Niinistö sanoi haastattelussa, että tuloerojen kasvu on hyvä asia!!!
Eli on hyvä, että tavalliset työntekijät jatkuvasti köyhtyy ja rikkaat pohatat rikastuu. Se ei ole yhteiskunnalle hyvä asia mutta luhytnäköisesti suurituloisille se on hyvä asia.Tuloerojen kasvaessa sorretut tulevat agressiivisiksi ja rikollisuus lisääntyy. Brasiliassa tuloerot ovat maailman suurimpia ja siellä on hyvin vaarallista asua; lapsia kidnapataan ja lähetetään korva rikkaille vanhemmille lunnaita vastaa. Niinistön kannattajat, ettekö pelkää yhteiskuntamme korruptoitumista???
Kommentit (50)
Kyllä monen tavallisen duunarin palkalla tekee tosi tiukkaa selvitä esim. yksinhuoltajana tai jos jompikumpi vanhemmista sairastuu tai jää työttömäksi.
Vierailija:
Ellei hänellä ole välttämätön pakko tukkia itseään asumaan johonkin suurimmista kaupungeistamme.
ei voi muuttaa muualle, vai? Olen minäkin syntynyt Etelä-Pohjanmaalla, mutta muuttanut työn perässä Savoon...
Kyllä himisen täytyy pystyä elättämään itsensä työnteolla, asui hän sitten Helsingissa tai Ypäjällä.
Jotain on pielessä jos näin ei ole.
jos pääkaupunkiseudun vuokrataso on noussut pilviin. Vai pitäisikö heidän rakentaa saaria, että saataisiin etelään lisää rakennustilaa?
Vierailija:
tunnevammasia kyynärpäätaktiikan taitavia itsekkäitä aikuisia joiden äidit eivät laiskuuttaan viitsi hoitaa omia lapsiaan.
Kuule, ei siellä työtätekevät köyhät maksa lapsille koulutusta. Se on alemman keskiluokan ongelma. Työtätekevät köyhät joutuvat keskittymään ruuan ja asunnon hankkimiseen/ylläpitämiseen työskentelemällä niin pitkiä päiviä ettei siinä jää energiaa louskuttaa leukoja verkossa.
Mitä tuloeroihin tulee, niin Suomessa tasa-arvoyhteiskunta on viety sinne toiseen ääripäähän. Tuloerot kannustaa yritteliäisyyteen. Suomessa verotus on niin ankaraa ettei todellisia tuloeroja synny ennen verotuksen tason laskua.
Sen lisäksi elämä muulla tavalla opettanut minua epätavallisen rajusti. Minään mussukkana minua ei ole koskaan pidetty lapsena. 46 puhuu asiaa! Onneksi jotkut tajuavat asioita eivätkä ole poliitikkojen manipuloitavissa.
En tiennyt yliopistoja olevankaa tarkoitettu minulle kunnes kasvoin yli kaksikymppiseksi.valitettavasti nain on vaikkei vanhemmat alkkareita ollutkaan. Mutta kylla se kannustus ja alan valinta aika usein tulee vanhemmilta. Akateemisilla vanhemmilla akateemiset lapset jne. Nyt harmittaa kun ei tajunnut opiskella ahkerammin nuorempana, intoa olisi ollut joko teologiseen tai oikikseen. Ja ehka viela ehtii..
T. rakennuspiirtajan ja puhelinasentajan yo merkonomi tytar
Vierailija:
Hyvinvoinnin ja rahan määrä on Suomessa vakio. Jos joku kansanosa saa enemmän kuin toinen, on se tietenkin siltä toiselta osalta pois.
Siis täh!? Oletko koskaan lukenut taloushistoriaa tai perehtynyt tieteen ja tekniikan kehitykseen? Onko Suomessa mielestäsi hyvinvoinnin ja rahan määrä nyt sama kuin esim. vuonna 1900? Ei todellakaan ole. Jaettava potti kasvaa tasaisesti vuosi vuodelta, ja meillä on koko ajan enemmän ja enemmän rahaa ja hyvinvointia käytetävissä. Myös ns. " köyhillä" joita Suomessa ei oikeasti ole ollenkaan.
Maailmassa on jo 2 miljardia kännykän omistajaa. Kiinassa on enemmän kännykän käyttäjiä kuin USA:ssa. Eikö tämä jo todista sitä miten kapitalismi juuri tälläkin hetkellä nostaa satoja miljoonia ihmisiä pois köyhyydestä, ja antaa mahdollisuuden parempaan elämään.
Globalisaatio, vapaasti liikuva työ, palvelut, ja raha synnyttävät koko ajan lisää hyvinvointia joka puolella maailmaa.
Jos duunarit ovat todella noin tyhmiä eivätkä ymmärrä omaa parastaan, ehkä he ansaitsevat nykytilanteensa huononemisen. Minulla on kyllä varaa käyttää yksityisiä lääkäreitä ja niitä myös käytän.
T:ap