Apua! Raskaana ei toivotusti ja esikoinen 1,8v.
Odottelin jo innolla ens keväänä töihin pääsyä kun esikoinen 2v ja menisi hoitoon (olen muutenkin todella loppu tähän kotihommaan). Toista lasta oli ajateltu vasta kun esikko 4-5v. Söin pillereitä ja tilanne siis nyt tämä rv6.
Osaako kukaan neuvoa tai ketään kellä lapset ikäerolle n.2,5v. Miten sitä jaksaa kun olen nyt jo hermot tosi kireällä. Onko raskauden keskeytys ainoa vaihtoehto omalle jaksamiselleni?
Kommentit (63)
Jos laittaisit lapsen hoitoon heti ja palaat töihin hetkeksi, se on rahankin kanssa edullisempaa jos kerkiää oleen puoli vuotta töissä.
Kun vauva syntyy, hanki jostakin luotettava hoitaja muutaman kerran viikossa niin saat tehtyä niitä omia juttuja.
Kadut vielä jos nyt teet abortin.
Siis voimia vaan sulle ja pitkää ikää...
Luulisi että tuohon ikään on tosiaan ehtinyt jo arvot vähän muuttua, kun on lapsikin jo olemassa. Mutta näin sitä näkee, että elämä ei mene niinkuin suunnitellaan. Ehkäpä siks juuri sulle kävi näin, että olet liiaksi ajatellut kaiken valmiiksi, lapsetkin hankitaan (!) tietyllä aikataululla. Nyt joudut ainakin pysähtymään ja miettimään. Itse teet ratkaisusi, mutta epäilen, että kerran yhden äiti jo olet, abortti voi tuntua myöhemmin todella pahalta.
En millään pahalla tarkoita, mutta elämä opettaa meitä kaikkia omalla mutkikkaalla tyylillään.
T. yks joka ei lapsia meinannut saada vaikka olisi halunnut (onneksi kuitenkin sai ja pienelläkin ikäerolla;)
niin mikset ap palkkaa aupairia/lastenhoitoapua? Sinulla on selvästi liikaa hommaa. Ja helpota vähän siitä huushollinhoidosta ja palkkaa siivousapua, senhän saa vähentää verotuksessa.
Työllistämistuella ja kotihoidontuella meidän naapurissakin palkattiin likka hoitamaan kolmea lasta, kun äiti opiskeli ja teki töitä. Ei heidän tuloilla kuulemma tullut paljon kalliimmaksi kuin tarharumba, mutta laatuaikaa järjestyi. Mietipä sitä vaihtoehtoa!
terv. se kolmatta yrittävä