Miksi pysäköit perheparkki-ruutuun vaikka sinulla ei ole perhettä?
Yleensä olet yksin oleva mies tai keski-iän ylittänyt pariskunta. Ihan vaan mielnkiinnosta.
Nm. Äiti kolmen turvaistuimessa/kaukalossa istuvan lapsen kanssa.
Kommentit (483)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin vastatkaa, te perheettömät, oletteko laiskoja ihraperseitä, kun ette kauemmas voi pysäköidä, vaan pitää viedä ne muutamat lapsiperhepaikat oven edestä?
En muutu perheettömäksi, vaikka lapset eivät olisi mukana kaupassa. En myöskään, kun he kasvavat.
Nyt toivoisin, että ko. viestin alapeukuttaneet perustelisivat vastauksensa. Siis, muutunko perheettömäksi, jos lapset eivät ole mukana?
En väittänyt pysäköiväni perheruutuun. Mutta olenko siis automaattisesti laiska ihraperse, kun olen "perheetön".
Olen pahoillani jos sulle ei järki sano, että ne paikat on tarkoitettu niille joilla on lapset mukana. Yleensähän niissä kylteissä on vielä sellaiset kivat pikku kuvat teille lukutaidottomille.. missä on isi, äiti, pari mukeloa ja vauvanvaunut antamassa osviittaa kenelle ne paikat on ajateltu - hyvien tapojen nimessä. Mutta joillekkin ei riitä edes rautalangasta vääntäminen. Ja sitten on nää ammattimielensäpahoittajat... "kyllä sinkkukin on perhe ja määkin olen joskus ollut vauva ja mää haluan olla vauva ja me ollaan homopariskunta ja me ollaan sadeperhesateenkaariperhe - MISSÄ MEIDÄN KYLTIT??!!"
Mulla on 3 lasta ja farmari ja ajan suosiolla sinne pihan perälle normiruutuun. Saa aivovammaset tapella ihan rauhassa niistä lapsiperhepaikoista - periaatteen nimissä.
Ainoa miinus tulee kauppiaalle, se raukka joutuu palkkaamaan jonkun joka hakee niitä autokärryjä sieltä pihan perältä, kun ei sieltä lähdetä mukelojen kanssa kärryjä palauttelemaan ja autoon lapsia en yksin jätä. Mutta mehän maksetaan ne kärrypojat kaikki yhdessä tuotteiden hintojen kautta; minä, sinä ja kaikki muut persepäät <3 Nähdään kaupoilla!
Järjejuoksussani ei pitäisi olla mitään vikaa. Mutta et vastannut kysymykseen. Onko sisälukutaidossasi jotain ongelmaa?
Et muutu perheettömäksi. Kaikkihan sen ymmärtää sanomattakin. Kuten täällä ollaankin jo keskusteltu, on perheitä monenlaisia. On perheitä johon synnytään ja joihin liitytään. On lapsettomia ja lapsellisia perheitä. On homo-hetero-sateenkaari perheitä. Perhe ei ole mikään yksi tietty standardi.
Perhe parkki on nimitys parkkipaikalle joka on tarkoitettu enemmän tilaa tarvitseville, yleensä tähän sisältyy pienet lapset. Itseä kummastuttaa, että joku voi todella vetää herneen nenään siitä että parkille on keksitty lyhyt, mutta sisällöltään laaja nimi. Eikai kukaan ole niin yksinkertainen ettei ymmärrä sen todellista käyttö tarkoitusta? Olisiko tässä suomalaisille tyypillinen ilmiö, että kun jostain voi mielensä pahoittaa niin siitä toden teolla pahoitetaan. Kaupanpäälliseksi heittäydytään vielä martyyriksi kun "minun perhettäni väheksytään, vaikka olen yhtä arvokas!"
Kauppias tuskin hieroi käsiään naureskellen, että nyt kerron minkälainen perhe on arvokkain. Vai ehkä hän halusi helpottaa pienten lasten vanhempien arkea ja taata turvallisen parkin lapsille?
Niinpä. Tykkään kohdastasi 'Perhe parkki on nimitys parkkipaikalle joka on tarkoitettu enemmän tilaa tarvitseville, yleensä tähän sisältyy pienet lapset'. Niinpä. Usein näin. Joskus enemmän tilaa tarvitsee jostain muusta syystä. Usein se on lapset ja joskus jotain muuta. Hyväksyn syyksi (ei että siihen minun hyvöksyntää tarvitaan) myös monet muut asiat (ison ostoksen tekeminen, tyyliin grilli, lemmikkieläin, sairaus jne).
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun perusteella suomalaiset ovat
Itsekkäitä
Piittaamattomia
Muita vähätteleviä
YlimielisiäSuuri osa vastauksista on tyyliin MINÄ ajan, MINÄ voin, MINÄ ja MINÄ.
Jos jotain asiaa koskee suositus, niin sitä ei missään nimessä noudateta.Vastenmielistä. Tämä jalo kansa....
Kaltaistesi hölmöjen tosikoiden takia trollaus on erittäin hauskaa ja palkitsevaa puuhaa ;)
Minä käyn leipäjonossa ja työttömien ruokalassa, koska sieltä saa ilmaista ruokaa, ja pystyn sijoittamaan enemmän rahaa osakkeisiin. Big deal? Ei kuitenkaan ole laitonta.
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn leipäjonossa ja työttömien ruokalassa, koska sieltä saa ilmaista ruokaa, ja pystyn sijoittamaan enemmän rahaa osakkeisiin. Big deal? Ei kuitenkaan ole laitonta.
Avun vieminen köyhiltä ei taida kuitenkaan olla ihan sama juttu kuin lisääntyjien näpäyttäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekkäitä
Piittaamattomia
Muita vähätteleviä
YlimielisiäSuuri osa vastauksista on tyyliin MINÄ ajan, MINÄ voin, MINÄ ja MINÄ.
Jos jotain asiaa koskee suositus, niin sitä ei missään nimessä noudateta.Vastenmielistä. Tämä jalo kansa....
Kaltaistesi hölmöjen tosikoiden takia trollaus on erittäin hauskaa ja palkitsevaa puuhaa ;)
Ok. Sinulla älyköllä on upea harrastus.
Jatka ihmeessä paskan jauhamista.
Haaveilen perheestä ja pysäköimällä perheparkkiruutuun kutsun perhettä luokseni. Uskon että asiat alkavat tuntea vetovoimaa minua kohtaan, kun käyttäydyn niin kuin minulla olisi ne jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avun vieminen köyhiltä ei taida kuitenkaan olla ihan sama juttu kuin lisääntyjien näpäyttäminen.
Lisääntyjien näpäyttäminen ei taida olla sama juttu kuin itse aiheutetusta köyhyydestä kärsivältä vieminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on karvaisia nelijalkaisia lapsia, joiden ulossaaminen autosta on lähes yhtä hankalaa kuin ihmislasten.
T. Koiraperhe
Varmaan koirasi maksavat myös koiraveron?
Koiraveron maksavat ja kaikki koiran kulut maksaa omistaja. Lapsistahan 80% tulee olemaan läpi elämänsä bruttosaajia, eli saavat verovaroin kustannettua enemmän kuin koskaan maksavat veroja.
Siis sinäkin kuulut tähän ihmisiksi kutsittuun viiteryhmään, josta 80% on koko elämänsä bruttosaajana. Mistäs ne rahat koiran elättämiseen ja koiraveroon tulevat? Koira ei varmaan käy töissä ja tienaa, mutta kuluttaa kuitenkin, käyttää yhteisiä verovaroin ylläpidettyjä hyödykkeitä (joita ei koiraverolla yksin kateta), kuluttaa yhteisiä luonnonvaroja. Useimmat lapset joskus kantavat kuitenkin kortensa kekoon ja käyvät töissä, hoitavat läheisiä, omaisia jne.
Itseasiassa koiravero on laskettu niin, että se kattaa kaikki yhteiskunnalle koirista koituvat kulut. Eli kenekään koiraa ei maksa kukaan muu veroillaan.
Siksi koska olet kyrpä. Sinä olet perkele vain yksi hupiukko!
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta perhevihaa! Alapeukkuja satelee kaikkiin niihin viesteihin joissa paheksuntaan perhepaikkojen väärinkäyttöä. Vaikka te parkkeerajat ette halua helpottaa tai tehdä lapsiperheiden elämää turvallisemmaksi, on aika törkeää, että sabotoitte myös kauppiaan hyvän eleen auttaa meitä.
Tuokin ylläoleva joka ei jaksa raahata viittä kauppakassia ja uhoaa että katkera perheellinen joka naarmuttaa autoa, saa maksaa siitä, provoiletko? Koetapa kantaa niiden kassien lisäksi myös lapset autoon. Ja tietty sinne parkkiksen perälle, jonne jouduit autosi jättämään, kun perheruudut oli varattuja. Varo liikennettä!
Olisikohan perheviha ihan näiden perheiden aiheuttamaa. Muutamia kommentteja tältäkin palstalta "mun lapsi saa mölutä niin paljon kun haluaa kotonaan, en todellakaan rajoita lapseni juoksemista/lattian hakkaamista lelulla, mun lapsi matkustaa kyllä tästä eteenpäinkin ostoskärryn ruokaosiossa, vien tästä eteenpäinkin lapseni lentokoneeseen ja se on voi voi jos itku jotain häiritsee, minä imetän missä haluan" jne...jne...Ei ole mikään ihme että ihmisten huumorintaju alkaa loppua näihin perheisiin/kakaroihin.
kuinka helvetissä ihmiset ovat ennen pystyneet käymään kaupassa ennen perheparkkiruutuja?
Ennen ollut kapeampia autoja? Ei ole ollut pakollisia turvaistuimia/-kaukaloita? Vähempi liikennettä parkkialueilla?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on väärennetty invapaikkalupa joten voin tykitellä aina parhaille paikoille pitäkää perheruutunne
:DDDDDDDDDD naurahdin
Vierailija kirjoitti:
Antaa paukkua naapuriruudun peltilehmään vaan niitä klommoja. Eiköhän viesti jossain vaiheessa mene perille että lapsiperheille kannattaa jättää ne leveämmät paikat ettei omaan peltilehmän oveen tule niitä klommoja. Monet junioirit aukaisevat itse takaovet eivätkä siinä katso onko vieressä miten paljon tilaa. Sitä saa mitä tilaa jos ei kunnioiteta sääntöjä.
Pettämätön logiikka! Synnytitkö aivosi pihalle? Eli neuvot hakkaamaan kuljen paskaksi autosta joka on parkkeerattu niihin kapeisiin normipaikkoihin? Öööö...se tyyppihän on juurikin jättänyt teidän räkänokkaparkkinne vapaaksi ja parkkeerannut kapeaan paikkaan. Lisäksi voihan ne perheparkit olla täynnä niitä perheiden autojakin. Onko silloinkin ok, että että räkänokka paukkaa auton oven naapuriautoon? Ei tosiaan ihme, että lapsivihamielisyys kasvaa...
Minä en ymmärrä tätä ihmisten uusavuttomuutta. Ei omassa lapsuudessanikaan (synt. 1990) mitään perheparkkipaikkoja ollut, eikä silti mäiskitty koskaan ovia ammolleen ja kolhittu muita autoja. Kyllä me osattiin isän hienoa mersua varoa, kun hän vaan muistutti joka kerta, että avatkaa ovet varovasti. Ja kyllä niiden turvaistuintenkin kanssa pärjättiin mainiosti. Parkkipaikalla liikkuminen on aina vaarallista pienille lapsille - he ovat niin matalia, etteivät näy kunnolla, ja havainnointikyky on heikko. Ennen vanhaan vanhemmat toimivatkin lastensa silminä ja korvina, ja kulkivat näiden rinnalla varmistamassa, ettei peruuttava auto jää lapselta huomaamatta. Nykymamma tietysti laskee penskansa autosta vapaaksi juoksemaan kuin päättömät kanat. Onhan se silloin selvää, että tuurilla mennään, ja auton alle jäämisen todennäköisyys on hyvin voimakkaasti verrannollinen matkan pituuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekkäitä
Piittaamattomia
Muita vähätteleviä
Ok. Sinulla älyköllä on upea harrastus.
Jatka ihmeessä paskan jauhamista.
Tottakai jatkan, niin kauan kuin kaltaisiasi hölmöjä on olemassa, jotka ei erota pässinselviä trolleja, vaan vetää jokaikisestä tekstistä herneen nokkaan :)
hohhoijaa kirjoitti:
Invapaikka on eriasia kuin "perheparkki", eikä siihen parkkeeraamisesta voi saada sakkoja. Se on vain marketin tapa houkutella lapsiperheitä. Sitä ei myöskään tarvitse kunnioittaa. Jos ei äitylit onnistu parkkeeraamaan standardi koon ruutuun, niin johan on ihme. Voisi aivan hyvin kulkea taksilla tai antaa sellaisten ajaa, jotka hahmottavat mittasuhteet paremmin. Jos yleisesti parkkeeraaminen on haastavaa, voi olla ettei pitäisi ajaa ollenkaan.
Kannattaisi ehdottomasti miettiä mistä tuo viha, kyttäys ja kotipoliisi asenne oikein kumpuaa. Sellaisen ihmisen täytyy olla varsin säälittävä, joka jaksaa vouhottaa joutavia. Minä itse ärsyynnyn kyllä, jos joku käyttää invapaikkaa ilman lupaa. En kuitenkaan viitsi kuluttaa energiaani muiden ojentamiseen. En myöskään viitsi vilkutella päiväajovaloilla ajaville, että laita ajovalot päälle.
Kunnioittakaa toisianne ja antakaa anteeksi omanne ja muidenkin tyhmyys. Ja aivan varmasti parkkeeraan perheruutuun, koska sitä ei myöskään ole kielletty. Laitan leluja hattuhyllylle. Häh häh hää.
Ei tässä kenenkään ajotaidoista nyt ole kyse, vaan pienten lasten vanhemmat haluaisivat siksi pysäköidä niihin perheruutuihin, koska ne ovat lähempänä sisäänkäyntejä ja ihan pienempien lapsien kanssa se olisi helpomaa. Turvaistuimen avaaminen ja kiinni laittaminen on myös hankalaa, jos ovea ei saa kunnolla auki.
Sinä ainakin olet aivan väärä ihminen puhumaan toisten kunnioittamisesta, kun kiusallasi jätät autosi perheparkkiin. Mieti ihan ajan kanssa, mistä tuo viha lapsiperheitä kohtaan kumpuaa ja miksi et jaksa kävellä muutamaa kymmentä metriä pidempää matkaa kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies pysäköi uuden RS-Octaviamme leuhkasti jopa invapaikoille.
Octavia kuuluukin parkkeerata invapaikalle
Koska huonommin pidettyjen autojen omistajia ei kiinnosta jos vähän hipaisee toista. Perheparkit, herralle niistä kiitos, ovat leveämpiä.
Lisäksi ne ovat lähempänä sisäänkäyntejä, on luonnollisesti lyhyempi matka.
Lisäksi tästä ei voi rangaista, so who cares!
Lapsiperheillä ei mielestäni ole sen kummempaa tarvetta leveämpiin ja sisäänkäyntiä lähempänä oleviin parkkipaikkoihin. Minulla on ihan yhtäläinen oikeus niihin paikkoihin. Se että sinä olet perheellinen ja tykkäät lapsista on ihan sinun oma valinta. Samoin on minun hieno auto, jota en halua naarmutututtaa peruspaikoilla :)
Enkä edes ole mikään lapsivihaaja, minusta me kaikki voimme helpottaa omaa arkeamme parhaaksi näkemällä tavalla. Inva-paikoille en ikinä aja, niille on oikea syy ja tarve, joka useimmiten on omasta tahdosta riippumaton.
Itsekkäitä
Piittaamattomia
Muita vähätteleviä
Ylimielisiä
Suuri osa vastauksista on tyyliin MINÄ ajan, MINÄ voin, MINÄ ja MINÄ.
Jos jotain asiaa koskee suositus, niin sitä ei missään nimessä noudateta.
Vastenmielistä. Tämä jalo kansa....