Miksi pysäköit perheparkki-ruutuun vaikka sinulla ei ole perhettä?
Yleensä olet yksin oleva mies tai keski-iän ylittänyt pariskunta. Ihan vaan mielnkiinnosta.
Nm. Äiti kolmen turvaistuimessa/kaukalossa istuvan lapsen kanssa.
Kommentit (483)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn sylkäisemässä tällaisten väärään paikkaan parkkeerattujen autojen päälle, jos sellaisen näen.
Ettet vaan sylkäissyt sen syöpähoitoja läpikäyvän äidin autoon, joka parkkeerasi lähellä olevalle perhepaikalle, jotta jaksoi kävellä kauppaan asti hoitojen jälkeen. Kotona odotti useampikin pieni lapsi.
Invakortin saavat invalidit, eivät esim. syöpähoidoissa olevat. Onko ihan kamalaa jos joku sairautensa uuvuttama henkilö parkkeeraa perhepaikalle, vaikkei sitä lasta mukana olekaan. Kyllä valtaosa vanhemmista ja pikkulapsista ovat niin terveitä, reippaita ja hyväkuntoisia, etteivät he perheparkkipaikkoja edes kaipaa.
Syöpäkortti vedetty. Pitäisikin perustaa syöpäparkkiruudut.
Muuten, miksi siinä kunnossa oleva edes ajaa autoa...
Ihan samasta syystä kun lastensa kanssa pärjäämättömät menevät kauppaan. Koska siellä on pakko käydä. Ei meillä kuule ole olemassa sellaista palvelujärjestelmää, joka kotiin passaisi jokaista pahastikaan sairasta.
Itse olen lapseton nuori nainen. En ole kovin itsevarma kuski ja parkeeraamiseen menee normaalia kauemmin kun varon etten kolhi. Onhan se ärsyttävää kun ei osaa... Varsinkin jos on kiire.
Silti en KOSKAAN ole ajanut lapsiparkkiin.
En koe tarvetta uhmata kylttejä koska "kuka estää?! Kyl mäki ja mun poikaystävä olla perhe?!! Yhtä arvokas ku teiänki perhe!!!"
Jos itse olen niin surkea kuski, että parkeeraaminen kestää, niin ehkä se harjoittelu tekee hyvää. Itsellä toimii jalat hyvin, enkä vielä kertaakaan ole ollut yksinkertaisesti niin huonossa kunnossa fyysisesti ettenkö olisi voinut kävellä kauemmasta ruudusta kauppaan.
Se että ei ole laitonta, ei tarkoita että sitä kannattaa tehdä? Ovatko suomalaiset todella niin kateellista kansaa, että parkkipaikoistakin saadaan tappelu aikaan? Toimitteko tällä tyylillä jokaisella elämän osa-alueella? "kiilaan jonossa, koska se ei ole laitonta. Käyn leipäjonossa syömässä köyhille tarkoitettua ruokaa, koska kuka muka sanoo etten mä ansaitsis myös sitä?" -okei, aika kärjistettyjä mielipiteitä, mutta you get the point. Jos joku ei ole laitonta, niin onko se silti ok?
Itse toivon, että en omalla toiminnallani vaikeuta yhdenkään ihmisen arkea. Ja uskon, että perheparkit ovat todella hyödyllisiä. Tosiaan katson pienten lasten perhe-elämää kummastellen. Miten te vanhemmat pystyttekään siihen kaikkeen... pitäkää ne parkit itsellänne, minulla on kyllä ylimääräinen minutti aikaa kävellä parkkihallin päädystä. :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on karvaisia nelijalkaisia lapsia, joiden ulossaaminen autosta on lähes yhtä hankalaa kuin ihmislasten.
T. Koiraperhe
Varmaan koirasi maksavat myös koiraveron?
Ei taida taltioiminen auttaa ku viereiset autot voi vaihtua eräänkin kerran sillä välin kun käyt kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen printannut sellaisia pieniä liimatarroja, joisssa lukee OLEN ÄÄLIÖ PYSÄKÖIJÄ. Liimailen niitä kuskin sivupeiliin keskelle peiliä. Ja sitten kuskii v...... kuin pientä apinaa kun sitä irroittelee. Toimii paremmin kuin heippalappu ikkunassa.
Ihan mainio idea jos osuu oikeaan kuskiin. Ole kuitenkin varovainen, että liimaa sitä uupuneen ja sairaan ihmisen autoon (joka kenties jätti ne lapsen kotiin kauppareissun ajaksi muita häiritsemästä), joka oikeasti tarvitsisi sitä oven lähellä olevaa paikkaa enemmän kuin terve vanhempi terveine lapsineen. Kaikki ei näy päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on karvaisia nelijalkaisia lapsia, joiden ulossaaminen autosta on lähes yhtä hankalaa kuin ihmislasten.
T. Koiraperhe
Koiraveron maksavat ja kaikki koiran kulut maksaa omistaja. Lapsistahan 80% tulee olemaan läpi elämänsä bruttosaajia, eli saavat verovaroin kustannettua enemmän kuin koskaan maksavat veroja.
Jos kauppa haluaa järjestää lapsiperheasiakkaille oman parkkialueen, niin ei se todellakaan ole kaikkien käyttöön tarkoitettu. Vaikkei olisikaan laitonta, niin hemmetin itsekästä se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi perheneuvolat sitten auttavat vain lapsiperheitä? :)
Ovatko kaupatkin vaan lapsiperheille?
No varmaan, jos niiden nimi on perhekaupat.
Meneekö se noin tunteisiin se, että teitä lapsettomia kririsoidaan lapsiperheparkkiin pysäköinnistä? Jos ei kestä sitä, että joku saattaa pitää sen vuoksi itsekkäänä ja laiskana, niin sitten pitää varmaan jatkossa parkkeerata muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin vastatkaa, te perheettömät, oletteko laiskoja ihraperseitä, kun ette kauemmas voi pysäköidä, vaan pitää viedä ne muutamat lapsiperhepaikat oven edestä?
En muutu perheettömäksi, vaikka lapset eivät olisi mukana kaupassa. En myöskään, kun he kasvavat.
Nyt toivoisin, että ko. viestin alapeukuttaneet perustelisivat vastauksensa. Siis, muutunko perheettömäksi, jos lapset eivät ole mukana?
En väittänyt pysäköiväni perheruutuun. Mutta olenko siis automaattisesti laiska ihraperse, kun olen "perheetön".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin vastatkaa, te perheettömät, oletteko laiskoja ihraperseitä, kun ette kauemmas voi pysäköidä, vaan pitää viedä ne muutamat lapsiperhepaikat oven edestä?
En muutu perheettömäksi, vaikka lapset eivät olisi mukana kaupassa. En myöskään, kun he kasvavat.
Nyt toivoisin, että ko. viestin alapeukuttaneet perustelisivat vastauksensa. Siis, muutunko perheettömäksi, jos lapset eivät ole mukana?
En väittänyt pysäköiväni perheruutuun. Mutta olenko siis automaattisesti laiska ihraperse, kun olen "perheetön".
Olet, jos ajelet yksin sinne lapsiperheparkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä haen ehkäisypillerireseptini perheneuvolasta eikä minulla ole ensimmäistäkään lasta eikä edes miestä.
Perheneuvolasta ehkäisyä :D:DD
Kyllä :) :)
Asun pienessä kunnassa ja meillä on kaikki palvelut samassa neuvolassa. Siellä käy niin pershedelmät, paksuksi pannut, diabetesta sairastavat, rokotusten uusijat, ongelmakersat ja me ketkä yritämme välttyä raskaaksi tulemiselta. Isoissa kaupungeissa taitaa noi "ongelmatapausten" neuvolat olla erikseen.
Ja vielä pari hymiötä perään :) :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Koiraperhe
Koiraveron maksavat ja kaikki koiran kulut maksaa omistaja. Lapsistahan 80% tulee olemaan läpi elämänsä bruttosaajia, eli saavat verovaroin kustannettua enemmän kuin koskaan maksavat veroja.
Siis sinäkin kuulut tähän ihmisiksi kutsittuun viiteryhmään, josta 80% on koko elämänsä bruttosaajana. Mistäs ne rahat koiran elättämiseen ja koiraveroon tulevat? Koira ei varmaan käy töissä ja tienaa, mutta kuluttaa kuitenkin, käyttää yhteisiä verovaroin ylläpidettyjä hyödykkeitä (joita ei koiraverolla yksin kateta), kuluttaa yhteisiä luonnonvaroja. Useimmat lapset joskus kantavat kuitenkin kortensa kekoon ja käyvät töissä, hoitavat läheisiä, omaisia jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä haen ehkäisypillerireseptini perheneuvolasta eikä minulla ole ensimmäistäkään lasta eikä edes miestä.
Perheneuvolasta ehkäisyä :D:DD
Kyllä :) :)
Asun pienessä kunnassa ja meillä on kaikki palvelut samassa neuvolassa. Siellä käy niin pershedelmät, paksuksi pannut, diabetesta sairastavat, rokotusten uusijat, ongelmakersat ja me ketkä yritämme välttyä raskaaksi tulemiselta. Isoissa kaupungeissa taitaa noi "ongelmatapausten" neuvolat olla erikseen.
Ja vielä pari hymiötä perään :) :D
Meillä sama, mutta silti asioin perheSUUNNITTELUneuvolassa pillerien takia. :):)
Yhteenvetona tästä ketjusta: lapsiperheet paheksuvat muiden kuin lapsiperheiden pysäköintiä perhepaikoille. Kun joku kuitenkin on joskus niin tehnyt, lapsiperheiden vanhemmat naarmuttavat ja kolhivat viereen pysäköityjä autoja, sylkevät niihin ja liimailevat niihin tarroja, sitten menevät kauppaan, ja nostavat lapset paskaisine kenkineen ostoskärryyn ja opettavat, että muiden ostoksia saa käpälöidä ja äiti nauraa päälle.
Olenkin nähnyt teitä lapsinenne kaupoissa. Unohditte mainita, että annatte lastenne myös juosta kaupoissa, klähmiä irtokarkkeja ja hedelmiä sekä sylkeä niihin. Ja tökkiä lihapakkausten elmukelmut rikki sormella.
En pysäköi perhepaikalle, ellei invapaikat ole täynnä terveitten autoja, kuten useimmiten esim. IKEAssa on.
Invapaikka on eriasia kuin "perheparkki", eikä siihen parkkeeraamisesta voi saada sakkoja. Se on vain marketin tapa houkutella lapsiperheitä. Sitä ei myöskään tarvitse kunnioittaa. Jos ei äitylit onnistu parkkeeraamaan standardi koon ruutuun, niin johan on ihme. Voisi aivan hyvin kulkea taksilla tai antaa sellaisten ajaa, jotka hahmottavat mittasuhteet paremmin. Jos yleisesti parkkeeraaminen on haastavaa, voi olla ettei pitäisi ajaa ollenkaan.
Kannattaisi ehdottomasti miettiä mistä tuo viha, kyttäys ja kotipoliisi asenne oikein kumpuaa. Sellaisen ihmisen täytyy olla varsin säälittävä, joka jaksaa vouhottaa joutavia. Minä itse ärsyynnyn kyllä, jos joku käyttää invapaikkaa ilman lupaa. En kuitenkaan viitsi kuluttaa energiaani muiden ojentamiseen. En myöskään viitsi vilkutella päiväajovaloilla ajaville, että laita ajovalot päälle.
Kunnioittakaa toisianne ja antakaa anteeksi omanne ja muidenkin tyhmyys. Ja aivan varmasti parkkeeraan perheruutuun, koska sitä ei myöskään ole kielletty. Laitan leluja hattuhyllylle. Häh häh hää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Koiraperhe
Minkälaista haittaveroa sinä maksat lapsistasi?
hohhoijaa kirjoitti:
Invapaikka on eriasia kuin "perheparkki", eikä siihen parkkeeraamisesta voi saada sakkoja. Se on vain marketin tapa houkutella lapsiperheitä. Sitä ei myöskään tarvitse kunnioittaa. Jos ei äitylit onnistu parkkeeraamaan standardi koon ruutuun, niin johan on ihme. Voisi aivan hyvin kulkea taksilla tai antaa sellaisten ajaa, jotka hahmottavat mittasuhteet paremmin. Jos yleisesti parkkeeraaminen on haastavaa, voi olla ettei pitäisi ajaa ollenkaan.
Kannattaisi ehdottomasti miettiä mistä tuo viha, kyttäys ja kotipoliisi asenne oikein kumpuaa. Sellaisen ihmisen täytyy olla varsin säälittävä, joka jaksaa vouhottaa joutavia. Minä itse ärsyynnyn kyllä, jos joku käyttää invapaikkaa ilman lupaa. En kuitenkaan viitsi kuluttaa energiaani muiden ojentamiseen. En myöskään viitsi vilkutella päiväajovaloilla ajaville, että laita ajovalot päälle.
Kunnioittakaa toisianne ja antakaa anteeksi omanne ja muidenkin tyhmyys. Ja aivan varmasti parkkeeraan perheruutuun, koska sitä ei myöskään ole kielletty. Laitan leluja hattuhyllylle. Häh häh hää.
Ja kestät myös sitten sen, että sua pidetään itsekkäänä k*sipää mul**una. Propsit sulle moisesta provokaatiosta! Ilmaisia ämpäreitä tuollaisille :)
Näin tässä päivänä eräänä Kuopion Prisman parkkipaikalla vihaisen mutsin naarmuttamassa Mersun kylkeä, josta hetkeä aikaisemmin oli kiirehtinyt keski-ikäinen pukumies perjantaikaljaostoksilleen siis perhepaikka oli kyseessä...
Pienikin kiusa lisääntyjlle on kotiinpäin.