Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pysäköit perheparkki-ruutuun vaikka sinulla ei ole perhettä?

Vierailija
12.07.2014 |

Yleensä olet yksin oleva mies tai keski-iän ylittänyt pariskunta. Ihan vaan mielnkiinnosta.

Nm. Äiti kolmen turvaistuimessa/kaukalossa istuvan lapsen kanssa.

Kommentit (483)

Vierailija
261/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös kaksi ihmistä jo muofosra perheen? Pitäisi lukea lapsiperheparkki.

Yhden hengen perhekin on perhe.

Vierailija
262/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ajanut sellaiseen. Mulla ja lapsilla on terveet jalat.

Tosin meillä on kakkosauto iso, joskus on oltava niin törkeä ja ajettava valkoisen viivan päälle eli kahteen ruutuun. Tuota käytän vain ruuhka-aikaan. Pari kertaa kun viet vauvan ja konttausikäisen takakontin kautta takapenkille niin voin sanoo ettei naurata. Isoissa autoissa on isot ja paksut ovet ja ne ei vaan mahdu aukeamaan . Onneksi vauva-aika takana :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos te, lapseton pariskunta, olette mielestänne perhe ja vaaditte muita huomioimaan teitä ja kohtelemaan tasa-arvoisesti, niin miksi teiltä ei saisi toivoa sitä samaa lapsiperheparkkien suhteen? Niin, täällä meillä ainakin siinä lukee, että LAPSIPERHEET.

Ja sitten siihen ajaa keski-ikäinen tanttana yksin pienellä autollaan kahteen ruutuun... Tekis mieli vaan sanoa sellaselle, että tee jotakin tolle sun leveälle perheelles.

Hmmm. Kamala melu jos ravintola tai hotelli ei halua asiakkaikseen lapsia. Ja kamala melu jos lasten takia saa lähempää/leveämmän parkkipaikan.

Jos hyväksyy mukisematta lapsivapaat ravintolat ja hotellit yms. voi hyväksyä myös lapsia varten varatut parkkipaikat. Jos pitää joidenkin alueiden rajaamista lapsilta syrjintänä, ovat sitä sitten myös lapsiperheparkkipaikat.

Vierailija
264/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn sylkäisemässä tällaisten väärään paikkaan parkkeerattujen autojen päälle, jos sellaisen näen.

Vierailija
265/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos te, lapseton pariskunta, olette mielestänne perhe ja vaaditte muita huomioimaan teitä ja kohtelemaan tasa-arvoisesti, niin miksi teiltä ei saisi toivoa sitä samaa lapsiperheparkkien suhteen? Niin, täällä meillä ainakin siinä lukee, että LAPSIPERHEET.

Ja sitten siihen ajaa keski-ikäinen tanttana yksin pienellä autollaan kahteen ruutuun... Tekis mieli vaan sanoa sellaselle, että tee jotakin tolle sun leveälle perheelles.

Joskus tekisi myös mieli sanoa joillekin vanhemmille, ettei pieni kävely tekisi sinunkaan lapsellesi pahaa. Sieltä lapsuudesta se liikkumattomuus ja lihominen alkavat.

Mutta asiaan. Terve lapsi kyllä kävelee pitkiä matkoja jo parivuotiaana. Perheparkkipaikoissa on lähinnä kyse vanhempien pärjäämisestä lastensa kanssa kaupassa.

Vierailija
266/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ajanut sellaiseen. Mulla ja lapsilla on terveet jalat.

Tosin meillä on kakkosauto iso, joskus on oltava niin törkeä ja ajettava valkoisen viivan päälle eli kahteen ruutuun. Tuota käytän vain ruuhka-aikaan. Pari kertaa kun viet vauvan ja konttausikäisen takakontin kautta takapenkille niin voin sanoo ettei naurata. Isoissa autoissa on isot ja paksut ovet ja ne ei vaan mahdu aukeamaan . Onneksi vauva-aika takana :)

Vauva-aikana olisi kannattanut käyttää ainakin joskus lapsiperhepaikkoja, niin olisi ollut helpompaa. En minäkään enää niitä tarvitse (lapset 5 ja 8 v.).

Vierailija
267/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käyn sylkäisemässä tällaisten väärään paikkaan parkkeerattujen autojen päälle, jos sellaisen näen.

Ettet vaan sylkäissyt sen syöpähoitoja läpikäyvän äidin autoon, joka parkkeerasi lähellä olevalle perhepaikalle, jotta jaksoi kävellä kauppaan asti hoitojen jälkeen. Kotona odotti useampikin pieni lapsi.

Invakortin saavat invalidit, eivät esim. syöpähoidoissa olevat. Onko ihan kamalaa jos joku sairautensa uuvuttama henkilö parkkeeraa perhepaikalle, vaikkei sitä lasta mukana olekaan. Kyllä valtaosa vanhemmista ja pikkulapsista ovat niin terveitä, reippaita ja hyväkuntoisia, etteivät he perheparkkipaikkoja edes kaipaa.

Vierailija
268/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa sivistynyttä.

Vierailija
269/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä päättelet mikä on väärin parkkeerattu?

Lapsiperheruutuun ajaa audimies puku päällä ja kiirehtii kauppaan. Sinä käyt sylkäisemässä mokoman kuvotuksen auton päälle. Mitä jos todellisuudessa mies on tulossa hakemaan vaimoa ja lapsia kaupasta sovittuun aikaan? Vaimo ja lapset menneet kauppaan aiemmin bussilla ja mies tulee hakemaan heidät töiden jälkeen pois, ettei vaimon tarvitse raahata lapsia ja kauppakasseja bussilla?

Vierailija
270/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi perheneuvolat sitten auttavat vain lapsiperheitä? :)

Vierailija
271/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määritä tasa-arvo tässä kommentissa. Eikös tasa-arvoa ole se, ettei ketään syrjitä tai anneta erikoisetuja. Ei lasten takia, eikä ilman niitä. Oletko heitä, jotka nostavat metelin jos lapsia ei haluta jonnekin (häät, ravintola jne), mutta olet sitä mieltä, että kuitenkin voi varata paikkoja ja asioita, joihin vaan lapset oikeuttavat..?

Vierailija
272/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko kaupatkin vaan lapsiperheille?

Vierailija
273/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haen ehkäisypillerireseptini perheneuvolasta eikä minulla ole ensimmäistäkään lasta eikä edes miestä.

Vierailija
274/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen printannut sellaisia pieniä liimatarroja,   joisssa lukee  OLEN ÄÄLIÖ PYSÄKÖIJÄ.  Liimailen niitä kuskin sivupeiliin keskelle peiliä.  Ja sitten kuskii v...... kuin pientä apinaa kun sitä irroittelee. Toimii paremmin kuin heippalappu ikkunassa.

Vierailija
275/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa sivistynyttä.

Mielestäni ihan yhtä sivistynyttä kuin ilman lapsia näille paikoille parkkeeraaminen tyyliin "mitäs hankitte mukuloita läskiperseet!!!11".

On eri asia jos näen sinun klenkkaavan kauppaan autostasi tai olevan muuten kipeä.

Vierailija
276/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä, että minkälaisia ihmisiä sieltä ruutujen toiselta puolelta kirjoittelee.

Ne perheparkit ovat siitä syystä lähellä ovea, että lapset eivät jää epähuomiossa auton alle, kun saattavat yhtäkkiä lähteä juoksemaan kohti kauppaa.

Ne perheparkit ovat leveitä, ettei auton ovet kolahtele viereisiin autoihin.

Hmmm, joku perusteli vaunuilla ja rattailla näitä paikkoja (eli ei kävelyikäisillä lapsilla).

9- ja 14 -vuotiaiden vanhempana täytyy kyllä todeta, että enemmän nykyisin joudun vahtimaan sitä etteivät junnut kolistele auton ovilla muita autoja kuin ennen. Kun ne oli pieniä niin istuivat lapsilukon takana ja vanhempi avasi ovet. Nyt saa muistutella, ettei ovea aukaista vauhdilla.

Vierailija
277/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettet vaan sylkäissyt sen syöpähoitoja läpikäyvän äidin autoon, joka parkkeerasi lähellä olevalle perhepaikalle, jotta jaksoi kävellä kauppaan asti hoitojen jälkeen. Kotona odotti useampikin pieni lapsi.

Invakortin saavat invalidit, eivät esim. syöpähoidoissa olevat. Onko ihan kamalaa jos joku sairautensa uuvuttama henkilö parkkeeraa perhepaikalle, vaikkei sitä lasta mukana olekaan. Kyllä valtaosa vanhemmista ja pikkulapsista ovat niin terveitä, reippaita ja hyväkuntoisia, etteivät he perheparkkipaikkoja edes kaipaa.

Syöpäkortti vedetty. Pitäisikin perustaa syöpäparkkiruudut.

Muuten, miksi siinä kunnossa oleva edes ajaa autoa...

Vierailija
278/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on karvaisia nelijalkaisia lapsia, joiden ulossaaminen autosta on lähes yhtä hankalaa kuin ihmislasten.

T. Koiraperhe

Vierailija
279/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haen ehkäisypillerireseptini perheneuvolasta eikä minulla ole ensimmäistäkään lasta eikä edes miestä.

Perheneuvolasta ehkäisyä :D:DD

Vierailija
280/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa sivistynyttä.

Mielestäni ihan yhtä sivistynyttä kuin ilman lapsia näille paikoille parkkeeraaminen tyyliin "mitäs hankitte mukuloita läskiperseet!!!11".

On eri asia jos näen sinun klenkkaavan kauppaan autostasi tai olevan muuten kipeä.

Etpä sinä valtaosaa sairauksista päälle päin näe. Et lukuisia neurologisia sairauksia, etkä syöpiäkään, jotka eivät ole kaljua aiheuttaneet. Etkä sitä, kuka poikkeaa nopeasti yksin kaupassa ja palaa sairaalaan vakavasti sairaan lapsensa luo - tai muun omaisen. Niin uupuneena, että juuri ja juuri edes kauppaan selviää.

Varmistatko aina ennen sylkemistä kuka kulkee ja hänen taustansa ja historiansa. Haluavatko sinulle edes kertoa.