Miksi pysäköit perheparkki-ruutuun vaikka sinulla ei ole perhettä?
Yleensä olet yksin oleva mies tai keski-iän ylittänyt pariskunta. Ihan vaan mielnkiinnosta.
Nm. Äiti kolmen turvaistuimessa/kaukalossa istuvan lapsen kanssa.
Kommentit (483)
Vierailija kirjoitti:
Jos kauppa haluaa järjestää lapsiperheasiakkaille oman parkkialueen, niin ei se todellakaan ole kaikkien käyttöön tarkoitettu. Vaikkei olisikaan laitonta, niin hemmetin itsekästä se on.
Voisiko kauppa myös ohjeistaa ja valvoa, että vain oikeutetut jättävät autonsa lapsiperheille tarkoitettuun parkkiin? Nythän kyseessä on pelkkä tieto siitä, että tässä on leveämmät ruudut, ei sen enempää. Minusta kauppiaan pitäisi anomuksesta antaa autoilijalle vuodeksi kerrallaan perheparkkilappu, joka olisi parkkipaikkakohtainen ja pidettävä näkyvillä autossa. Parkkialueilla olisi kiertävät ohjaajat, jotka varmistaisivat sen, että vain luvan hankkineet jättävät autonsa niille tarkoitettuun ruutuun.
Parkkipaikat voisi porrastaa autojen iän mukaan. Mitä uudempi auto, sitä lähemmäs ovea sen saisi jättää.
Palstamammojen vuoden -99 Corollat olisi kaikki jossain alueen laidoilla helposti hinattavissa käyntiin.
Te lapsettomat käytte varmaan myös hoplopissa syömässä ihan vain koska voitte. Ja samalla viette tilan muilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on karvaisia nelijalkaisia lapsia, joiden ulossaaminen autosta on lähes yhtä hankalaa kuin ihmislasten.
T. Koiraperhe
Varmaan koirasi maksavat myös koiraveron?
Minkälaista haittaveroa sinä maksat lapsistasi?
Tää menee jo niin vitun typeräksi ja ohi aiheen, kiitos aivovammaisen minun koiratkin on lapsia t: koiramamma -vertauksen. Seuraavaksi varman kysyt, että kai madotat lapsesi säännöllisesti ja pidät sen kytkettynä kaupunkialueella. Voi saatanan saatana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin vastatkaa, te perheettömät, oletteko laiskoja ihraperseitä, kun ette kauemmas voi pysäköidä, vaan pitää viedä ne muutamat lapsiperhepaikat oven edestä?
En muutu perheettömäksi, vaikka lapset eivät olisi mukana kaupassa. En myöskään, kun he kasvavat.
Nyt toivoisin, että ko. viestin alapeukuttaneet perustelisivat vastauksensa. Siis, muutunko perheettömäksi, jos lapset eivät ole mukana?
En väittänyt pysäköiväni perheruutuun. Mutta olenko siis automaattisesti laiska ihraperse, kun olen "perheetön".
Olen pahoillani jos sulle ei järki sano, että ne paikat on tarkoitettu niille joilla on lapset mukana. Yleensähän niissä kylteissä on vielä sellaiset kivat pikku kuvat teille lukutaidottomille.. missä on isi, äiti, pari mukeloa ja vauvanvaunut antamassa osviittaa kenelle ne paikat on ajateltu - hyvien tapojen nimessä. Mutta joillekkin ei riitä edes rautalangasta vääntäminen. Ja sitten on nää ammattimielensäpahoittajat... "kyllä sinkkukin on perhe ja määkin olen joskus ollut vauva ja mää haluan olla vauva ja me ollaan homopariskunta ja me ollaan sadeperhesateenkaariperhe - MISSÄ MEIDÄN KYLTIT??!!"
Mulla on 3 lasta ja farmari ja ajan suosiolla sinne pihan perälle normiruutuun. Saa aivovammaset tapella ihan rauhassa niistä lapsiperhepaikoista - periaatteen nimissä.
Ainoa miinus tulee kauppiaalle, se raukka joutuu palkkaamaan jonkun joka hakee niitä autokärryjä sieltä pihan perältä, kun ei sieltä lähdetä mukelojen kanssa kärryjä palauttelemaan ja autoon lapsia en yksin jätä. Mutta mehän maksetaan ne kärrypojat kaikki yhdessä tuotteiden hintojen kautta; minä, sinä ja kaikki muut persepäät <3 Nähdään kaupoilla!
Järjejuoksussani ei pitäisi olla mitään vikaa. Mutta et vastannut kysymykseen. Onko sisälukutaidossasi jotain ongelmaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi perheneuvolat sitten auttavat vain lapsiperheitä? :)
Minä haen ehkäisypillerireseptini perheneuvolasta eikä minulla ole ensimmäistäkään lasta eikä edes miestä.
Perheneuvolasta ehkäisyä :D:DD
Kyllä :) :)
Asun pienessä kunnassa ja meillä on kaikki palvelut samassa neuvolassa. Siellä käy niin pershedelmät, paksuksi pannut, diabetesta sairastavat, rokotusten uusijat, ongelmakersat ja me ketkä yritämme välttyä raskaaksi tulemiselta. Isoissa kaupungeissa taitaa noi "ongelmatapausten" neuvolat olla erikseen.
Ja vielä pari hymiötä perään :) :D
Meillä sama, mutta silti asioin perheSUUNNITTELUneuvolassa pillerien takia. :):)
Same same but different :) :)
Niissä isoissa kaupungeissa joissa on erilliset "perheneuvolat" ongelmalapsiperheille noita pillereidenmääräämisneuvoloita voidaan kutsua jopa EHKÄISYneuvoloiksi! Meillä pikkukunnassa pillerit haetaan siitä yhdestä ja samasta perheneuvolasta mikä tarjoaa muitakin palveluita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin vastatkaa, te perheettömät, oletteko laiskoja ihraperseitä, kun ette kauemmas voi pysäköidä, vaan pitää viedä ne muutamat lapsiperhepaikat oven edestä?
En muutu perheettömäksi, vaikka lapset eivät olisi mukana kaupassa. En myöskään, kun he kasvavat.
Nyt toivoisin, että ko. viestin alapeukuttaneet perustelisivat vastauksensa. Siis, muutunko perheettömäksi, jos lapset eivät ole mukana?
En väittänyt pysäköiväni perheruutuun. Mutta olenko siis automaattisesti laiska ihraperse, kun olen "perheetön".
Olen pahoillani jos sulle ei järki sano, että ne paikat on tarkoitettu niille joilla on lapset mukana. Yleensähän niissä kylteissä on vielä sellaiset kivat pikku kuvat teille lukutaidottomille.. missä on isi, äiti, pari mukeloa ja vauvanvaunut antamassa osviittaa kenelle ne paikat on ajateltu - hyvien tapojen nimessä. Mutta joillekkin ei riitä edes rautalangasta vääntäminen. Ja sitten on nää ammattimielensäpahoittajat... "kyllä sinkkukin on perhe ja määkin olen joskus ollut vauva ja mää haluan olla vauva ja me ollaan homopariskunta ja me ollaan sadeperhesateenkaariperhe - MISSÄ MEIDÄN KYLTIT??!!"
Mulla on 3 lasta ja farmari ja ajan suosiolla sinne pihan perälle normiruutuun. Saa aivovammaset tapella ihan rauhassa niistä lapsiperhepaikoista - periaatteen nimissä.
Ainoa miinus tulee kauppiaalle, se raukka joutuu palkkaamaan jonkun joka hakee niitä autokärryjä sieltä pihan perältä, kun ei sieltä lähdetä mukelojen kanssa kärryjä palauttelemaan ja autoon lapsia en yksin jätä. Mutta mehän maksetaan ne kärrypojat kaikki yhdessä tuotteiden hintojen kautta; minä, sinä ja kaikki muut persepäät <3 Nähdään kaupoilla!
Järjejuoksussani ei pitäisi olla mitään vikaa. Mutta et vastannut kysymykseen. Onko sisälukutaidossasi jotain ongelmaa?
Sulla on vinttikellari niin sekaisin, ettei täällä kukaan saa selvää mitä yrität sönköttää.
"Ja kestät myös sitten sen, että sua pidetään itsekkäänä k*sipää mul**una. Propsit sulle moisesta provokaatiosta! Ilmaisia ämpäreitä tuollaisille :)"
Tuskin, koska autoni ei ole sellainen joka aiheuttaisi mitään tunteita. En välitä tosiaan siitä mitä minusta ajatellaan. Enhän minä itse voi kontrolloida muiden ajatuksia! Tulisin kyllä hulluksi!
"Näin tässä päivänä eräänä Kuopion Prisman parkkipaikalla vihaisen mutsin naarmuttamassa Mersun kylkeä, josta hetkeä aikaisemmin oli kiirehtinyt keski-ikäinen pukumies perjantaikaljaostoksilleen siis perhepaikka oli kyseessä..."
Siis ihan oikeasti, mihin on kadonnut muiden omaisuuden kunnioittaminen. Aivan selvästi äitiys on verrattavissa mielisairauteen, kun pitää noin alas vajota. Pitäisikö kauppiaan harkita noiden perheruutujen poistamista, koska ne aiheuttavat liikaa pahanolon purkauksia. Naisethan ovat tunnetusti hulluja. Siis oikeesti miettikää mistä moinen pahaolo tulee. Hävetkää aikuiset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Jos kauppa haluaa järjestää lapsiperheasiakkaille oman parkkialueen, niin ei se todellakaan ole kaikkien käyttöön tarkoitettu. Vaikkei olisikaan laitonta, niin hemmetin itsekästä se on.
Ja sama pätee lapsivapaisiin häihin, hotelleihin, ravintoloihin ja muihin tapahtumiin. Ne pitää hyväksyä jos niin tahdotaan järjestää. Samoin kuin kaupan järjestämät lapsiperheparkkipaikat. Kolikon kaksi puolta siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on karvaisia nelijalkaisia lapsia, joiden ulossaaminen autosta on lähes yhtä hankalaa kuin ihmislasten.
T. Koiraperhe
Varmaan koirasi maksavat myös koiraveron?
Minkälaista haittaveroa sinä maksat lapsistasi?
Tää menee jo niin vitun typeräksi ja ohi aiheen, kiitos aivovammaisen minun koiratkin on lapsia t: koiramamma -vertauksen. Seuraavaksi varman kysyt, että kai madotat lapsesi säännöllisesti ja pidät sen kytkettynä kaupunkialueella. Voi saatanan saatana.
Johon minä sitten vastaan, että kai sulla on neljän koiralapsen sisarusrattaat?
Viekö joku terve muka koiria oikeesti elintarvikkeita myyviin tiloihin?
hohhoijaa kirjoitti:
"Ja kestät myös sitten sen, että sua pidetään itsekkäänä k*sipää mul**una. Propsit sulle moisesta provokaatiosta! Ilmaisia ämpäreitä tuollaisille :)"
Tuskin, koska autoni ei ole sellainen joka aiheuttaisi mitään tunteita. En välitä tosiaan siitä mitä minusta ajatellaan. Enhän minä itse voi kontrolloida muiden ajatuksia! Tulisin kyllä hulluksi!
"Näin tässä päivänä eräänä Kuopion Prisman parkkipaikalla vihaisen mutsin naarmuttamassa Mersun kylkeä, josta hetkeä aikaisemmin oli kiirehtinyt keski-ikäinen pukumies perjantaikaljaostoksilleen siis perhepaikka oli kyseessä..."
Siis ihan oikeasti, mihin on kadonnut muiden omaisuuden kunnioittaminen. Aivan selvästi äitiys on verrattavissa mielisairauteen, kun pitää noin alas vajota. Pitäisikö kauppiaan harkita noiden perheruutujen poistamista, koska ne aiheuttavat liikaa pahanolon purkauksia. Naisethan ovat tunnetusti hulluja. Siis oikeesti miettikää mistä moinen pahaolo tulee. Hävetkää aikuiset ihmiset.
Toisen auton naarmuttaminen on rikos, vaikka se olisi pysäköity ajattelemattomasti. Vaikka auto olisi pysäköity väärin invapaikalle (mikä on lain silmissä ihan eri asia kuin perhepaikka), on auton sabotointi rikos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sama pätee lapsivapaisiin häihin, hotelleihin, ravintoloihin ja muihin tapahtumiin. Ne pitää hyväksyä jos niin tahdotaan järjestää. Samoin kuin kaupan järjestämät lapsiperheparkkipaikat. Kolikon kaksi puolta siis.
Joo? Hyväksyn, eikä näistä tässä olekaan keskusteltu?
Kaupassa käyminen nyt vain on hieman arkipäiväisempää eikä niitä lapsia saa yksin kotiinkaan jättää. Joten sikäli voisit jättää jatkossa moiset argumentointivirheet julkaisematta.
Vierailija kirjoitti:
hohhoijaa kirjoitti:
Toisen auton naarmuttaminen on rikos, vaikka se olisi pysäköity ajattelemattomasti. Vaikka auto olisi pysäköity väärin invapaikalle (mikä on lain silmissä ihan eri asia kuin perhepaikka), on auton sabotointi rikos.
Pistää miettimään millainen ihmisen täytyy olla, että on valmis rikokseen 'kostaakseen' mielipahansa siitä, että joku on parkkeeraanut hänen mielestään väärin...
Jätän auton perheruutuun, jos se on lähin sallittu pysäköintiruutu. Nehän ovat vain vähän tavallista isompia ruutuja,eivät mitään sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et muutu perheettömäksi. Kaikkihan sen ymmärtää sanomattakin. Kuten täällä ollaankin jo keskusteltu, on perheitä monenlaisia. On perheitä johon synnytään ja joihin liitytään. On lapsettomia ja lapsellisia perheitä. On homo-hetero-sateenkaari perheitä. Perhe ei ole mikään yksi tietty standardi.
Perhe parkki on nimitys parkkipaikalle joka on tarkoitettu enemmän tilaa tarvitseville, yleensä tähän sisältyy pienet lapset. Itseä kummastuttaa, että joku voi todella vetää herneen nenään siitä että parkille on keksitty lyhyt, mutta sisällöltään laaja nimi. Eikai kukaan ole niin yksinkertainen ettei ymmärrä sen todellista käyttö tarkoitusta? Olisiko tässä suomalaisille tyypillinen ilmiö, että kun jostain voi mielensä pahoittaa niin siitä toden teolla pahoitetaan. Kaupanpäälliseksi heittäydytään vielä martyyriksi kun "minun perhettäni väheksytään, vaikka olen yhtä arvokas!"
Kauppias tuskin hieroi käsiään naureskellen, että nyt kerron minkälainen perhe on arvokkain. Vai ehkä hän halusi helpottaa pienten lasten vanhempien arkea ja taata turvallisen parkin lapsille?
Vierailija kirjoitti:
niissähän lukee "lapsiperheille". opetelkaa idiootit lukemaan. yhelläkin ämmällä oli takapenkki täynnä tyhjiä pulloja ja tölkkejä ja kruisas siihe lapsiperheille tarkotettuun ruutuun. ehkä se oli juoppo, ja ne pullot sen lapsia sitten.
Laki ei tunne mitään "lapsiperhe" ruutuja, joten niihin saa kyllä parkeerata ihan kuka haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hohhoijaa kirjoitti:
Pistää miettimään millainen ihmisen täytyy olla, että on valmis rikokseen 'kostaakseen' mielipahansa siitä, että joku on parkkeeraanut hänen mielestään väärin...
Voi kyllähän näitä "poliiseja" löytyy niin liikenteestä, asuntoyhtiöistä kuin kauppojen parkkipaikoiltakin. Ovat aina mielestään oikeassa ja hanakasti sitä muille toitottamassa. Usein vanhempia mieshenkilöitä.
Myöskään kauppajonossa etuileminen ei ole lain mukaan rikos. Mikään laki ei määrää jonottamaan kaupassa. Joten jatkossa pidätte nokkanne kiinni, kun minä tulen jonossa teidän eteenne. Koska elämme vain lakien mukaan, hyvistä tavoista viis. Ettekä te voi sille mitään, läl läl lää, koska muistakaahan, että esim. toiseen ihmiseen käsiksi käyminen on rikos :/ Lain mukaan! Rangaistava teko. Niinkuin on toisen auton naarmuttaminenkin.
Autoja ei saa naarmuuttaa, toiseen ei saa käydä käsiksi. Mutta toisten paikoille saa ajaa vapaasti ja toisia saa kiilata jonossa, etenkin niitä jotka kiilaa toisten parkkipaikoille. Hyvä kun tuli nää pelisäännöt nyt sovittua sitten ihan yhteisesti, niin voidaan taas kaikki rauhassa asioida prismassa :) <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo? Hyväksyn, eikä näistä tässä olekaan keskusteltu?
Kaupassa käyminen nyt vain on hieman arkipäiväisempää eikä niitä lapsia saa yksin kotiinkaan jättää. Joten sikäli voisit jättää jatkossa moiset argumentointivirheet julkaisematta.
Kiva että sinä ymmärrät ja hyväksyt, mutta ei täällä moni hyväksy. Ovat sitä mieltä, että suvaitsevaisuutta ovat kaikki edut ja huomioiminen, mitkä kohdistuvat lapsiperheisiin = heihin itseensä (ja usein vielä enemmänkin lapsien vanhempiin ja heidän elämänsä helpottamiseen, ei lapsiin niinkään). Mutta se 'suvaitsevuus' loppuu heti kun pitäisi suvaita vammaisia, sairaita, eri tavalla ajattelevia, erilaisia ihmisiä tai niitä, jotka eivät lapsia joko halua tai saa. Pitää ymmärtää loputtomiin kuinka rankkaa ja vaikeaa vanhemmalla on lastensa kanssa - ja kuinka sitä kurjuutta pitää kaikin puolin helpottaa. Mutta sitten esim. syöpäsairaan henkilön ymmärtäminen on syöpäkortin esiin vetämistä. Lapsikorttia taas saa heiluttaa ihan mielin määrin. Kyllä minä sen perhepaikan suon mielummin syöpäsairaalle vanhemmalle, joka on jättänyt ne lapset kotiin käydessään väsyneenä kaupassa kuin sille äidille, joka terveenä terveen 4-vuotiaansa kanssa riehuu naarmuttamassa tämän sairaan äidin autoa, kun on hänen mielestään väärin parkkeerattu.
Minulla ei ole mitään lapsiperheparkkipaikkoja vastaan. Ja minusta on todella junttia pysäköidä esim. invapaikalle syyttä. Mutta sairaalta vaikuttaa sekin, että joku lähtee tuhoamaan toisen autoa siksi, että sen parkkeeraus on hänen mielensä pahoittanut. Jos noita kauppojen parkkipaikkoja haluaa kytätä (ilmeisesti siihen kuitenkin voimavarat lasten kanssa kaupassa asioidessa monilla riittää jos on tähän palstaan uskominen) niin epäilyistään väärästä tavasta parkkeerata voi ilmoittaa kaupan henkilökunnalle. Jos he ovat halunneet tarjota paikkoja vain lasten kanssa kaupassa asioiville niin heillä varmaan riittää sitten intoa tätä valvoakin. Jos intoa valvoa ei riitä niin tuskin se parkkipaikka-asia kaupan puolesta sitten suositusta ihmeellisempi asia on.
Niitä parkkipaikkoja käyttävät kyllä väärin laiskat ja juntit keski-ikäiset. Mutta niitä käyttävät myös ne yksin liikkeellä olevat, joille jokainen suvaitsevainen paikan soisi jos taustat tietäisi. Kannattaa niitä tarroja liimaillessaan todellakin sitten tietää, keneen vihansa kohdistaa. Ymmärrän kyllä, että jotain invalidia voi invapaikkojen väärin käyttäminen harmittaa niin että johonkin vastaiskuun ryhtyy tarroineen, mutta että joku terve äiti jaksaisi asiasta elämäntehtävän ottaa. Pitää olla paljon ylimääräistä aikaa ja energiaa.
Niin ja niitä lapsia on minullakin. Nuorinkin tosin jo yhdeksän, eli siitä on jo yli 5 vuotta kun edes olisin ao paikkoja tarvinnut - ja silloinkin niitä harvoin tarvitsin, yleensä pärjättiin ilman ja usein kauppaan käveltiinkin (vaunussa kulki niin kätevästi isonkin perheen ostokset). Nykyisin ilman vaunuja joudun enemmän käymään autolla kaupassa kun käsissä ei vie ihan sitä määrää kuin vaunuissa. Ja kerran muuten parkkeerasin perhepaikalle ilman lapsia kun en meinannut parkkipaikkaa löytää. Lapset olivat kotona oksutaudissa ja kamalalla kiirellä hain heille juomia ja keittoja - itsekin kipeänä.