niin tilatkaa ruoat kotiinkuljetuksella.
kuinka helvetissä ihmiset ovat ennen pystyneet käymään kaupassa ennen perheparkkiruutuja?
miten murhaaminen liityy omaan olemattomaan kasvatustapaasi ja
ylipainoosi?
Ennen käytiin kävellen tai pyörillä siinä kulman takana tai max. 500 metrin päässä olevassa lähikaupassa. Ei tarvinnut pakata lapsia autoon ja huristaa kilometrien päähän.
Kaikkia kommentteja en jaksanut lukea, mutta suurin osa on todella itsekkäitä ja piittaamattomia.
Kertoo jotain suomalaisista.
"Koska olen mulkku" on ainoa oikea selitys.
Yleensähän noi tosin näyttää olevan vaihdevuosi-ikäisiä. Koitetaan ymmärtää, niillä on hormoonit sekaisin ja henkinen tila taantunut angstaavan teinin tasolle.
Parhaimmat tapaukset, joita olen perheparkkiruuduissa nähnyt, on kaksipaikkainen avoauto ja MOOTTORIPYÖRÄ :D Molemmat Oulussa kaakkurin cittarin parkissa. Itse jätän leveämmät ja kaupan lähellä olevat ruudut käyttämättä, jotta pienillä lapsilla olisi turvallisempi kulkea autolta kauppaan ja auton ovet saisi vanhemmat kunnolla auki laittaakseen kaukalon tai turvavyöt paikalleen ilman naapuriauton kolhimista. Itselläni on kuitenkin terveet jalat ja peruskunto olemassa, että ei oo ongelma kävellä vähän kauempaa ostoksille! Mikään pakkohan ruutuja ei lapsiperheille ole säästellä, kun mikään laki ei velvoita, mutta itsekäs, ajattelematon ja niin laiska en ole, että niihin ruutuihin pitäisi päästä.
On minulla perhe. Se vaan ei ole mukana. Tasan pysäköin perhepaikalle koska sitä ei laissa kielletä.
Ps. Ne lapset voi jättää kotiin jos ne eivät osaa käyttäytyä. Mikään ei ole kamalampaa kuin kuunnella kiukuttelevaa lasta ja väistellä ostoskärryjä. Toinen vanhemmista voi piipahtaa kaupassa yksin ja toinen olla lasten kanssa kotona. Tai sitte ne lapset voi opettaa käyttäytymään kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
. Mikään ei ole kamalampaa kuin kuunnella kiukuttelevaa lasta ja väistellä ostoskärryjä. .
Ihan totta? Minulle tulee aika montakin kamalampaa asiaa mieleen kuin tuo. Vaikka Nizza 14.7.2016.
Vierailija kirjoitti:
On minulla perhe. Se vaan ei ole mukana. Tasan pysäköin perhepaikalle koska sitä ei laissa kielletä.
Ps. Ne lapset voi jättää kotiin jos ne eivät osaa käyttäytyä. Mikään ei ole kamalampaa kuin kuunnella kiukuttelevaa lasta ja väistellä ostoskärryjä. Toinen vanhemmista voi piipahtaa kaupassa yksin ja toinen olla lasten kanssa kotona. Tai sitte ne lapset voi opettaa käyttäytymään kunnolla.
No sinähän olet itse malliesimerkki ihmisestä jolla ei ole edes alkeellisia käytöstapoja. Ja olet jo sentään aikuinen!
Vierailija kirjoitti:
"Koska sitä ei laissa kielletä"... Et siis piittaa yhtään siitä, että nuo paikat on varattu pienten lasten perheille? Minä ensin, minä saan ajaan. Minä minä.
Minun ei tarvitse välittää suosituksesta.
Koska olenhan MINÄ.
Pelle.
Siksi koska minua ei saa syrjiä sillä perusteella, ettei minulla ole perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Syrjiä... Hah. Kyllä on urpoa väkeä.
Kai ajat invapaikallekin? Eikös nekin ole hirveää syrjintää sinua kohtaan?
Ollaan me Suomen naiset kuitenkin tyytyväisiä, ettei niitä parkkipaikkoja ole nimetty kuten Saksassa, siellä ne on Frauenparkplatzeja.
Istutteko te bussissakin vanhusten paikoille kun niihinkin ei mitään erillistä lupalappua tarvita, pelkkä röyhkeys riittää.
Laatikkopyörän saa onneksi oikein näppärästi parkkeerattua marketin ulko-oven lähelle aina, ei tartte tapella erityisruuduista laikojen autoilijoiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syrjiä... Hah. Kyllä on urpoa väkeä.
Kai ajat invapaikallekin? Eikös nekin ole hirveää syrjintää sinua kohtaan?
Invapaikat on erikseen määritelty laissa ja niihin pysäköiviltä edellytetään erityistä merkintää autoon.
En aja perhepaikalle sen jälkeen, kun niihin pysäköiviltä vaaditaan vastaavanlainen maksullinen kyltti kojelaudalle ja perhepaikat on kirjattu lakiin. Mutta niin kauan kun autoilijoilta ei edellytetä autoonsa mitään erityismerkintää perheestä, jätän autoni juuri siihen ruutuun, joka minusta on sillä hetkellä hyvä. Näin tiistaisin aamupäivällä kaupoissa on niin vähän väkeä, että perheiden kannattaisi käydä kaupassa, koska vapaita ruutuja on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Istutteko te bussissakin vanhusten paikoille kun niihinkin ei mitään erillistä lupalappua tarvita, pelkkä röyhkeys riittää.
Laatikkopyörän saa onneksi oikein näppärästi parkkeerattua marketin ulko-oven lähelle aina, ei tartte tapella erityisruuduista laikojen autoilijoiden kanssa.
Busseissa ei ole erikseen paikkoja vanhuksille.
On se kumma kun asia pitää olla lakiin kirjattu.
Ettekö muuten osa olla kohteliaita?
Todella junttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Koska sitä ei laissa kielletä"... Et siis piittaa yhtään siitä, että nuo paikat on varattu pienten lasten perheille? Minä ensin, minä saan ajaan. Minä minä.
Minun ei tarvitse välittää suosituksesta.
Koska olenhan MINÄ.
Pelle.
Kuten kerroin, minulla on perhe. Tapanani vaan ei ole rasittaa työstä väsyneitä kanssaihmisiä raahamalla väsyneitä päiväkoti-ikäisiä kauppaan kiukuttelemaan. Perheen kanssa vietän aikaani muuten kuin ruokaostoksilla. Itse olet pelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laatikkopyörän saa onneksi oikein näppärästi parkkeerattua marketin ulko-oven lähelle aina, ei tartte tapella erityisruuduista laikojen autoilijoiden kanssa.Busseissa ei ole erikseen paikkoja vanhuksille.
Ainakin Tampereella on kyltillä varattu paikkoja huonokuntoisille: vanhuksille, sairaille, raskaana oleville jne
Koska säännöt joita ei voida valvoa on tehty rikottaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laatikkopyörän saa onneksi oikein näppärästi parkkeerattua marketin ulko-oven lähelle aina, ei tartte tapella erityisruuduista laikojen autoilijoiden kanssa.Busseissa ei ole erikseen paikkoja vanhuksille.
Ainakin Tampereella on kyltillä varattu paikkoja huonokuntoisille: vanhuksille, sairaille, raskaana oleville jne
Mutta onko siellä erikseen paikkoja nimenomaan vanhuksille?
Minun mielestä se riittää jo oikein hyvin, että toivoo tulevaisuudessa perhettä. Lapsien määrää ei ole tarvinut vielä päättää, mutta kyllä ihmisten pitää saada uskoa unelmiinsa ja tavoitella niitä, vaikka parkkipaikka kerrallaan.